Spis treści wydania drukowanego MwP 5/2017
Tematu numeru: Systemy IT dla marketingu
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Technologia vs. domowe sposoby
Edyta Żenczykowska
Gdy dynamika PKB wynosi 3 proc., każdy wynik przedsiębiorstwa ponad ten poziom można uznać za sukces. Są jednak firmy, które w skali roku rosną o kilkadziesiąt lub kilkaset procent. To efekt stosowania właściwych wskaźników jakości marketingu oraz nowoczesnych narzędzi, które pozwalają owe wskaźniki mierzyć i optymalizować.
-
Zrozumiesz dane – zrozumiesz klienta
Wiola Łada-Szewczenko
Marketing masowy nie sprawdza się. Widać to w wielu trendach, m.in. w personalizacji, automatyzacji i omnichannelu. Nieodzowna staje się marketingowa inteligencja.
-
Słuchanie, zrozumienie, działanie
Dariusz Jańczuk
Coraz częściej celem marketingu nie jest masowe dotarcie z komunikatem reklamowym typu push, ale bieżące odpowiadanie na zapytania klientów i udostępnianie im właściwych treści typu pull. W wielu firmach, nie da się już tego robić ręcznie. Potrzebna jest technologia informatyczna.
-
Cztery warstwy do ogarnięcia
Artur Kończyński
Marketing prowadzony na podstawie danych przynosi wymierne efekty, co najlepiej widać po wciąż rosnącej potędze Google’a i Facebooka. Ich siła tkwi w rozwijaniu narzędzi zbierania i przetwarzania informacji. Podobne rozwiązania są dostępne również dla mniejszych firm.
-
Polepszanie leadów
Agnieszka Zarzycka
Lwia część pracy marketerów oraz budżetu marketingowego marnuje się w wyniku niskiej konwersji. Najczęstszym tego powodem jest zbyt wczesne przekazanie niedojrzałego leadu do sprzedaży. Dobre rozwiązanie klasy marketing cloud pozwala na zwrócenie leadu do marketingu tak, by nie został osierocony.
-
Cyfrowi czarodzieje pożądani
Michał Grams, Paweł Brach
Badacze danych stają się łakomym kąskiem dla wielu firm, ponieważ wiedzą, jak powinno się używać danych, aby wycisnąć z nich wszystkie biznesowe soki. W 2008 roku, kiedy świat po raz pierwszy usłyszał o terminie „data scientist”, wśród użytkowników portalu LinkedIn nie było ani jednej osoby o takim profilu zawodowym. Dzisiaj profesję badacza danych uznaje się za najważniejszą w tej dekadzie.
-
Dane, informacje, wiedza
Mariusz Ludwiński
Dlaczego wiele działów marketingu bardzo broni się przed stosowaniem nowoczesnych rozwiązań informatycznych? Sądzę, że jedna z przyczyn leży w niekomfortowej policzalności (uncomfortable accountability).
NARZĘDZIA:
-
Smak szampana, cena piwa
-
Chatbot, do pracy!
Michał Wawiórko
Ten, kto ma w zespole marketingowca z otwartym umysłem i z zacięciem do niestandardowych działań, jest zwycięzcą. Chatbot pracuje 24 godziny na dobę i choć posiada pewne ograniczenia, to potrafi dostarczyć obsługę na całkiem niezłym poziomie.
-
Klienta witaj przez dwa miesiące
Anita Wata
Przyjazne powitanie przez obsługę w sklepie stacjonarnym zawsze robi na kliencie dobre wrażenie. Zagląda potem do niego chętnie, nawet jeśli za pierwszym razem nic nie kupił. W komunikacji internetowej w związku z pierwszym kontaktem wiele firm ogranicza się tylko do jednego e-maila – z podziękowaniem tuż po potwierdzeniu zapisu na newsletter. To za mało, by zbudować więź.
-
Apki do niczego. Apki do sukcesu
Łukasz Wołek, Tomasz Skrabalak
Aplikacje mobilne pozwalają na szybsze zakupy, sprawdzamy na nich rozkłady jazdy, szukamy przepisów kulinarnych. Niestety, wiele z nich przepada w czeluściach sklepów z aplikacjami.
-
Co ty wiesz o prezentacjach
Dagmara Dudek, Karolina Dudek
Powiedzmy sobie otwarcie: marketer, który nie potrafi tworzyć dobrych prezentacji z użyciem slajdów marketingowych i biznesowych, psuje nie tylko komunikację, ale i opinię o całej swojej firmie.
-
Codzienne narzędzia dla kreacji
Kari Goldyn
Każdego dnia do twoich klientów dociera ogromna ilość bodźców. Ich mózgi starają się filtrować napływające informacje. Nowe, ciekawe, angażujące – czytam. Nudne, to już gdzieś było, to nie dla mnie – out! Jak sprawić, aby twoje kreacje (i te realizowane, i te do zatwierdzenia) przebijały się do świadomości klientów?
-
Smaczki i niuanse newslettera. Dobrego
Maria Wąchal
Każdy twój newsletter powinien być dopracowany i zawierać smaczki i niuanse, dzięki którym nowocześnie poprowadzi czytelnika z punktu A (tytuł) do punktu B (przycisk call-to-action). Poznaj więc 5 ciekawych detali podnoszących otwieralność i klikalność.
-
Daj się znaleźć. Wysoko
Tomasz Stężycki
Walka o najwyższe miejsca w wynikach wyszukiwania toczy się na różnych polach. Oto jak powinny podchodzić do tego firmy z różnymi strategiami wzrostu: lokalnej i globalnej.
-
Tu nauczysz się, jak pokonać konkurencję
Zuzanna Giersz
Zmagania konkurencyjne poszczególnych marek i sklepów w centrum handlowym są niezwykle skomplikowane. Jedna tam wizyta, choćby przy okazji zakupów, może przynieść wiele ciekawych obserwacji, jak radzić sobie z konkurencją.
-
O czym tweetują rekiny (biznesu)
CASE STUDY:
-
Nairobia/Nikon:
Mikroeventy z megazoomemAmina Ostrowska
Wakacje, słoneczny lipcowy dzień. W największych miastach w Polsce pojawiła się ciężarówka z olbrzymią fototapetą przedstawiającą sarnę. Hasło „Jestem bliżej niż telefon” zaciekawiało, ponieważ stawiało przed zagadką. Niemal każdy nosi w kieszeni telefon, więc co może być bliższe niż właśnie smartfon?
-
Digital Hill/Skalnik.pl:
Performance marketing dla e-sklepuMarcin Cichoń
Współpraca pomiędzy Digital Hill a zespołem sieci sklepów Skalnik to przykład na wręcz idealne wsparcie w zakresie wzrostu biznesu eCommerce.
-
38pr/Hotpoint:
Przez rodzinę jedną do rodzin wieluMarcin Ścigała
Hotpoint, producent sprzętu AGD, przez rok współpracował z rodziną blogerów. Urządzenia marki pojawiły się w ich domu i przez 12 miesięcy były testowane podczas najbardziej wymagających rodzinnych zadań.
TOPY I WTOPY:
-
Sloganowe siódemki
Michał Capiński
Skoro w tym miesiącu zajmujemy się technologiami informatycznymi, popatrzyłem na slogany firm z branży technologicznej (nie tylko IT).Przez długi czas klienci ci potrzebowali różnych korzyści. Dla B2B były to oszczędności i wydajność, dla B2C – niesamowite przeżycia i możliwości. Jednak najpierw Apple, a później kolejne firmy zaczęły integrować oba przesłania w jedną, wspólną wiadomość. Które marki robiły/robią to dobrze, a które zaniedbały ten obszar marketingu?
PORADY:
-
Jak ściągnąć dziennikarzy na konferencję prasową
Zuzanna Taraszewska
Choć żyjemy w dobie internetu, nic nie zastąpi spotkania twarzą w twarz z dziennikarzem. To jednak właśnie internet i jego możliwości komunikacyjne sprawiły, że obecnie sporym wyzwaniem dla specjalistów PR i marketingu staje się przyciągnięcie na konferencję odpowiedniej liczby przedstawicieli mediów. Jak zatem przekonać dziennikarzy, aby pojawili się na naszej konferencji prasowej i – żeby było trudniej – na konferencji o komercyjnym wydźwięku?
OPINIE:
-
Śmierć wizerunku
Adriana Krawiec
Wszystkiemu winne są popkultura, postkultura, USA, prezydent Eisenhower, hula-hoop, internet i PR.
-
Content is king… no more
Karolina Małagocka
Dobry marketingowiec to dziś w równym stopniu artysta, jak i informatyk.
PSYCHOLOGIA BIZNESU:
FELIETON:
-
Marketing i maszyny
Jan Hartman
Nie możemy w marketingu zatrzasnąć drzwi przed tymi wszystkimi wspaniałymi aplikacjami do analizy danych rynkowych i nadzorowania kampanii. Nie możemy pozostawać w tyle. Jednak trzeba być świadomym technokratycznego zagrożenia.
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO