Start MwP Spis treści MwP 5/2016
Drukuj

Spis treści wydania drukowanego MwP 5/2016

Spis treści wydania drukowanego MwP 5/2016

Tematu numeru: Strategia marki w nowych czasach

 

ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

 

ANALIZY:

 
  • Ma być instant

    Maria Wróblewska

    Trend „tu i teraz” daje nam dostęp do wszystkiego i wszystkich natychmiast, ale cena, którą płacimy, jest wysoka. Jesteśmy nieustająco nękani e-mailami i powiadomieniami z dziesiątek aplikacji, które miały ułatwić nam życie.  »

  • Wszyscy zostaniemy analitykami

    Krzysztof Sobieszek

    W obecnej rzeczywistości marketingowej digital jest jak powietrze, wszechobecny, oczywisty i tym samym niezbyt dający się wyodrębnić. Taką samą drogę przejdą wkrótce kompetencje badawczo-analityczne i warto już dziś myśleć o tym, jak się do tego przygotować.

  • W stronę agencji zwinnej

    Grzegorz Osóbka

    Zacierają się sztywne granice między HR, produkcją, logistyką, finansami, sprzedażą i marketingiem. Ważne więc, by organizacja firmy była mobilna. Okazuje się, że nawet 4–5-osobowe zespoły są nieadekwatnie duże do obsługi większości projektów marketingowych.

  • Cisi bohaterowie aptek

    Michał Capiński

    Sytuacja wygląda zawsze niemal identycznie: najpierw przedstawia się urywek utopijnie szczęśliwego życia. Zaraz potem do akcji wkracza wróg – ból czy inna gorączka – i niszczy poprzedni błogostan. I wtedy wkracza bohater – tabletka lub syropek, który okazuje się prawdziwym pogromcą.

  • Event bardziej kulturalny

    Szymon Walkiewicz

    Przydałoby nam się coś na wzór eksplozji kulturowej z 1968 r. w Stanach Zjednoczonych. Kiedy to zaczęto odchodzić od utartych konwenansów w imię wolności, równości, otwartości i tolerancji. Postawiono na emocje, ich swobodny wyraz, na kolekcjonowanie prawdziwych doświadczeń. Odrzucono plastik na rzecz natury.

NARZĘDZIA:

 
  • Pojawia się i znika

    Paweł Czerski

    Jak zaangażować klienta w życie marki, wejść z nim w interakcję i jeszcze sprawić, aby ponownie skorzystał z jej usług? Narzędziem, które może pomóc w realizacji tych celów, jest pop-up store.

  • Nie pytaj klienta

    Piotr Wojciechowski

    Pracujmy z klientami, obserwujmy ich, rozmawiajmy z nimi i pozyskujmy informacje. Starajmy się jak najlepiej zrozumieć ich zadania, potrzeby i wyzwania. Ale nie pytajmy ich wprost, czego chcą. Za to chętnie zapłacą  »

  • Kolaż zamiast słów

    Daria Plutecka

    Na poziomie deklaratywnym firma została oceniona neutralnie lub pozytywnie, prawdopodobnie zresztą zgodnie z przekonaniami badanych. Nikt nie wspomniał o tym, że postrzega tę firmę jako mało nowoczesną. Dopiero technika projekcyjna pozwoliła uzyskać pełny obraz.

  • Cele dla content marketingu

    Milena Majchrzak

    Gdy w każdym działaniu będziesz próbował ich zachęcić do nabycia konkretnych produktów czy finalizacji umowy – mogą być niezadowoleni. Jakie inne wartościowe cele możesz sobie wyznaczyć w content marketingu?

  • Bój o ROI

    Paweł Sala

    Jakiś czas temu jeden z moich kolegów dostał „spersonalizowanego” e-maila, który zaczynał się od słów „Łukasz, sezon na szorty i minispódniczki tuż-tuż!”. Znam Łukasza i wiem, że tego typu ubiór nie jest w jego stylu. W tym wypadku marketer za bardzo zaufał systemowi do marketing automation.

  • Komu należy się kliknięcie

    Maciej Wyszyński

    Jaka jest prosta recepta na sukces kampanii reklamowej w internecie oraz satysfakcjonujące marketingowe ROI? Dobre dopasowanie odpowiedniego modelu atrybucji do danego biznesu.

  • Apka i złote jajo

    Michał Dunin

    Może ci się wydawać, że masz zupełnie rewolucyjny pomysł na apkę, jednak pamiętaj, że na całym świecie działa ponad milion aplikacji – wymyślenie czegoś nowego graniczy więc z cudem.

  • Audyt lojalności

    Kamil Kociszewski

    Proponuję, żebyśmy dziś przyjrzeli się wątkowi efektywności programów lojalnościowych. Pomiar ich skuteczności jest możliwy i przy dozie staranności całkiem precyzyjny.

  • Wyostrzenie zmysłów

    Magdalena i Piotr Jaworowicz

    Rozkwita komunikacja sensoryczna i synestetyczna. I już nie dziwi, że buty oznaczone brandem Melissa charakteryzują się… zapachem tego ziółka na tyle intensywnym, że miejsca, w których się znajdują, wypełniają swoim aromatem.

OPINIE:

 
  • Bunt czy ewolucja?

    Łukasz Gujski

    Czy jesteśmy właśnie świadkami powstania nowego pokolenia, które odmieni dotychczasowe postrzeganie rzeczywistości i wymusi zmianę zachowań?

CASE STUDY:

 
  • VML Poland, GPD/ Lidl Polska:
    Jak ryby wypłynęły z Instagrama

    Ludwik Puczyłowski

    Lidl już ubiegłą jesienią przygotowywał się do intensywnej kampanii wspierającej sprzedaż za pomocą sprawdzonego mechanizmu kolekcjonerskiego. W zamian za dokonanie większych zakupów konsument otrzymywał prezent – książkę z przepisami Karola Okrasy i Doroty Wellman. A Instagram właśnie udostępnił narzędzie reklamowe dla polskich reklamodawców. Konkurencja jeszcze tego nie zwietrzyła…

  • 5 sposobów na…/ Castorama:
    Ożywić komunikację na 5 sposobów

    Dawid Papież

    Castorama chcąc ożywić komunikację za pośrednictwem YouTube, zdecydowała się podjąć współpracę z autorami popularnego kanału o majsterkowaniu, 5 Sposobów na… W ciągu niecałego roku trwania projektu liczba subskrypcji kanału firmy przekroczyła 150 tysięcy, a liczba obejrzeń zamieszczanych filmów zwiększyła się ponad 170-krotnie.

  • Brave Brain/ Osiedle Europejskie:
    Lovemarks – debiut w branży deweloperskiej

    Jonasz Wiercioch

    Czy zjawisko lovemarks może zadziałać w każdej branży? Krakowska agencja Brave Brain prowadzi pierwszą na polskim rynku deweloperskim kampanię inspirowaną filozofią Kevina Robertsa.

  • John Pither/KR BRD:
    Mistrz Zgazu Tanoga uświadamia

    Agata Zambrowicz

    Co jest charakterystyczne dla publicznych projektów, które ostatnio realizujemy? Zapał i profesjonalizm koordynatorów po stronie klienta. Obserwuję totalne odejście od starego niekorzystnego wizerunku urzędnika. Coraz więcej jest za to takich, którzy nie są naznaczeni strachem przed wyższą ceną zamówienia.

  • COI:
    Publiczna ofensywa online

    Joanna Burdek

    Być może jest jeszcze wiele do nadrobienia w sferze projektowania serwisów publicznych. Jednak poziom, na jakim jesteśmy w tym momencie, jest naprawdę zadowalający i nie ulega wątpliwości – marki publiczne otworzyły się na potrzeby obywateli.

  • Branch Brothers/Kolporter: Design thinking na salonach (prasowych)

    Bartłomiej Dudka

    Ciepłe przekąski, słodkie wypieki i aromatyczna kawa – to najważniejsze elementy oferty Top Presso, specjalnej strefy gastronomicznej.Kolporter wprowadził ją od ubiegłego roku w części nowo otwieranych saloników prasowych.  »

 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 
 

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij