Spis treści wydania drukowanego MwP 12/2016
Tematu numeru: Sojusz marketingu i sprzedaży dla dobra przychodów
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Każdy sobie rzepkę…
Bartłomiej Dudka
W ilu firmach wieczorami pali się tylko kilka lampek przy biurkach? Może to być sygnał, że ktoś ma sporo zadań, a nie ma wsparcia. Może to być sygnał, że pozostali pracownicy nie pomagają, nie widzą więc celu zespołowego. Może to być więc sygnał braku współpracy.
-
E-mail marketing sprzedający
Marcin Kociuba
E-mail marketing niezmiennie od lat pozostaje jednym z najbardziej sprawnych kanałów sprzedaży. 73 proc. marketerów uznaje go za najlepszy sposób na maksymalizację ROI. Jak możesz jeszcze lepiej wykorzystać e-mail marketing do przesuwania odbiorców w lejku sprzedażowym?
-
Bezpieczeństwo i iskra
Magdalena Albińska
Skoro mówimy, że marketing kocha sprzedaż, to trzeba wiedzieć, że w miłości wskazane jest i poczucie bezpieczeństwa, i iskra podekscytowania. Przykład ostatniego sukcesu Starbucks dowodzi, że to osiągalne i bardzo opłacalne podejście.
-
Twarzą w twarz w B2B
Marta Bryła-Gozdyra
Jeff Bezos powiedział kiedyś, że istnieją w biznesie dwa światy. W tym starym firma aż 70 proc. swojego czasu i energii poświęca na to, by mówić o tym, jaką jest wspaniałą i silną marką, a tylko 30 na doskonalenie swoich produktów i usług. Za to w nowym świecie proporcje układają się odwrotnie.
-
Porządek w markach
-
Czy twój marketing sprzedaje?
Mariusz Ludwiński
Zapomnij o „Co będę z tego miał?”. To nie jest najważniejsze pytanie, które zadaje sobie klient, patrząc na twoją reklamę lub widząc twój e-mail w skrzynce pocztowej. Kilka milisekund wcześniej przez jego/jej głowę przebiegła myśl: „O co tu chodzi?”. Na tę myśl skuteczne akcje marketingowe udzielają prostej odpowiedzi.
-
Powinny być parą. I pod parą!
Wojciech Walczak, Radosław Kaczmarek
Dyrektorzy marketingu oraz sprzedaży powinni być widoczni w firmie. Nawet gdy wiele czasu spędzają na spotkaniach lub u klientów poza firmą, powinni cieszyć się uznaniem i renomą wśród współpracowników.
WYWIAD:
-
Nie oglądaj się na przeszłe sukcesy
Mariusz Ludwiński, Anna Suchta
„Marketing w Praktyce” rozmawia z z Davidem Romanem, dyrektorem globalnego marketingu Lenovo.
-
Imprezy firmowe i prezenty. Problemy z fiskusem
Agnieszka Lech
Maria Pietrzyk-Wdowiak, ekspertka w dziedzinie podatków w marketingu z firmy Taxline Doradcy Podatkowi, podpowiada jak rozliczyć spotkanie firmowe, aby nie mieć później kłopotów z fiskusem.
NARZĘDZIA:
-
Influencera wynajmę
Marta Zienkiewicz
W okresach przedświątecznych szczególnie widać, jak zaostrza się walka o uwagę konsumentów. Jedną z najskuteczniejszych taktyk w tej bitwie jest influencer marketing, coraz chętniej stosowany przez marki.
-
Trudne branże, a z fantazją
Łukasz Wołek
Branże spożywcza czy turystyczna z łatwością odnajdują się na Facebooku. Jakie szanse na sukces w kanałach społecznościowych mają jednak przedstawiciele tzw. trudnych branż? Również ogromne!
-
Naucz się wideomarketingu. Już pora!
Maciej Sawicki
Przez lata klienci podchodzili do wideo sceptycznie, bo produkcja wymagała relatywnie dużych nakładów, a efekty były trudne do przewidzenia. Dziś uznajemy wideo za bardzo atrakcyjne narzędzie reklamowe i tym samym sprzedażowe.
-
Vivaldi bez hejtu
-
Codzienne narzędzia dla copywritera
Kari Goldyn
Kawa i mózg. Wiadomo. Jednak oprócz tego, co masz w głowie, warto skorzystać z kilku prostych narzędzi ułatwiających pracę z tekstem.
-
Marketer rozumiejący IT
Robert Paszkiewicz
„IT niedługo zajmie takie samo miejsce w głowie i obowiązkach dyrektorów marketingu, jak kilka lat temu obszary finansów i zarządzania projektami” – napisałem nie tak dawno na tych łamach. I ten moment właśnie nadszedł, przynajmniej według przewidywań firmy doradczej Gartner.
-
Z kryzysem radź sobie szybko
Tomasz Trabuć
Ostatnio przeczytałem wypowiedź prezesa firmy średniej wielkości. Powiedział, że nie ma opracowanych procedur na wypadek kryzysu. W jego opinii liczba nieprzewidywalnych zdarzeń może być tak duża, że jakiekolwiek przygotowania są bezzasadne.
-
Jaki wizerunek prezesa
Aleksandra Ślifirska
Poznałam go stosunkowo niedawno. Jest dojrzałym mężczyzną. Zarządza tysiącem ludzi, karmiąc przy okazji duże miasto. Pracownicy opowiadają, że zebrania odbywa siedząc między nimi. Między, a nie obok. Prezes – lider.
-
Narysujesz – zapamiętasz!
PORADY:
-
Jak zaangażować odbiorców w social media
Joanna Olszewska, Anna Jankowska
Media społecznościowe to już potęga. Jednak pojawiająca się tam codziennie ilość treści przytłacza i rozprasza uwagę. Jak więc namówić odbiorcę do przeczytania naszego komunikatu?
-
Jak planować projekt marketingowy
Magdalena Kacprzyńska
O każdym zadaniu, które mamy do wykonania w ciągu dnia, można powiedzieć, iż jest małym projektem. Warto go dobrze przemyśleć. To pomaga zmniejszyć nasz stres. Jak zabrać się do planowania zadań?
TOPY I WTOPY:
-
Sloganowe siódemki – kryteria
Michał Capiński
Postanowiłem zrobić podsumowanie dotychczasowych Top i Wtop. Sprawdziłem, co wyróżniało slogany, które wpadały mi w oko i zaskakiwały pozytywnie lub negatywnie.
RAPORT:
-
Mobilne wideo się rozkręca
Jacek Dymkowski
Agencja mediowa Zenith rekomenduje wszystkim markom strategię mobile-first w komunikacji digital. Wszystkie materiały poświęcone marce, od strony WWW po reklamy wideo, powinny zostać przygotowane w ten sposób, by jak najlepiej prezentowały się w kanale mobilnym, co znacznie wpływa na skuteczność przekazu.
CASE STUDY:
-
GoldenSubmarine/Vienna Life:
Okiem byka na rebrandingMarta Ulman
Rebranding to najprościej rzecz ujmując zmiana, modyfikacja, któregoś z elementów tworzących markę. I często nie chodzi tu tylko o logo czy slogan, ale całą filozofię marki, model komunikacji, a także produkty.
-
Peppermint/Sodexo:
Wielka gra o zaangażowanieHanna Olszewska
Rozwiązania Sodexo motywują pracowników na całym świecie, dlaczego więc nie miałyby zmotywować także zatrudnionych w ich firmie? Co jednak będzie na tyle cenne i uniwersalne, by sprawić radość wszystkim w zamian za poświęcony czas na ankietę dotyczącą zaangażowania?
-
adCookie/Marwit:
Marwitalizacja kontra kompleksy -
H+K Strategies/PIK:
Ocalić MickiewiczaHanna Żurek
Zasadnicze pytanie brzmiało – czy jest zgoda na to, aby z księgarń zniknęli tacy autorzy jak Mickiewicz, Słowacki, Hemingway, Dostojewski, Czechow oraz ich dzieła. To założenie znalazło odzwierciedlenie w nazwie kampanii, czyli #ocalksiązki.
PSYCHOLOGIA BIZNESU:
-
Kiedy nagroda szkodzi?
Mirosław Tarasiewicz
Jak się okazuje, nagroda nie zawsze jest motywatorem.
OPINIE:
-
Czas na VR!
Olgierd Cygan
Wirtualna rzeczywistość – czy faktycznie wkrótce zawładnie światem marketingu?
-
Dwa mózgi motywujące
Piotr Bucki
Konflikt tragiczny, czyli o tym, jak dwa mózgi ze sobą gadają. Gdy więc twoja kora przedczołowa planuje, co knuje ssaczy mózg?
FELIETON:
-
Małżeństwo z rozsądku
Jan Hartman
„Bez siebie żyć nie mogą” – tak można określić relację marketing – sprzedaż. Wie o tym dobrze handlarz z bazaru, eksponujący i zachwalający swój towar. Jak to się dzieje, że korporacje zachowują się często tak, jakby tego nie wiedziały?
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO