• MYŚL I TWÓRZ
  • SZKOLENIA
    • planowanie i strategia marketingowa
    • spacer
    • nowoczesna komunikacja marketingowa
    • spacer
    • zarządzanie marketingiem
    • spacer
    • szkolenia zamknięte - oferta
  • KALENDARZ SZKOLEŃ
  • MAGAZYN MwP
  • ARTYKUŁY
  • PRENUMERATA
  • KONTAKT
L-shop
  • Marketing w Praktyce
  • MwP
  • Spis treści MwP 2/2017
Marketing w Praktyce

spis treści

Spis treści wydania drukowanego MwP 02/2017

Tematu numeru: Nowoczesna ponadobsługa klienta

 

ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

 
  • Baw się marketingiem!

    Piotr Bucki

    Ludzie nie chcą marketingu. Albo inaczej, chcą, ale takiego, który nie wygląda jak marketing. Ambient to nie lekarstwo na wszystkie problemy z komunikacją marketingową. Ale warto go wypróbować.

  • Facebookowy wysyp nowości

    Anna Jankowska

    Zwycięzca jest jeden. Facebook wciąż największą potęgą mediów społecznościowych, mimo że 2016 rok obfitował w ogromną liczbę nowych funkcji dostępnych w różnych social mediach.

  • Jak wypadasz w smartfonie?

    Weronika Węglewska-Winciałowicz

    W skali globalnej ruch internetowy generowany przez urządzenia mobilne przewyższył niedawno ruch z komputerów. Ta różnica będzie się zwiększać. Dlatego planując działania w internecie, nie można już pomijać dopasowania ich do odbiorcy korzystającego ze smartfona czy tabletu.

  • Synergia dwóch kanałów

    Agnieszka Romanowska

    Dodałeś już ikonki social media do newslettera? Zachęciłeś do zapisu do bazy na Facebooku? Promowałeś treści z newslettera na FB i na odwrót? Dobrze. Ale na tym nie kończy się synergia działań dwóch znakomitych kanałów komunikacji.  »

  • Gra się opłaca

    Jacek Kaźmierczak

    Duże przedsiębiorstwa mają łatwiej. Mają środki na prowadzenie długotrwałego ostrzału promocyjnego – do skutku. Mniejsze muszą wykazać się pomysłowością, np. sięgnąć po grywalizację.

  • Zrobić, czy sciągnąć ze stocka?

    Bartek Goldyn

    Jeśli chcesz zlecić wykonanie zdjęć dobrej jakości i łatwych w późniejszej obróbce marketingowej, najlepszym rozwiązaniem wydaje się skorzystanie z usług agencji zintegrowanej, która ma pojęcie o marketingu i o tym, jaki efekt ma zostać osiągnięty dzięki fotografii.

  • Digital signage na całego!

    Grzegorz Góralczyk

    Potencjał marketingowy rozwiązań digital signage w centrach handlowych jest ogromny. W Polsce wykorzystywany do tej pory wciąż w niewielkim stopniu. To się jednak zmienia.

  • Instant Win dla niecierpliwych

    Grzegorz Bonder

    Loterie Instant Win w pełni odpowiadają oczekiwaniom dzisiejszych konsumentów. Są bardziej kreatywne, atrakcyjne i bardziej zapamiętywane przez klientów. Warto za takie rozwiązania więcej zapłacić.

  • Marketing dla piekarni i Rolexa

    Daniel Wójcik

    Kto z nas nie lubi zwyciężać? Kto nie miał marzeń, w których strzela bramkę w ostatniej sekundzie meczu lub odbiera medal na igrzyskach? Wykorzystanie sportu w akcjach marketingowych to sięgnięcie do głęboko zakorzenionych emocji, które skutecznie przemawiają do odbiorców.

  • Pracownik – klient nieoczywisty

    Maja Gojtowska

    Twoja firma źle traktuje pracowników lub kandydatów do pracy? Uważaj, to mogą być twoi utraceni klienci!

  • Jak chcą płacić klienci

    Tymon Zastrzeżyński

    Rośnie zaufanie Polaków do transakcji bezgotówkowych. Dane, hasła i pieniądze klientów są coraz lepiej chronione.

ANALIZY:

 
  • Amisiom wstęp wzbroniony

    Maciej Szaroleta

    „A mi się wydaje, że…” Kto się nie zgadza z planem lub kreacją, kładzie na stół swojego „amisia” i zaczyna się przepychanka.  »

  • Czyń drugiemu, co miłe tobie

    Justyna Wojtaszczyk

    Ile sklepów internetowych, ile hoteli, ile salonów fryzjerskich pamięta o tym, aby podziękować swoim klientom po zakupie, dostawie towaru lub realizacji usługi? Ile z nich pyta cię o wrażenia i prosi o polecenie?

    Daj z siebie – uzyskasz zwrot

    Kamil Kociszewski

    Od wieków ludzie łamią sobie głowę nad tym, co było pierwsze: jajko czy kura? W marketingu kolejność jest oczywista: najpierw dobra obsługa, a później przychylne nastawienie użytkownika.

  • Brief pięciu pytań zamiast

    Wojciech Walczak, Radosław Kaczmarek

    Agencje potrafią urządzić zleceniodawcom marketingową ścieżkę zdrowia, pytając o strategie, klientów, przesłanie. Aby odpowiedzieć z sensem na te pytania, menedżerowie po drugiej stronie czynią prawdziwe wygibasy w poszukiwaniu niezbędnych informacji. Powstały w ten sposób korporacyjny brief często przekłada się na sztywną i korporacyjną reklamę. A gdyby tak nieco inaczej – przyjaźniej dla wszystkich i… z większym polotem?  »

  • 6 zasad budujących relacje

    Anna Dziedzic

    Oto kilka wskazówek, które pomagają budować długofalową i pogłębioną relację agencji z klientem. Są one na tyle uniwersalne, że po niewielkich adaptacjach przydadzą się każdemu, kto chciałby mieć takie relacje ze swoimi klientami, dostawcami, partnerami czy dystrybutorami.

  • Jak dbać o e-klienta

    Marcin Gieracz

    Rozmawiasz z pracownikiem obsługi i pytasz o parametry telewizora. Wtem waszą rozmowę przerywa inny pracownik, który staje między wami i radośnie oznajmia ci, że na dziale lodówek do każdego zakupu powyżej 1000 zł dokładają gratis 10 kilogramów mrożonek. Irytujące? Pewnie – ale wiele marek w ten sposób się zachowuje, gdy klient przegląda towar w e-sklepie.

  • Użytkownik z dobrym kontem

    Michał Szwak

    Każda aplikacja, strona lub serwis są bezwartościowe, jeśli nie znajdą się chętni, którzy będą chcieli z nich korzystać. A ci użytkownicy muszą mieć czasem dokąd wracać i gdzie przetrzymywać swoje dane i kontrolować publikowane treści. Muszą mieć swoje konta. Zaprojektowanie odpowiedniego konta użytkownika nie jest łatwe, ale warto poświęcić mu uwagę. Prawidłowo wykonane niesie ze sobą konkretne korzyści marketingowe.

  • Więcej rozmów, mniej boksu!/h1>

    Wincenty Kokot

    Agencje marketingowe przykładają wagę głównie do tworzonych kreacji i strategii. Nie doceniają zaś roli stylu obsługi klienta w naszym biznesie.

  • Różne pokolenia – różne oczekiwania

    Krzysztof Augustynowicz, Marek Massalski

    Badania Salesforce dotyczące obsługi klienta w sektorze dostawców telewizji, internetu i usług telekomunikacyjnych wskazują, że prowadzenie skutecznego biznesu wymaga dostrojenia działań do różnic pokoleniowych wśród obecnych i potencjalnych klientów.

OPINIE:

 
  • CMO – zapomnij o komforcie

    Robert Paszkiewicz

    Firma badawcza Gartner anonsuje raport, który czarno na białym wskazuje zmiany w odpowiedzialności i niezbędnych kompetencjach dyrektorów marketingu. Po raz kolejny wiele i wielu z nas będzie musiało wyjść ze swojej strefy komfortu.

TOPY I WTOPY:

 
  • Sloganowe siódemki

    Michał Capiński

    Subiektywny ranking aktualnych sloganów reklamowych.

CASE STUDY:

 
  • Magic of Y.:
    Magia przyciągania 777 proc.

    Łukasz Stępniak

    52 godziny. 295 462 zł. 777 procent zakładanego celu. To wyniki najszybciej zrealizowanej kampanii crowdfundingowej w Polsce. Jej autorem jest Y – iluzjonista, mentalista, youtuber.  »

  • Peppermint/Zortrax:
    Rebranding 3D ze szczyptą magenty

    Ewa Cymer, Patrycja Krekora

    Blisko trzy lata temu jako agencja Peppermint ogłosiliśmy „przetarg na klienta”, odwracając role w podejmowaniu decyzji o obsłudze danej firmy przez agencję reklamową. Przekonał nas Zortrax – wówczas mała olsztyńska firma specjalizująca się w druku 3D, która już wtedy mierzyła wysoko.

  • Abanana/Obsessive:
    Walentynki na zmysłowo!

    Łukasz Wołek

    Najczęstszym prezentem, który otrzymuje ukochana osoba, jest wspólnie spędzony czas (aż 36,2 proc.). Ten fakt postanowiła wykorzystać przed rokiem marka Obsessive lingerie, producent zmysłowej bielizny. Przypominamy tamte udane walentynki.

TRENDY:

 
  • 3D w sesjach strategicznych

    Maciej Polak

    Do niedawna proces prototypowania był czasochłonny i kosztowny, jednak druk 3D to nowe rozdanie dla tej dziedziny.

PSYCHOLOGIA BIZNESU:

 
  • Czy i w tobie kryje się optymista

    Monika Kliber

    Czym tak naprawdę jest optymizm? Do czego jest nam potrzebny? Jak go w sobie rozwijać?

FELIETON:

 
  • Marketing niańczy

    Jan Hartman

    Komfort i prawo do bezczynności stały się niejako ukrytym dobrem rynkowym. Rzeczą marketingu jest dobro to zdefiniować, zoperacjonalizować i spieniężyć.

 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 

POLECAMY

Marketing w Praktyce: Konto firmowe na Facebooku – czy ma sens? - autor: Kinga Kantor

Konto firmowe na Facebooku – czy ma sens?

Narzędzia

Konto firmowe na Facebooku – tak czy nie? To pytanie zadaje sobie dziś wiele marek.

Autor: Kinga Kantor

Marketing w Praktyce: Google Ads dla lokalnych biznesów - autor: Karolina Kawulka

Google Ads dla lokalnych biznesów

Narzędzia

Łącząc te działania można znakomicie zwiększyć sprzedaż offline dzięki reklamom online.

Autor: Karolina Kawulka

Marketing w Praktyce: Chwyty SEO dla treści - autor: Marek Stokowski

Chwyty SEO dla treści

Narzędzia

Co i jak robić w SEO, aby czytelników treści zamienić w klientów?

Autor: Marek Stokowski

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych. Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.
Więcej informacji dotyczących m.in. RODO i plików cookies możecie Państwo uzyskać czytając naszą politykę prywatności i cookies

Wiem, Zamknij

Korzystając z serwisu akceptujesz politykę prywatności i cookies.

Copyright 2025 © Marketing w Praktyce

ul. Kwiatowa 116, 05-083 Mariew

Projekt: Cyklopia Studio

na górę