Start MwP Spis treści MwP 8/2016
Drukuj

Spis treści wydania drukowanego MwP 8/2016

Spis treści wydania drukowanego MwP 8/2016

Tematu numeru: Błędy w marketingu

 

ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

 

NARZĘDZIA:

 
  • Motywowanie do przyzwoitości

    Agata Grabowska

    Pracownicy call center dzwonili do spóźnialskich klientów i dziękowali im za terminowe płacenie rachunków, które przecież nie były płacone na czas, i ogólnie za bycie dobrymi, lojalnymi klientami. Po trzech miesiącach, przy jednym telefonie miesięcznie, 37 proc. zaczęło płacić regularnie.  »

  • Content uwodzący wyszukiwarki

    Maria Święciaszek

    Po raz pierwszy o contencie 10x powiedział Rand Fishkin, wieszcząc koniec ery treści dobrych i oryginalnych. Nie kwestionował skuteczności content marketingu jako takiego. Zauważył jedynie, że„dobry i oryginalny” content nie radzi sobie w walce o wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.

  • IT dodaje skrzydeł

    Arkadiusz Sikora

    Czy marketing da sobie radę bez IT? Jasne, że tak. Ale z dobrym systemem informatycznym do komunikcji, sprzedaży, doświadczenia klienta, obsługi i analizy danych, można robić o wiele lepsze kampanie i o wiele łatwiej zarządzać harmonogramem, efektami i kosztami działań. Zobacz, jak to funkcjonuje na przykładzie trzech firm.

  • Przyjazny web push

    Klaudia Krasowska

    Przy web pushach nie występuje konieczność podawania danych osobowych, np. adresów e-mailowych, ponieważ nie są one zbierane. Web pushe działają wyłącznie w oparciu o cookies przeglądarki, więc osoba, która – przykładowo – chce dostawać powiadomienia z księgarni internetowej o nowościach i promocjach, nie dostanie informacji od producenta soczewek kontaktowych.

  • Witryna i instynkt zakupowy

    Bartłomiej Dudka

    Blisko 80 proc. klientów wchodzi do sklepu pod wpływem wystawy i aż 75 proc. przyznaje, że czasami kupuje coś w miejscu, które odwiedzili, właśnie dzięki atrakcyjnej ekspozycji. Marketingowa moc witryny jest zatem ogromna i niepodważalna. Jak więc efektywnie zarządzać tą częścią sklepu? Poznaj te zasady.

  • Sponsoring z wyższej półki

    Robert Stępowski

    Istnieje kilka narzędzi marketingowych, poprzez które firmy mogą niedużym kosztem zacząć współpracę z miastem. Jednak sponsoring wydarzeń miejskich na dużą skalę to już wyższy poziom tej współpracy i wymaga dokładnie zaplanowanego budżetu. Ale ten wysiłek zwykle korzystnie procentuje – całkiem nowymi możliwościami.

OPINIE:

 

ANALIZY:

 
  • Rób social bez stresu

    Grzegorz Miller

    Podchodząc z olimpijskim spokojem do produkcji treści w social mediach, oszczędzasz nerwy i unikasz stresu. Prowadząc rzetelną i pełną szacunku komunikację, bez wiszących nad głową targetów sprzedażowych, możesz skupić się na budowaniu celów wewnętrznych.

  • Marketing sięga po VR

    Marcin Wiśniewski

    Takie marki jak Marriott czy Thomas Cook doskonale rozumieją zalety VR i tworzą kampanie oferujące błyskawiczne „teleportowanie” się z zatłoczonego miasta wprost na hawajską (wirtualną) plażę. O krok dalej idą marki górskie. Pozwalają użytkownikom przeżyć chwile ekscytacji i grozy w surowych górskich warunkach, a producentowi pokazać zalety produktu w ich naturalnym środowisku. Możliwości zastosowań i sposoby wykorzystania VR są bowiem praktycznie nieograniczone i zależą wyłącznie od pomysłowości marketerów.

  • Kiedy wideo, kiedy tekst

    Magdalena Daniłoś

    Jeśli chcesz przekazać precyzyjne, merytoryczne informacje i konkretne dane, zdecydowanie lepiej jest stworzyć tekst; jeśli jednak chcesz zadziałać na tę część umysłu odbiorcy, która odpowiada za generowanie emocji i potrzeb, warto do tego celu zastosować wideo. Kiedy czytamy tekst – myślimy. Oglądając film – odczuwamy emocje. A jak wszyscy wiemy, emocje potrafią sprzedawać.

  • Mięśniacy i tworzenie nisz produktowych

    Mariusz Ludwiński

    Alfred Sloan i jego piramida marek GM przeszli do historii marketingu, pokazując, że można stworzyć zestaw produktów idealnie zgrany z potrzebami zakupowymi klientów. Ale dziś musisz sięgnąć po inny wzór udanego budowania nisz produktowych – taki, który od samego początku jest oparty na potrzebach klientów. I tu pojawia się… Sylvester Stallone ze swoim filmem znanym w Polsce jako „Niezniszczalni”.

TRENDY:

 
  • Pokémania

    Robert Paszkiewicz

    Pokémon GO, mobilna gra studia deweloperskiego Niantic i firmy Nintendo, w ciągu kilku tygodni podbiła świat. Jakie konsekwencje społeczne i marketingowe ze sobą niesie to zjawisko?

CASE STUDY:

 

FELIETON:

 
  • Marketing klasy B

    Jan Hartman

    To nie do wiary, ale marketing należy do sztuk arystokratycznych. A przecież wydaje się taki przyziemny! Dlaczego więc arystokratycznych?

 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 
 

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij