Spis treści wydania drukowanego MwP 5/2017
Tematu numeru: Systemy IT dla marketingu
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
Technologia vs. domowe sposoby
Edyta Żenczykowska
Gdy dynamika PKB wynosi 3 proc., każdy wynik przedsiębiorstwa ponad ten poziom można uznać za sukces. Są jednak firmy, które w skali roku rosną o kilkadziesiąt lub kilkaset procent. To efekt stosowania właściwych wskaźników jakości marketingu oraz nowoczesnych narzędzi, które pozwalają owe wskaźniki mierzyć i optymalizować.
Zrozumiesz dane – zrozumiesz klienta
Wiola Łada-Szewczenko
Marketing masowy nie sprawdza się. Widać to w wielu trendach, m.in. w personalizacji, automatyzacji i omnichannelu. Nieodzowna staje się marketingowa inteligencja.
Słuchanie, zrozumienie, działanie
Dariusz Jańczuk
Coraz częściej celem marketingu nie jest masowe dotarcie z komunikatem reklamowym typu push, ale bieżące odpowiadanie na zapytania klientów i udostępnianie im właściwych treści typu pull. W wielu firmach, nie da się już tego robić ręcznie. Potrzebna jest technologia informatyczna.
Cztery warstwy do ogarnięcia
Artur Kończyński
Marketing prowadzony na podstawie danych przynosi wymierne efekty, co najlepiej widać po wciąż rosnącej potędze Google’a i Facebooka. Ich siła tkwi w rozwijaniu narzędzi zbierania i przetwarzania informacji. Podobne rozwiązania są dostępne również dla mniejszych firm.
Polepszanie leadów
Agnieszka Zarzycka
Lwia część pracy marketerów oraz budżetu marketingowego marnuje się w wyniku niskiej konwersji. Najczęstszym tego powodem jest zbyt wczesne przekazanie niedojrzałego leadu do sprzedaży. Dobre rozwiązanie klasy marketing cloud pozwala na zwrócenie leadu do marketingu tak, by nie został osierocony.
Cyfrowi czarodzieje pożądani
Michał Grams, Paweł Brach
Badacze danych stają się łakomym kąskiem dla wielu firm, ponieważ wiedzą, jak powinno się używać danych, aby wycisnąć z nich wszystkie biznesowe soki. W 2008 roku, kiedy świat po raz pierwszy usłyszał o terminie „data scientist”, wśród użytkowników portalu LinkedIn nie było ani jednej osoby o takim profilu zawodowym. Dzisiaj profesję badacza danych uznaje się za najważniejszą w tej dekadzie.
Dane, informacje, wiedza
Mariusz Ludwiński
Dlaczego wiele działów marketingu bardzo broni się przed stosowaniem nowoczesnych rozwiązań informatycznych? Sądzę, że jedna z przyczyn leży w niekomfortowej policzalności (uncomfortable accountability).
NARZĘDZIA:
Smak szampana, cena piwa
Chatbot, do pracy!
Michał Wawiórko
Ten, kto ma w zespole marketingowca z otwartym umysłem i z zacięciem do niestandardowych działań, jest zwycięzcą. Chatbot pracuje 24 godziny na dobę i choć posiada pewne ograniczenia, to potrafi dostarczyć obsługę na całkiem niezłym poziomie.
Klienta witaj przez dwa miesiące
Anita Wata
Przyjazne powitanie przez obsługę w sklepie stacjonarnym zawsze robi na kliencie dobre wrażenie. Zagląda potem do niego chętnie, nawet jeśli za pierwszym razem nic nie kupił. W komunikacji internetowej w związku z pierwszym kontaktem wiele firm ogranicza się tylko do jednego e-maila – z podziękowaniem tuż po potwierdzeniu zapisu na newsletter. To za mało, by zbudować więź.
Apki do niczego. Apki do sukcesu
Łukasz Wołek, Tomasz Skrabalak
Aplikacje mobilne pozwalają na szybsze zakupy, sprawdzamy na nich rozkłady jazdy, szukamy przepisów kulinarnych. Niestety, wiele z nich przepada w czeluściach sklepów z aplikacjami.
Co ty wiesz o prezentacjach
Dagmara Dudek, Karolina Dudek
Powiedzmy sobie otwarcie: marketer, który nie potrafi tworzyć dobrych prezentacji z użyciem slajdów marketingowych i biznesowych, psuje nie tylko komunikację, ale i opinię o całej swojej firmie.
Codzienne narzędzia dla kreacji
Kari Goldyn
Każdego dnia do twoich klientów dociera ogromna ilość bodźców. Ich mózgi starają się filtrować napływające informacje. Nowe, ciekawe, angażujące – czytam. Nudne, to już gdzieś było, to nie dla mnie – out! Jak sprawić, aby twoje kreacje (i te realizowane, i te do zatwierdzenia) przebijały się do świadomości klientów?
Smaczki i niuanse newslettera. Dobrego
Maria Wąchal
Każdy twój newsletter powinien być dopracowany i zawierać smaczki i niuanse, dzięki którym nowocześnie poprowadzi czytelnika z punktu A (tytuł) do punktu B (przycisk call-to-action). Poznaj więc 5 ciekawych detali podnoszących otwieralność i klikalność.
Daj się znaleźć. Wysoko
Tomasz Stężycki
Walka o najwyższe miejsca w wynikach wyszukiwania toczy się na różnych polach. Oto jak powinny podchodzić do tego firmy z różnymi strategiami wzrostu: lokalnej i globalnej.
Tu nauczysz się, jak pokonać konkurencję
Zuzanna Giersz
Zmagania konkurencyjne poszczególnych marek i sklepów w centrum handlowym są niezwykle skomplikowane. Jedna tam wizyta, choćby przy okazji zakupów, może przynieść wiele ciekawych obserwacji, jak radzić sobie z konkurencją.
O czym tweetują rekiny (biznesu)
CASE STUDY:
Nairobia/Nikon:
Mikroeventy z megazoomemAmina Ostrowska
Wakacje, słoneczny lipcowy dzień. W największych miastach w Polsce pojawiła się ciężarówka z olbrzymią fototapetą przedstawiającą sarnę. Hasło „Jestem bliżej niż telefon” zaciekawiało, ponieważ stawiało przed zagadką. Niemal każdy nosi w kieszeni telefon, więc co może być bliższe niż właśnie smartfon?
Digital Hill/Skalnik.pl:
Performance marketing dla e-sklepuMarcin Cichoń
Współpraca pomiędzy Digital Hill a zespołem sieci sklepów Skalnik to przykład na wręcz idealne wsparcie w zakresie wzrostu biznesu eCommerce.
38pr/Hotpoint:
Przez rodzinę jedną do rodzin wieluMarcin Ścigała
Hotpoint, producent sprzętu AGD, przez rok współpracował z rodziną blogerów. Urządzenia marki pojawiły się w ich domu i przez 12 miesięcy były testowane podczas najbardziej wymagających rodzinnych zadań.
TOPY I WTOPY:
Sloganowe siódemki
Michał Capiński
Skoro w tym miesiącu zajmujemy się technologiami informatycznymi, popatrzyłem na slogany firm z branży technologicznej (nie tylko IT).Przez długi czas klienci ci potrzebowali różnych korzyści. Dla B2B były to oszczędności i wydajność, dla B2C – niesamowite przeżycia i możliwości. Jednak najpierw Apple, a później kolejne firmy zaczęły integrować oba przesłania w jedną, wspólną wiadomość. Które marki robiły/robią to dobrze, a które zaniedbały ten obszar marketingu?
PORADY:
Jak ściągnąć dziennikarzy na konferencję prasową
Zuzanna Taraszewska
Choć żyjemy w dobie internetu, nic nie zastąpi spotkania twarzą w twarz z dziennikarzem. To jednak właśnie internet i jego możliwości komunikacyjne sprawiły, że obecnie sporym wyzwaniem dla specjalistów PR i marketingu staje się przyciągnięcie na konferencję odpowiedniej liczby przedstawicieli mediów. Jak zatem przekonać dziennikarzy, aby pojawili się na naszej konferencji prasowej i – żeby było trudniej – na konferencji o komercyjnym wydźwięku?
OPINIE:
Śmierć wizerunku
Adriana Krawiec
Wszystkiemu winne są popkultura, postkultura, USA, prezydent Eisenhower, hula-hoop, internet i PR.
Content is king… no more
Karolina Małagocka
Dobry marketingowiec to dziś w równym stopniu artysta, jak i informatyk.
PSYCHOLOGIA BIZNESU:
FELIETON:
Marketing i maszyny
Jan Hartman
Nie możemy w marketingu zatrzasnąć drzwi przed tymi wszystkimi wspaniałymi aplikacjami do analizy danych rynkowych i nadzorowania kampanii. Nie możemy pozostawać w tyle. Jednak trzeba być świadomym technokratycznego zagrożenia.
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO