• MYŚL I TWÓRZ
  • SZKOLENIA
    • planowanie i strategia marketingowa
    • spacer
    • nowoczesna komunikacja marketingowa
    • spacer
    • zarządzanie marketingiem
    • spacer
    • szkolenia zamknięte - oferta
  • KALENDARZ SZKOLEŃ
  • MAGAZYN MwP
  • ARTYKUŁY
  • PRENUMERATA
    • prenumerata 2023
    • spacer
    • prenumerata 2022
  • KONTAKT
  • Marketing w Praktyce
  • MwP
  • Konsekwencja, absolutnie!
Marketing w Praktyce

Konsekwencja, absolutnie!

Wojciech Walczak, Radosław Kaczmarek

Marketing w Praktyce nr 1 / 2017 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego

Każdy marketer, który co roku organizuje przetarg na kolejną agencję i kolejny pomysł na komunikację, wyrzuca pieniądze w błoto. Każdy marketer, który nie docenia potęgi konsekwencji, działa na oślep, a do tego strzela ślepymi nabojami.

Konsekwencja. Ten sposób działał, działa i będzie działać. Jeśli przyjmiemy założenie, że zwykli konsumenci mają marki, marketing i reklamy głęboko w… swoim poważaniu, to konsekwencją tego założenia powinno być twierdzenie, że starają się w swoim prawdziwym życiu poświęcać takim działaniom ze strony marek jak najmniej swojego czasu i uwagi.

Nie wierzcie więc w bajki o superlojalnych klientach, tacy oczywiście też się zdarzają, ale stanowią oni ułamek przychodów każdej masowej marki. Konsumenci nie lubią oglądać reklam, nie zatrzymują się na skrzyżowaniach, by oglądać billboardy, nie analizują każdego POS w swoim sklepie z lupą. Tak samo nie przełączają filmów po to, żeby spojrzeć na reklamy na Polsacie, nie klikają banerów reklamowych, żeby dowiedzieć się, co nowego dzieje się u producenta papieru toaletowego, oraz nie angażują się w działania żadnej marki kabanosów w social mediach (chyba że mówimy o konkursach z nagrodami, ale to nie zaangażowanie, lecz chęć dostania gratisa).

 

Trener MwP: Barbara Stawarz-García / Justyna Bakalarska-Stankiewicz

Trener szkolenia: Justyna Bakalarska-Stankiewicz

Webwriting i strategia content marketingu w internecie..

Szkolenie online: 

21 czerwca 2021

 

Bez męki wyboru

Konsumenci chcą automatyzować większość swoich wyborów i chcą mieć emocjonalne poczucie, że dokonują tych właściwych. Najmocniejsze marki w swoich kategoriach posiadają najważniejsze pola takich skojarzeń. Dlatego mocne marki, które są konsekwentne w swoich działaniach, konsumenci rozpoznają bez konieczności pokazywania im dużego logotypu. Mocne marki dają zestaw jasnych bazowych korzyści. Konsumenci lubią je za to, że mogą korzystać z tego dobrodziejstwa automatyzacji decyzji, dokonując codziennych wyborów. Bo wyobraźmy sobie naszą wizytę w sklepie i żmudne porównywanie soków, napojów, słodyczy, sera żółtego i kabanosów produkt po produkcie, opakowanie po opakowaniu, cena po cenie. Prośba o wyobrażenie sobie takiego działania skierowana jest przede wszystkim do zwolenników myślenia, że dobry produkt sam się sprzeda, a marka to tylko wymysł głupich marketingowców.

Włącz konsekwencję

Spójrzmy na działania marek takich jak Play, Allegro, Hortex, ING czy Media Expert. Co je łączy? Oczywista konsekwencja w działaniu marketingowym. Budowanie spójnego i konsekwentnego wizerunku marki opartego na zestawie jasnych i czytelnych symboli. To oczywiście nie tylko reklama, ale też filozofia działania i jasne, długofalowe cele strategiczne.

Celebrytów Play trudno pomylić z jakąkolwiek inną marką. Sposób reklamowania się za pomocą opowieści pod hasłem „Czego szukasz?” to jasne i klarowne terytorium Allegro, które konsekwentnie i skutecznie wdraża swoją strategię, która całościowo jako jedna z niewielu na naszym rynku jest prawdziwym podejściem omnichannel. Matka Natura to może być (po czterech latach) właściwie tylko Hortex (chociaż jak pokazują badania ciągle są konsumenci, którzy twierdzą, że to reklamy Tymbarku lub Cappy). ING to dużo więcej niż tylko twarz Marka Kondrata – to spójny w każdym calu, wynikający z prawdziwych insightów sposób narracji, brandingu i komunikacji. Media Expert? Podobno zmęczył kiedyś konsumentów swoimi reklamami. Podobno wróżono mu kryzys i upadek. A co zrobiła ta marka? Skutecznie włączyła swoją świadomość jako taką i świadomość niskich cen w swoich sklepach. A jej motywu muzycznego konkurencja będzie jeszcze długo zazdrościć.

Nie strzelaj ślepakami

Powyższych przykładów konsekwencji niemal absolutnej można podać jeszcze wiele. Konsekwencja w działaniu popłaca od dawna i nic nie zapowiada, by się to zmieniło. Dlaczego? Bo tak po prostu działają nasze emocje. Nie oczekujemy od marek rewolucji, nie oczekujemy zaskakiwania, nie chcemy, żeby ich każda reklama wyglądała inaczej. Każdy marketer, który co roku organizuje przetarg na kolejną agencję i kolejny pomysł na komunikację, wyrzuca swoje pieniądze w błoto. Każdy marketer, który nie docenia potęgi konsekwencji, działa na oślep, a do tego strzela ślepymi nabojami.

 

ARTYKUŁ Z WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 

Wojciech Walczak, założyciel agencji strategicznej Melting Pot, specjalizującej się w dostarczaniu kompleksowych rozwiązań strategicznych bez podziału na ATL/Digital.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Radosław Kaczmarek, współzałożyciel agencji Melting Pot.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

okładka bieżącego numeru magazynu Marketing w Praktyce

KUP TEN NUMER

SPIS TREŚCI

Metaverse – buzzword i wielki biznes

NARZĘDZIA WOJCIECH GRZEGORZYCA

Jak zadbać o przychylność Google?

NARZĘDZIA KRZYSZTOF GACHOWSKI

Jak uwolnić się od hejtu

PRAWO PAWEŁ ZIELIŃSKI

ZAMÓW PRENUMERTĘ

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych. Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.
Więcej informacji dotyczących m.in. RODO i plików cookies możecie Państwo uzyskać czytając naszą politykę prywatności i cookies

Wiem, Zamknij

Korzystając z serwisu akceptujesz politykę prywatności i cookies.

Copyright 2023 © Marketing w Praktyce

ul. Kwiatowa 116, 05-083 Mariew

Projekt: Cyklopia Studio

na górę