Spis treści wydania drukowanego MwP 6/2017
Tematu numeru: Obniżanie kosztów marketingu
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
Oszczędzanie przez ściemnianie?
Marnotrawstwu dziękujemy!
Beata Mosór-Szyszka
Znalezienie taniego dostawcy oraz zaciśnięcie finansowego pasa pozwalają uzyskać określone oszczędności. Jednak długofalowo kluczem jest eliminacja zbędnych wydatków.
Jak oszczędzać w praktyce
Joanna Kucza, Karolina Małagocka, Łukasz Roszkowski, Stefan Przeniosło
Dobre rady, wskazówki, metody szukania oszczędności – konkretne wypowiedzi marketerów, na co dzień pilnujących realizacji budżetu i myślących o optymalizacji wydatków w swoich firmach, są cenniejsze niż teorie. Jak je dostosować do potrzeb twojej firmy?
Gdzie płyną pieniądze
Michał Taranta
Strategie reklamowe, których celem jest maksymalizacja zasięgu komunikacji do potencjalnych konsumentów, podążają za zmieniającym się sposobem konsumpcji mediów. Odzwierciedleniem tego podejścia są zmiany w podziale inwestycji reklamowych w poszczególne kanały.
Liczby za outsourcingiem
Justyna Wojtaszczyk
Wiele firm zleca usługi na zewnątrz, bo ich szefowie umieją dobrze liczyć i potrafią podejmować strategiczne decyzje.
Lokalność wychodzi taniej
Robert Stępowski
Jednym z kierunków szanowania budżetu było odejście od masowych kampanii na rzecz krótkich, precyzyjnych akcji.
Oszczędności i dużo więcej
Marta Bryła-Gozdyra
Oszczędności nie są celem samym w sobie sesji kreatywnej, prowadzonej według metody Design Thinking. Są efektem głebszych zmian wprowadzonych w całej firmie. To tak jak z bólem głowy: możesz brać proszki lub wyeliminować z życia cały nadmierny stres.
Koszty tnij z głową!
Mariusz Ludwiński
Po solidnej porcji przepisów na oszczędzanie w dziale marketingu, zachęcam do przełknięcia kilku strategicznych wskazówek, jak te oszczędności wdrażać i na co przy tym uważać.
NARZĘDZIA:
Content w erze fake news
Zdjęcie ze storytellingiem
CMO w chmurze
Bartosz Piński
Sukces firmy, osiągnięcie celów biznesowych, utrzymanie wysokości budżetu na przyszły rok… To ważne rzeczy dla każdego dyrektora i kierownika marketingu. Ale najważniejsze jest uczucie, że to właśnie ty, twoje decyzje i twoje realizacje stoją za sukcesem. Nie da się dziś tego osiągnąć bez dobrej technologii IT w marketingu.
Kto potrzebuje dziś marki
Monika Apitz
W ostatnich latach marketing przeszedł tak drastyczne zmiany, że cele i sens budowania marki nabrały zupełnie nowego znaczenia.
Outdoor na kołach
Agnieszka Maszewska
Kampanie z użyciem ruchomych nośników nie nużą. Gdy spadnie odsetek osób zatrzymujących wzrok na reklamie, można ją przesunąć w inne miejsce.
Stwórz sobie wreszcie vloga
Dominika Kaczorowska-Spychalska
Vlogi to jedne z najbardziej popularnych narzędzi social mediów i content marketingu, ale wciąż wiele marek nie rozumie, że w ten atrakcyjny sposób mają szansę na długo zagościć w sercach klientów.
Jak zbudować społeczność w ruchu
Stefan Przeniosło
Żeby zbudować żywą i atrakcyjną społeczność wokół marki, nie wystarczy jedno narzędzie czy jedna akcja marketingowa. Czasem trzeba prowadzić ich równocześnie kilka, nawet kilkanaście – cierpliwie, systematycznie, dzień po dniu, miesiąc po miesiącu.
OPINIE:
O impulsach i inspiracjach
Grzegorz Kosson
Jedni z nas lubią szkiełko i oko. Inni cenią przeczucia i impulsy do natchnienia (inspiracje). Informatyka w marketingu ułatwia to pierwsze podejście. Niesamowitym źródłem podejścia drugiego jest kultura. Język. Architektura. Religia.
Człowiek orkiestra
Paweł Haberka
Jeżeli czujemy, że nawet najmniejszy niedopracowany szczegół wybija nas z rytmu, nie szukajmy pracy w tym zawodzie.
Kryzys przestaje być straszny?
Robert Tarnowski, Marcin Kuchno
W podręcznikach PR rozdział o przeciwdziałaniu kryzysom wkrótce może zostać zastąpiony poradnikiem wyciskania z kryzysu korzyści.
ZDANIEM EKSPERTÓW:
Salon VR czy showroom?
Andrzej Horoch, Joanna Bociąg
Wiele nowych rzeczywistości próbuje wepchnąć się w życie konsumentów: digital, augmented, virtual. Marketing ochoczo przeskakuje w przestrzeń elektroniczną, gdzie content w plikach pdf zastępuje papierowe broszury. Czy wszystko da się tak przenieść?
CASE STUDY:
Niewyświechtany zestaw case'ówKomunikacja Plus/ ZOO Wrocław:
Zwierzaki generują buzzMarta Kalet
Wrocławskie zoo cieszy się niezwykłą popularnością. Wraz z nowoczesnym Afrykarium rocznie odwiedza je więcej osób niż najpopularniejsze polskie zabytki kultury. To efekt dobrego zarządzania oraz zaplanowanej strategii komunikacji.
TOPY I WTOPY:
Sloganowe siódemki
Michał Capiński
Skupiłem się na sloganach, które niosą ze sobą DNA marki. Oddają to, co marka sobą wyraża, lub – w przypadku wtop – miała zamiar wyrazić, ale nie wszystko poszło po jej myśli.
WYWIAD:
Jak pięknie pokazać informację
Mariusz Ludwiński
Rozmowa z Lechem Mazurczykiem, specjalistą i trenerem w obszarze infografik, grafik i wizualizacji danych. Zdobywcą wielu prestiżowych nagród branżowych.
TRENDY:
O Burger Kingu, który zhakował inteligentny dom
Joanna Wójciak (Rubi), Katarzyna Wolska (Wolsky)
W kwietniu i maju odbyły się dwa ważne wydarzenia organizowane przez światowych gigantów z branży internetowej – Facebooka i Google. Co więc słychać w wielkim świecie? I co dla mniejszych z tego wyniknie?
ANALIZY:
Wielkie halo za mało
Robert Stępowski
Dobry pomysł, kreacja i plan wciąż pozostają bronią skutecznego marketingu. Coraz częściej wykorzystywaną do niskobudżetowych promocji miast i regionów.
Jak wpleść gola
Łukasz Wołek
Fenomen futbolu ekscytuje marketerów – w różny sposób próbują wpleść finały lig, mistrzostwa, a nawet prestiżowe rozgrywki towarzyskie do komunikacji ze swoimi klientami – nawet gdy nie są oficjalnymi sponsorami. W jaki sposób to robią?
PSYCHOLOGIA BIZNESU:
Rozwój własny kierownika marketingu
Beata Kapcewicz, Krzysztof Hillar, Joanna Gdaniec
Nawet jeśli wszystko w pracy idzie jak trzeba, to umysł i tak potrafi płatać nam złośliwe figle. Na przykład zamiast cieszyć się, że projekt idzie zgodnie z planem, szukamy dziury w całym. Dlatego radzimy wszystkim szefom marketingu, by proces własnego świadomego rozwoju rozpoczęli od krótkiej sesji autocoachingowej.
FELIETON:
Tani marketing?
Jan Hartman
We współczesnym kapitalizmie, w którym konkurencja jest globalna, a przez to mordercza, obniżanie kosztów stało się bogiem. Dobre koszty to obcięte koszty. Tanie komponenty, tania robocizna, tania energia i tani marketing.
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO