Spis treści wydania drukowanego MwP 1/2016
Tematu numeru: Lojalność w internecie
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Wierni, bo sieciowi
Jacek Kotarbiński
Jednym z ciekawszych filmów ukazujących znaczenie i rozwój lojalności jest polski obraz pt. „Skrzydlate świnie”. To historia lidera kibiców jednej z prowincjonalnych drużyn piłkarskich, który otrzymuje propozycję zbudowania zaangażowania kibiców drużyny przeciwnej. Oczywiście za duże pieniądze. Film dobrze pokazuje meandry lojalności, wierności idei czy marce.
-
Digitalowy budowlaniec lojalności
Sebastian Bryks
Aby zobrazować sobie proces budowania lojalności w sieci, możemy porównać marketera do budowniczego, który mając do dyspozycji pewne materiały i narzędzia, ma za zadanie zbudować most. W tym przypadku oczywiście tym łącznikiem ma być komunikacja między marką a odbiorcą.
-
Jak się zachowa Monika?
-
Nielojalne porównywarki
Bartłomiej Juszczyk
Na jednym biegunie mamy firmy, które zachęcają do programów lojalnościowych, bo tym zajmują się zawodowo, na drugiej sklepy, które częstokroć wypróbowawszy u siebie konkretny program lojalnościowy, rezygnują z niego zawiedzione. W tym sporze stoję po drugiej stronie i pozwolę sobie przedstawić kilka argumentów.
-
Lojalność chińskiego e-konsumenta
Justyna Adamczyk
Zakupy online są dla Chińczyków swoistym festiwalem rozrywki, ale nie targowiskiem próżności, ponieważ każda decyzja jest dokładnie przemyślana. Ich postawa konsumencka jest pragmatycznie skalkulowana przez czynnik ekonomiczny.
ANALIZY:
-
Ulotne treści, trwałe wrażenia
-
Jakimi rodzicami są igreki? Super!
Barbara Frątczak-Rudnicka
Pokolenie Y, nazywane też milenialsami, jest przebadane chyba najstaranniej w historii! Trudno się zresztą dziwić, bo to pierwsze globalne i pierwsze cyfrowe pokolenie. I jest liczne. Stanowi dziś ważną grupę docelową dla wielu marek. A teraz igreki zaczynają rodzić dzieci i wchodzić w role rodzicielskie.
-
Intrygujący goście w skrzynce
Michał Leszczyński
Wydawać by się mogło, że e-mail marketing nie może nas już niczym zaskoczyć. To po prostu jeden z najstarszych kanałów komunikacji online, który w jakiś magiczny sposób wciąż jest popularny. A jednak zestaw wymienianych kampanii pokazuje, że e-mail nadal potrafi intrygować i – co najważniejsze – generować zyski.
-
Dlaczego nie jesteśmy e-zakupoholikami
Zuzanna Szymańska
Rocznie na zakupy w sieci Polacy wydają 8,6 mld dol. Niemcy? Lekką ręką sześć razy więcej! Dlaczego nie kupujemy przez internet, skoro w Polsce są już 22 tysiące e-sklepów?
-
Czym jest kampania zintegrowana
Jolanta Piela
O tym, że kampania zintegrowana to takie dobranie wykorzystanych narzędzi, aby wzajemnie wzmacniały one swoje oddziaływanie, wspomniały 2 osoby na 60. A o tym, że kampania zintegrowana to taka, która opiera się na tak dobranych i wykorzystanych narzędziach, aby jak najlepiej zrealizować cel biznesowy postawiony przed marką, nie powiedział nikt.
NARZĘDZIA:
-
Insighty wypatrzone w internecie
-
Tu się rozmawia. Tam się ogląda
Maria Wróblewska
„Przetarg dotyczy kompleksowej obsługi marki na Facebooku, czyli w mediach społecznościowych” – ile razy zdarzyło wam się wypowiedzieć tę frazę/usłyszeć ją od potencjalnego klienta? Choć co roku na horyzoncie pojawiają się nowe portale czy aplikacje opatrzone etykietą „media społecznościowe”, standardem nadal jest Facebook i niewiele więcej.
-
Dane – korzystaj z rozwagą
Bartosz Sikora
Fantastyczne przysługi może dać nam wiedza zaczerpnięta z monitoringu wypowiedzi internautów w serwisach społecznościowych. Dane te mogą pomóc na poziomie zagregowanym, np. analiza sezonowości czy popularności poszczególnych marek i stanowią źródło insightu.
-
Wideo z przytupem
Magdalena Daniłoś
Jako ewangelistka wideo marketingu jestem przekonana, że trzeba wśród marketerów rozwijać świadomość, iż wykorzystanie formy filmowego przekazu nie musi dziś oznaczać rozdętych projektów, ogromnych budżetów i wielkich telewizji. Sukces dla kreatywnych i śmiałych jest na wyciągnięcie ręki.
-
Stereotypy o e-poczcie
Jacek Dziura
Newslettery czytamy tylko po pracy – ten stereotyp skłonił mnie do napisania tego artykułu. Niestety drodzy marketerzy, wizja Kowalskiego wracającego po pracy i siadającego wygodnie w fotelu po to, by przeczytać newsletter, może, delikatnie mówiąc, nie mieć racji bytu.
-
123 pomysły na innowacje
Piotr Wojciechowski
Z dużą dozą prawdopodobieństwa mogę założyć, że przynajmniej raz brałeś udział w burzy mózgów. Ta klasyczna już technika generowania pomysłów wciąż ma moc. A może mieć jej jeszcze więcej. Sprawdź, co zrobić, aby tak było.
-
Kontekst– temat gorący
Arkadiusz Miegoń
Wszystko wskazuje na to, że marketing kontekstowy stanie się nowym gorącym tematem w naszej branży. To zwieńczenie wielu trendów i zjawisk, które obserwujemy od kilku lat.
-
Reklama z ekranu na ekran
Mariusz Wasak
Reklama synchroniczna wykorzystująca multiscreening wydaje się receptą na zbliżające się problemy marketingowców.
-
Content na smartfony
Marek Naruszewicz
Coraz więcej jest przykładów, na które warto powołać się, tłumacząc, na czym polega marketing treści na smartfonie i jak wykorzystać jego rosnący potencjał.
-
Oszczędni makietują
Piotr Diering
W momencie kiedy zostaje podjęta decyzja o przygotowaniu projektu nowej strony internetowej, zazwyczaj zależy nam na jak najszybszym zobaczeniu rezultatów. Niestety, nawet najlepszy pomysł niezwykle trudno jest przełożyć z biegu na interfejs użytkownika. Jak zatem skutecznie zobrazować pomysły bez ponoszenia znaczących nakładów czasowych i finansowych? Do tego celu warto wykorzystać makiety.
TRENDY:
-
2016: nadążyć za konsumentem
Anna Kuropatwa
Choć mówimy tu o trendach na rynku reklamowym w 2016 roku, trudno nie myśleć zupełnie o kontekście makrospołecznym. Rosnące napięcia polityczne i społeczne w Europie odcisną się zapewne w postawach konsumenckich.
OPINIE:
-
Nie daj się wyprosić z SM
Michał Capiński
Social media to nie miejsce na nachalną sprzedaż. Przekonałem się o tym bardzo dobitnie, kiedy prowadziłem fan page dla jednego z dawnych klientów.
CASE STUDY:
-
Kawa Rzeszowska. Najbardziej fotogeniczna kawiarnia w Polsce
-
Brand Suport/Bakalland & Delecta. Kto piecze, ten się dzieli
Aurelia Szokal-Egierd
Czy można jeszcze czymś zaskoczyć i zaangażować entuzjastów pieczenia, jeśli od wielu lat Polacy szaleją na punkcie kulinarnych inspiracji? Czy kolejna książka z kuchennymi przepisami jest w stanie spowodować u kogoś szybsze bicie serca?
-
GetResponse/Hairstore.pl. Jak się robi optymalizację e-mailingów
Michał Leszczyński
Żeby zyskać przychylność klientów, a wraz z nią zwiększyć liczbę generowanych transakcji, warto przeprowadzić dokładny audyt realizowanych kampanii e-mail marketingowych, który posłuży wyłonieniu najbardziej optymalnych strategii.
FELIETON MARKETINGOWY:
-
W sieci jak w klubie
Jan Hartman
Jeśli uda się nam zrobić kameralny sklepik albo portalik dla naszych klientów, gdzie będzie jakoś tak łatwo, miło, dowcipnie i przytulnie, to zawsze znajdą się tacy, którzy z nami zostaną, lecząc się u nas z internetowej biegunki.
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO