Spis treści wydania drukowanego MwP 10/2015
Tematu numeru: Jak używać emocji w marketingu
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Dziecko na ręku, pies przy nodze
-
Marka jaka jest, każdy widzi
Wojciech Walczak, Radosław Karczmarek
Emocje emocjami, ale spójrzmy na marki, które są ikonami skutecznego marketingu – czy któraś z nich nie ma poparcia w produkcie? Ręczymy, że te bez poparcia już dawno nie istnieją, bo konsument może być często naiwny, ale nie jest głupi.
-
Jaki przekaz, taka pamięć
Jacek Kotarbiński
Dla niektórych firm może nie mieć najmniejszego znaczenia to, czy zaangażowanie osiągnięto dzieki hejtowi czy dzięki twórczej dyskusji. Chęć przebicia się ze swoim komunikatem może prowokować do używania metod nie do końca profesjonalnych i etycznych.
-
Czas doceniania klientów
Piotr Wojciechowski
Szanse na sprzedaż do obecnych klientów kształtują się na poziomie 60-70 proc., a do nowych na poziomie 5-20 proc. Warto zatem naszych klientów realnie postawić w centrum zainteresowania firmy i solidnie o nich zadbać.
-
Kiedy straszyć, kiedy wzruszać
Kamil Pawłowski
Wierzcie lub nie, nawet jeśli wydaje wam się, że patrzycie na reklamę bez emocji – one tam są. Po prostu świadomość czasami nie nadąża.
-
Cannes, Cannes – płyną łzy
Michał Capiński
Taka reklama z powodu dużej dawki emocji z pewnością zostanie zapamiętana, ale czy reklamuje cokolwiek?
-
Emocje nie są złym doradcą
Piotr Bucki
Eksperyment na Facebooku to pierwszy naukowy dowód na to, że sieci społecznościowe mogą wpływać na sposób myślenia i emocje ogromnej rzeszy ludzi.
ANALIZY:
-
Kac po fejmie
-
Dobre słowo od superfana
Joanna Hirsz-Kropińska
Programy lojalnościowe są czasem niestety zabiegiem pozornym. Klient często nie ma z takiego programu żadnej realnej korzyści. Bo czy można nazwać jego korzyścią to, że na karcie ma zapisaną historię zakupów?
NARZEDZIA:
-
Agencjo, daj się lubić
Maciej Biernacki
Dziś już nie wystarczy bycie jako takim ekspertem i pobieżna znajomość kategorii – agencje i accounci muszą żyć i oddychać biznesem klienta. Ale jak to robić?
-
Rysy wzmacniające wizerunek
-
Aktywizuj klientów! Ale do czego?
Izabela Hille
Używając dwóch typów mechanizmów rywalizacji, stworzyliśmy dwa konkursy: jeden pobudzający kreatywność, a drugi nastawiony na kontakt międzyludzki.To pozwala na zakorzenienie się wizerunku marki w umysłach grupy docelowej, a wtedy już niedaleko do lojalności.
-
Zasłuż na miano przyjaciela
Paulina Stefańska
Duża część twojej konkurencji nie posiada ani cierpliwości, ani umiejętności, aby zbudować silne relacje ze swoimi klientami. Zakasaj więc śmiało rękawy i zasłuż na miano przyjaciela, a twoi odbiorcy na pewno ci się odwdzięczą.
-
E-mail marketing z bombką
Paweł Sala
Już niedługo, bo po Wszystkich Świętych, nadejdzie burzliwy okres dla każdego marketera kierującego oferty do branży B2C. Właśnie listopad i pierwsza połowa grudnia potrafią przynieść niezwykłe wzrosty sprzedaży i sprawić, aby każdy właściciel biznesu mógł świętować w sylwestrową noc.
-
Lojalność bez nudy
Kamil Kociszewski
Sprzymierzeńcami nudy są stagnacja, rutyna i dobór bodźców, nijak się mający do naszych preferencji. Jej wrogiem – zmiana, miłe zaskoczenie i wszystko to, co krąży wokół tematów, którymi żyjemy. Niech one będą nam podporą przy planowaniu programów lojalnościowych, do których będziemy zapraszali klientów.
-
Przestańcie lekceważyć ten kanał!
Małgorzata Daniłoś
Młodzi użytkownicy serwisów w internecie nie chcą i nie będą oglądać contentu, który przekazywany jest ich rodzicom w mainstreamowych kanałach TV. Oni oczekują, że marketerzy wciągną ich w świat marki w sposób niebanalny.
-
Kiedy się zmieniamy
Monika Banach
Korzystanie z publicznej toalety bywa nieprzyjemne. Niektórzy użytkownicy wyraźnie mają kłopoty z celnością i brudzą wokół sanitariatów. Czy można temu jakoś przeciwdziałać? Na lotnisku w Amsterdamie znaleziono rozwiązanie idealne. W pisuarze narysowano… muchę, która jest wyraźnym znakiem, że w to miejsce należy celować.
-
Sposób na ROI w nowych mediach
Szymon Paroszkiewicz
Niejednokrotnie osoby starające się przypisać konkretną wycenę komentarzowi na Facebooku czy zapisowi do newslettera będą czuły się bezradne. Może to świadczyć, że wybrane zostały cele, które niekoniecznie są istotne z punktu widzenia danej marki
-
Mocne i słabe strony landing page
Michał Hryniszyn
To sztuka zaprojektować landing page, tak aby skutecznie zbierała leady, realizując cele biznesowe firmy. Co więc decyduje o sukcesie lub porażce takiej strony docelowej?
-
W markecie jak w internecie
Justyna Adamczyk
Teraz już nie wystarczy samo odwoływanie się do świadomości klienta w celu sprowokowania go do zakupu. Nadchodzi era cyfrowego merchandisingu.
-
Design i frajda
Aleksandra Naborczyk
Na rynku pojawiają się dizajnerskie ciastka, dizajnerskie szczoteczki do zębów, dizajnerskie świeczki, ba! – są nawet dizajnerskie nocniczki! Słowo „dizajn” weszło na stałe do marketingowego słownika.
PORADNIK LOJALNOŚCIOWY SODEXO:
-
Różne poziomy emocji i korzyści
Dariusz Deszczka
Warto dokładnie przemyśleć strategię dotarcia do różnych odbiorców, gdyż sposoby budowania lojalności w każdym przypadku są nieco inne, a co więcej także korzyści, język oraz formy komunikacji, jakie przemawiają do uczestników, różnią się w znacznym stopniu.
NARZĘDZIA (cd):
CASE STUDY:
-
24/7Communication/Old Spice: Jak Stuu i Blowek mężczyznami zostali
Przemysław Fura
Opowiem wam o pracy nad projektem dla Old Sipce. Tym Old Spice ze słynnym Isiahem Mustafą, „Mom song”. Kampanie tej marki są przedstawiane na wszystkich branżowych spotkaniach jako przykład „tak właśnie należy tworzyć skuteczne kampanie reklamowe”.
-
Agencja Społem/ Plus: Czerwony telefon nad wodą
Kamil Mirowski
Numer Ratunkowy 601 100 100 (sponsorowany przez markę PLUS) to numer, pod który możesz zadzwonić, gdy widzisz niebezpieczną sytuację nad wodą, połączysz się bezpośrednio z centralą WOPR. Każdy twój telefon może uratować życie. Nie ma nic bardziej społecznego, niż ratowanie życia. Dlatego zdecydowaliśmy, że działania mające na celu propagację numeru – nie mogą być tylko wirtualne.
>TRENDY:
-
Warto być marką prospołeczną
Joanna Niemiec
Niedawno natknęłam się na krążący po sieci mem z cytatem przypisywanym Bogusławowi Lindzie: „Teraz pomaganie jest modne. Kiedyś nie było modne, było oczywiste”. Jest w tym cytacie sporo prawdy. W Polsce wspieranie ważnych społecznie inicjatyw przez marki stało się modnym trendem. Oby ponadczasowym!
FELIETON MARKETINGOWY:
-
Nie tylko serce i rozum
Jan Hartman
Rzeczywistość okazuje się tak skomplikowana, że światło czystych abstrakcyjnych prawd blednie i niknie w jej ciemnych meandrach.
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO