Start MwP Spis treści MwP 10/2016
Drukuj

Spis treści wydania drukowanego MwP 10/2016

Spis treści wydania drukowanego MwP 10/2016

Tematu numeru: Popyt malejący

Opracował Mariusz Ludwiński z udziałem ekspertów: Magdy Albińskiej, Marcina Gieracza, Kamila Kociszewskiego, Wojtka Walczaka, Radka Kaczmarka, Piotra Wojciechowskiego, Michała Dziekońskiego, Justyny Wojtaszczyk, Andrzeja Horche.

 

ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

 
  • Popyt – najważniejszy termin marketingowy

    Dlaczego w ogóle zajmujemy się tematem popytu na łamach „Marketingu w Praktyce”? Przecież to termin typowo ekonomiczny, niemal tak ogólny i niezwiązany z codzienną rzeczywistością biznesową jak rynek. Powód: popyt dla biznesu jest tym, czym mąka w żywieniu ludzi.

  • Cztery strategie wejścia na rynek

    Istnieją cztery główne strategie wejścia na rynek z nowym produktem, usługą, marką. Każda z nich wymaga podjęcia innych działań, ponieważ ów produkt wchodzi na rynek w zupełnie innym punkcie krzywej i odnosi się do innych źródeł popytu.

  • Co nam mówi macierz BCG

    Macierz BCG służy do porządkowania wewnętrznego portfela marek i znasz ją na pewno, więc tylko dla przypomnienia przedstawiamy ją na rysunku.

  • Główny bohater – popyt malejący

    W fizyce istnieje takie pojęcie jak entropia. Opisuje ono stopień nieuporządkowania pewnego układu energetycznego. Wszystkie układy mają tendencję do wzrostu entropii, czyli do stania się bardziej nieuporządkowanymi, przypadkowymi. Wszystkie wysiłki zmierzają zatem do osłabienia tego naturalnego dążenia, do opóźnienia go, powstrzymania.

  • Matryca popyt – sprzedaż.

    Przykłady

    Potocznie uznaje się popyt i ilość sprzedaży za zjawiska tożsame. Nawet niektórzy eksperci mówią, że wzrósł lub spadł popyt na produkt X lub Y, podczas gdy tak naprawdę wzrosła bądź spadła ilość sprzedaży tych produktów. W strategicznych rozważaniach poprzedzających podjęcie decyzji o reakcji na popyt malejący menedżerowie muszą być precyzyjni. Jak odróżnić popyt od ilości sprzedaży i dlaczego to ważna różnica?

  • Powody zmian krzywej popytu

    Poznanie powodów, dla których klienci nie chcą dłużej kupować rzeczy lub korzystać z usługi, to ostatni element budowy nowej i udanej strategii, dzięki której wydźwigniemy się z kłopotów.

  • Osiem reakcji strategicznych

    Sądzimy, że zawartość Tematu Numeru okaże się w kontekście sytuacji marketingowej i strategicznej twojej firmy w niezbyt odległej perspektywie bardzo istotna. A jeśli twoja branża już doświadcza popytu malejącego – zobacz, jak należy na to reagować.

CASE STUDY:

 
  • Capinski.pl/Pan Poeta:
    Jak zbudować markę pisarza dla dzieci

    Michał Capiński

    W dzisiejszych czasach, przy zalewie rynku księgarskiego tytułami niemal ze wszystkich krajów świata, nie wystarczy napisać książkę i nazwać się pisarzem. Dużo trudniej jest zyskać sympatię i rozpoznawalność wśród czytelników, którzy jeszcze nie mieli przyjemności wzięcia jego książek do ręki. Wszak podejście inżyniera Mamonia towarzyszy nam cały czas i nie chodzi o lenistwo intelektualne, lecz o deficyt uwagi. Dlatego branding pisarza jest koniecznością i niezwykle skuteczną pomocą na drodze ku sławie.

  • Brave Brain/Binkowski Resort:
    Event na orientację

    Jonasz Wiercioch

    Od samego początku wiedzieliśmy, że będziemy chcieli nawiązać współpracę ze środowiskiem piłki ręcznej w Polsce. Lokalizacja hotelu Binkowski Resort to przecież województwo świętokrzyskie, gdzie istnieje największa grupa fanów tej dyscypliny sportu. A poza tym polski zespół piłkarzy ręcznych wymieniany był w gronie faworytów do medalu na igrzyskach w Rio, co niosło ogromny potencjał komunikacyjny.

NARZĘDZIA:

 

OPINIE:

 
  • Z sympatią do wideo

    Magdalena Daniłoś

    Sprawcie, aby ludzie was polubili, a wtedy kupią od was niemal wszystko.

  • Wiedza. Uczciwość. Technologia

    Grzegorz Osóbka

    Nie sposób przedstawiać klientom uczciwych ofert, nie rozumiejąc, skąd bierze się u nich popyt na twoje produkty.

  • Dlaczego content

    Marta Ulman

    Wszyscy już wiemy, co to content marketing. Ale jeszcze nie do końca wiemy, jak go robić bardzo dobrze i jak łączyć z innymi działaniami. A jest to obszar o ogromnym potencjale marketingowym, sprzedażowym, strategicznym.

PORADY:

 

TOPY I WTOPY:

 
  • Sloganowe siódemki miesiąca

    Michał Capiński

    Na topie w październiku znalazła się Polka Walcząca.

    Najgłębsza wtopa przydarzyła się Statoil.

ANALIZY:

 
  • Zaskocz propozycją wartości

    Małgorzata Nowak

    Klienci kupują produkty i usługi już nie tylko po to, aby rozwiązać swoje problemy, ale też po to, aby pozyskać dodatkowe wartości i doświadczenia, których inni nie dostarczają.

TRENDY:

 
  • Permanentne przekraczanie granic

    Katarzyna Gawlik, Agata Grabowska

    Współczesny konsument żyje w ciągłym poczuciu niepewności. Zmieniają się granice kategorii i obszarów, na których konkurują marki. Jako konsumenci sięgamy więc po różne strategie radzenia sobie z tą niepewnością. Podejmując działania marketingowe powinno się stale o tym pamiętać.

10 + W MARKETINGU:

 
  • Robię dużo checklist!

    Adrianna Kilińska

    Swój przepis na sukces zdradza nam dyrektor ds. marketingu i PR z firmy Engave, integratora rozwiązań informatycznych dla firm i instytucji.

FELIETON:

 
  • Marketing i przemijanie

    Jan Hartman

    Wszystko na świecie ma swój kres. Nawet marka. A co dopiero produkt. Marketing nie zawsze jest tylko przy narodzinach. Czasami musi asystować również przy śmierci i pogrzebie.

 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 
 

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij