Start MwP Spis treści MwP 9/2016
Drukuj

Spis treści wydania drukowanego MwP 9/2016

Spis treści wydania drukowanego MwP 9/2016

Tematu numeru: Audyt marketingu bez stresu

 

ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

 
  • Cztery postacie przeciwko sztampie

    Marcin Gieracz

    Od kilkunastu lat przyglądam się, jak polskie i zagraniczne firmy radzą sobie z rozwojem, wzrostem i w ogóle z coraz trudniejszymi realiami rynkowymi. Mam wiele obserwacji i wyciągam różne wnioski, ale jedno zjawisko zwraca moją uwagę bardziej niż inne – sztampowość działań, powielanie pomysłów, strach przed ryzykiem.

  • Weź to na warsztat

    Wojciech Walczak, Radosław Kaczmarek

    Sławek był brand managerem w jednym z większych banków i wiedział jak ważne jest wykorzystywanie warsztatów strategicznych w pracy marketingowej. Chcecie poznać jego sekrety?  »

  • Do dna marki!

    Tomasz Bartnik, Adam Polasz

    Znacznie lepiej wyjaśnia sytuację marki myśl „rynek uważa, że to jest przestarzały produkt” niż „marka wizerunkowo traci 5 punktów procentowych na wymiarze postrzeganego bezpieczeństwa”. Konkluzje z audytu marki powinny wyjaśniać sytuację marki w prosty i intuicyjnie rozumiany sposób, niezależnie od przyjętych wskaźników.

  • Sprawdź, co lojalności służy

    Kamil Kociszewski

    Dobry program lojalnościowy marce służy. Zły jej szkodzi. Nie ma tu sytuacji pośredniej. Prosta prawda zatem brzmi: prowadź program dobrze lub nie zaczynaj go wcale. Prowadząc zaś, monitoruj stale, by wiedzieć, jak działa na markę.

  • Wejdź, będzie fajnie

    Bartłomiej Dudka

    Zbudowanie dobrego wrażenia już na wejściu jest ważne. Ale to wcale nie oznacza pełnego sukcesu – wiele sklepów niszczy pierwszą zachętę nieodpowiednią ofertą i obsługą. Czyli kolejnymi miejscami w twoim sklepie, do których trzeba dotrzeć z audytem. Jak to zrobić dobrze? Zapraszam do wędrówki po śladach klienta.

  • Weź to na warsztat

    Wojciech Walczak, Radosław Kacznarek

    Sławek był brand managerem w jednym z większych banków i wiedział jak ważne jest wykorzystywanie warsztatów strategicznych w pracy marketingowej. Chcecie poznać jego sekrety?

  • Prześwietlanie brandingu

    Magdalena Albińska

    Nawet na wysyconym rynku maszynek do golenia można dzięki audytowi odnaleźć niszę dla siebie. W taką niszę uderzyła firma Dollar Shave Club. Niedawno została kupiona przez Unilever za miliard dolarów.

  • 10 wskazówek dla wytrwałych

    Mariusz Ludwiński

    Audyt nie powinien być traktowany jak kara, jak narzędzie szukania winnych, ale jak okazja do poszerzenia wiedzy o firmie, rynku, biznesie.

ANALIZY:

 
  • W mgle błądzisz

    Marcin Gieracz

    Firmy bez strategii są jak ślepcy we mgle. Gdzieś podążają, coś sprzedają, ale nie są świadome tego, który z mechanizmów czy narzędzi działa najbardziej skutecznie oraz skąd płyną pieniądze.

  • Na wojence z adblockerami

    Maciej Sawa

    Internauta polski w kategorii blokowania reklam jest liderem globalnym – blokuje prawie co drugą! (42 proc.). Czy pod wpływem perswazji wyłączy adblockery? Zrobili tak litewscy internauci. Kto i jak ich do tego przekonał?

NARZĘDZIA:

 

TRENDY:

 
  • Zmierzch 3D, świt VR

    Marcin Wiśniewski

    Technologie VR i AR, które coraz śmielej wchodzą na rynek, to zupełnie nowe otwarcie w kwestii wciągnięcia użytkownika w świat wirtualny. Porównanie nowych technik do trójwymiarowych okularów 3D to jak zestawienie staroświeckiego automobilu z nowoczesną, luksusową limuzyną.

CASE STUDY:

 
  • Sarota PR/Sapphire:
    Sapphire Nation na dojrzałym rynku

    Jacek Dembicki

    W Sapphire Technology podjęto decyzję o stworzeniu własnej, globalnej platformy – z kategorii „owned media” – nad którą będzie można sprawować pełną kontrolę. Ale w internecie istnieje bardzo dużo portali informacyjnych dla graczy: z nowinkami, recenzjami gier, poradnikami, treściami rozrywkowymi inspirowanymi grami. Portal Sapphire musiał zatem wejść na dojrzały rynek i utrzymać się na nim.

  • Mastercard:
    Wyedukowani przez ninja – bezcenne!

    Anna Marciniak

    Czy w tak korporacyjnym temacie, jak „włączenie finansowe” (przeciwdziałanie wykluczeniu) można skutecznie zaangażować konsumentów i dotrzeć do ich świadomości z pozytywnymi skojarzeniami dotyczącymi marki? Można! Dzięki współpracy z „finansowym ninja”, który w atrakcyjny i przystępny sposób rozmawia z Polakami o pieniądzach.

  • Ricoh:
    Woodstock – 360° dla tęskniących

    Justyna Cachel

    Ricoh stawia na wydarzenia, które z jednej strony docierają do różnych grup docelowych, ale dają też szansę na pokazanie od najlepszej strony marek Ricoh i Pentax. Przystanek Woodstock to trzydniowe święto muzyki, które łączy setki tysięcy uczestników z Polski i z zagranicy. Obecność marki Ricoh na tym festiwalu idealnie wpisuje się w jej dotychczasowe działania, w których pokazuje swoją innowacyjność oraz wspieranie zrządzania wiedzą.

  • 24/7 Communication/McDonald’s:
    Big Mac podglądany

    Augustyn Lauks

    McDonald’s dla wielu to tzw. love brand. Kochamy go nie (tylko) za to, co sprzedaje, ale przede wszystkim za to, jak. A robi to od ponad 75 lat na tyle skutecznie, że kolejne restauracje rosną jak grzyby po deszczu. Ciągle jednak boryka się z opinią o niskiej jakości swoich produktów. Spróbowaliśmy zmienić ją w Polsce.

WYWIAD:

 
  • Jak fiskus patrzy na konkurs

    Agnieszka Lach rozmawia z Marią Pietrzyk-Wdowiak

    Kontynuujemy rozpoczęty na naszych łamach latem cykl rozmów z serii „Podatkowe rafy w marketingu”. Tym razem Maria Pietrzyk-Wdowiak, ekspertka z Taxline – Doradcy Podatkowi, uczula i uczy, jak osłonić przed niespodziewanym opodatkowaniem zdobywców naszych konkursowych nagród.

OPINIE:

 
  • Wirus z marihuany i obcego DNA

    Piotr Bucki

    Udostępniam, więc jestem. Tak często definiuje się dzisiejszych użytkowników mediów społecznościowych.

  • Marketing patrzy na kobiety

    Marta Ulman

    Zastanówmy się, jak wygąda nasze własne – marketerów – postrzeganie kobiety jako konsumentki. Sięgamy po aspiracje czy zadowalamy się stereotypem?

  • Inbound – po prostu narzędzie

    Łukasz Gujski

    Trzeba przyznać, że narracja agencji inbound marketingowych to prawdziwy reklamowy majstersztyk.

PORADY:

 
  • Jak rozpoznać dobry nagłówek

    Michał Capiński

    Dostajesz ze współpracującej agencji tekst: news, informację prasową, artykuł, advertorial. Możesz nie mieć częstego kontaktu z dziennikarstwem, PR, content marketingiem, by od razu zorientować się w wartości takiego tekstu. Jak możesz ocenić jego jakość?

  • Jak zapanować nad 99 zadaniami w ciągu dnia

    Patryk Leszczyński

    Praca osoby odpowiedzialnej za marketing i komunikację to bardzo wymagający kawałek chleba. Liczba zadań do wykonania każdego dnia powoduje, że niezbędna staje się umiejętność panowania nad wieloma projektami i wątkami jednocześnie. Jak to w ogóle możliwe?

  • Jak najprościej nawiązać współpracę z miastem

    Robert Stępowski

    Gdyby połączyć działania samorządów z działaniami firm funkcjonujących na ich terenie, pozytywne efekty dla każdej ze stron byłyby o wiele większe.

PSYCHOLOGIA BIZNESU:

 

FELIETON:

 
  • Marketing u lekarza

    Jan Hartman

    Z audytem jak z lekarzem. Jeśli się go wstydzimy albo boimy się złych wiadomości, lekarz niewiele nam pomoże. Szczerość z lekarzem popłaca. Szczerość z audytorami, zarówno naszymi, jak zewnętrznymi, opłaca się również.

 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 
 

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij