Spis treści wydania drukowanego MwP 01/2017
Tematu numeru: Jak zdobyć uwagę klientów
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
Nie jestem twoim targetem, mendo!
Wędka, a działa jak dźwignia
Marcin Gieracz
Zachęcić klienta do zakupu można albo dobrą, atrakcyjną ofertą (wędka), albo ofertą zamydlającą oczy i wprowadzającą w błąd (haczyk). Niby to proste, ale wiele firm tak zaślepia żądza krótkoterminowego zysku, że widzą jedynie haczyki.
Zalecam powrót do korzeni
Justyna Wojtaszczyk
Warto wrócić do korzeni marketingu: zacząć naprawdę słuchać i rozmawiać z klientami, odbiorcami naszych kampanii i przekazów.
Zauważyć siebie, to kupić!
Grzegorz Osóbka
Moje świetliste ego jest rdzeniem w procesie tworzenia person.
Benetton i shockvertising
Wyróżnić się to za mało
Adam Lis
Tak jak w przypadku człowieka – wyrazista osobowość marki pozwala jej błyszczeć na tle szarego tłumu konkurencyjnych produktów i usług.
Opakowanie zdobi markę
Marta Chalimoniuk-Nowak
Wraz ze wzrostem świadomości marketingowej w packagingu coraz rzadziej pojawiają się rozwiązania tylko ładne, estetyczne, bazujące jedynie na gustach firmowych decydentów…
Usiądźmy, porozmawiajmy
Kamil Kociszewski
Marek próbujących rozbawić mniej lub bardziej wyszukanym dowcipem każdego dnia spotykam legiony. Kolejny celebryta opowiada mi żart, puszcza oczko, stroi miny. Niekończący się kabaret rynku. A co z markami, które chciałyby ze mną po prostu porozmawiać?
Miłość nie tylko za pieniądze
Katarzyna Królak-Wyszyńska
Klienci wyczuwają ściemę i odwracają się od niej, a prawda i autentyczność działają jak magnes. Komunikuj się więc po ludzku…
Konsekwencja, absolutnie!
ANALIZY:
e-Fan na wagę złota
Juliusz Kornaszewski
Ich charakterystyka znacząco odbiega od stereotypu, który przedstawia graczy jako pryszczatych, zamkniętych w sobie nastolatków, żyjących w cyfrowym świecie.
Pięć noworocznych postanowień
Robert Paszkiewicz
Styczeń jest tradycyjnie czasem nowych postanowień. Ale aby nie wpaść w retorykę czubka własnego nosa, tzn. „moje przewidywania zakładają zwiększenie popytu na oferowane przeze mnie produkty”, proponuję przyjąć jako drogowskaz raczej oczekiwania klientów.
NARZĘDZIA:
Mistrzowie marketingu szeptanego
Dominik Wierusz-Walknowski
Milionowe budżety nie są konieczne, by wylansować markę. Nie celebryci bowiem, lecz sami klienci i użytkownicy mogą być najlepszymi ambasadorami produktów.
Święty Graal copywritingu. 6 słów!
Dobre praktyki w tworzeniu e-mailingu
Joanna Olszewska
Usuwanie zbędnych e-maili z poczty to nasza codzienność. Powinniśmy się więc sami starać, aby wiadomości od nas nie dzieliły losu spamu.
Event reaktywacja
Jonasz Wiercioch
W dobie kłopotów mediów masowych z wywołaniem reakcji potencjalnych klientów event marketing jest coraz chętniej wykorzystywany jako narzędzie do promocji firm i marek.
Codzienne narzędzia dla PR-owca
Robert Tarnowski, Marcin Kuchno
W PR-owej plątaninie informacji, raportów, eventów, spotkań i deadline’ów wyjątkowo łatwo się pogubić. Z pomocą w naszej codziennej pracy przychodzą aplikacje i usługi, dzięki którym wykonanie wszystkich zadań staje się dużo prostsze.
Sampling w akcji
Łukasz Wołek
Wprowadzenie produktu na rynek to często długi proces, który wiąże się z niemałymi kosztami. Coraz trudniej jest zaskoczyć odbiorców nowym produktem, jednocześnie wzbudzając ich zainteresowanie i osiągając oczekiwany efekt sprzedażowy.
Sport wzmacnia firmy
Anita Chabrowska-Karpińska
Firmowe drużyny sportowe realizują cele podobne do tych, które stawia się przed wyjazdami typu team building – tyle że realizuje się je nie raz na jakiś czas przez pół tygodnia, ale praktycznie przez 365 dni w roku.
Loteria w służbie marki
Katarzyna Popielarczyk
Loteria promocyjna jest jednym z najpopularniejszych narzędzi prosprzedażowych wykorzystywanych przez firmy. Nic w tym dziwnego – jest bardzo atrakcyjna zarówno z perspektywy konsumentów, jak i marek.
Marka osobista – sukces i ryzyko
Marta Chalimoniuk-Nowak
Gdy wszyscy klienci salonu fryzjerskiego chcą korzystać jedynie z usług znanej sobie pani Krysi, właścicielki zakładu, a wszyscy pacjenci zapisują się jedynie do szanowanej pani profesor, a nie innych lekarzy w placówce, zaczynają się piętrzyć problemy.
WYWIAD:
Ten nasz wychuchany lead
MwP z Łukaszem Kosuniakiem z Samsung Polska
Rozmowa na temat praktycznych korzyści, które przynosi wprowadzenie do firmy marketing automation.
OPINIA:
Krzyk w reklamie
Jarosław Świątek
Przekonanie, że trzeba krzyczeć, żeby być usłyszanym, jest w świetle najnowszej wiedzy neuropsychologicznej po prostu błędne.
CASE STUDY:
Provident Polska/Blog CozTymHajsem.pl:
Finansowy spontan pod kontroląKarolina Łuczak
Provident znalazł sposób na krzewienie wiedzy o finansach.
OS3/Barlinek:
Zacznij od podłogi. Aranżator cię poprowadzi!Maciej Hilt
Przypadek marki Barlinek udowadnia, że nawet producent podłóg może opowiadać przyciągającą i atrakcyjną dla odbiorców historię.
BeeStudio/Ekospalarnia Kraków:
Co ty wiesz o swoich śmieciachJustyna Kamisińska
Jesteśmy agencją marketingową. Wiele potrafimy, ale opowiedzenie historii o spalaniu odpadów, siarczkach, metodzie niekatalitycznej redukcji tlenku azotu, w sposób zrozumiały, atrakcyjny i ciekawy dla dziecka, wydało nam się niemal niemożliwe…
Sensorberg/Multikino:
W kinie telefon powinien być włączonyDominik Wartecki
Telefon w kinie? Jak najbardziej. Zbudowana przez Multikino i Sensorberg sieć beaconów sprawia, że użytkownicy smartfonów mają w kinie łatwiej.
Progressivo PSV/Stary Browar:
#twójstary odświeża wizerunekMateusz LIpski
Nawet najlepsza kampania wizerunkowa nie przyniesie spodziewanych efektów, jeżeli koncepcja kreatywna przesłoni autentyczność i wiarygodność marki klienta.
TRENDY:
Zwinny marketing i omnichannel
Magda Górazda
Można odnieść wrażenie, że jako marketerzy bierzemy udział w szalonym wyścigu bez mety, w którym musimy nadążać za pojawiającymi się trendami i narzędziami marketingowymi. Jak utrzymać tempo i nie dać się prześcignąć zmianie?
PSYCHOLOGIA BIZNESU:
Internet nas zreorganizuje
Mirosław Tarasiewicz
Im dłużej pozostajemy w sieci, tym bardziej przyzwyczajamy swój mózg do zachowań polegających na rozpraszaniu uwagi, może szybkim i wydajnym przetwarzaniu informacji, ale niestety bez głębszego skupiania się na żadnej z nich. A to już zaczyna być groźne.
FELIETON:
Spójrz i pokochaj
Jan Hartman
Czy marketing jest nieustającym stręczeniem towaru? Konkursem piękności? Cóż, te niezbyt pochlebne metafory narzucają się same. Trzeba się z nimi zmierzyć.
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO