Start MwP Spis treści MwP 5/2017
Drukuj

Spis treści wydania drukowanego MwP 5/2017

Spis treści wydania drukowanego MwP 5/2017

Tematu numeru: Systemy IT dla marketingu

 

ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

 
  • Technologia vs. domowe sposoby

    Edyta Żenczykowska

    Gdy dynamika PKB wynosi 3 proc., każdy wynik przedsiębiorstwa ponad ten poziom można uznać za sukces. Są jednak firmy, które w skali roku rosną o kilkadziesiąt lub kilkaset procent. To efekt stosowania właściwych wskaźników jakości marketingu oraz nowoczesnych narzędzi, które pozwalają owe wskaźniki mierzyć i optymalizować.

  • Zrozumiesz dane – zrozumiesz klienta

    Wiola Łada-Szewczenko

    Marketing masowy nie sprawdza się. Widać to w wielu trendach, m.in. w personalizacji, automatyzacji i omnichannelu. Nieodzowna staje się marketingowa inteligencja.

  • Słuchanie, zrozumienie, działanie

    Dariusz Jańczuk

    Coraz częściej celem marketingu nie jest masowe dotarcie z komunikatem reklamowym typu push, ale bieżące odpowiadanie na zapytania klientów i udostępnianie im właściwych treści typu pull. W wielu firmach, nie da się już tego robić ręcznie. Potrzebna jest technologia informatyczna.

  • Cztery warstwy do ogarnięcia

    Artur Kończyński

    Marketing prowadzony na podstawie danych przynosi wymierne efekty, co najlepiej widać po wciąż rosnącej potędze Google’a i Facebooka. Ich siła tkwi w rozwijaniu narzędzi zbierania i przetwarzania informacji. Podobne rozwiązania są dostępne również dla mniejszych firm.

  • Polepszanie leadów

    Agnieszka Zarzycka

    Lwia część pracy marketerów oraz budżetu marketingowego marnuje się w wyniku niskiej konwersji. Najczęstszym tego powodem jest zbyt wczesne przekazanie niedojrzałego leadu do sprzedaży. Dobre rozwiązanie klasy marketing cloud pozwala na zwrócenie leadu do marketingu tak, by nie został osierocony.

  • Cyfrowi czarodzieje pożądani

    Michał Grams, Paweł Brach

    Badacze danych stają się łakomym kąskiem dla wielu firm, ponieważ wiedzą, jak powinno się używać danych, aby wycisnąć z nich wszystkie biznesowe soki. W 2008 roku, kiedy świat po raz pierwszy usłyszał o terminie „data scientist”, wśród użytkowników portalu LinkedIn nie było ani jednej osoby o takim profilu zawodowym. Dzisiaj profesję badacza danych uznaje się za najważniejszą w tej dekadzie.

  • Dane, informacje, wiedza

    Mariusz Ludwiński

    Dlaczego wiele działów marketingu bardzo broni się przed stosowaniem nowoczesnych rozwiązań informatycznych? Sądzę, że jedna z przyczyn leży w niekomfortowej policzalności (uncomfortable accountability).

NARZĘDZIA:

 
  • Smak szampana, cena piwa

    Wojciech Walczak, Radosław Kaczmarek

    Szampan i piwo to dwa zupełnie różne napoje: smakują inaczej, ludzie piją je przy innych okazjach, no i nie należy ich mieszać. A jednak ktoś postanowił je połączyć w sloganie reklamowym…  »

  • Chatbot, do pracy!

    Michał Wawiórko

    Ten, kto ma w zespole marketingowca z otwartym umysłem i z zacięciem do niestandardowych działań, jest zwycięzcą. Chatbot pracuje 24 godziny na dobę i choć posiada pewne ograniczenia, to potrafi dostarczyć obsługę na całkiem niezłym poziomie.

  • Klienta witaj przez dwa miesiące

    Anita Wata

    Przyjazne powitanie przez obsługę w sklepie stacjonarnym zawsze robi na kliencie dobre wrażenie. Zagląda potem do niego chętnie, nawet jeśli za pierwszym razem nic nie kupił. W komunikacji internetowej w związku z pierwszym kontaktem wiele firm ogranicza się tylko do jednego e-maila – z podziękowaniem tuż po potwierdzeniu zapisu na newsletter. To za mało, by zbudować więź.

  • Apki do niczego. Apki do sukcesu

    Łukasz Wołek, Tomasz Skrabalak

    Aplikacje mobilne pozwalają na szybsze zakupy, sprawdzamy na nich rozkłady jazdy, szukamy przepisów kulinarnych. Niestety, wiele z nich przepada w czeluściach sklepów z aplikacjami.

  • Co ty wiesz o prezentacjach

    Dagmara Dudek, Karolina Dudek

    Powiedzmy sobie otwarcie: marketer, który nie potrafi tworzyć dobrych prezentacji z użyciem slajdów marketingowych i biznesowych, psuje nie tylko komunikację, ale i opinię o całej swojej firmie.

  • Codzienne narzędzia dla kreacji

    Kari Goldyn

    Każdego dnia do twoich klientów dociera ogromna ilość bodźców. Ich mózgi starają się filtrować napływające informacje. Nowe, ciekawe, angażujące – czytam. Nudne, to już gdzieś było, to nie dla mnie – out! Jak sprawić, aby twoje kreacje (i te realizowane, i te do zatwierdzenia) przebijały się do świadomości klientów?

  • Smaczki i niuanse newslettera. Dobrego

    Maria Wąchal

    Każdy twój newsletter powinien być dopracowany i zawierać smaczki i niuanse, dzięki którym nowocześnie poprowadzi czytelnika z punktu A (tytuł) do punktu B (przycisk call-to-action). Poznaj więc 5 ciekawych detali podnoszących otwieralność i klikalność.

  • Daj się znaleźć. Wysoko

    Tomasz Stężycki

    Walka o najwyższe miejsca w wynikach wyszukiwania toczy się na różnych polach. Oto jak powinny podchodzić do tego firmy z różnymi strategiami wzrostu: lokalnej i globalnej.

  • Tu nauczysz się, jak pokonać konkurencję

    Zuzanna Giersz

    Zmagania konkurencyjne poszczególnych marek i sklepów w centrum handlowym są niezwykle skomplikowane. Jedna tam wizyta, choćby przy okazji zakupów, może przynieść wiele ciekawych obserwacji, jak radzić sobie z konkurencją.

  • O czym tweetują rekiny (biznesu)

    Grzegorz Berezowski

    Twitter w zamyśle powstał jako masowy i darmowy SMS, a szybko stał się miejscem dzielenia się pomysłami i przemyśleniami, dyskusji i polemik, a także polem testowym rozmaitych koncepcji, myśli czy medialnych komunikatów.  »

CASE STUDY:

 
  • Nairobia/Nikon:
    Mikroeventy z megazoomem

    Amina Ostrowska

    Wakacje, słoneczny lipcowy dzień. W największych miastach w Polsce pojawiła się ciężarówka z olbrzymią fototapetą przedstawiającą sarnę. Hasło „Jestem bliżej niż telefon” zaciekawiało, ponieważ stawiało przed zagadką. Niemal każdy nosi w kieszeni telefon, więc co może być bliższe niż właśnie smartfon?

  • Digital Hill/Skalnik.pl:
    Performance marketing dla e-sklepu

    Marcin Cichoń

    Współpraca pomiędzy Digital Hill a zespołem sieci sklepów Skalnik to przykład na wręcz idealne wsparcie w zakresie wzrostu biznesu eCommerce.

  • 38pr/Hotpoint:
    Przez rodzinę jedną do rodzin wielu

    Marcin Ścigała

    Hotpoint, producent sprzętu AGD, przez rok współpracował z rodziną blogerów. Urządzenia marki pojawiły się w ich domu i przez 12 miesięcy były testowane podczas najbardziej wymagających rodzinnych zadań.

TOPY I WTOPY:

 
  • Sloganowe siódemki

    Michał Capiński

    Skoro w tym miesiącu zajmujemy się technologiami informatycznymi, popatrzyłem na slogany firm z branży technologicznej (nie tylko IT).Przez długi czas klienci ci potrzebowali różnych korzyści. Dla B2B były to oszczędności i wydajność, dla B2C – niesamowite przeżycia i możliwości. Jednak najpierw Apple, a później kolejne firmy zaczęły integrować oba przesłania w jedną, wspólną wiadomość. Które marki robiły/robią to dobrze, a które zaniedbały ten obszar marketingu?

PORADY:

 
  • Jak ściągnąć dziennikarzy na konferencję prasową

    Zuzanna Taraszewska

    Choć żyjemy w dobie internetu, nic nie zastąpi spotkania twarzą w twarz z dziennikarzem. To jednak właśnie internet i jego możliwości komunikacyjne sprawiły, że obecnie sporym wyzwaniem dla specjalistów PR i marketingu staje się przyciągnięcie na konferencję odpowiedniej liczby przedstawicieli mediów. Jak zatem przekonać dziennikarzy, aby pojawili się na naszej konferencji prasowej i – żeby było trudniej – na konferencji o komercyjnym wydźwięku?

OPINIE:

 
  • Śmierć wizerunku

    Adriana Krawiec

    Wszystkiemu winne są popkultura, postkultura, USA, prezydent Eisenhower, hula-hoop, internet i PR.

  • Content is king… no more

    Karolina Małagocka

    Dobry marketingowiec to dziś w równym stopniu artysta, jak i informatyk.

PSYCHOLOGIA BIZNESU:

 

FELIETON:

 
  • Marketing i maszyny

    Jan Hartman

    Nie możemy w marketingu zatrzasnąć drzwi przed tymi wszystkimi wspaniałymi aplikacjami do analizy danych rynkowych i nadzorowania kampanii. Nie możemy pozostawać w tyle. Jednak trzeba być świadomym technokratycznego zagrożenia.

 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 
 

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij