Start MwP Spis treści MwP 1/2016
Drukuj

Spis treści wydania drukowanego MwP 1/2016

Spis treści wydania drukowanego MwP 1/2016

Tematu numeru: Lojalność w internecie

 

ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

 
  • Wierni, bo sieciowi

    Jacek Kotarbiński

    Jednym z ciekawszych filmów ukazujących znaczenie i rozwój lojalności jest polski obraz pt. „Skrzydlate świnie”. To historia lidera kibiców jednej z prowincjonalnych drużyn piłkarskich, który otrzymuje propozycję zbudowania zaangażowania kibiców drużyny przeciwnej. Oczywiście za duże pieniądze. Film dobrze pokazuje meandry lojalności, wierności idei czy marce.

  • Digitalowy budowlaniec lojalności

    Sebastian Bryks

    Aby zobrazować sobie proces budowania lojalności w sieci, możemy porównać marketera do budowniczego, który mając do dyspozycji pewne materiały i narzędzia, ma za zadanie zbudować most. W tym przypadku oczywiście tym łącznikiem ma być komunikacja między marką a odbiorcą.

  • Jak się zachowa Monika?

    Wojciech Walczak, Radosław Kaczmarek

    Istnieje przekonanie, że tylko mocne marki mają grupę hiperlojalnych konsumentów, którzy nie dość, że za markę dadzą się pokroić, to jeszcze generują dla niej ponadprzeciętne zyski. I to wszystko prawda. Tylko że wyłącznie w głowach tych, którzy tak myślą.  »

  • Nielojalne porównywarki

    Bartłomiej Juszczyk

    Na jednym biegunie mamy firmy, które zachęcają do programów lojalnościowych, bo tym zajmują się zawodowo, na drugiej sklepy, które częstokroć wypróbowawszy u siebie konkretny program lojalnościowy, rezygnują z niego zawiedzione. W tym sporze stoję po drugiej stronie i pozwolę sobie przedstawić kilka argumentów.

  • Lojalność chińskiego e-konsumenta

    Justyna Adamczyk

    Zakupy online są dla Chińczyków swoistym festiwalem rozrywki, ale nie targowiskiem próżności, ponieważ każda decyzja jest dokładnie przemyślana. Ich postawa konsumencka jest pragmatycznie skalkulowana przez czynnik ekonomiczny.

ANALIZY:

 
  • Ulotne treści, trwałe wrażenia

    Sebastian Umiński

    Następny krok w ewolucji social media to nie odsłona kolejnych kombajnów – wielofunkcyjnych platform z ambicją zastąpienia Facebooka – lecz narzędzi sprowadzonych do jednej głównej funkcji.  »

  • Jakimi rodzicami są igreki? Super!

    Barbara Frątczak-Rudnicka

    Pokolenie Y, nazywane też milenialsami, jest przebadane chyba najstaranniej w historii! Trudno się zresztą dziwić, bo to pierwsze globalne i pierwsze cyfrowe pokolenie. I jest liczne. Stanowi dziś ważną grupę docelową dla wielu marek. A teraz igreki zaczynają rodzić dzieci i wchodzić w role rodzicielskie.

  • Intrygujący goście w skrzynce

    Michał Leszczyński

    Wydawać by się mogło, że e-mail marketing nie może nas już niczym zaskoczyć. To po prostu jeden z najstarszych kanałów komunikacji online, który w jakiś magiczny sposób wciąż jest popularny. A jednak zestaw wymienianych kampanii pokazuje, że e-mail nadal potrafi intrygować i – co najważniejsze – generować zyski.

  • Dlaczego nie jesteśmy e-zakupoholikami

    Zuzanna Szymańska

    Rocznie na zakupy w sieci Polacy wydają 8,6 mld dol. Niemcy? Lekką ręką sześć razy więcej! Dlaczego nie kupujemy przez internet, skoro w Polsce są już 22 tysiące e-sklepów?

  • Czym jest kampania zintegrowana

    Jolanta Piela

    O tym, że kampania zintegrowana to takie dobranie wykorzystanych narzędzi, aby wzajemnie wzmacniały one swoje oddziaływanie, wspomniały 2 osoby na 60. A o tym, że kampania zintegrowana to taka, która opiera się na tak dobranych i wykorzystanych narzędziach, aby jak najlepiej zrealizować cel biznesowy postawiony przed marką, nie powiedział nikt.

NARZĘDZIA:

 
  • Insighty wypatrzone w internecie

    Dariusz Szpak

    Dziś mówi się, że dane to nowa ropa XXI wieku, i trudno się z tym stwierdzeniem nie zgodzić, zwłaszcza jeśli się wie, jakich informacji szukać, gdzie to robić, i do czego wykorzystać.  »

  • Tu się rozmawia. Tam się ogląda

    Maria Wróblewska

    „Przetarg dotyczy kompleksowej obsługi marki na Facebooku, czyli w mediach społecznościowych” – ile razy zdarzyło wam się wypowiedzieć tę frazę/usłyszeć ją od potencjalnego klienta? Choć co roku na horyzoncie pojawiają się nowe portale czy aplikacje opatrzone etykietą „media społecznościowe”, standardem nadal jest Facebook i niewiele więcej.

  • Dane – korzystaj z rozwagą

    Bartosz Sikora

    Fantastyczne przysługi może dać nam wiedza zaczerpnięta z monitoringu wypowiedzi internautów w serwisach społecznościowych. Dane te mogą pomóc na poziomie zagregowanym, np. analiza sezonowości czy popularności poszczególnych marek i stanowią źródło insightu.

  • Wideo z przytupem

    Magdalena Daniłoś

    Jako ewangelistka wideo marketingu jestem przekonana, że trzeba wśród marketerów rozwijać świadomość, iż wykorzystanie formy filmowego przekazu nie musi dziś oznaczać rozdętych projektów, ogromnych budżetów i wielkich telewizji. Sukces dla kreatywnych i śmiałych jest na wyciągnięcie ręki.

  • Stereotypy o e-poczcie

    Jacek Dziura

    Newslettery czytamy tylko po pracy – ten stereotyp skłonił mnie do napisania tego artykułu. Niestety drodzy marketerzy, wizja Kowalskiego wracającego po pracy i siadającego wygodnie w fotelu po to, by przeczytać newsletter, może, delikatnie mówiąc, nie mieć racji bytu.

  • 123 pomysły na innowacje

    Piotr Wojciechowski

    Z dużą dozą prawdopodobieństwa mogę założyć, że przynajmniej raz brałeś udział w burzy mózgów. Ta klasyczna już technika generowania pomysłów wciąż ma moc. A może mieć jej jeszcze więcej. Sprawdź, co zrobić, aby tak było.

  • Kontekst– temat gorący

    Arkadiusz Miegoń

    Wszystko wskazuje na to, że marketing kontekstowy stanie się nowym gorącym tematem w naszej branży. To zwieńczenie wielu trendów i zjawisk, które obserwujemy od kilku lat.

  • Reklama z ekranu na ekran

    Mariusz Wasak

    Reklama synchroniczna wykorzystująca multiscreening wydaje się receptą na zbliżające się problemy marketingowców.

  • Content na smartfony

    Marek Naruszewicz

    Coraz więcej jest przykładów, na które warto powołać się, tłumacząc, na czym polega marketing treści na smartfonie i jak wykorzystać jego rosnący potencjał.

  • Oszczędni makietują

    Piotr Diering

    W momencie kiedy zostaje podjęta decyzja o przygotowaniu projektu nowej strony internetowej, zazwyczaj zależy nam na jak najszybszym zobaczeniu rezultatów. Niestety, nawet najlepszy pomysł niezwykle trudno jest przełożyć z biegu na interfejs użytkownika. Jak zatem skutecznie zobrazować pomysły bez ponoszenia znaczących nakładów czasowych i finansowych? Do tego celu warto wykorzystać makiety.

TRENDY:

 
  • 2016: nadążyć za konsumentem

    Anna Kuropatwa

    Choć mówimy tu o trendach na rynku reklamowym w 2016 roku, trudno nie myśleć zupełnie o kontekście makrospołecznym. Rosnące napięcia polityczne i społeczne w Europie odcisną się zapewne w postawach konsumenckich.

OPINIE:

 
  • Nie daj się wyprosić z SM

    Michał Capiński

    Social media to nie miejsce na nachalną sprzedaż. Przekonałem się o tym bardzo dobitnie, kiedy prowadziłem fan page dla jednego z dawnych klientów.

CASE STUDY:

 

FELIETON MARKETINGOWY:

 
  • W sieci jak w klubie

    Jan Hartman

    Jeśli uda się nam zrobić kameralny sklepik albo portalik dla naszych klientów, gdzie będzie jakoś tak łatwo, miło, dowcipnie i przytulnie, to zawsze znajdą się tacy, którzy z nami zostaną, lecząc się u nas z internetowej biegunki.

 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 
 

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij