Spis treści wydania drukowanego MwP 9/2015
Tematu numeru: Społeczna wartość marki
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Reklama bez chomąta głupoty
Jacek Kotarbiński
Czy ludzie nienawidzą reklam? Oczywiście, że wielu ich nie cierpi. Ale tylko tych nachalnych i fatalnie zrobionych. Marka Purina potrafiła pokazać, że można zarówno opowiedzieć świetną historię, zachować pierwiastek społeczny, jak i dobrze wyeksponować markę, w sposób świetnie akceptowalny dla odbiorcy.
-
Wzniosłe zasady i proza życia
-
Cztery kroki w butach klientów
Piotr Wojciechowski
Większy ekran, szybszy procesor, korzystniejszy procent i mniej tłuszczu. To tylko przykłady wartości produktów i usług, które marki komunikują klientom. Rzecz w tym, że oni przestają w tym widzieć wartość.
-
Wykrzyczany przez użytkowników
Miłosz Jacyna
Komunikat marki w social mediach może być naprawdę głośny i co bardzo ważne, może zostać wykrzyczany przez samych użytkowników. Wystarczy dać im dobry powód do tego, aby mogli to zrobić.
-
Koniec ściem i iluzji
Agnieszka Krawczyk, Katarzyna Królak-Wyszyńska
Jeszcze do niedawna w marketingu chodziło o to, żeby tworzyć mit i go sprzedać, a dziś chodzi o znalezienie prawdy i podzielenie się nią (Marc Mathieu, Unilever). Jak szukać tej prawdy?
-
Kto nam to da – wygra
Marta Ulman
Sprzedawać czy sprawiać, by nasze życie było lepsze. A może te dwie funkcje można, a nawet trzeba połączyć? Aby uzmysłowić sobie, jak trudna jest sytuacja, wystarczy powiedzieć, że większość ludzi nie przejęłaby się tym, gdyby 74 proc. obecnych marek zniknęło na dobre.
NARZĘDZIA:
-
Marketing w genach firmy
Marcin Gieracz
Dla Kowalskiego nieistotny jest oczywisty fakt, że twoje produkty są na rynku. Ważniejsze, żeby było wiadomo, dlaczego i w jakich okolicznościach powinien z tych ofert skorzystać, oraz – co najistotniejsze – że będzie to łatwe i proste działanie zakupowe.
-
Hallo, Twitter! Nie leci z nami pilot!
Bartłomiej Juszczyk
Nie obawiają się publicznych dyskursów z wściekłymi i niezadowolonymi klientami. Opóźnione loty, zaginiony bagaż, problemy z rezerwacją, spóźnienie na samolot; żarty, podziękowania, przeprosiny – marka niemal idealnie łączy zabawny sposób komunikacji z obsługą klientów i robi wszystko, by szybko pomóc swoim pasażerom. A wszystko to poprzez profil na Twitter.com.
-
Shero mówi: sprawdzam!
-
Wirtualne bardziej realne
Justyna Adamczyk
Biznes w wirtualnym świecie stał się trudną sztuką. Wobec istnienia tysięcy podobnych przedsięwzięć trudno odnaleźć w webowej pajęczynie to, co jest najważniejsze i najlepsze. Z tej przyczyny następuje zmiana: świat wirtualny śmiało wkracza do realnego, by tutaj szukać optymalnego przepisu na sukces.
-
Bez Big Data się nie obejdziemy
Bartłomiej Janik
Kwestia możliwości wykorzystania przez firmy informacji, które konsumenci pozostawiają w sieci, dzieli rynek na tych, którzy już kilka lat temu postawili na hurtownie danych i na tych, którzy dopiero zaczynają dostrzegać w nich wartość biznesową.
-
O kupowaniu uchem
Joanna Bociąg
Udowodniono, że docierające do klienta bodźce dźwiękowe wywierają istotny wpływ na decyzje zakupowe. Co więcej, zmysł słuchu jest stale aktywny, dlatego tak ważne jest staranne przygotowanie doświadczenia klienta w tym obszarze.
-
Co przyciąga dzieci
Aleksander Pawlak
Na target dzieci i nastolatków tysiące marek ostrzą sobie zęby, ale tylko nielicznym udaje się do nich w ciekawy i angażujący sposób dotrzeć. Tymczasem jest narzędzie, które to znakomicie ułatwia.
-
Randka bez użycia rąk
Michał Capiński
W marketingu do głosu dochodzi… głos. Nie, nie będzie o reklamie radiowej ani też o różnych tembrach głosów lektorów spotów telewizyjnych. Będzie o twoim głosie. A także o głosie sumienia i serca.
-
Mobile nie dla leni!
Artur Zawadzki
Kiedy najlepiej emitować reklamy na urządzeniach mobilnych? Aby odpowiedzieć na to pytanie, niezbędne jest poznanie preferencji użytkowników oraz ich przyzwyczajeń – dopiero wtedy można realnie oszacować prawdopodobieństwo skuteczności kampanii reklamowych.
-
Cena z mniejszą liczbą sylab
Piotr Wolniewicz
Mam nadzieję, że moje praktyczne rady, jak manewrować ceną, zainspirują wielu do przemyślenia własnej polityki w tej sferze. Bo dzięki szybkiemu wprowadzeniu nawet drobnych zmian można zyskać naprawdę bardzo dużo.
-
Hasło suche jak chips
Marta Reducha
…czyli na ile możemy włączać konsumentów w pracę nad zadaniami kreacyjnymi. Na przykładzie case’u tworzenia haseł.
ANALIZY:
-
Wystawiaj jeden cel!
Grzegorz Osóbka
Trzeba zderzyć się z wielkimi spadkami sprzedaży, by zrozumieć, że wyczerpał się rynek, nasza oferta lub model biznesowy.
-
Mistrzyni marketingu chwili
Zuzanna Jesionowska, Anna Dzierzedzka
Od kogo można się nauczyć dobrego komunikowania z grupą docelową wykorzystującą biegle najnowsze technologie? Przyszła nam do głowy postać obserwowana przez prawie pół miliona ludzi na Facebooku i prawie 100 tys. na Snapchacie – blogerka Maffashion.
-
Dlaczego nie zrobiliśmy ŁAAŁ!
Agata Zambrowicz
Przemoc, wykluczenie, wandalizm… To tylko niektóre tematy, z którymi mierzą się kampanie społeczne. Agencje, które biorą na warsztat takie tematy, prawie zawsze dobierają do nich mocny i szokujący przekaz. Czy to jedyna droga?
TRENDY:
-
Wideo w odrębnej kieszeni
Maciej Sawicki
Dzisiaj wracamy do mody na klipy trwające zaledwie kilka sekund, których jakość pozostawia wiele do życzenia. Ich popularność jest wyzwaniem dla agencji marketingowych. Jak tworzyć content reklamowy, który trwa zaledwie kilka sekund, a przy tym komunikuje niezbędne z punktu widzenia klienta wartości?
OPINIE:
-
Reklama jak miss
-
Krótki żywot to zaleta
Albert Stęclik
Snapchat osiągnął już masę krytyczną, która pozwoli mu przetrwać.
CASE STUDY:
-
Milion You/BIC. 155 promocyjnych wideo w 6 tygodni
Jan Kasprzycki-Rosikoń
Światowa marka zapalniczek kieszonkowych BIC postanowiła zwiększyć swoją obecność w mediach społecznościowych poprzez wideo. Firmie zależało, aby z myślą o nowej strategii komunikacji pozyskać dużą ilość autentycznego contentu video.
-
NOMONO/ Pub Poczekalnia. Branding to nie bułka z masłem
-
Codemedia SA/Poczta Polska. Envelo – poczta w kieszeni
Szczepan Okła
Dom mediowy Codemedia był odpowiedzialny za opracowanie koncepcji, planowanie i zakup mediów w ramach kampanii promujących aplikację Envelo. Zaplanowane działania pozwoliły na skuteczne dotarcie do grupy docelowej i osiągnięcie celów stawianych przez klienta. Codemedia otrzymał wyróżnienie za kampanię w kategorii Direct Response Advertising w konkursie Golden Arrow 2015.
FELIETON MARKETINGOWY:
-
Ludzka marka
Jan Hartman
Każdy z nas, mając problem, chciałby szybko dotrzeć do człowieka, który poradzi mu, jak go rozwiązać albo po prostu go rozwiąże. Prosta to prawda. Może odrobinę kosztowna, ale niewzruszona.
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO