• MYŚL I TWÓRZ
  • SZKOLENIA
    • planowanie i strategia marketingowa
    • spacer
    • nowoczesna komunikacja marketingowa
    • spacer
    • zarządzanie marketingiem
    • spacer
    • szkolenia zamknięte - oferta
  • KALENDARZ SZKOLEŃ
  • MAGAZYN MwP
  • ARTYKUŁY
  • PRENUMERATA
  • KONTAKT
L-shop
  • Marketing w Praktyce
  • MwP
  • Spis treści MwP 3/2017
Marketing w Praktyce

spis treści

Spis treści wydania drukowanego MwP 3/2017

Tematu numeru: Słowa: paliwo dzisiejszego marketingu

 

ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

 
  • 7 słów, które sprzedadzą wszystko

    Sławomir Skowerski

    „Żaden copywriter nie miał do tego odwagi. Tymczasem on jako pierwszy napisał TO na łamach Marketingu w Praktyce!” – jedni nazwą taki tytuł clickbaitem, inni – kreatywną zajawką. Dla mnie zaś to nowa forma copywritingu. Symbol dzisiejszych czasów w kwestii słowa pisanego w reklamie. Już wyjaśniam, dlaczego.  »

  • #hashtagmarketing na piątkę

    Marta Więcław

    Marki, które myślą hashtagami, mają kilka przewag nad tymi, które nie stosują ich w swoich wpisach: są na bieżąco z trendami społecznymi i kulturalnymi, nie mają oporów przed korzystaniem z monitoringu internetu, uczą się patrzenia klientocentrycznego na swój marketing.

  • Monitoring ważny dla marek

    Michał Sławiński

    Nigdy w historii marketingu nie mieliśmy jeszcze takiego dostępu do tego, co mówią ludzie o naszych markach. Dziwi fakt, że tak niewiele firm wykorzystuje potencjał narzędzi do monitoringu internetu, ponieważ dane te wcale nie są trudne do zebrania.

  • Słuchaj i rozmawiaj

    Joanna Szwilling

    W social mediach ważne są słuchanie oraz rozmowa: jej nawiązanie i prowadzenie. Marki, które posiadły tę umiejętność, wiele zyskują w oczach fanów.

  • Klasyka wciąż skuteczna?

    Michał Capiński

    Kiedyś to były czasy w reklamie… Potrawy eksplodowały w żołądkach, a rolnicy przez niewielkie pomyłki tracili tysiące dolarów rocznie. Czy dziś takie nagłówki ofert sprzedażowych wciąż mają siłę ściągać z rynku pieniądze? A może pozostaje im wyłącznie rola ciekawostki dla junior copywriterów?

  • Inteligencja słowna w marketingu

    Mariusz Ludwiński

    Parafrazowanie początku „Pana Tadeusza” w okrągłej liczbie znaków, przeredagowanie tekstu reklamy na haiku, zamiana wyrazów w tytule na wyrazy inne, ale na tę samą literę, to niektóre z kreatywnych zabaw copywriterów, pisarzy, dziennikarzy i komików.

NARZĘDZIA:

 
  • Testy napędzają promocję

    Zuzanna Taraszewska, Dawid Kopicki

    Minęły czasy, kiedy zamieszczona w internecie pozytywna opinia o produkcie wystarczała, by rozwiać wątpliwości i zachęcić nabywców. Dziś konsument oczekuje rzetelnych informacji oraz rekomendacji ze strony obiektywnego otoczenia. Dlatego udział w testach, rankingach i porównaniach – razem z konkurencją – ma ogromny sens.  »

  • Klient uprzejmie obdzwoniony

    Michał Misiak

    Udało się! Twoja firma zyskała nowych klientów, którzy zdecydowali się na zakupy w twoim e-sklepie, nie u konkurencji. Zaczynasz liczyć potencjalne przychody. Tymczasem mija kwartał, dzieje się niewiele, a jeszcze w sieci pojawiają się niepochlebne opinie na temat poziomu obsługi. Co robić? Na początek: proponuję wziąć pod lupę rozmowy z klientami.

  • SEO na Dzień Kobiet i wakacje

    Łukasz Frąckowiak

    Internet, podobnie jak biznes offline, odczuwa okresowe wahania zainteresowania – w ciągu dnia, tygodnia oraz roku. Sezonowość wpływa na skuteczność działań SEO, a to z kolei na efektywność innych narzędzi i akcji marketingowych.

  • Jak świętować w social mediach Publikować czy zignorować?

    Grzegorz Miller

    To pytanie zadaje sobie każdy administrator profilu społecznościowego i każdy menedżer, który w miesięcznym planie publikacji wpisów widzi święto państwowe, zwyczajowe, branżowe… Sądzę, że trzeba publikować – ale trzeba zrobić to poważnie na 95 proc.

  • Chwila refleksji na ścieżce zakupowej

    Michał Szwak

    Aktywni użytkownicy uwiarygodniają serwis i stanowią społeczny dowód, że można zaufać znajdującym się na nim informacjom i produktom. Teraz pozostaje sprawdzić, czy na ścieżce e-zakupowej nie ma przeszkód. Często niestety są. Zupełnie niepotrzebnie.

  • Błysk ciekawości – otwier@m!

    Anna Łowczowska

    Szata graficzna oferty przesłanej w e-mailu lub newsletterze ma znaczenie – ale to słowa sprzedają. Co ciekawe, sprzedaż rozpoczyna się jeszcze przed przeczytaniem pierwszego słowa nagłówka.

  • SMS-y trzymają się mocno

    Andrzej Ogonowski

    Mimo skokowego rozwoju technologii i nowych metod komunikowania, jaki dokonał się w ostatnich latach, SMS wciąż pozostaje jednym z najskuteczniejszych narzędzi komunikacji mobilnej. Jak pokazuje wiele badań, korzystanie z SMS-ów jest wciąż popularne wśród Polaków.

  • Drugie życie banerów

    Mateusz Sobieraj

    Nowe formaty otworzyły nieznane dotąd opcje angażowania internautów, pozwalając na interakcję z banerem poprzez możliwość odtwarzania wideo, pokazania walorów i specyfikacji produktu, rozpoczęcia gry czy opowiedzenia historii, którą marka chciałaby zainteresować klientów.

  • Jak dobrze łączyć narzędzia on- i offline

    Łukasz Wołek

    Opieranie komunikacji marketingowej wyłącznie na pojedyńczych urządzeniach i jednym kanale przekazu może nie być skuteczne. Przedstawiam więc cztery pary narzędzi on- i offline, które na pewno warto stosować razem. Są one względem siebie komplementarne i przynoszą efekt synergii.

  • Papier wiąże na długo

    Stefan Przeniosło

    Czy w dzisiejszych czasach jakiekolwiek działanie marketingowe ma szansę przykuć uwagę naszych odbiorców przez dłuższą chwilę?

  • Zaufana twarz firmy

    Maja Gojtowska

    Bez pracowników, którzy własną twarzą czy wręcz całą osobą przekazują klientom informacje o firmie i jej produktach, nie da się zbudować wielkiej marki. Dlatego właśnie komunikacja wewnętrzna jest dziś ważniejsza niż kiedykolwiek.

  • SMS-y trzymają się mocno

    Andrzej Ogonowski

    Mimo skokowego rozwoju technologii i nowych metod komunikowania, jaki dokonał się w ostatnich latach, SMS wciąż pozostaje jednym z najskuteczniejszych narzędzi komunikacji mobilnej. Jak pokazuje wiele badań, korzystanie z SMS-ów jest wciąż popularne wśród Polaków.

OPINIE:

 
  • Patrząc na najbogatszych Amerykanów

    Maciej Szaroleta

    Nie jesteśmy i jeszcze długo nie będziemy Ameryką. Aczkolwiek wielu z nas może przyswoić filozofię prowadzenia skutecznego biznesu i marketingu. Bo ona działa.  »

CASE STUDY:

 
  • GoldenSubmarine/ Dziki Sad:
    NaJEŻona kampania

    Maja Bucholc, Karol Denis

    Jak daleko pada jabłko od jabłoni i co wspólnego mają z tym jeże? Odpowiedzi na te tajemnicze pytania udzieliła komunikacja napoju Dziki Sad – nowego produktu Grupy Żywiec.

  • adCookie/Medicus DCL:
    Wyciszyć chrapiących

    Mateusz Sobieraj

    Pomimo trudności w oddychaniu podczas spania wiele osób nie jest świadomych swojego problemu. Jak zatem zachęcić przypuszczalnie chrapiących do zgłoszenia się na prosty zabieg eliminujący tę przypadłość? Z zadaniem tym zmierzyła się wrocławska agencja digitalowa adCookie. W niespełna 6 tygodni zdobyła ponad 800 wartościowych kontaktów.  »

  • Wizard/CCC Shoes & Bags:
    CCC przebija Czarny Piątek

    Maria Antoszewska

    Czy udało się nam uzyskać intrygujące klientów połączenie prestiżu z dostępnością? Z obserwacji w trakcie eventu oraz z komentarzy w mediach społecznościowych wynika, że w ostatni weekend listopada ubiegłego roku salon CCC w Galerii Mokotów odwiedziło mnóstwo osób, które zazwyczaj do sklepów tej sieci nie wchodzą.

  • Q&A Communications/Galeria Malta:
    Ciepło wprost z podbiegunowego koła

    Agata Redlak-Piechowicz

    Choinki, cukierkowe światełka i ozdoby, wszechobecni Mikołaje, a do tego pośpiech, kolejki i prezenty kupowane na ostatnią chwilę – w galeriach handlowych grudniowe szaleństwo zawsze wygląda podobnie. Ale poznańska Galeria Malta podchodzi do klimatu świąt niekonwencjonalnie, z lekkim przymrużeniem oka… zwalniając dla chwili refleksji.

PORADY:

 
  • Jak skutecznie prowadzić komunikację na Facebooku

    Rahim Blak

    Wskazówki, które mogą wykorzystać zarówno małe, jak i duże firmy, a także osoby budujące swoją markę osobistą.

TOPY I WTOPY:

 
  • Sloganowe siódemki

    Michał Capiński

    Tym razem, dla pewnej odmiany, wybrałem slogany reklamowe nie produktów czy usług, lecz krajów. Było to dla mnie pewnym zaskoczeniem, że prawie każde państwo ma swoje hasło zachęcające turystów do odwiedzin. Niektóre to zgrabne, zaskakujące zdania, ale inne mogłyby to robić nieco lepiej.

ANALIZY:

 
  • Content à la Allegro

    Anna Iller

    Allegro jako jedna z pierwszych polskich marek zaczęła komunikować się z klientami za pomocą treści. To był eksperyment, którego celem było zdobycie miliona wyświetleń w ciągu dwóch miesięcy. Przebili ten wynik sześciokrotnie. A licznik bije dalej.

FELIETON:

 
  • Magia dobrego słowa

    Jan Hartman

    Magiczne słowa! Są takie słowa, które otwierają serca, mrożą krew w żyłach, rzucają na kolana, wyciskają łzy z oczu. A czy są zaklęcia, które otwierają portfele? Może i nie ma, lecz przecież marketing nie może lekceważyć potęgi słowa. Performatywną, czyli sprawczą moc słów znają doskonale religia, sztuka i polityka. Tylko się uczyć od tych wielkich sióstr.

 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 

POLECAMY

Marketing w Praktyce: Konto firmowe na Facebooku – czy ma sens? - autor: Kinga Kantor

Konto firmowe na Facebooku – czy ma sens?

Narzędzia

Konto firmowe na Facebooku – tak czy nie? To pytanie zadaje sobie dziś wiele marek.

Autor: Kinga Kantor

Marketing w Praktyce: Google Ads dla lokalnych biznesów - autor: Karolina Kawulka

Google Ads dla lokalnych biznesów

Narzędzia

Łącząc te działania można znakomicie zwiększyć sprzedaż offline dzięki reklamom online.

Autor: Karolina Kawulka

Marketing w Praktyce: Chwyty SEO dla treści - autor: Marek Stokowski

Chwyty SEO dla treści

Narzędzia

Co i jak robić w SEO, aby czytelników treści zamienić w klientów?

Autor: Marek Stokowski

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych. Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.
Więcej informacji dotyczących m.in. RODO i plików cookies możecie Państwo uzyskać czytając naszą politykę prywatności i cookies

Wiem, Zamknij

Korzystając z serwisu akceptujesz politykę prywatności i cookies.

Copyright 2025 © Marketing w Praktyce

ul. Kwiatowa 116, 05-083 Mariew

Projekt: Cyklopia Studio

na górę