Start MwP Spis treści MwP 7/2016
Drukuj

Spis treści wydania drukowanego MwP 7/2016

Spis treści wydania drukowanego MwP 7/2016

Tematu numeru: Omnichannel commerce

 

ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

 

ANALIZY:

 

NARZĘDZIA:

 
  • Trudne branże w social mediach

    Paweł Jarosz, Łukasz Wołek

    Ciuchy, bilety, zegarki – owszem, w mediach społecznościowych można je sprzedać. Ale jakie szanse mają tam inne, bardziej trudne branże? Okazuje się, że całkiem spore, a sukces jak w wielu innych przypadkach jest uzależniony od pomysłu. Nawet w przypadku nietypowych marek.

  • Złota rybka na Snapchacie

    Joanna Bartkowska

    U przeciętnego człowieka attention span, czyli wyrażona w jednostkach czasu zdolność skupienia uwagi jest krótsza niż u złotej rybki – donosi kanadyjski raport Microsoft. Co to oznacza dla marek? Czy czeka nas idiokracja? Czy zmierzamy w stronę hałaśliwego wesołego miasteczka, w którym konsumenci wręcz waleni są po głowie komunikatami jak różowymi, gumowymi młotkami? Autorzy raportu dodali jednak coś, co ucieszy marketerów.

  • Apki w rozkwicie, ale…

    René Kulka

    Rynek powoli zmierza ku „conversational commerce”. Jednak dopiero najbliższe lata pokażą, czy marketerzy będą wykorzystywać dedykowane aplikacje na masową skalę, a także – czy w ogóle będą mieli na to przyzwolenie. Założyciel WhatsApp, Jan Koum, widzi w przyszłości swój produkt jako naturalną alternatywę dla e-maila.

  • Jak apka wspiera sprzedaż

    Mariusz Pawełczyk

    Wysoka sprzedaż dzięki aplikacjom to w dużej mierze skutek znajomości przez kupujących środowiska danej aplikacji, zaufanie do określonej marki lub sklepu oraz wynik usprawnień metod płatności.

  • Nowa twarz marki

    Adam Lis

    Często firmy się rozwijają, ale ich wizerunek się nie zmienia. W konsekwencji duża i prężna organizacja w percepcji klientów może być poprzez swoją identyfikację wizualną odbierana jako firma nieledwie garażowa. Wtedy konieczny jest rebranding.

  • Garść pomysłów na poważną rozmowę

    Małgorzata Fiałkowska

    Coraz bardziej odchodzi się w marketingu od komunikacji opartej na właściwościach produktów i funkcjonalnych korzyściach wynikających z ich używania. Do poszukiwania atrakcyjnej conversation idea dla marki można i warto wykorzystać metodę ZMET®.

OPINIE:

 
  • Z kim do przodu?

    Olgierd Cygan

    Połączenie umiejętności biznesowo-konsultingowych „math men” z wiedzą marketingową i kreatywnością reklamowych „mad men” stało się pożądanym nowym modelem na nowe czasy.

  • Marketing we mgle

    Marta Chalimoniuk-Nowak

    Jeśli strategia i dogłębna znajomość konsumentów nie staną się priorytetem dla firmowego marketingu, straci się mnóstwo czasu na błądzenie w rynkowej mgle.

WYWIAD:

 
  • Podatkowe rafy w marketingu

    Agnieszka Lach rozmawia z Marią Pietrzyk-Wdowiak

    O najczęściej spotykanych problemach marketerów z podatkami, i o tym, jak ich unikać, z ekspertką podatkową – Marią Pietrzyk-Wdowiak z firmy Taxline – Doradcy Podatkowi – rozmawia Agnieszka Lach.

CASE STUDY:

 
  • WALK Events/STU ERGO Hestia:
    8000 zmieni świat ubezpieczeń

    Bartosz Bieszyński

    Przedstawiciele naszej agencji nie spodziewali się, że poproszeni zostaną o podpisanie aż kilkunastu dokumentów dotyczących zachowania tajemnicy projektu. Nikt nie wiedział do końca, czego może się spodziewać. W ten sposób rozpoczęła się trwająca prawie pół roku historia organizacji jednego z największych wydarzeń korporacyjnych w Polsce.

  • Brasil/Tiger:
    PRZEmy po bandzie!

    Kamil Gębski

    Najwięcej zastrzeżeń do PRZEkampanii miały stacje mainstreamowe – nasze spoty według nich demoralizują młodzież. Ale konkurs pod hasłem „Rusz jajami”, który polegał na wykonaniu odważnego zadania i udokumentowania go za pomocą wideo, pokazał, że konsumenci Tigera idealnie zdekodowali koncept „PRZE”.

  • Branch Brothers/Altom:
    Persony lubią przestrzeń i promocje

    Bartłomiej Dudka

    Aby zaprojektować nowy wygląd salonu firmowego Altom w Gnieźnie, przygotowaliśmy mapę doświadczeń klienta oraz ścieżki jego ruchu. Następnie zdiagnozowaliśmy typy klientów odwiedzających sklep – tworząc tak zwane persony.

  • J. Walter Thompson Poland/Soraya:
    Przyjaciółki Soraya. Reaktywacja marki

    Maciej Obuchowicz

    Soraya ma swoje ważne miejsce nie tylko w historii rodzimych sukcesów branży kosmetycznej, ale również w życiu Polek. Jednak przez ostatnie lata było o niej cicho. Dopiero ostatnie wydarzenia – przebudowa od podstaw – sprawiły, że znów doceniono tę markę na rynku.

  • FUZERS/IKEA:
    Kokreacji strzał w dziesiątkę

    Piotr Wojciechowski

    Wszechstronne przygotowania organizacyjne do otwarcia nowego centrum handlowego IKEA stały się dla tej firmy okazją do wypróbowania kokreacyjnej formuły pracy nad jednym z ważnych obszarów całego przedsięwzięcia, jakim jest komunikacja marketingowa.

RAPORT:

 
  • Kto kręci w wideomarketingu

    Katarzyna Wojciechowska

    Dla tych odważniejszych, lubiących być pierwszymi, chętnie wykorzystujących nowości, wideomarketing to już od dawna must have. Jednak dla tych, którzy ostrożnie podchodzą do tego, co nieznane, jest to wciąż nieodkryty ląd, gdzie co krok czai się nowa niespodzianka.

FELIETON:

 
  • Niedoskonałe jest piękne

    Jan Hartman

    Nieludzkie jest wymaganie od innych rzeczy doskonałych. A jak to się ma do naszego życia, zwłaszcza życia korporacyjnego? Czy jest tam miejsce na niedoskonałość?

 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 
 

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij