Spis treści wydania drukowanego MwP 11/2016
Tematu numeru: Wynajmij eksperta… albo zgiń!
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Marek marce nierówny
-
Błądzący w digitalu
Michał Dunin, Maciej Maślak
W Google pod hasłem „digital marketing rules” znajdziemy setki artykułów z różnymi zestawieniami ekspertów, blogerów i dziennikarzy. Zazwyczaj w czołówce z nieśmiertelnym od kilku lat „mobile first” albo „prioritize social media”. Poniższy tekst nie jest kolejną taką listą, a raczej zbiorem obserwacji zebranych na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat. Bo nie wszystko digital, co jest cyfrowe…
-
Badawczy koncert życzeń
-
Osobistość zamarkowana
Agnieszka Walczak-Skałecka
Dziś marki zamieniają tani podryw na uwodzenie. Zamiast walczyć o wyróżnienie się za wszelką cenę, idą w kierunku budowania relacji. Koncentrują się na odbiorcy marki, a nie marce samej w sobie. Dotyczy to także marki osobistej.
-
Idealna lojalność nie istnieje
Kamil Kociszewski
W przypadku programów lojalnościowych nie można mówić o bezwarunkowej efektywności: ideał po prostu nie istnieje. Programy nie powinny być typowe, ponieważ z definicji mają służyć podkreśleniu wyjątkowości marki oraz mają gromadzić liczne grupy klientów. Ich siłą jest zatem zróżnicowanie wewnętrzne, stanowiące unikalną mozaikę preferencji i oczekiwań.
-
Kilka rad, jak wybrać doradcę
Marcin Gieracz
Ucząc się tylko na własnych błędach i porażkach, firmy sporo tracą. Moje doświadczenie wskazuje, że większość z nich byłaby dziś w lepszej kondycji, wręcz o krok milowy dalej, jeśli byłyby bardziej otwarte na usługi zewnętrznych ekspertów.
ANALIZY:
-
Cyfrowe trendy po Dmexco
Bartłomiej Chmiel, Marcin Ekiert
Przewidywania co do trendów rozwoju branży i kierunków alokacji budżetów na marketing mają irytującą cechę: bardzo łatwo się je wypowiada, znacznie trudniej wprowadza, a do pomyłki nie przyznaje się zupełnie nikt. Jednak organizatorzy tej konferencji dowiedli, że umieją wybierać tematy naprawdę istotne dla szerokiego rynku.
-
Odważne kampanie odważnych marek
Anita Chabrowska-Karpińska
Komercyjnych kampanii reklamowych z wątkiem prospołecznym pojawia się coraz więcej.Tego typu kampanie często jednak wystawiają firmy na ataki osób, które nie zgadzają się z prezentowanym przez nie światopoglądem. Większość odważnie kontynuuje przyjętą strategię.
NARZĘDZIA:
-
VR zapiera dech
Andrzej Horoch
Głównym atutem prezentacji dokonywanych za pomocą technologii VR jest całkowity wpływ na to, co zobaczy klient. Może on zwiedzić nieistniejący jeszcze budynek przyszłej ikony Warszawy, słuchając przy tym wirtualnej audycji radiowej. Wystarczy minuta, żeby dowiedzieć się wszystkiego i przyjrzeć projektowi z perspektywy dostępnej tylko nielicznym – robi to ogromne wrażenie.
-
Łowca mikromomentów
Magdalena Zasuń
Google nazywa ten trend mikromomentami. Te momenty to nowe pole bitwy między markami. To chwile, w których kształtują się preferencje i krystalizują decyzje zakupowe klientów. Złapać je jest w stanie tylko programmatic.
-
Codzienne narzędzia do event marketingu
Adam Kowalczyk
Niektóre z nich są odpowiedzią na nasze potrzeby, a inne dopiero nam te potrzeby uświadamiają. Aplikacje. Jest ich tak dużo, że już sam wybór tych najlepszych jest wyzwaniem. Jak sobie z nim poradzić? Dla mnie najważniejszym i naturalnym kryterium jest zasada: aplikacja ma pomagać, nie utrudniać.
-
Wabik na media
Justyna Wojtaszczyk
Szanuj cudzy czas i nie wysyłaj osobom zajmującym się motoryzacją pressa o nowej kolekcji glazury. Twoje źle skierowane e-maile natychmiast trafiają do kosza, a czasem nawet gorzej – zostają uznane za „rodzynki PR” i pojawiają się w tej roli na Facebooku lub Wykopie.
-
Po co wam ten PR?
Marcin Kuchno, Robert Tarnowski
– A co to właściwie jest ten PR? Odpowiedź na to pytanie jest stałym elementem agendy działań wielu PR-owców. Jednak za każdym razem może się ona różnić, bo PR nie ma jednego oblicza.
-
Blog transmedialny
Zuzanna Taraszewska, Dawid Kopicki, Artur Pajkert
Dziś aż 16 proc. internautów jako przyczynę niekonsumowania treści na blogu czy vlogu wskazuje na nieświadomość jego istnienia.
-
Przenikanie wzajemne marketingu z IT
Robert Paszkiewicz
Chyba każdemu specjaliście marketingu naturalne wydaje się zajmowanie kwestiami strategicznymi, m.in. pozycją rynkową i potencjałem konkurencyjnym. Nie zawsze jednak tak było. Podobny proces zmian odbywa się obecnie – marketing przenika się z IT.
-
Jak wybrać platformę do e-mail marketingu/h1>
Anna Łowczowska
Liczba funkcji, które może zaoferować platforma do e-mail marketingu, jest skończona i z dużym prawdopodobieństwem mają je konkurencyjne rozwiązania. Przewaga leży tutaj w innych aspektach.
OPINIE:
-
Nie warto liczyć lajków
-
Stres: twój przyjaciel w marketingu
Piotr Bucki
W przypadku deadline’ów, emaili, telefonów, prezentacji, raportów reakcja stresowa może być pomocna.
-
Innowacjom stop.Teraz do roboty!
Michał Romanowski, Wojciech Pigla
Na językach wszystkich. Obecne w briefach, prezentacjach, strategiach i raportach. „Innowacja” – słowo klucz, słowo wytrych. Czym jest, a czym powinna być innowacja w marketingu?
TOPY I WTOPY:
-
Sloganowe siódemki
Michał Capiński
Subiektywny ranking aktualnych haseł reklamowych.
PORADY:
-
Jak zrobić listę miejscówek na spotkania z klientami
Magdalena Kacprzyńska
Warto mieć w zanadrzu listę odpowiednich miejscówek na biznesowe spotkania. Jak się zabrać do jej przygotowania?
CASE STUDY:
-
Scania Polska S.A.:
Mistrz pali małoStefan Przeniosło
Jak zainteresować produktami czy usługami klienta, który nie miał dotąd doświadczeń z marką? Kiedy jest przeświadczony, że nie stać go na nią, bo jest dla niego za droga? Istnieje taki sposób. Daj mu przetestować swój produkt!
-
Unique One, NuOrder/Ministerstwo Finansów:
Paragonem w szarą strefęGrzegorz Bonder, Michał Siejak
Narodowa Loteria Paragonowa Ministerstwa Finansów to projekt, który stanowił duże wyzwanie zarówno dla samego ministerstwa, jak i agencji Unique One (lidera projektu) i NuOrder, które podjęły się realizacji kampanii po wygranym przetargu. Wyniki akcji przerosły jednak oczekiwania wszystkich zaangażowanych stron.
-
GoldenSubmarine/Nivea:
Klub 400 000 wypielęgnowanychJakub Kwaczyński
Marki Nivea nie trzeba nikomu przedstawiać – to lider rynku kosmetycznego w Polsce nie tylko ze względu na wartość sprzedaży, ale przede wszystkim poprzez obecność i wprowadzane innowacje w licznych kategoriach produktowych.
-
dotPR/pralniomaty Hi’Shine:
Metkotikony w praniu
PSYCHOLOGIA BIZNESU:
-
Równowaga na linie
Monika Kliber
Łatwo jest pogodzić życie z pracą, kiedy nie ma się pracy. Niezbyt przydatna umiejętność, szczególnie kiedy kończą się pieniądze – powiada Nigel Marsh. Jak więc patrzeć na modny dziś work-life balance?
FELIETON:
-
Marketing w coachingowym sosie
Jan Hartman
Dopiero stworzenie marketingu, a właściwie rynkoznawstwa albo marketologii jako pełnoprawnej nauki o rynku, uczyni z samej działalności marketingowej, jako łączącej element badawczy z celami biznesowymi, poważny i szanowany zawód.
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO