Start MwP Spis treści MwP 2/2016
Drukuj

Spis treści wydania drukowanego MwP 2/2016

Spis treści wydania drukowanego MwP 2/2016

Tematu numeru: Projektowanie doświadczeń klientów

 

ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

 
  • Marko, pokochaj egoistów

    Julia Izmałkowa

    Kiedyś to były czasy! Marki niepodzielnie królowały i były obiektem pożądania, a reklamy demonstracją ich siły, ale było to dawno, dawno temu…  »

  • Uwaga na punkty styku

    Piotr Wojciechowski

    Wszyscy chcą odnaleźć ten magiczny składnik sukcesu w coraz bardziej zażartej walce o lojalność i pieniądze klientów. Dużo się o tym mówi, sporo się pisze. Doświadczenie klienta. Ale czy wiemy, czego konkretnie szukamy?

  • Suma wrażeń

    Aleksandra Potrykus-Wincza

    Tak jak Apple nie sprzedaje jedynie komputerów, czy też Starbucks tylko kawy, tak też każda marka zasługuje na to, aby sprzedawać coś więcej niż tylko produkt – w dzisiejszych czasach najważniejsze jest, by sprzedawać całą filozofię.

  • Mapa w labiryncie emocji

    Bartłomiej Dudka, Austin Campbell

    To bardzo ważna wskazówka dla właścicieli i menedżerów sklepów. Dobra relacja nawet z jednym klientem może pozytywnie wpłynąć na nawiązanie kontaktu z kilkoma innymi potencjalnymi nabywcami.

  • Przelotne doświadczenia

    Bartłomiej Dudka, Joanna Bociąg

    Najlepsze lotniska świata wiedzą, jak zadbać o najważniejsze potrzeby podróżnych. Bezpłatna kawa i herbata w różnych smakach, komfortowe fotele do wypoczynku czy usługi spa to tylko niektóre z wielu oferowanych udogodnień. Jakie są najciekawsze trendy w dbaniu o doświadczenia podróżnych? Jak na tym tle prezentują się polskie lotniska?

  • Rozmawiać z klientem jak człowiek

    Jacek Kotarbiński

    Wielu wydaje kolosalne budżety na poprawianie znajomości marki czy zarzucanie nas feerią możliwości swojej oferty. A tymczasem, moim zdaniem, powinni raczej zadać sobie pytanie, ile czasu przeznaczają na ocenę emocji odczuwanych wobec ich marki przez klientów.

  • Więcej ekranów, mniej plakatów

    Katarzyna Anders

    W Japonii powstały już pierwsze billboardy reklamowe wyposażone w kamery, które potrafią rozpoznać wiek i płeć przechodniów. Na razie ekrany zbierają dane tylko w celach statystycznych, ale za kilka lat mogą stać się pożądanym nośnikiem komunikatów dla reklamodawców. Czy taka przyszłość rysuje się przed materiałami POS?

NARZĘDZIA:

 
  • Marki i diamenty nie są wieczne

    Piotr Bucki

    Młody pasażer poszedł do toalety i po skorzystaniu z niej stwierdził, że zabrakło papieru. Niewielu z nas zapewne natychmiast tweetowałoby na ten temat. Nastolatek jednak to zrobił, oznaczając Virgin Trains, czyli operatora linii. I co na to Virgin Trains? Ta historia została opisana…  »

  • Potężnieje blogosfera

    Dominika Kozłowska

    Polska blogosfera urosła w siłę i, co ważne, doskonale sobie z tej siły zdaje sprawę. Blogerzy wzbudzili zaufanie odbiorców i wypracowali ogromne zasięgi. A tam, gdzie duże zasięgi, są też pieniądze.

  • Fejs w stronę biznesu

    Rozalia Walencik-Sean

    Zarówno w interesie firm korzystających z Facebooka, jak i zwykłych użytkowników jest, by był on prowadzony w kierunku zaspokajania potrzeb przede wszystkim użytkowników – nie reklamodawców.

  • Bądź jak De Niro digitalu

    Jan Szarras, Jan Prószyński

    Żeby wypłynąć na fali cyfrowej transformacji, a nie dać się jej pochłonąć, firmy muszą zrozumieć, że wdrożenie nowego software’u klasy CLM, CRM czy wymiana teczek na tablety to tylko wierzchołek góry lodowej.

  • Pamiętaj o 4P. Dodaj 4E

    Krzysztof Świtoński

    Wszyscy dobrze znamy stare, dobre 4P tradycyjnego marketingu. W ciągu ostatnich lat dynamicznego wzrostu nowych mediów model ten zaczyna jednak ustępować pierwszeństwa młodszemu i ciekawszemu bratu. Poznaj 4E nowego marketingu.

  • Co robi Maslov na Instagramie

    Agata Dondajewska

    Social media towarzyszą nam całą dobę i de facto pokazujemy w nich wszystko. Czy to właśnie za pomocą mediów społecznościowych realizujemy swoje potrzeby, które w 1943 roku uhierarchizował Abraham Maslow?  »

  • Zróbmy sobie mema!

    Joanna Jędrasik

    „Zróbmy mema” – te dwa słowa w briefie sprawiają, że ludzie od kreacji dostają białej gorączki. Bo jak tu zrobić coś, co naturalnie robi się samo?

  • Przyjazne przyciąganie subskrybentów

    Ireneusz Klimczak

    Istnieje wiele skutecznych metod pozyskiwania nowych subskrybentów. Jeżeli jednak już przy pierwszej okazji będziesz starał się za wszelką cenę doprowadzić do konwersji, użytkownicy mogą uznać twoje działania za zbyt natarczywe, a wtedy skutek będzie odwrotny do zamierzonego.

  • Transparentność za kasę

    Jarosław Czulak

    Pojęcie transparentności staje się w branży reklamowej coraz bardziej istotne. Wątpliwe jest jednak, by było wynikiem dążeń człowieka współczesnego do życia w pozbawionym chaosu, kłamstwa i skaz środowisku. Znacznie bardziej prawdopodobnym powodem obierania sobie przez wiele marek tej właśnie strategii marketingowej są pieniądze.

  • Branding na stereotypach

    Joanna Roszkowska

    Nikt nie chciałby, żeby designerski kocyk dla niemowląt kojarzył się z niemiecką niezawodnością. Wykorzystanie stereotypu w brandingu może przynieść korzyści, o ile będzie on dostępny, czyli zrozumiały dla grupy docelowej.

  • Co warto wziąć z wabi-sabi

    Stanisław Stańczak

    Ludzie patrzą na siebie samych – w danym momencie czasu – jak na osobę, którą pozostaną już do końca życia. Wydaje się, że podobnie sprawa ma się z markami.

  • Wrodzona na mobile

    Eliza Durnakowska

    Jak skutecznie spersonalizować reklamę w mobile? W realizacji tego celu pomoże nam mało znany, ale bardzo efektywny format reklamowy – reklama natywna, zwana też wrodzoną lub naturalną.

TOPY I WTOPY:

 
  • Sloganowe siódemki miesiąca

    Michał Capiński

    Przedstawię ostateczny owoc moich fascynacji telewizyjnymi reklamami w minionym miesiącu, czyli swoich sloganowych faworytów – nazwałem tę kategorię –- topy – oraz powiedzenia, do których stosunek mam raczej mało entuzjastyczny – dla mnie to wtopy.

ANALIZY:

 

OPINIE:

 
  • TV do internetu. Internet do TV

    Agnieszka Dymacz

    Jesteśmy specyficznym rynkiem, który nie zawsze przejmuje zachodni model zachowań konsumenckich.

  • Marketing Małego Księcia

    Katarzyna Mierzwa, Mirosław Bogusławski

    W marketingu podobno ma sens wiara w wagę otwartości, odpowiedzialności, zaangażowania, bliskości i autentyczności? Czy rzeczywiście może być tak jak w przyjaźni między ludźmi?

  • Gorący facet do koszyka

    Monika Głowacka

    Jak się okazuje, potrzeba nabywania jest w sposób nowoczesny zaspokajana również w branży randkowej.

CASE STUDY:

 
  • GoldenSubmarine/ NIVEA Polska. Ludzie znowu kartki piszą

    Sławomir Skiwerski

    Przed minionymi nie tak dawno świętami Bożego Narodzenia w skrzynkach pocztowych w całej Polsce pojawiły się kartki pocztowe ozdobiony fantastycznymi zdjęciami przytulających się rodzin i przyjaciół. Powstało ich aż 110 000!

TRENDY:

 
  • Czeka nas rok eksperymentów

    Jarosław Grzesica

    Będziemy z pewnością obserwować masową komunikację marek w mediach społecznościowych. Holistyczność, zaangażowanie, jakość, indywidualizm, autentyczność – to cechy, które będą wyznaczać ich działania w 2016 roku.

RAPORT:

 
  • Maniak i Zakładnik na zakupach

    Agnieszka Kowalewska, Aneta Jaworska

    Maniacy (23 proc. przebadanych). W „przybytkach konsumpcji” czują się jak u siebie. Centra handlowe akceptują w całości. Ceny, obsługa, oferta, nawet muzyka – wszystko jest idealne. Zakładnicy. W zasadzie nic im się w centrach handlowych nie podoba: ceny są za wysokie, wybór ubrań nieciekawy, obsługa nie jest pomocna, a muzyka za głośna.

FELIETON MARKETINGOWY:

 
  • Duże fajne zakupy

    Jan Hartman

    Różni ludzie różne rzeczy kupują z różnych pobudek, w różnych nastrojach, a emocjonalne call for action też bywają rozmaite. Nie ulegajmy więc złudzeniu, że mechanizmy emocjonalne działają wszędzie tak samo i można na ślepo stosować je w każdej kampanii.

 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 
 

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij