Start MwP Spis treści MwP 6/2017
Drukuj

Spis treści wydania drukowanego MwP 6/2017

Spis treści wydania drukowanego MwP 6/2017

Tematu numeru: Obniżanie kosztów marketingu

 

ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

 
  • Oszczędzanie przez ściemnianie?

    Maciej Szaroleta

    Powoli, lecz nieubłaganie kończy się era marketera ściemniacza, który za pomocą sprytnie skonstruowanych spotów TV był w stanie manipulować opinią publiczną. Nieuczciwy marketing przestaje się opłacać.  »

  • Marnotrawstwu dziękujemy!

    Beata Mosór-Szyszka

    Znalezienie taniego dostawcy oraz zaciśnięcie finansowego pasa pozwalają uzyskać określone oszczędności. Jednak długofalowo kluczem jest eliminacja zbędnych wydatków.

  • Jak oszczędzać w praktyce

    Joanna Kucza, Karolina Małagocka, Łukasz Roszkowski, Stefan Przeniosło

    Dobre rady, wskazówki, metody szukania oszczędności – konkretne wypowiedzi marketerów, na co dzień pilnujących realizacji budżetu i myślących o optymalizacji wydatków w swoich firmach, są cenniejsze niż teorie. Jak je dostosować do potrzeb twojej firmy?

  • Gdzie płyną pieniądze

    Michał Taranta

    Strategie reklamowe, których celem jest maksymalizacja zasięgu komunikacji do potencjalnych konsumentów, podążają za zmieniającym się sposobem konsumpcji mediów. Odzwierciedleniem tego podejścia są zmiany w podziale inwestycji reklamowych w poszczególne kanały.

  • Liczby za outsourcingiem

    Justyna Wojtaszczyk

    Wiele firm zleca usługi na zewnątrz, bo ich szefowie umieją dobrze liczyć i potrafią podejmować strategiczne decyzje.

  • Lokalność wychodzi taniej

    Robert Stępowski

    Jednym z kierunków szanowania budżetu było odejście od masowych kampanii na rzecz krótkich, precyzyjnych akcji.

  • Oszczędności i dużo więcej

    Marta Bryła-Gozdyra

    Oszczędności nie są celem samym w sobie sesji kreatywnej, prowadzonej według metody Design Thinking. Są efektem głebszych zmian wprowadzonych w całej firmie. To tak jak z bólem głowy: możesz brać proszki lub wyeliminować z życia cały nadmierny stres.

  • Koszty tnij z głową!

    Mariusz Ludwiński

    Po solidnej porcji przepisów na oszczędzanie w dziale marketingu, zachęcam do przełknięcia kilku strategicznych wskazówek, jak te oszczędności wdrażać i na co przy tym uważać.

NARZĘDZIA:

 

OPINIE:

 
  • O impulsach i inspiracjach

    Grzegorz Kosson

    Jedni z nas lubią szkiełko i oko. Inni cenią przeczucia i impulsy do natchnienia (inspiracje). Informatyka w marketingu ułatwia to pierwsze podejście. Niesamowitym źródłem podejścia drugiego jest kultura. Język. Architektura. Religia.

  • Człowiek orkiestra

    Paweł Haberka

    Jeżeli czujemy, że nawet najmniejszy niedopracowany szczegół wybija nas z rytmu, nie szukajmy pracy w tym zawodzie.

  • Kryzys przestaje być straszny?

    Robert Tarnowski, Marcin Kuchno

    W podręcznikach PR rozdział o przeciwdziałaniu kryzysom wkrótce może zostać zastąpiony poradnikiem wyciskania z kryzysu korzyści.

ZDANIEM EKSPERTÓW:

 
  • Salon VR czy showroom?

    Andrzej Horoch, Joanna Bociąg

    Wiele nowych rzeczywistości próbuje wepchnąć się w życie konsumentów: digital, augmented, virtual. Marketing ochoczo przeskakuje w przestrzeń elektroniczną, gdzie content w plikach pdf zastępuje papierowe broszury. Czy wszystko da się tak przenieść?

CASE STUDY:

 

TOPY I WTOPY:

 
  • Sloganowe siódemki

    Michał Capiński

    Skupiłem się na sloganach, które niosą ze sobą DNA marki. Oddają to, co marka sobą wyraża, lub – w przypadku wtop – miała zamiar wyrazić, ale nie wszystko poszło po jej myśli.

WYWIAD:

 
  • Jak pięknie pokazać informację

    Mariusz Ludwiński

    Rozmowa z Lechem Mazurczykiem, specjalistą i trenerem w obszarze infografik, grafik i wizualizacji danych. Zdobywcą wielu prestiżowych nagród branżowych.

TRENDY:

 
  • O Burger Kingu, który zhakował inteligentny dom

    Joanna Wójciak (Rubi), Katarzyna Wolska (Wolsky)

    W kwietniu i maju odbyły się dwa ważne wydarzenia organizowane przez światowych gigantów z branży internetowej – Facebooka i Google. Co więc słychać w wielkim świecie? I co dla mniejszych z tego wyniknie?

ANALIZY:

 
  • Wielkie halo za mało

    Robert Stępowski

    Dobry pomysł, kreacja i plan wciąż pozostają bronią skutecznego marketingu. Coraz częściej wykorzystywaną do niskobudżetowych promocji miast i regionów.

  • Jak wpleść gola

    Łukasz Wołek

    Fenomen futbolu ekscytuje marketerów – w różny sposób próbują wpleść finały lig, mistrzostwa, a nawet prestiżowe rozgrywki towarzyskie do komunikacji ze swoimi klientami – nawet gdy nie są oficjalnymi sponsorami. W jaki sposób to robią?

PSYCHOLOGIA BIZNESU:

 
  • Rozwój własny kierownika marketingu

    Beata Kapcewicz, Krzysztof Hillar, Joanna Gdaniec

    Nawet jeśli wszystko w pracy idzie jak trzeba, to umysł i tak potrafi płatać nam złośliwe figle. Na przykład zamiast cieszyć się, że projekt idzie zgodnie z planem, szukamy dziury w całym. Dlatego radzimy wszystkim szefom marketingu, by proces własnego świadomego rozwoju rozpoczęli od krótkiej sesji autocoachingowej.

FELIETON:

 
  • Tani marketing?

    Jan Hartman

    We współczesnym kapitalizmie, w którym konkurencja jest globalna, a przez to mordercza, obniżanie kosztów stało się bogiem. Dobre koszty to obcięte koszty. Tanie komponenty, tania robocizna, tania energia i tani marketing.

 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 
 

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij