Start MwP Spis treści MwP 8/2015
Drukuj

Spis treści wydania drukowanego MwP 8/2015

Spis treści wydania drukowanego MwP 8/2015

Tematu numeru: Szybki marketing do młodych

ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

 
  • Jak przykuć uwagę o 500 sekund dłużej

    Bartłomiej Speth

    Zetki dzielą swój czas i uwagę między różne platformy społecznościowe, na których funkcjonują w różny sposób i… w różnych tożsamościach. Potrafią prowadzić kilka swoich profili – anonimowy, dla znajomych, profil swojego psa czy kota oraz specjalny dla rodziców i rodziny. Uwaga Zetek jest więc rozproszona, a zaufanie do marki traci się między jednym dotknięciem ekranu a drugim.  »

  • Brief na Zety

    Michał Capiński

    W przypadku tych naprawdę młodych praca kreatywnego wygląda podobnie jak praca nad projektem dla obcych kulturowo rynków – wszystko trzeba zbadać od nowa i ze sporą rezerwą ufać własnemu „wydaje mi się”, bo to najprostsza droga do poważnych błędów.

  • Żyję, to nadaję

    Agnieszka Stelmaszczyk, Daniel Biegaj

    Każda forma naszych zachowań podlega transformacji pod wpływem małego urządzenia w kieszeni. Jedną z klu- czowych zmian, jakie możemy obserwować w komunikacji mobile, jest tryb „always on”.

  • Och snap!

    Miłosz Jacyna

    Trudno jest wyrzec się własnych przyzwyczajeń. Uwielbiamy działać w oparciu o doświadczenia, które gwarantują nam określone wcześniej efekty. Nasza wiedza jest uporządkowana. Aż nagle pojawia się Snapchat!

  • Marki na Snapchacie

    Sebastian Umiński

    Działania one-to-one charakterystyczne dla komunikatorów każą marketerom zmienić nastawienie do komunikacji z fanami i ponownie przypominają, że social media powinny być dialogiem.

  • QQ i WeChat

    Justyna Adamczyk

    W ostatnim czasie fenomenem ze względu na swoją unikatową funkcjonalność okazały się chińskie komunikatory: QQ oraz WeChat. Zdobyły uznanie nie tylko wśród Chińczyków, ale coraz częściej z powodzeniem są używane przez obywateli innych krajów, w tym także Polski.

  • Co robią młodzi w internecie

    Sylwester Wrona

    Na podstawie ankiet wypełnianych przez krakowskich gimnazjalistów i licealistów można by się pokusić o stwierdzenie, że dla tej grupy internet to przede wszystkim Facebook, YouTube i gry komputerowe. Szczegółowa analiza pokazuje jednak, że te założenia są zdecydowanie zbyt ogólne, a ta grupa konsumentów jest zdecydowanie bardziej różnorodna.

  • Jak być firmą na czasie

    Agnieszka Stelmaszczyk

    Musimy przyzwyczaić się do myśli, że w kanałach społecznościowych trzeba obsługiwać klientów dużo szybciej i dużo lepiej niż w innych mediach.

NARZĘDZIA:

 
  • Marka z większym sensem

    Paulina Goch-Kenawy

    Wiedzieć, gdzie się jest, dokąd się zmierza i jakimi środkami można swój cel osiągnąć, jest podstawą rozwoju każdej marki. Semiotyka potrafi uchwycić te wymiary.

  • Kreatywność – radosne rzemiosło

    Dominika Szarf

    Prawdziwy rzemieślnik kreatywności nie potrzebuje weny twórczej, kreatywnego flow czy specjalnego talentu.

  • Niezastąpione osobiste przeżycie

    Piotr Wojciechowski

    Szaleństwem jest robić rzeczy w stary sposób i oczekiwać nowych rezultatów – mawiał Albert Einstein. Dlatego praca z klientami powinna stać się stałym elementem procesu rozwoju nowych usług i produktów. Oni wniosą inne spojrzenie, które może doprowadzić firmę do nowych pożądanych rezultatów.

  • Lojalność nie do podrobienia

    Kacper Osiecki

    Budowanie lojalności opartej na emocjach to proces długotrwały i skomplikowany, ale wart swojej ceny. Konkurencja może szybko zmienić politykę cenową, jednak nie wytworzy w krótkim czasie linku emocjonalnego z marką sklepu lub produktem.  »

  • Trudny biznes na fejsie

    Łukasz Dębski

    W czasie prowadzenia kampanii marketingowej na Facebooku producent kosmetyków zdobywał po 30 leadów dziennie. Jednak nie każda firma musi być na Facebooku.

  • Dobre praktyki w e-mailingach do B2B

    Marta Lipka-Krawczyk

    Żelazna zasada dobrych praktyk w rozmowach z B2B: firmy reagują na konkretne i merytoryczne informacje. Nadawca e-maila typu „Mariola z szybkiej pożyczki” i temat „weź pożyczkę, a dostaniesz bilet do kina” prawdopodobnie od razu trafi do kosza, a domena e-maila zostanie zablokowana.

  • Marka w kinie

    Kinga Dołęga-Lesińska

    Nie każda marka może sobie pozwolić na kampanię liczoną w dziesiątkach czy nawet setkach tysięcy złotych. Kino – medium demokratyczne – daje szansę mniejszym.

  • Serwisy wysokiego zaufania

    Krzysztof Kozak

    Budowanie poczucia zaufania i bezpieczeństwa jest szczególnie ważne dla innowacyjnych serwisów, które przenoszą do wirtualnego świata kolejne aspekty naszego życia – tych zajmujących się usługami, które wpisują się w nurt ekonomii współdzielenia.

  • Obowiązkowe prześwietlenie rynku

    Dominik Domarecki

    Dzięki analizie rynku niedawno udało się uchronić firmę budowlaną przed wielomilionową inwestycją w fabrykę innowacyjnych opakowań – skomplikowane regulacje prawne uniemożliwiały wprowadzenie ich do obrotu. Firma z branży medycznej po takiej analizie zrezygnowała z kupna kosztownej licencji na wyłączną dystrybucję specjalistycznego preparatu dla dzieci, gdyż poznanie opinii lekarzy i rodziców wykazało ograniczone zainteresowanie nową ofertą.

  • Jak zaprojektować dobrze sklep

    Iwona Kliś

    Jak sprawić, aby przestrzeń, po której porusza się klient, była komfortowa, estetyczna i dodatkowo wpływała na jego unikalne doświadczenie zakupowe? Jak zaprojektować dobrze sklep?

ANALIZY:

 

TRENDY:

 
  • Teraz czas na YUCCIES!

    Barbara Frątczak-Rudnicka

    YUCCIES to nazwa pochodząca od słów Young Urban Creative (Młodzi Miejscy Kreatywni). Ukuł ją niedawno David Infante z „Mashable”, który twierdzi, że są to następcy hipsterów. Wzory czerpią zarówno od tych ostatnich (chcą być kreatywni jak hipsterzy), jak i od YUPPIES (jak oni chcą być zamożni).

  • Big co? Panie, to się nie klika!

    Piotr Prajsnar, Ryszard Kapuśniak

    Mieliśmy sen. Piękny sen. Śniła nam się cyfrowa Polska. Polska, w której firmy monetyzują zgromadzone przez siebie Big Data, a losowy internauta dostaje w sieci tak dobraną reklamę, że na jej widok mlaszcze z zadowolenia, zamiast się dąsać.

RAPORT:

 
  • Codzienność sprzedaży i marketingu

    Michał Pawlik

    Napięcie na linii sprzedaż – marketing często wynika z faktu współzależności obu zespołów. Ma to miejsce szczególnie w sytuacjach, kiedy sprawy nie toczą się pomyślnie.

CASE STUDY:

 
  • Cube Group/MANGO. Gorący miesiąc w internecie

    Anna Elwart, Katarzyna Irzyk

    Wiosenna kampania online MANGO pokazuje, jak efektywnie kosztowo realizować cele wizerunkowe, a jednocześnie skutecznie dążyć do zwiększania poziomu zwrotu z inwestycji w reklamę.

OPINIE:

 
  • Klik dojrzałych

    Marcin Zduńczyk

    Obraz stereotypowego seniora znacząco się zmienił. To osoby, które coraz chętniej wkraczają w wirtualny świat, by korzystać z zakupów w internecie.

FELIETON MARKETINGOWY:

 
  • Bzyk bzyk marketing

    Jan Hartman

    Czy szybko i krótko znaczy dobrze? Wiem, o czym myślicie. Tak, czasem znaczy bardzo dobrze. A czasem żenująco słabo. A jak to jest w marketingu?

 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 
 

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij