Start MwP Spis treści MwP 10/2015
Drukuj

Spis treści wydania drukowanego MwP 10/2015

Spis treści wydania drukowanego MwP 10/2015

Tematu numeru: Jak używać emocji w marketingu

ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

 
  • Dziecko na ręku, pies przy nodze

    Lech C. Król

    Rozgryźliśmy, jak skutecznie posługiwać się emocjami w reklamach – obwieścił James Lafferty, przedstawiając uczone schematy i reguły. Niestety – albo może na szczęście – emocje wymykają się logice. Nie działają według instrukcji ani zasad.  »

  • Marka jaka jest, każdy widzi

    Wojciech Walczak, Radosław Karczmarek

    Emocje emocjami, ale spójrzmy na marki, które są ikonami skutecznego marketingu – czy któraś z nich nie ma poparcia w produkcie? Ręczymy, że te bez poparcia już dawno nie istnieją, bo konsument może być często naiwny, ale nie jest głupi.

  • Jaki przekaz, taka pamięć

    Jacek Kotarbiński

    Dla niektórych firm może nie mieć najmniejszego znaczenia to, czy zaangażowanie osiągnięto dzieki hejtowi czy dzięki twórczej dyskusji. Chęć przebicia się ze swoim komunikatem może prowokować do używania metod nie do końca profesjonalnych i etycznych.

  • Czas doceniania klientów

    Piotr Wojciechowski

    Szanse na sprzedaż do obecnych klientów kształtują się na poziomie 60-70 proc., a do nowych na poziomie 5-20 proc. Warto zatem naszych klientów realnie postawić w centrum zainteresowania firmy i solidnie o nich zadbać.

  • Kiedy straszyć, kiedy wzruszać

    Kamil Pawłowski

    Wierzcie lub nie, nawet jeśli wydaje wam się, że patrzycie na reklamę bez emocji – one tam są. Po prostu świadomość czasami nie nadąża.

  • Cannes, Cannes – płyną łzy

    Michał Capiński

    Taka reklama z powodu dużej dawki emocji z pewnością zostanie zapamiętana, ale czy reklamuje cokolwiek?

  • Emocje nie są złym doradcą

    Piotr Bucki

    Eksperyment na Facebooku to pierwszy naukowy dowód na to, że sieci społecznościowe mogą wpływać na sposób myślenia i emocje ogromnej rzeszy ludzi.

ANALIZY:

 

NARZEDZIA:

 
  • Agencjo, daj się lubić

    Maciej Biernacki

    Dziś już nie wystarczy bycie jako takim ekspertem i pobieżna znajomość kategorii – agencje i accounci muszą żyć i oddychać biznesem klienta. Ale jak to robić?

  • Rysy wzmacniające wizerunek

    Bartek Hanus

    Konsumenci mają świadomość tego, że marki nie są ideałami, a marketing jest sztuką uwodzenia. I chętnie mu ulegają. Nie lubią jednak być oszukiwani. Dlatego wolą marki, które przyznają się do błędów i starają się je naprawić, niż takie, które starają się za wszelką cenę pozostać bez skazy.  »

  • Aktywizuj klientów! Ale do czego?

    Izabela Hille

    Używając dwóch typów mechanizmów rywalizacji, stworzyliśmy dwa konkursy: jeden pobudzający kreatywność, a drugi nastawiony na kontakt międzyludzki.To pozwala na zakorzenienie się wizerunku marki w umysłach grupy docelowej, a wtedy już niedaleko do lojalności.

  • Zasłuż na miano przyjaciela

    Paulina Stefańska

    Duża część twojej konkurencji nie posiada ani cierpliwości, ani umiejętności, aby zbudować silne relacje ze swoimi klientami. Zakasaj więc śmiało rękawy i zasłuż na miano przyjaciela, a twoi odbiorcy na pewno ci się odwdzięczą.

  • E-mail marketing z bombką

    Paweł Sala

    Już niedługo, bo po Wszystkich Świętych, nadejdzie burzliwy okres dla każdego marketera kierującego oferty do branży B2C. Właśnie listopad i pierwsza połowa grudnia potrafią przynieść niezwykłe wzrosty sprzedaży i sprawić, aby każdy właściciel biznesu mógł świętować w sylwestrową noc.

  • Lojalność bez nudy

    Kamil Kociszewski

    Sprzymierzeńcami nudy są stagnacja, rutyna i dobór bodźców, nijak się mający do naszych preferencji. Jej wrogiem – zmiana, miłe zaskoczenie i wszystko to, co krąży wokół tematów, którymi żyjemy. Niech one będą nam podporą przy planowaniu programów lojalnościowych, do których będziemy zapraszali klientów.

  • Przestańcie lekceważyć ten kanał!

    Małgorzata Daniłoś

    Młodzi użytkownicy serwisów w internecie nie chcą i nie będą oglądać contentu, który przekazywany jest ich rodzicom w mainstreamowych kanałach TV. Oni oczekują, że marketerzy wciągną ich w świat marki w sposób niebanalny.

  • Kiedy się zmieniamy

    Monika Banach

    Korzystanie z publicznej toalety bywa nieprzyjemne. Niektórzy użytkownicy wyraźnie mają kłopoty z celnością i brudzą wokół sanitariatów. Czy można temu jakoś przeciwdziałać? Na lotnisku w Amsterdamie znaleziono rozwiązanie idealne. W pisuarze narysowano… muchę, która jest wyraźnym znakiem, że w to miejsce należy celować.

  • Sposób na ROI w nowych mediach

    Szymon Paroszkiewicz

    Niejednokrotnie osoby starające się przypisać konkretną wycenę komentarzowi na Facebooku czy zapisowi do newslettera będą czuły się bezradne. Może to świadczyć, że wybrane zostały cele, które niekoniecznie są istotne z punktu widzenia danej marki

  • Mocne i słabe strony landing page

    Michał Hryniszyn

    To sztuka zaprojektować landing page, tak aby skutecznie zbierała leady, realizując cele biznesowe firmy. Co więc decyduje o sukcesie lub porażce takiej strony docelowej?

  • W markecie jak w internecie

    Justyna Adamczyk

    Teraz już nie wystarczy samo odwoływanie się do świadomości klienta w celu sprowokowania go do zakupu. Nadchodzi era cyfrowego merchandisingu.

  • Design i frajda

    Aleksandra Naborczyk

    Na rynku pojawiają się dizajnerskie ciastka, dizajnerskie szczoteczki do zębów, dizajnerskie świeczki, ba! – są nawet dizajnerskie nocniczki! Słowo „dizajn” weszło na stałe do marketingowego słownika.

PORADNIK LOJALNOŚCIOWY SODEXO:

 
  • Różne poziomy emocji i korzyści

    Dariusz Deszczka

    Warto dokładnie przemyśleć strategię dotarcia do różnych odbiorców, gdyż sposoby budowania lojalności w każdym przypadku są nieco inne, a co więcej także korzyści, język oraz formy komunikacji, jakie przemawiają do uczestników, różnią się w znacznym stopniu.

NARZĘDZIA (cd):

 

CASE STUDY:

 
  • 24/7Communication/Old Spice: Jak Stuu i Blowek mężczyznami zostali

    Przemysław Fura

    Opowiem wam o pracy nad projektem dla Old Sipce. Tym Old Spice ze słynnym Isiahem Mustafą, „Mom song”. Kampanie tej marki są przedstawiane na wszystkich branżowych spotkaniach jako przykład „tak właśnie należy tworzyć skuteczne kampanie reklamowe”.

  • Agencja Społem/ Plus: Czerwony telefon nad wodą

    Kamil Mirowski

    Numer Ratunkowy 601 100 100 (sponsorowany przez markę PLUS) to numer, pod który możesz zadzwonić, gdy widzisz niebezpieczną sytuację nad wodą, połączysz się bezpośrednio z centralą WOPR. Każdy twój telefon może uratować życie. Nie ma nic bardziej społecznego, niż ratowanie życia. Dlatego zdecydowaliśmy, że działania mające na celu propagację numeru – nie mogą być tylko wirtualne.

>TRENDY:

 
  • Warto być marką prospołeczną

    Joanna Niemiec

    Niedawno natknęłam się na krążący po sieci mem z cytatem przypisywanym Bogusławowi Lindzie: „Teraz pomaganie jest modne. Kiedyś nie było modne, było oczywiste”. Jest w tym cytacie sporo prawdy. W Polsce wspieranie ważnych społecznie inicjatyw przez marki stało się modnym trendem. Oby ponadczasowym!

FELIETON MARKETINGOWY:

 
  • Nie tylko serce i rozum

    Jan Hartman

    Rzeczywistość okazuje się tak skomplikowana, że światło czystych abstrakcyjnych prawd blednie i niknie w jej ciemnych meandrach.

 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 
 

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij