Spis treści wydania drukowanego MwP 8/2016
Tematu numeru: Błędy w marketingu
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Parszywa setka
Piotr Bucki
Wielu młodych przedsiębiorców (zapewne z braku świadomości) zadaje zupełnie idiotyczne pytanie w stylu „Czy używałby Pan/Pani takiego rozwiązania/produktu/usługi?”. To trochę tak, jakby odpowiadać kobiecie na pytanie „Czy widać, że schudłam?”.
-
My nie musimy robić marketingu!
Jan Kotarbiński
Podejście „Nie musimy prowadzić projektów marketingowych, przecież wszyscy nas znają” jest pozbawione sensu: jeśli nie prowadzisz ciągłych działań lub prowadzisz je niewłaściwie, oddajesz konkurentom uwagę klientów.
-
Improwizując łatwo o błąd
Wojciech Walczak, Radosław Kaczmarek
Wybudzenie klienta z letargu to trudne marketingowe zadanie, przed którym jego mózg broni się w miarę skutecznie, bo chce oszczędzać sobie wysiłku przy banalnych czynnościach, jakimi bez wątpienia są codzienne decyzje zakupowe.
-
Dyskretny bliźniak typowego błędu
Piotr Wojciechowski
Istnieje błąd marketingowy, który chowa się w cieniu innych błędów. Jeśli nie wiesz, gdzie go szukać, zapewne go nie znajdziesz. Jego szkodliwe efekty podkopują nie tylko skuteczność działań marketingowych, ale przyszłość całej firmy.
-
Pan-kubek w Mordorze
-
Odrobina kreatywności z zewnątrz
Justyna Wojtaszczyk
Warto współpracować z zewnętrznymi ekspertami, doradcami czy agencjami marketingowymi. Takie osoby patrzą na twój biznes z innej perspektywy. Zobaczą możliwości, których ty nie dostrzegasz.
-
Jak zacząć pozbywać się błędów
Mariusz Ludwiński
Z czasem błędy nawarstwiają się, a każdy kolejny projekt, akcja, udane zastosowanie narzędzia marketingowego, może powiększyć arogancję i przeświadczenie o własnej wielkości.
NARZĘDZIA:
-
Motywowanie do przyzwoitości
-
Content uwodzący wyszukiwarki
Maria Święciaszek
Po raz pierwszy o contencie 10x powiedział Rand Fishkin, wieszcząc koniec ery treści dobrych i oryginalnych. Nie kwestionował skuteczności content marketingu jako takiego. Zauważył jedynie, że„dobry i oryginalny” content nie radzi sobie w walce o wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.
-
IT dodaje skrzydeł
Arkadiusz Sikora
Czy marketing da sobie radę bez IT? Jasne, że tak. Ale z dobrym systemem informatycznym do komunikcji, sprzedaży, doświadczenia klienta, obsługi i analizy danych, można robić o wiele lepsze kampanie i o wiele łatwiej zarządzać harmonogramem, efektami i kosztami działań. Zobacz, jak to funkcjonuje na przykładzie trzech firm.
-
Przyjazny web push
Klaudia Krasowska
Przy web pushach nie występuje konieczność podawania danych osobowych, np. adresów e-mailowych, ponieważ nie są one zbierane. Web pushe działają wyłącznie w oparciu o cookies przeglądarki, więc osoba, która – przykładowo – chce dostawać powiadomienia z księgarni internetowej o nowościach i promocjach, nie dostanie informacji od producenta soczewek kontaktowych.
-
Witryna i instynkt zakupowy
Bartłomiej Dudka
Blisko 80 proc. klientów wchodzi do sklepu pod wpływem wystawy i aż 75 proc. przyznaje, że czasami kupuje coś w miejscu, które odwiedzili, właśnie dzięki atrakcyjnej ekspozycji. Marketingowa moc witryny jest zatem ogromna i niepodważalna. Jak więc efektywnie zarządzać tą częścią sklepu? Poznaj te zasady.
-
Sponsoring z wyższej półki
Robert Stępowski
Istnieje kilka narzędzi marketingowych, poprzez które firmy mogą niedużym kosztem zacząć współpracę z miastem. Jednak sponsoring wydarzeń miejskich na dużą skalę to już wyższy poziom tej współpracy i wymaga dokładnie zaplanowanego budżetu. Ale ten wysiłek zwykle korzystnie procentuje – całkiem nowymi możliwościami.
OPINIE:
-
Dość nieprofesjonalizmu!
Marcin Gieracz
Szkolne regułki znudziły się dziś samemu Philipowi Kotlerowi. Nie wolno już odkładać pewnych działań i decyzji na później.
-
Brand PL bez twarzy
ANALIZY:
-
Rób social bez stresu
Grzegorz Miller
Podchodząc z olimpijskim spokojem do produkcji treści w social mediach, oszczędzasz nerwy i unikasz stresu. Prowadząc rzetelną i pełną szacunku komunikację, bez wiszących nad głową targetów sprzedażowych, możesz skupić się na budowaniu celów wewnętrznych.
-
Marketing sięga po VR
Marcin Wiśniewski
Takie marki jak Marriott czy Thomas Cook doskonale rozumieją zalety VR i tworzą kampanie oferujące błyskawiczne „teleportowanie” się z zatłoczonego miasta wprost na hawajską (wirtualną) plażę. O krok dalej idą marki górskie. Pozwalają użytkownikom przeżyć chwile ekscytacji i grozy w surowych górskich warunkach, a producentowi pokazać zalety produktu w ich naturalnym środowisku. Możliwości zastosowań i sposoby wykorzystania VR są bowiem praktycznie nieograniczone i zależą wyłącznie od pomysłowości marketerów.
-
Kiedy wideo, kiedy tekst
Magdalena Daniłoś
Jeśli chcesz przekazać precyzyjne, merytoryczne informacje i konkretne dane, zdecydowanie lepiej jest stworzyć tekst; jeśli jednak chcesz zadziałać na tę część umysłu odbiorcy, która odpowiada za generowanie emocji i potrzeb, warto do tego celu zastosować wideo. Kiedy czytamy tekst – myślimy. Oglądając film – odczuwamy emocje. A jak wszyscy wiemy, emocje potrafią sprzedawać.
-
Mięśniacy i tworzenie nisz produktowych
Mariusz Ludwiński
Alfred Sloan i jego piramida marek GM przeszli do historii marketingu, pokazując, że można stworzyć zestaw produktów idealnie zgrany z potrzebami zakupowymi klientów. Ale dziś musisz sięgnąć po inny wzór udanego budowania nisz produktowych – taki, który od samego początku jest oparty na potrzebach klientów. I tu pojawia się… Sylvester Stallone ze swoim filmem znanym w Polsce jako „Niezniszczalni”.
TRENDY:
-
Pokémania
Robert Paszkiewicz
Pokémon GO, mobilna gra studia deweloperskiego Niantic i firmy Nintendo, w ciągu kilku tygodni podbiła świat. Jakie konsekwencje społeczne i marketingowe ze sobą niesie to zjawisko?
CASE STUDY:
-
Galeria Malta:
Shopping z widokiemAgata Radlak-Piechowicz, Monika Krzywicka
Szybki rozwój e-commerce i m-commerce również w Polsce spowodował znaczny spadek liczby klientów odwiedzających sklepy i markety. Marketingowcy zajmujący się branżą handlową muszą szukać wciąż nowych sposobów, by ściągnąć ludzi z plaż i basenów do klimatyzowanych pomieszczeń. Przez cały okres letni w poznańskiej Galerii Malta dzieje się coś specjalnego: trwa Projekt Weekend.
-
ITBC Communication/Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych :
Kasza na stół!Agnieszka Falba-Gałkowska
Tylko 9 proc. badanych je kaszę kilka razy w tygodniu, rzadziej niż raz w tygodniu spożywa ją aż 57 proc., a 9 proc. nie spożywa jej wcale. Dlatego Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych postanowiła przygotować i przeprowadzić kampanię edukacyjną pt. „Lubię kaszę – kasza na stół, na zdrowie, na co dzień”.
-
Hostersi.pl/MJM Prestige:
W chmurze z Justinem B. -
Albedo Marketing/Nałęczowianka:
Wyskocz z kapci!Maciej Szaroleta
Nałęczowianka postanowiła pójść pod prąd i porzucić nijakość komunikacji na rzecz dopasowania swojej opowieści do rzeczywistych potrzeb konsumentów, a szeroki, niestargetowany przekaz zastąpić precyzyjnie celowaną komunikacją.
FELIETON:
-
Marketing klasy B
Jan Hartman
To nie do wiary, ale marketing należy do sztuk arystokratycznych. A przecież wydaje się taki przyziemny! Dlaczego więc arystokratycznych?
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO