Spis treści wydania drukowanego MwP 6/2017
Tematu numeru: Obniżanie kosztów marketingu
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Oszczędzanie przez ściemnianie?
-
Marnotrawstwu dziękujemy!
Beata Mosór-Szyszka
Znalezienie taniego dostawcy oraz zaciśnięcie finansowego pasa pozwalają uzyskać określone oszczędności. Jednak długofalowo kluczem jest eliminacja zbędnych wydatków.
-
Jak oszczędzać w praktyce
Joanna Kucza, Karolina Małagocka, Łukasz Roszkowski, Stefan Przeniosło
Dobre rady, wskazówki, metody szukania oszczędności – konkretne wypowiedzi marketerów, na co dzień pilnujących realizacji budżetu i myślących o optymalizacji wydatków w swoich firmach, są cenniejsze niż teorie. Jak je dostosować do potrzeb twojej firmy?
-
Gdzie płyną pieniądze
Michał Taranta
Strategie reklamowe, których celem jest maksymalizacja zasięgu komunikacji do potencjalnych konsumentów, podążają za zmieniającym się sposobem konsumpcji mediów. Odzwierciedleniem tego podejścia są zmiany w podziale inwestycji reklamowych w poszczególne kanały.
-
Liczby za outsourcingiem
Justyna Wojtaszczyk
Wiele firm zleca usługi na zewnątrz, bo ich szefowie umieją dobrze liczyć i potrafią podejmować strategiczne decyzje.
-
Lokalność wychodzi taniej
Robert Stępowski
Jednym z kierunków szanowania budżetu było odejście od masowych kampanii na rzecz krótkich, precyzyjnych akcji.
-
Oszczędności i dużo więcej
Marta Bryła-Gozdyra
Oszczędności nie są celem samym w sobie sesji kreatywnej, prowadzonej według metody Design Thinking. Są efektem głebszych zmian wprowadzonych w całej firmie. To tak jak z bólem głowy: możesz brać proszki lub wyeliminować z życia cały nadmierny stres.
-
Koszty tnij z głową!
Mariusz Ludwiński
Po solidnej porcji przepisów na oszczędzanie w dziale marketingu, zachęcam do przełknięcia kilku strategicznych wskazówek, jak te oszczędności wdrażać i na co przy tym uważać.
NARZĘDZIA:
-
Content w erze fake news
-
Zdjęcie ze storytellingiem
-
CMO w chmurze
Bartosz Piński
Sukces firmy, osiągnięcie celów biznesowych, utrzymanie wysokości budżetu na przyszły rok… To ważne rzeczy dla każdego dyrektora i kierownika marketingu. Ale najważniejsze jest uczucie, że to właśnie ty, twoje decyzje i twoje realizacje stoją za sukcesem. Nie da się dziś tego osiągnąć bez dobrej technologii IT w marketingu.
-
Kto potrzebuje dziś marki
Monika Apitz
W ostatnich latach marketing przeszedł tak drastyczne zmiany, że cele i sens budowania marki nabrały zupełnie nowego znaczenia.
-
Outdoor na kołach
Agnieszka Maszewska
Kampanie z użyciem ruchomych nośników nie nużą. Gdy spadnie odsetek osób zatrzymujących wzrok na reklamie, można ją przesunąć w inne miejsce.
-
Stwórz sobie wreszcie vloga
Dominika Kaczorowska-Spychalska
Vlogi to jedne z najbardziej popularnych narzędzi social mediów i content marketingu, ale wciąż wiele marek nie rozumie, że w ten atrakcyjny sposób mają szansę na długo zagościć w sercach klientów.
-
Jak zbudować społeczność w ruchu
Stefan Przeniosło
Żeby zbudować żywą i atrakcyjną społeczność wokół marki, nie wystarczy jedno narzędzie czy jedna akcja marketingowa. Czasem trzeba prowadzić ich równocześnie kilka, nawet kilkanaście – cierpliwie, systematycznie, dzień po dniu, miesiąc po miesiącu.
OPINIE:
-
O impulsach i inspiracjach
Grzegorz Kosson
Jedni z nas lubią szkiełko i oko. Inni cenią przeczucia i impulsy do natchnienia (inspiracje). Informatyka w marketingu ułatwia to pierwsze podejście. Niesamowitym źródłem podejścia drugiego jest kultura. Język. Architektura. Religia.
-
Człowiek orkiestra
Paweł Haberka
Jeżeli czujemy, że nawet najmniejszy niedopracowany szczegół wybija nas z rytmu, nie szukajmy pracy w tym zawodzie.
-
Kryzys przestaje być straszny?
Robert Tarnowski, Marcin Kuchno
W podręcznikach PR rozdział o przeciwdziałaniu kryzysom wkrótce może zostać zastąpiony poradnikiem wyciskania z kryzysu korzyści.
ZDANIEM EKSPERTÓW:
-
Salon VR czy showroom?
Andrzej Horoch, Joanna Bociąg
Wiele nowych rzeczywistości próbuje wepchnąć się w życie konsumentów: digital, augmented, virtual. Marketing ochoczo przeskakuje w przestrzeń elektroniczną, gdzie content w plikach pdf zastępuje papierowe broszury. Czy wszystko da się tak przenieść?
CASE STUDY:
-
Niewyświechtany zestaw case'ów -
Komunikacja Plus/ ZOO Wrocław:
Zwierzaki generują buzzMarta Kalet
Wrocławskie zoo cieszy się niezwykłą popularnością. Wraz z nowoczesnym Afrykarium rocznie odwiedza je więcej osób niż najpopularniejsze polskie zabytki kultury. To efekt dobrego zarządzania oraz zaplanowanej strategii komunikacji.
TOPY I WTOPY:
-
Sloganowe siódemki
Michał Capiński
Skupiłem się na sloganach, które niosą ze sobą DNA marki. Oddają to, co marka sobą wyraża, lub – w przypadku wtop – miała zamiar wyrazić, ale nie wszystko poszło po jej myśli.
WYWIAD:
-
Jak pięknie pokazać informację
Mariusz Ludwiński
Rozmowa z Lechem Mazurczykiem, specjalistą i trenerem w obszarze infografik, grafik i wizualizacji danych. Zdobywcą wielu prestiżowych nagród branżowych.
TRENDY:
-
O Burger Kingu, który zhakował inteligentny dom
Joanna Wójciak (Rubi), Katarzyna Wolska (Wolsky)
W kwietniu i maju odbyły się dwa ważne wydarzenia organizowane przez światowych gigantów z branży internetowej – Facebooka i Google. Co więc słychać w wielkim świecie? I co dla mniejszych z tego wyniknie?
ANALIZY:
-
Wielkie halo za mało
Robert Stępowski
Dobry pomysł, kreacja i plan wciąż pozostają bronią skutecznego marketingu. Coraz częściej wykorzystywaną do niskobudżetowych promocji miast i regionów.
-
Jak wpleść gola
Łukasz Wołek
Fenomen futbolu ekscytuje marketerów – w różny sposób próbują wpleść finały lig, mistrzostwa, a nawet prestiżowe rozgrywki towarzyskie do komunikacji ze swoimi klientami – nawet gdy nie są oficjalnymi sponsorami. W jaki sposób to robią?
PSYCHOLOGIA BIZNESU:
-
Rozwój własny kierownika marketingu
Beata Kapcewicz, Krzysztof Hillar, Joanna Gdaniec
Nawet jeśli wszystko w pracy idzie jak trzeba, to umysł i tak potrafi płatać nam złośliwe figle. Na przykład zamiast cieszyć się, że projekt idzie zgodnie z planem, szukamy dziury w całym. Dlatego radzimy wszystkim szefom marketingu, by proces własnego świadomego rozwoju rozpoczęli od krótkiej sesji autocoachingowej.
FELIETON:
-
Tani marketing?
Jan Hartman
We współczesnym kapitalizmie, w którym konkurencja jest globalna, a przez to mordercza, obniżanie kosztów stało się bogiem. Dobre koszty to obcięte koszty. Tanie komponenty, tania robocizna, tania energia i tani marketing.
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO