Spis treści wydania drukowanego MwP 02/2017
Tematu numeru: Nowoczesna ponadobsługa klienta
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Baw się marketingiem!
Piotr Bucki
Ludzie nie chcą marketingu. Albo inaczej, chcą, ale takiego, który nie wygląda jak marketing. Ambient to nie lekarstwo na wszystkie problemy z komunikacją marketingową. Ale warto go wypróbować.
-
Facebookowy wysyp nowości
Anna Jankowska
Zwycięzca jest jeden. Facebook wciąż największą potęgą mediów społecznościowych, mimo że 2016 rok obfitował w ogromną liczbę nowych funkcji dostępnych w różnych social mediach.
-
Jak wypadasz w smartfonie?
Weronika Węglewska-Winciałowicz
W skali globalnej ruch internetowy generowany przez urządzenia mobilne przewyższył niedawno ruch z komputerów. Ta różnica będzie się zwiększać. Dlatego planując działania w internecie, nie można już pomijać dopasowania ich do odbiorcy korzystającego ze smartfona czy tabletu.
-
Synergia dwóch kanałów
-
Gra się opłaca
Jacek Kaźmierczak
Duże przedsiębiorstwa mają łatwiej. Mają środki na prowadzenie długotrwałego ostrzału promocyjnego – do skutku. Mniejsze muszą wykazać się pomysłowością, np. sięgnąć po grywalizację.
-
Zrobić, czy sciągnąć ze stocka?
Bartek Goldyn
Jeśli chcesz zlecić wykonanie zdjęć dobrej jakości i łatwych w późniejszej obróbce marketingowej, najlepszym rozwiązaniem wydaje się skorzystanie z usług agencji zintegrowanej, która ma pojęcie o marketingu i o tym, jaki efekt ma zostać osiągnięty dzięki fotografii.
-
Digital signage na całego!
Grzegorz Góralczyk
Potencjał marketingowy rozwiązań digital signage w centrach handlowych jest ogromny. W Polsce wykorzystywany do tej pory wciąż w niewielkim stopniu. To się jednak zmienia.
-
Instant Win dla niecierpliwych
Grzegorz Bonder
Loterie Instant Win w pełni odpowiadają oczekiwaniom dzisiejszych konsumentów. Są bardziej kreatywne, atrakcyjne i bardziej zapamiętywane przez klientów. Warto za takie rozwiązania więcej zapłacić.
-
Marketing dla piekarni i Rolexa
Daniel Wójcik
Kto z nas nie lubi zwyciężać? Kto nie miał marzeń, w których strzela bramkę w ostatniej sekundzie meczu lub odbiera medal na igrzyskach? Wykorzystanie sportu w akcjach marketingowych to sięgnięcie do głęboko zakorzenionych emocji, które skutecznie przemawiają do odbiorców.
-
Pracownik – klient nieoczywisty
Maja Gojtowska
Twoja firma źle traktuje pracowników lub kandydatów do pracy? Uważaj, to mogą być twoi utraceni klienci!
-
Jak chcą płacić klienci
Tymon Zastrzeżyński
Rośnie zaufanie Polaków do transakcji bezgotówkowych. Dane, hasła i pieniądze klientów są coraz lepiej chronione.
ANALIZY:
-
Amisiom wstęp wzbroniony
-
Czyń drugiemu, co miłe tobie
Justyna Wojtaszczyk
Ile sklepów internetowych, ile hoteli, ile salonów fryzjerskich pamięta o tym, aby podziękować swoim klientom po zakupie, dostawie towaru lub realizacji usługi? Ile z nich pyta cię o wrażenia i prosi o polecenie?
Daj z siebie – uzyskasz zwrot
Kamil Kociszewski
Od wieków ludzie łamią sobie głowę nad tym, co było pierwsze: jajko czy kura? W marketingu kolejność jest oczywista: najpierw dobra obsługa, a później przychylne nastawienie użytkownika.
-
Brief pięciu pytań zamiast
-
6 zasad budujących relacje
Anna Dziedzic
Oto kilka wskazówek, które pomagają budować długofalową i pogłębioną relację agencji z klientem. Są one na tyle uniwersalne, że po niewielkich adaptacjach przydadzą się każdemu, kto chciałby mieć takie relacje ze swoimi klientami, dostawcami, partnerami czy dystrybutorami.
-
Jak dbać o e-klienta
Marcin Gieracz
Rozmawiasz z pracownikiem obsługi i pytasz o parametry telewizora. Wtem waszą rozmowę przerywa inny pracownik, który staje między wami i radośnie oznajmia ci, że na dziale lodówek do każdego zakupu powyżej 1000 zł dokładają gratis 10 kilogramów mrożonek. Irytujące? Pewnie – ale wiele marek w ten sposób się zachowuje, gdy klient przegląda towar w e-sklepie.
-
Użytkownik z dobrym kontem
Michał Szwak
Każda aplikacja, strona lub serwis są bezwartościowe, jeśli nie znajdą się chętni, którzy będą chcieli z nich korzystać. A ci użytkownicy muszą mieć czasem dokąd wracać i gdzie przetrzymywać swoje dane i kontrolować publikowane treści. Muszą mieć swoje konta. Zaprojektowanie odpowiedniego konta użytkownika nie jest łatwe, ale warto poświęcić mu uwagę. Prawidłowo wykonane niesie ze sobą konkretne korzyści marketingowe.
-
Więcej rozmów, mniej boksu!/h1>
Wincenty Kokot
Agencje marketingowe przykładają wagę głównie do tworzonych kreacji i strategii. Nie doceniają zaś roli stylu obsługi klienta w naszym biznesie.
-
Różne pokolenia – różne oczekiwania
Krzysztof Augustynowicz, Marek Massalski
Badania Salesforce dotyczące obsługi klienta w sektorze dostawców telewizji, internetu i usług telekomunikacyjnych wskazują, że prowadzenie skutecznego biznesu wymaga dostrojenia działań do różnic pokoleniowych wśród obecnych i potencjalnych klientów.
OPINIE:
-
CMO – zapomnij o komforcie
Robert Paszkiewicz
Firma badawcza Gartner anonsuje raport, który czarno na białym wskazuje zmiany w odpowiedzialności i niezbędnych kompetencjach dyrektorów marketingu. Po raz kolejny wiele i wielu z nas będzie musiało wyjść ze swojej strefy komfortu.
TOPY I WTOPY:
-
Sloganowe siódemki
Michał Capiński
Subiektywny ranking aktualnych sloganów reklamowych.
CASE STUDY:
-
Magic of Y.:
Magia przyciągania 777 proc. -
Peppermint/Zortrax:
Rebranding 3D ze szczyptą magentyEwa Cymer, Patrycja Krekora
Blisko trzy lata temu jako agencja Peppermint ogłosiliśmy „przetarg na klienta”, odwracając role w podejmowaniu decyzji o obsłudze danej firmy przez agencję reklamową. Przekonał nas Zortrax – wówczas mała olsztyńska firma specjalizująca się w druku 3D, która już wtedy mierzyła wysoko.
-
Abanana/Obsessive:
Walentynki na zmysłowo!Łukasz Wołek
Najczęstszym prezentem, który otrzymuje ukochana osoba, jest wspólnie spędzony czas (aż 36,2 proc.). Ten fakt postanowiła wykorzystać przed rokiem marka Obsessive lingerie, producent zmysłowej bielizny. Przypominamy tamte udane walentynki.
TRENDY:
-
3D w sesjach strategicznych
Maciej Polak
Do niedawna proces prototypowania był czasochłonny i kosztowny, jednak druk 3D to nowe rozdanie dla tej dziedziny.
PSYCHOLOGIA BIZNESU:
-
Czy i w tobie kryje się optymista
Monika Kliber
Czym tak naprawdę jest optymizm? Do czego jest nam potrzebny? Jak go w sobie rozwijać?
FELIETON:
-
Marketing niańczy
Jan Hartman
Komfort i prawo do bezczynności stały się niejako ukrytym dobrem rynkowym. Rzeczą marketingu jest dobro to zdefiniować, zoperacjonalizować i spieniężyć.
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO