• MYŚL I TWÓRZ
  • SZKOLENIA
    • planowanie i strategia marketingowa
    • spacer
    • nowoczesna komunikacja marketingowa
    • spacer
    • zarządzanie marketingiem
    • spacer
    • szkolenia zamknięte - oferta
  • KALENDARZ SZKOLEŃ
  • MAGAZYN MwP
  • ARTYKUŁY
  • PRENUMERATA
  • KONTAKT
  • Marketing w Praktyce
  • MwP
  • Spis treści MwP 1/2017
Marketing w Praktyce

spis treści

Spis treści wydania drukowanego MwP 01/2017

Tematu numeru: Jak zdobyć uwagę klientów

 

ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

 
  • Nie jestem twoim targetem, mendo!

    Maciej Sawa

    „Nie jestem twoim targetem, mendo!”. Krzyczy sfrustrowany Jurek, bohater rysunku zamieszczonego w satyrycznym „Daily”. Jego słowa, choć padły już ponad 10 lat temu, pozostają aktualne również dziś. Reklamodawcy nadal nie zważają na prawidłowe targetowanie reklam.  »

  • Wędka, a działa jak dźwignia

    Marcin Gieracz

    Zachęcić klienta do zakupu można albo dobrą, atrakcyjną ofertą (wędka), albo ofertą zamydlającą oczy i wprowadzającą w błąd (haczyk). Niby to proste, ale wiele firm tak zaślepia żądza krótkoterminowego zysku, że widzą jedynie haczyki.

  • Zalecam powrót do korzeni

    Justyna Wojtaszczyk

    Warto wrócić do korzeni marketingu: zacząć naprawdę słuchać i rozmawiać z klientami, odbiorcami naszych kampanii i przekazów.

  • Zauważyć siebie, to kupić!

    Grzegorz Osóbka

    Moje świetliste ego jest rdzeniem w procesie tworzenia person.

  • Benetton i shockvertising

    Marta Ulman

    Dzięki szokującym reklamom marka Benetton zaczęła być rozpoznawalna, a jej ubrania zaczęły się sprzedawać. Jednak: do czasu. W ostatnich latach sprzedaż prawie w ogóle nie wzrastała. Co się stało, że to, co działało przez prawie 40 lat, nagle zawiodło?  »

  • Wyróżnić się to za mało

    Adam Lis

    Tak jak w przypadku człowieka – wyrazista osobowość marki pozwala jej błyszczeć na tle szarego tłumu konkurencyjnych produktów i usług.

  • Opakowanie zdobi markę

    Marta Chalimoniuk-Nowak

    Wraz ze wzrostem świadomości marketingowej w packagingu coraz rzadziej pojawiają się rozwiązania tylko ładne, estetyczne, bazujące jedynie na gustach firmowych decydentów…

  • Usiądźmy, porozmawiajmy

    Kamil Kociszewski

    Marek próbujących rozbawić mniej lub bardziej wyszukanym dowcipem każdego dnia spotykam legiony. Kolejny celebryta opowiada mi żart, puszcza oczko, stroi miny. Niekończący się kabaret rynku. A co z markami, które chciałyby ze mną po prostu porozmawiać?

  • Miłość nie tylko za pieniądze

    Katarzyna Królak-Wyszyńska

    Klienci wyczuwają ściemę i odwracają się od niej, a prawda i autentyczność działają jak magnes. Komunikuj się więc po ludzku…

  • Konsekwencja, absolutnie!

    Wojciech Walczak, Radosław Kaczmarek

    Każdy marketer, który co roku organizuje przetarg na kolejną agencję i kolejny pomysł na komunikację, wyrzuca pieniądze w błoto. Każdy marketer, który nie docenia potęgi konsekwencji, działa na oślep, a do tego strzela ślepymi nabojami.  »

ANALIZY:

 
  • e-Fan na wagę złota

    Juliusz Kornaszewski

    Ich charakterystyka znacząco odbiega od stereotypu, który przedstawia graczy jako pryszczatych, zamkniętych w sobie nastolatków, żyjących w cyfrowym świecie.

  • Pięć noworocznych postanowień

    Robert Paszkiewicz

    Styczeń jest tradycyjnie czasem nowych postanowień. Ale aby nie wpaść w retorykę czubka własnego nosa, tzn. „moje przewidywania zakładają zwiększenie popytu na oferowane przeze mnie produkty”, proponuję przyjąć jako drogowskaz raczej oczekiwania klientów.

NARZĘDZIA:

 
  • Mistrzowie marketingu szeptanego

    Dominik Wierusz-Walknowski

    Milionowe budżety nie są konieczne, by wylansować markę. Nie celebryci bowiem, lecz sami klienci i użytkownicy mogą być najlepszymi ambasadorami produktów.

  • Święty Graal copywritingu. 6 słów!

    Piotr Bucki

    „Diagnozuję gruźlicę w kwadrans. Bez laboratorium”. To zdanie zaprojektował jeden z uczestników moich warsztatów. Było ono efektem ukochanego przeze mnie ćwiczenia: a six word pitch.  »

  • Dobre praktyki w tworzeniu e-mailingu

    Joanna Olszewska

    Usuwanie zbędnych e-maili z poczty to nasza codzienność. Powinniśmy się więc sami starać, aby wiadomości od nas nie dzieliły losu spamu.

  • Event reaktywacja

    Jonasz Wiercioch

    W dobie kłopotów mediów masowych z wywołaniem reakcji potencjalnych klientów event marketing jest coraz chętniej wykorzystywany jako narzędzie do promocji firm i marek.

  • Codzienne narzędzia dla PR-owca

    Robert Tarnowski, Marcin Kuchno

    W PR-owej plątaninie informacji, raportów, eventów, spotkań i deadline’ów wyjątkowo łatwo się pogubić. Z pomocą w naszej codziennej pracy przychodzą aplikacje i usługi, dzięki którym wykonanie wszystkich zadań staje się dużo prostsze.

  • Sampling w akcji

    Łukasz Wołek

    Wprowadzenie produktu na rynek to często długi proces, który wiąże się z niemałymi kosztami. Coraz trudniej jest zaskoczyć odbiorców nowym produktem, jednocześnie wzbudzając ich zainteresowanie i osiągając oczekiwany efekt sprzedażowy.

  • Sport wzmacnia firmy

    Anita Chabrowska-Karpińska

    Firmowe drużyny sportowe realizują cele podobne do tych, które stawia się przed wyjazdami typu team building – tyle że realizuje się je nie raz na jakiś czas przez pół tygodnia, ale praktycznie przez 365 dni w roku.

  • Loteria w służbie marki

    Katarzyna Popielarczyk

    Loteria promocyjna jest jednym z najpopularniejszych narzędzi prosprzedażowych wykorzystywanych przez firmy. Nic w tym dziwnego – jest bardzo atrakcyjna zarówno z perspektywy konsumentów, jak i marek.

  • Marka osobista – sukces i ryzyko

    Marta Chalimoniuk-Nowak

    Gdy wszyscy klienci salonu fryzjerskiego chcą korzystać jedynie z usług znanej sobie pani Krysi, właścicielki zakładu, a wszyscy pacjenci zapisują się jedynie do szanowanej pani profesor, a nie innych lekarzy w placówce, zaczynają się piętrzyć problemy.

WYWIAD:

 
  • Ten nasz wychuchany lead

    MwP z Łukaszem Kosuniakiem z Samsung Polska

    Rozmowa na temat praktycznych korzyści, które przynosi wprowadzenie do firmy marketing automation.

OPINIA:

 
  • Krzyk w reklamie

    Jarosław Świątek

    Przekonanie, że trzeba krzyczeć, żeby być usłyszanym, jest w świetle najnowszej wiedzy neuropsychologicznej po prostu błędne.

CASE STUDY:

 
  • Provident Polska/Blog CozTymHajsem.pl:
    Finansowy spontan pod kontrolą

    Karolina Łuczak

    Provident znalazł sposób na krzewienie wiedzy o finansach.

  • OS3/Barlinek:
    Zacznij od podłogi. Aranżator cię poprowadzi!

    Maciej Hilt

    Przypadek marki Barlinek udowadnia, że nawet producent podłóg może opowiadać przyciągającą i atrakcyjną dla odbiorców historię.

  • BeeStudio/Ekospalarnia Kraków:
    Co ty wiesz o swoich śmieciach

    Justyna Kamisińska

    Jesteśmy agencją marketingową. Wiele potrafimy, ale opowiedzenie historii o spalaniu odpadów, siarczkach, metodzie niekatalitycznej redukcji tlenku azotu, w sposób zrozumiały, atrakcyjny i ciekawy dla dziecka, wydało nam się niemal niemożliwe…

  • Sensorberg/Multikino:
    W kinie telefon powinien być włączony

    Dominik Wartecki

    Telefon w kinie? Jak najbardziej. Zbudowana przez Multikino i Sensorberg sieć beaconów sprawia, że użytkownicy smartfonów mają w kinie łatwiej.

  • Progressivo PSV/Stary Browar:
    #twójstary odświeża wizerunek

    Mateusz LIpski

    Nawet najlepsza kampania wizerunkowa nie przyniesie spodziewanych efektów, jeżeli koncepcja kreatywna przesłoni autentyczność i wiarygodność marki klienta.

TRENDY:

 
  • Zwinny marketing i omnichannel

    Magda Górazda

    Można odnieść wrażenie, że jako marketerzy bierzemy udział w szalonym wyścigu bez mety, w którym musimy nadążać za pojawiającymi się trendami i narzędziami marketingowymi. Jak utrzymać tempo i nie dać się prześcignąć zmianie?

PSYCHOLOGIA BIZNESU:

 
  • Internet nas zreorganizuje

    Mirosław Tarasiewicz

    Im dłużej pozostajemy w sieci, tym bardziej przyzwyczajamy swój mózg do zachowań polegających na rozpraszaniu uwagi, może szybkim i wydajnym przetwarzaniu informacji, ale niestety bez głębszego skupiania się na żadnej z nich. A to już zaczyna być groźne.

FELIETON:

 
  • Spójrz i pokochaj

    Jan Hartman

    Czy marketing jest nieustającym stręczeniem towaru? Konkursem piękności? Cóż, te niezbyt pochlebne metafory narzucają się same. Trzeba się z nimi zmierzyć.

 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 

 

okładka bieżącego numeru magazynu Marketing w Praktyce
SPIS TREŚCI

Content z silnikiem Big Data.

NARZĘDZIA Grzegorz Kosiński

Chwyty SEO dla treści

NARZĘDZIA Marek Stokowski

Marketing polityczny – piąta władza

FELIETON Jan Hartman

ZAMÓW PRENUMERTĘ

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych. Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.
Więcej informacji dotyczących m.in. RODO i plików cookies możecie Państwo uzyskać czytając naszą politykę prywatności i cookies

Wiem, Zamknij

Korzystając z serwisu akceptujesz politykę prywatności i cookies.

Copyright 2022 © Marketing w Praktyce

ul. Kwiatowa 116, 05-083 Mariew

Projekt: Cyklopia Studio

na górę