Spis treści wydania drukowanego MwP 01/2017
Tematu numeru: Jak zdobyć uwagę klientów
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Nie jestem twoim targetem, mendo!
-
Wędka, a działa jak dźwignia
Marcin Gieracz
Zachęcić klienta do zakupu można albo dobrą, atrakcyjną ofertą (wędka), albo ofertą zamydlającą oczy i wprowadzającą w błąd (haczyk). Niby to proste, ale wiele firm tak zaślepia żądza krótkoterminowego zysku, że widzą jedynie haczyki.
-
Zalecam powrót do korzeni
Justyna Wojtaszczyk
Warto wrócić do korzeni marketingu: zacząć naprawdę słuchać i rozmawiać z klientami, odbiorcami naszych kampanii i przekazów.
-
Zauważyć siebie, to kupić!
Grzegorz Osóbka
Moje świetliste ego jest rdzeniem w procesie tworzenia person.
-
Benetton i shockvertising
-
Wyróżnić się to za mało
Adam Lis
Tak jak w przypadku człowieka – wyrazista osobowość marki pozwala jej błyszczeć na tle szarego tłumu konkurencyjnych produktów i usług.
-
Opakowanie zdobi markę
Marta Chalimoniuk-Nowak
Wraz ze wzrostem świadomości marketingowej w packagingu coraz rzadziej pojawiają się rozwiązania tylko ładne, estetyczne, bazujące jedynie na gustach firmowych decydentów…
-
Usiądźmy, porozmawiajmy
Kamil Kociszewski
Marek próbujących rozbawić mniej lub bardziej wyszukanym dowcipem każdego dnia spotykam legiony. Kolejny celebryta opowiada mi żart, puszcza oczko, stroi miny. Niekończący się kabaret rynku. A co z markami, które chciałyby ze mną po prostu porozmawiać?
-
Miłość nie tylko za pieniądze
Katarzyna Królak-Wyszyńska
Klienci wyczuwają ściemę i odwracają się od niej, a prawda i autentyczność działają jak magnes. Komunikuj się więc po ludzku…
-
Konsekwencja, absolutnie!
ANALIZY:
-
e-Fan na wagę złota
Juliusz Kornaszewski
Ich charakterystyka znacząco odbiega od stereotypu, który przedstawia graczy jako pryszczatych, zamkniętych w sobie nastolatków, żyjących w cyfrowym świecie.
-
Pięć noworocznych postanowień
Robert Paszkiewicz
Styczeń jest tradycyjnie czasem nowych postanowień. Ale aby nie wpaść w retorykę czubka własnego nosa, tzn. „moje przewidywania zakładają zwiększenie popytu na oferowane przeze mnie produkty”, proponuję przyjąć jako drogowskaz raczej oczekiwania klientów.
NARZĘDZIA:
-
Mistrzowie marketingu szeptanego
Dominik Wierusz-Walknowski
Milionowe budżety nie są konieczne, by wylansować markę. Nie celebryci bowiem, lecz sami klienci i użytkownicy mogą być najlepszymi ambasadorami produktów.
-
Święty Graal copywritingu. 6 słów!
-
Dobre praktyki w tworzeniu e-mailingu
Joanna Olszewska
Usuwanie zbędnych e-maili z poczty to nasza codzienność. Powinniśmy się więc sami starać, aby wiadomości od nas nie dzieliły losu spamu.
-
Event reaktywacja
Jonasz Wiercioch
W dobie kłopotów mediów masowych z wywołaniem reakcji potencjalnych klientów event marketing jest coraz chętniej wykorzystywany jako narzędzie do promocji firm i marek.
-
Codzienne narzędzia dla PR-owca
Robert Tarnowski, Marcin Kuchno
W PR-owej plątaninie informacji, raportów, eventów, spotkań i deadline’ów wyjątkowo łatwo się pogubić. Z pomocą w naszej codziennej pracy przychodzą aplikacje i usługi, dzięki którym wykonanie wszystkich zadań staje się dużo prostsze.
-
Sampling w akcji
Łukasz Wołek
Wprowadzenie produktu na rynek to często długi proces, który wiąże się z niemałymi kosztami. Coraz trudniej jest zaskoczyć odbiorców nowym produktem, jednocześnie wzbudzając ich zainteresowanie i osiągając oczekiwany efekt sprzedażowy.
-
Sport wzmacnia firmy
Anita Chabrowska-Karpińska
Firmowe drużyny sportowe realizują cele podobne do tych, które stawia się przed wyjazdami typu team building – tyle że realizuje się je nie raz na jakiś czas przez pół tygodnia, ale praktycznie przez 365 dni w roku.
-
Loteria w służbie marki
Katarzyna Popielarczyk
Loteria promocyjna jest jednym z najpopularniejszych narzędzi prosprzedażowych wykorzystywanych przez firmy. Nic w tym dziwnego – jest bardzo atrakcyjna zarówno z perspektywy konsumentów, jak i marek.
-
Marka osobista – sukces i ryzyko
Marta Chalimoniuk-Nowak
Gdy wszyscy klienci salonu fryzjerskiego chcą korzystać jedynie z usług znanej sobie pani Krysi, właścicielki zakładu, a wszyscy pacjenci zapisują się jedynie do szanowanej pani profesor, a nie innych lekarzy w placówce, zaczynają się piętrzyć problemy.
WYWIAD:
-
Ten nasz wychuchany lead
MwP z Łukaszem Kosuniakiem z Samsung Polska
Rozmowa na temat praktycznych korzyści, które przynosi wprowadzenie do firmy marketing automation.
OPINIA:
-
Krzyk w reklamie
Jarosław Świątek
Przekonanie, że trzeba krzyczeć, żeby być usłyszanym, jest w świetle najnowszej wiedzy neuropsychologicznej po prostu błędne.
CASE STUDY:
-
Provident Polska/Blog CozTymHajsem.pl:
Finansowy spontan pod kontroląKarolina Łuczak
Provident znalazł sposób na krzewienie wiedzy o finansach.
-
OS3/Barlinek:
Zacznij od podłogi. Aranżator cię poprowadzi!Maciej Hilt
Przypadek marki Barlinek udowadnia, że nawet producent podłóg może opowiadać przyciągającą i atrakcyjną dla odbiorców historię.
-
BeeStudio/Ekospalarnia Kraków:
Co ty wiesz o swoich śmieciachJustyna Kamisińska
Jesteśmy agencją marketingową. Wiele potrafimy, ale opowiedzenie historii o spalaniu odpadów, siarczkach, metodzie niekatalitycznej redukcji tlenku azotu, w sposób zrozumiały, atrakcyjny i ciekawy dla dziecka, wydało nam się niemal niemożliwe…
-
Sensorberg/Multikino:
W kinie telefon powinien być włączonyDominik Wartecki
Telefon w kinie? Jak najbardziej. Zbudowana przez Multikino i Sensorberg sieć beaconów sprawia, że użytkownicy smartfonów mają w kinie łatwiej.
-
Progressivo PSV/Stary Browar:
#twójstary odświeża wizerunekMateusz LIpski
Nawet najlepsza kampania wizerunkowa nie przyniesie spodziewanych efektów, jeżeli koncepcja kreatywna przesłoni autentyczność i wiarygodność marki klienta.
TRENDY:
-
Zwinny marketing i omnichannel
Magda Górazda
Można odnieść wrażenie, że jako marketerzy bierzemy udział w szalonym wyścigu bez mety, w którym musimy nadążać za pojawiającymi się trendami i narzędziami marketingowymi. Jak utrzymać tempo i nie dać się prześcignąć zmianie?
PSYCHOLOGIA BIZNESU:
-
Internet nas zreorganizuje
Mirosław Tarasiewicz
Im dłużej pozostajemy w sieci, tym bardziej przyzwyczajamy swój mózg do zachowań polegających na rozpraszaniu uwagi, może szybkim i wydajnym przetwarzaniu informacji, ale niestety bez głębszego skupiania się na żadnej z nich. A to już zaczyna być groźne.
FELIETON:
-
Spójrz i pokochaj
Jan Hartman
Czy marketing jest nieustającym stręczeniem towaru? Konkursem piękności? Cóż, te niezbyt pochlebne metafory narzucają się same. Trzeba się z nimi zmierzyć.
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO