Start MwP Spis treści MwP 9/2015
Drukuj

Spis treści wydania drukowanego MwP 9/2015

Spis treści wydania drukowanego MwP 9/2015

Tematu numeru: Społeczna wartość marki

ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

 
  • Reklama bez chomąta głupoty

    Jacek Kotarbiński

    Czy ludzie nienawidzą reklam? Oczywiście, że wielu ich nie cierpi. Ale tylko tych nachalnych i fatalnie zrobionych. Marka Purina potrafiła pokazać, że można zarówno opowiedzieć świetną historię, zachować pierwiastek społeczny, jak i dobrze wyeksponować markę, w sposób świetnie akceptowalny dla odbiorcy.

  • Wzniosłe zasady i proza życia

    Barbara Stawarz

    Na liście Lovemarks, marek ukochanych przez konsumentów, nie brakuje brandów takich jak Starbucks, który działania CSR ma niemal wpisane w swoje DNA. To jest też przykład działania, które pokazuje, jak połączyć społeczną odpowiedzialność biznesu i content marketing.  »

  • Cztery kroki w butach klientów

    Piotr Wojciechowski

    Większy ekran, szybszy procesor, korzystniejszy procent i mniej tłuszczu. To tylko przykłady wartości produktów i usług, które marki komunikują klientom. Rzecz w tym, że oni przestają w tym widzieć wartość.

  • Wykrzyczany przez użytkowników

    Miłosz Jacyna

    Komunikat marki w social mediach może być naprawdę głośny i co bardzo ważne, może zostać wykrzyczany przez samych użytkowników. Wystarczy dać im dobry powód do tego, aby mogli to zrobić.

  • Koniec ściem i iluzji

    Agnieszka Krawczyk, Katarzyna Królak-Wyszyńska

    Jeszcze do niedawna w marketingu chodziło o to, żeby tworzyć mit i go sprzedać, a dziś chodzi o znalezienie prawdy i podzielenie się nią (Marc Mathieu, Unilever). Jak szukać tej prawdy?

  • Kto nam to da – wygra

    Marta Ulman

    Sprzedawać czy sprawiać, by nasze życie było lepsze. A może te dwie funkcje można, a nawet trzeba połączyć? Aby uzmysłowić sobie, jak trudna jest sytuacja, wystarczy powiedzieć, że większość ludzi nie przejęłaby się tym, gdyby 74 proc. obecnych marek zniknęło na dobre.

NARZĘDZIA:

 
  • Marketing w genach firmy

    Marcin Gieracz

    Dla Kowalskiego nieistotny jest oczywisty fakt, że twoje produkty są na rynku. Ważniejsze, żeby było wiadomo, dlaczego i w jakich okolicznościach powinien z tych ofert skorzystać, oraz – co najistotniejsze – że będzie to łatwe i proste działanie zakupowe.

  • Hallo, Twitter! Nie leci z nami pilot!

    Bartłomiej Juszczyk

    Nie obawiają się publicznych dyskursów z wściekłymi i niezadowolonymi klientami. Opóźnione loty, zaginiony bagaż, problemy z rezerwacją, spóźnienie na samolot; żarty, podziękowania, przeprosiny – marka niemal idealnie łączy zabawny sposób komunikacji z obsługą klientów i robi wszystko, by szybko pomóc swoim pasażerom. A wszystko to poprzez profil na Twitter.com.

  • Shero mówi: sprawdzam!

    Joanna Stopyra

    Po dekadach królowania infantylnych i stereotypizujących kampanii skierowanych do kobiet przyszedł czas na rehabilitację. Na femvertising.  »

  • Wirtualne bardziej realne

    Justyna Adamczyk

    Biznes w wirtualnym świecie stał się trudną sztuką. Wobec istnienia tysięcy podobnych przedsięwzięć trudno odnaleźć w webowej pajęczynie to, co jest najważniejsze i najlepsze. Z tej przyczyny następuje zmiana: świat wirtualny śmiało wkracza do realnego, by tutaj szukać optymalnego przepisu na sukces.

  • Bez Big Data się nie obejdziemy

    Bartłomiej Janik

    Kwestia możliwości wykorzystania przez firmy informacji, które konsumenci pozostawiają w sieci, dzieli rynek na tych, którzy już kilka lat temu postawili na hurtownie danych i na tych, którzy dopiero zaczynają dostrzegać w nich wartość biznesową.

  • O kupowaniu uchem

    Joanna Bociąg

    Udowodniono, że docierające do klienta bodźce dźwiękowe wywierają istotny wpływ na decyzje zakupowe. Co więcej, zmysł słuchu jest stale aktywny, dlatego tak ważne jest staranne przygotowanie doświadczenia klienta w tym obszarze.

  • Co przyciąga dzieci

    Aleksander Pawlak

    Na target dzieci i nastolatków tysiące marek ostrzą sobie zęby, ale tylko nielicznym udaje się do nich w ciekawy i angażujący sposób dotrzeć. Tymczasem jest narzędzie, które to znakomicie ułatwia.

  • Randka bez użycia rąk

    Michał Capiński

    W marketingu do głosu dochodzi… głos. Nie, nie będzie o reklamie radiowej ani też o różnych tembrach głosów lektorów spotów telewizyjnych. Będzie o twoim głosie. A także o głosie sumienia i serca. 

  • Mobile nie dla leni!

    Artur Zawadzki

    Kiedy najlepiej emitować reklamy na urządzeniach mobilnych? Aby odpowiedzieć na to pytanie, niezbędne jest poznanie preferencji użytkowników oraz ich przyzwyczajeń – dopiero wtedy można realnie oszacować prawdopodobieństwo skuteczności kampanii reklamowych.

  • Cena z mniejszą liczbą sylab

    Piotr Wolniewicz

    Mam nadzieję, że moje praktyczne rady, jak manewrować ceną, zainspirują wielu do przemyślenia własnej polityki w tej sferze. Bo dzięki szybkiemu wprowadzeniu nawet drobnych zmian można zyskać naprawdę bardzo dużo.

  • Hasło suche jak chips

    Marta Reducha

    …czyli na ile możemy włączać konsumentów w pracę nad zadaniami kreacyjnymi. Na przykładzie case’u tworzenia haseł.

ANALIZY:

 
  • Wystawiaj jeden cel!

    Grzegorz Osóbka

    Trzeba zderzyć się z wielkimi spadkami sprzedaży, by zrozumieć, że wyczerpał się rynek, nasza oferta lub model biznesowy.

  • Mistrzyni marketingu chwili

    Zuzanna Jesionowska, Anna Dzierzedzka

    Od kogo można się nauczyć dobrego komunikowania z grupą docelową wykorzystującą biegle najnowsze technologie? Przyszła nam do głowy postać obserwowana przez prawie pół miliona ludzi na Facebooku i prawie 100 tys. na Snapchacie – blogerka Maffashion.

  • Dlaczego nie zrobiliśmy ŁAAŁ!

    Agata Zambrowicz

    Przemoc, wykluczenie, wandalizm… To tylko niektóre tematy, z którymi mierzą się kampanie społeczne. Agencje, które biorą na warsztat takie tematy, prawie zawsze dobierają do nich mocny i szokujący przekaz. Czy to jedyna droga?

TRENDY:

 
  • Wideo w odrębnej kieszeni

    Maciej Sawicki

    Dzisiaj wracamy do mody na klipy trwające zaledwie kilka sekund, których jakość pozostawia wiele do życzenia. Ich popularność jest wyzwaniem dla agencji marketingowych. Jak tworzyć content reklamowy, który trwa zaledwie kilka sekund, a przy tym komunikuje niezbędne z punktu widzenia klienta wartości?

OPINIE:

 

CASE STUDY:

 

FELIETON MARKETINGOWY:

 
  • Ludzka marka

    Jan Hartman

    Każdy z nas, mając problem, chciałby szybko dotrzeć do człowieka, który poradzi mu, jak go rozwiązać albo po prostu go rozwiąże. Prosta to prawda. Może odrobinę kosztowna, ale niewzruszona.

 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 
 

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij