Spis treści wydania drukowanego MwP 10/2016
Tematu numeru: Popyt malejący
Opracował Mariusz Ludwiński z udziałem ekspertów: Magdy Albińskiej, Marcina Gieracza, Kamila Kociszewskiego, Wojtka Walczaka, Radka Kaczmarka, Piotra Wojciechowskiego, Michała Dziekońskiego, Justyny Wojtaszczyk, Andrzeja Horche.
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Popyt – najważniejszy termin marketingowy
Dlaczego w ogóle zajmujemy się tematem popytu na łamach „Marketingu w Praktyce”? Przecież to termin typowo ekonomiczny, niemal tak ogólny i niezwiązany z codzienną rzeczywistością biznesową jak rynek. Powód: popyt dla biznesu jest tym, czym mąka w żywieniu ludzi.
-
Cztery strategie wejścia na rynek
Istnieją cztery główne strategie wejścia na rynek z nowym produktem, usługą, marką. Każda z nich wymaga podjęcia innych działań, ponieważ ów produkt wchodzi na rynek w zupełnie innym punkcie krzywej i odnosi się do innych źródeł popytu.
-
Co nam mówi macierz BCG
Macierz BCG służy do porządkowania wewnętrznego portfela marek i znasz ją na pewno, więc tylko dla przypomnienia przedstawiamy ją na rysunku.
-
Główny bohater – popyt malejący
W fizyce istnieje takie pojęcie jak entropia. Opisuje ono stopień nieuporządkowania pewnego układu energetycznego. Wszystkie układy mają tendencję do wzrostu entropii, czyli do stania się bardziej nieuporządkowanymi, przypadkowymi. Wszystkie wysiłki zmierzają zatem do osłabienia tego naturalnego dążenia, do opóźnienia go, powstrzymania.
-
Matryca popyt – sprzedaż.
Przykłady
Potocznie uznaje się popyt i ilość sprzedaży za zjawiska tożsame. Nawet niektórzy eksperci mówią, że wzrósł lub spadł popyt na produkt X lub Y, podczas gdy tak naprawdę wzrosła bądź spadła ilość sprzedaży tych produktów. W strategicznych rozważaniach poprzedzających podjęcie decyzji o reakcji na popyt malejący menedżerowie muszą być precyzyjni. Jak odróżnić popyt od ilości sprzedaży i dlaczego to ważna różnica?
-
Powody zmian krzywej popytu
Poznanie powodów, dla których klienci nie chcą dłużej kupować rzeczy lub korzystać z usługi, to ostatni element budowy nowej i udanej strategii, dzięki której wydźwigniemy się z kłopotów.
-
Osiem reakcji strategicznych
Sądzimy, że zawartość Tematu Numeru okaże się w kontekście sytuacji marketingowej i strategicznej twojej firmy w niezbyt odległej perspektywie bardzo istotna. A jeśli twoja branża już doświadcza popytu malejącego – zobacz, jak należy na to reagować.
CASE STUDY:
-
Capinski.pl/Pan Poeta:
Jak zbudować markę pisarza dla dzieciMichał Capiński
W dzisiejszych czasach, przy zalewie rynku księgarskiego tytułami niemal ze wszystkich krajów świata, nie wystarczy napisać książkę i nazwać się pisarzem. Dużo trudniej jest zyskać sympatię i rozpoznawalność wśród czytelników, którzy jeszcze nie mieli przyjemności wzięcia jego książek do ręki. Wszak podejście inżyniera Mamonia towarzyszy nam cały czas i nie chodzi o lenistwo intelektualne, lecz o deficyt uwagi. Dlatego branding pisarza jest koniecznością i niezwykle skuteczną pomocą na drodze ku sławie.
-
Brave Brain/Binkowski Resort:
Event na orientacjęJonasz Wiercioch
Od samego początku wiedzieliśmy, że będziemy chcieli nawiązać współpracę ze środowiskiem piłki ręcznej w Polsce. Lokalizacja hotelu Binkowski Resort to przecież województwo świętokrzyskie, gdzie istnieje największa grupa fanów tej dyscypliny sportu. A poza tym polski zespół piłkarzy ręcznych wymieniany był w gronie faworytów do medalu na igrzyskach w Rio, co niosło ogromny potencjał komunikacyjny.
NARZĘDZIA:
-
Prezentacja, nie slajdy. Przesłanie, nie reklama!
-
Źródła dobrych treści na Facebooka
Grzegorz Miller
Jeśli osoba zarządzająca profilem na Facebooku pominie któreś z podstawowych źródeł inspiracji dla wpisów, może wiele stracić. Istnieje ryzyko, że szybko zmniejszy się atrakcyjność profilu dla fanów, a przez to potencjał budowania z nimi relacji i w konsekwencji wiarygodnego przedstawiania ofert sprzedażowych.
-
O uszczęśliwianiu w digitalu
-
Blog dużo może
Artur Pajkert, Jakub Dwernicki
Dobrze prowadzony blog będzie potrafił pięknie się odwdzięczyć: lepszą rozpoznawalnością marki, eksperckim wizerunkiem czy wreszcie konkretnymi konwersjami.
-
Jak wybierać z blogosfery
Dominika Kaczorowska-Spychalska
Fascynacja blogosferą nie może sprowadzać się do aktywności w stylu „róbmy cokolwiek i z kimkolwiek”. Blogi to nie telewizja, tutaj kluczowa jest autentyczność.
-
Dyskretny urok cyfrowego marketingu
Robert Paszkiewicz
Branża informatyczna – i to tych technologii głębokich, niewidocznych dla menedżerów i specjalistów działów biznesowych – nieustannie dostarcza wielu wskazówek przydatnych w skutecznym marketingu. Oto kilka, z których szczególnie korzystam, prowadząc własne działania.
OPINIE:
-
Z sympatią do wideo
Magdalena Daniłoś
Sprawcie, aby ludzie was polubili, a wtedy kupią od was niemal wszystko.
-
Wiedza. Uczciwość. Technologia
Grzegorz Osóbka
Nie sposób przedstawiać klientom uczciwych ofert, nie rozumiejąc, skąd bierze się u nich popyt na twoje produkty.
-
Dlaczego content
Marta Ulman
Wszyscy już wiemy, co to content marketing. Ale jeszcze nie do końca wiemy, jak go robić bardzo dobrze i jak łączyć z innymi działaniami. A jest to obszar o ogromnym potencjale marketingowym, sprzedażowym, strategicznym.
PORADY:
-
Jak wykorzystywać VR w akcji marketingowej
-
Jak wybrać najlepszą agencję specjalistyczną
Piotr Sarota
Wśród dziennikarzy mówi się, że nieważne, co sam wiesz – liczy się, kogo możesz zapytać, by mieć wypowiedź do artykułu. Jak zorientować się, do której agencji specjalistycznej zgłosić się po plan działań na najbliższy kwartał, zestaw informacji prasowych lub infografikę, gdy nikt z twojego zespołu nie ma czasu dłubać w Excelu lub w Photoshopie?
TOPY I WTOPY:
-
Sloganowe siódemki miesiąca
Michał Capiński
Na topie w październiku znalazła się Polka Walcząca.
Najgłębsza wtopa przydarzyła się Statoil.
ANALIZY:
-
Zaskocz propozycją wartości
Małgorzata Nowak
Klienci kupują produkty i usługi już nie tylko po to, aby rozwiązać swoje problemy, ale też po to, aby pozyskać dodatkowe wartości i doświadczenia, których inni nie dostarczają.
TRENDY:
-
Permanentne przekraczanie granic
Katarzyna Gawlik, Agata Grabowska
Współczesny konsument żyje w ciągłym poczuciu niepewności. Zmieniają się granice kategorii i obszarów, na których konkurują marki. Jako konsumenci sięgamy więc po różne strategie radzenia sobie z tą niepewnością. Podejmując działania marketingowe powinno się stale o tym pamiętać.
10 + W MARKETINGU:
-
Robię dużo checklist!
Adrianna Kilińska
Swój przepis na sukces zdradza nam dyrektor ds. marketingu i PR z firmy Engave, integratora rozwiązań informatycznych dla firm i instytucji.
FELIETON:
-
Marketing i przemijanie
Jan Hartman
Wszystko na świecie ma swój kres. Nawet marka. A co dopiero produkt. Marketing nie zawsze jest tylko przy narodzinach. Czasami musi asystować również przy śmierci i pogrzebie.
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO