Spis treści wydania drukowanego MwP 7/2016
Tematu numeru: Omnichannel commerce
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Było pasywnie, ma być spójnie
Wojciech Walczak, Radosław Kaczmarek
Czy ktoś mógłby w normalnych słowach wytłumaczyć, o co chodzi w tym całym podejściu omnichannel? Jak budować w oparciu o to strategię? Strategię komunikacji marki, ale i sprzedaży!
-
Filary powodzenia
-
Proximity marketing – zbliż się do klienta
Tomasz Orzechowski
Marketing sąsiedztwa i jego technologia tworzą nowe możliwości w biznesie. W swoich strategiach sprzedażowo-promocyjnych uwzględnia go coraz więcej obiektów handlowych na całym świecie. Jako jedna z pierwszych w Polsce wykorzystuje te narzędzia Galeria Katowicka.
-
Mikromomenty dla szybkich
Wincenty Kokot
Strategia komunikacji oparta na mikromomentach – krótkich chwilach, w których podejmujemy wiele decyzji – może działać w modelu pożądanym przez wiele marek, czyli „win-win”. Czemu nie spróbować?
-
Do wszystkich, czy do każdego?
Marcin Woźniak
Warto zatrzymać się na chwilę nad platformą komunikacji, która zintegruje sfragmentaryzowany ekosystem digitalowy marki. Dopracować ideę, aby nie straciła sensu w filmie obejrzanym bez dźwięku lub statycznym banerze. Rozpisać koncepcję kreatywną, aby dawała możliwość dopasowania komunikatów do wielu różnych segmentów.
ANALIZY:
-
Geniusz Moliera zintegrowanego
-
Ile badacza w strategu?
Krzysztof Bogdalik
Praca stratega i badacza jest ze sobą powiązana, ale warto przyjrzeć się relacjom, jakie między nimi zachodzą, by lepiej zrozumieć podział ról, zwłaszcza w kreowaniu insightów. W końcu od jednych i drugich się ich oczekuje.
-
Rozsądni nadchodzą
Adam Piwek
To pokolenie chce żyć pełnią życia i przy tym nie zapomina o bliskich. Patrzy na rzeczywistość oczyma rozsądku i odpowiedzialności, ale równocześnie z pewnym luzem. Praca przestaje być kluczową wartością. Dla marek to sygnał, że bliskość, przyjaźń i autentyczne budowanie relacji są wyznacznikami produktów dla tych młodych ludzi, którzy już penetrują rynek konsumpcji. Czeka nas więc olbrzymia employer brandingowa rewolucja.
-
On jej kwiaty, ona mu SUV-a
Joanna Stopyra
Do nie tak dawna podział był prosty – ona w kuchni, walczy z domem i z dziećmi, a jak sobie z tym radzi, to może ostatecznie zająć się czymś zawodowo. W pracy przede wszystkim zarabia on, potem ma czas na jakiś sport czy inną pasję, no i należy mu się odpoczynek po ciężkim dniu… Miło było, ale się skończyło.
NARZĘDZIA:
-
Trudne branże w social mediach
Paweł Jarosz, Łukasz Wołek
Ciuchy, bilety, zegarki – owszem, w mediach społecznościowych można je sprzedać. Ale jakie szanse mają tam inne, bardziej trudne branże? Okazuje się, że całkiem spore, a sukces jak w wielu innych przypadkach jest uzależniony od pomysłu. Nawet w przypadku nietypowych marek.
-
Złota rybka na Snapchacie
Joanna Bartkowska
U przeciętnego człowieka attention span, czyli wyrażona w jednostkach czasu zdolność skupienia uwagi jest krótsza niż u złotej rybki – donosi kanadyjski raport Microsoft. Co to oznacza dla marek? Czy czeka nas idiokracja? Czy zmierzamy w stronę hałaśliwego wesołego miasteczka, w którym konsumenci wręcz waleni są po głowie komunikatami jak różowymi, gumowymi młotkami? Autorzy raportu dodali jednak coś, co ucieszy marketerów.
-
Apki w rozkwicie, ale…
René Kulka
Rynek powoli zmierza ku „conversational commerce”. Jednak dopiero najbliższe lata pokażą, czy marketerzy będą wykorzystywać dedykowane aplikacje na masową skalę, a także – czy w ogóle będą mieli na to przyzwolenie. Założyciel WhatsApp, Jan Koum, widzi w przyszłości swój produkt jako naturalną alternatywę dla e-maila.
-
Jak apka wspiera sprzedaż
Mariusz Pawełczyk
Wysoka sprzedaż dzięki aplikacjom to w dużej mierze skutek znajomości przez kupujących środowiska danej aplikacji, zaufanie do określonej marki lub sklepu oraz wynik usprawnień metod płatności.
-
Nowa twarz marki
Adam Lis
Często firmy się rozwijają, ale ich wizerunek się nie zmienia. W konsekwencji duża i prężna organizacja w percepcji klientów może być poprzez swoją identyfikację wizualną odbierana jako firma nieledwie garażowa. Wtedy konieczny jest rebranding.
-
Garść pomysłów na poważną rozmowę
Małgorzata Fiałkowska
Coraz bardziej odchodzi się w marketingu od komunikacji opartej na właściwościach produktów i funkcjonalnych korzyściach wynikających z ich używania. Do poszukiwania atrakcyjnej conversation idea dla marki można i warto wykorzystać metodę ZMET®.
OPINIE:
-
Z kim do przodu?
Olgierd Cygan
Połączenie umiejętności biznesowo-konsultingowych „math men” z wiedzą marketingową i kreatywnością reklamowych „mad men” stało się pożądanym nowym modelem na nowe czasy.
-
Marketing we mgle
Marta Chalimoniuk-Nowak
Jeśli strategia i dogłębna znajomość konsumentów nie staną się priorytetem dla firmowego marketingu, straci się mnóstwo czasu na błądzenie w rynkowej mgle.
WYWIAD:
-
Podatkowe rafy w marketingu
Agnieszka Lach rozmawia z Marią Pietrzyk-Wdowiak
O najczęściej spotykanych problemach marketerów z podatkami, i o tym, jak ich unikać, z ekspertką podatkową – Marią Pietrzyk-Wdowiak z firmy Taxline – Doradcy Podatkowi – rozmawia Agnieszka Lach.
CASE STUDY:
-
WALK Events/STU ERGO Hestia:
8000 zmieni świat ubezpieczeńBartosz Bieszyński
Przedstawiciele naszej agencji nie spodziewali się, że poproszeni zostaną o podpisanie aż kilkunastu dokumentów dotyczących zachowania tajemnicy projektu. Nikt nie wiedział do końca, czego może się spodziewać. W ten sposób rozpoczęła się trwająca prawie pół roku historia organizacji jednego z największych wydarzeń korporacyjnych w Polsce.
-
Brasil/Tiger:
PRZEmy po bandzie!Kamil Gębski
Najwięcej zastrzeżeń do PRZEkampanii miały stacje mainstreamowe – nasze spoty według nich demoralizują młodzież. Ale konkurs pod hasłem „Rusz jajami”, który polegał na wykonaniu odważnego zadania i udokumentowania go za pomocą wideo, pokazał, że konsumenci Tigera idealnie zdekodowali koncept „PRZE”.
-
Branch Brothers/Altom:
Persony lubią przestrzeń i promocjeBartłomiej Dudka
Aby zaprojektować nowy wygląd salonu firmowego Altom w Gnieźnie, przygotowaliśmy mapę doświadczeń klienta oraz ścieżki jego ruchu. Następnie zdiagnozowaliśmy typy klientów odwiedzających sklep – tworząc tak zwane persony.
-
J. Walter Thompson Poland/Soraya:
Przyjaciółki Soraya. Reaktywacja markiMaciej Obuchowicz
Soraya ma swoje ważne miejsce nie tylko w historii rodzimych sukcesów branży kosmetycznej, ale również w życiu Polek. Jednak przez ostatnie lata było o niej cicho. Dopiero ostatnie wydarzenia – przebudowa od podstaw – sprawiły, że znów doceniono tę markę na rynku.
-
FUZERS/IKEA:
Kokreacji strzał w dziesiątkęPiotr Wojciechowski
Wszechstronne przygotowania organizacyjne do otwarcia nowego centrum handlowego IKEA stały się dla tej firmy okazją do wypróbowania kokreacyjnej formuły pracy nad jednym z ważnych obszarów całego przedsięwzięcia, jakim jest komunikacja marketingowa.
RAPORT:
-
Kto kręci w wideomarketingu
Katarzyna Wojciechowska
Dla tych odważniejszych, lubiących być pierwszymi, chętnie wykorzystujących nowości, wideomarketing to już od dawna must have. Jednak dla tych, którzy ostrożnie podchodzą do tego, co nieznane, jest to wciąż nieodkryty ląd, gdzie co krok czai się nowa niespodzianka.
FELIETON:
-
Niedoskonałe jest piękne
Jan Hartman
Nieludzkie jest wymaganie od innych rzeczy doskonałych. A jak to się ma do naszego życia, zwłaszcza życia korporacyjnego? Czy jest tam miejsce na niedoskonałość?
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO