Spis treści wydania drukowanego MwP 8/2017
Tematu numeru: Odświeżanie marki
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Trafny insight. Chybiony insight
-
Komodytyzacja, snobizm, embrace the change
Wojtek Walczak, Radek Kaczmarek
Od razu w tytule daliśmy trzy możliwe reakcje marek na nowe zjawiska w otoczeniu. Nie istnieje jeden uniwersalny, prawidłowy wybór. Każda branża i każda marka muszą podjąć samodzielną decyzję.
-
Trening bohatera
-
Przede wszystkim ogarnij przychody
Marcin Gieracz
Bez pieniędzy na koncie, na inwestycje w nowe produkty, rozwój dystrybucji, obsługi klienta czy społeczności żadna firma nie utrzyma się na rynku. Dlatego prócz odświeżania wymiarów kreatywnych (jak marka i komunikacja) warto przyjrzeć się też modelowi przychodu. Również on może być przeterminowany.
-
Migotanie marki zamiast strategii
Justyna Wojtaszczyk
Nawet jeśli twoja firma utrzymała się przez pierwszy rok czy dwa i biznes dalej się toczy na wyczucie – nie myśl, że będzie tak wiecznie. Czas pomyśleć o prawdziwej strategii.
-
Magnesy i króliki
Monika Apitz
Istnieją cztery główne strategie komunikacyjne (magnesy), którymi marki mówią o swoich przewagach, tworzą relacje z odbiorcami, budują silne tożsamości: „lepsza”, „wyjątkowa”, „kultowa”, „część twojego świata”. Każda z nich sprawdza się świetnie… do czasu! Wtedy trzeba zmienić magnes lub dodać drugi.
-
O odświeżaniu i dojeniu z umiarem
Mariusz Ludwiński
Z całego serca polecam ci przyjrzeć się swojej firmie/marce i przygotować plan ich odświeżenia. Tylko nie rób tego w pośpiechu. Jeśli coś nie wyjdzie to na tym nie zarobisz, klienci zrażą się na amen i pozostanie ci zamknąć tę markę lub ją sprzedać. Z chłodnym rozsądkiem, zabieramy się zatem do odświeżania.
NARZĘDZIA:
-
Kto lajkuje silniki odrzutowe na Instagramie?
Magdalena Albińska
W social mediach nie liczy się ilość, lecz jakość! Dlatego na Instagramie prócz deserów, kaw, egzotycznych podróży, biżuterii i luksusowych aut znajdziesz nieźle radzące sobie profile producentów silników odrzutowych, traktorów rolniczych oraz dostawców przesyłek biznesowych. Można? Można!
-
Zadbaj o influencera!
Łukasz Wołek
Miesiąc temu na łamach „Marketingu w Praktyce” przedstawiłem korzyści, jakie marki odnoszą ze współpracy z influencerami (artykuł pt. „Najlepszy przyjaciel marketera”). Dziś piszę o tym samym, ale z punktu widzenia drugiej strony. Zestawienie tych punktów widzenia pomaga w uzmysłowieniu sobie, gdzie, co i kiedy można wnieść we wzajemną relację, by stała się jeszcze lepsza. Wskazówka: nie chodzi o pieniądze.
-
Branded content jawnie
Aleksandra Popławska
Zasadę działania komunikacji opartej na contencie dobrze oddaje stwierdzenie Roberta Rose z Content Marketing Institute: „Tradycyjny marketing stara się wmówić światu, że jesteś gwiazdą rocka… Content marketing pokazuje światu, że nią jesteś”.
-
Obsługa klienta – źródło zysków (lub strat!)
Prelegenci konferencji Inspiracje MwP
Zła obsługa klienta tworzy niepotrzebne napięcia i wydatki, by je rozładować. Dobra obsługa przynosi przychody i zyski. Od obsługi klienta – stosowanych narzędzi, rozwoju pracowników, gromadzenia wiedzy o problemach klientów – zależy zatem powodzenie finansowe firmy.
-
1,2,3…
promocję zrób i ty!Pola Ziejewska/p>
Zaplanowanie dobrej promocji konsumenckiej to sztuka, gdyż kluczowe jest utrzymanie odpowiedniej percepcji wartości produktu w oczach klienta. Obniżenie ceny powinno wywołać myśl „Ale okazja!”, a nie „Przecenione, bo pewnie nie schodzi”.
-
Precyzyjny start kampanii
Ewelina Zborowska, Krzysztof Struś
Wiemy już, jak stworzyć modele przewidujące wystąpienie popytu na określone produkty i usługi i wielkości tego popytu na podstawie czynników sezonowych. To pozwala marketerom ustawić bardzo precyzyjnie start kampanii mediowych, w szczególności digitalowych. Procedurę prowadzenia takiej kampanii – planowania, zakupu, optymalizacji, wskaźników sukcesu – przedstawiamy na przykładzie leku na alergię.
-
Plusy u lokalnej społeczności
Katarzyna Dzideczek
Wiele firm zapomina o konieczności zaprezentowania się społeczności lokalnej. Tymczasem nie znając twojego adresu WWW, nazwy profilu na Facebooku czy fizycznego położenia twojego sklepu/ oddziału/ salonu/ warsztatu, klient nie przyjdzie i nie odbędzie się żadna sprzedaż.
GŁOSY NA CZASIE:
-
Bojkot konsumencki – śliska sprawa
Marcin Kuchno, Robert Tarnowski
Konsumenckie bojkoty mogą trafić na pierwsze strony gazet i wywołać burzę w mediach społecznościowych. Pozornie to działanie skuteczne, bo marka jest atakowana ze wszystkich stron. Ale… ostateczny efekt często ma charakter przeciwny do planowanego.
SOCIAL MEDIA CASE STUDY:
CASE STUDY:
-
Niewyświechtany zestaw case’ów:
Dobro w biznesie powracaGrzegorz Kosson
Sensu, pozytywnego znaczenia czy dobra dla świata nie da się nałożyć na produkt, usługę, markę już po jej zaprojektowaniu. Jeśli nie ma ich w środku od samego początku, nie pomoże żaden wolontariat ani inny CSR. (na przykładzie STORY, Naadam Cashmere oraz tomografu Healtcare zaprojektowanego przez Douga Dietza)
-
ReZigiusz/Górnośląskie CZD:
Fajna akcja w słusznej sprawieNatalia Grodecka
Blogerzy, vlogerzy, streamerzy w Polsce i za granicą często włączają się w akcje charytatywne. Po aukcji ReZimy Dobrem 2016 z zebranych środków został odnowiony Rehabilitacyjny Plac Zdrowia i Zabawy przy Górnośląskim Centrum Zdrowia Dziecka w Katowicach.
-
Papajastudio/PB Nails:
Rebranding w duchu health & beautyAdam Lis
Im marka dłużej funkcjonuje na rynku, tym większe wymagania mają wobec niej klienci. Dlatego, gdy już poczuje, że zbudowała solidny przyczółek, powinna włożyć dużo wysiłku w świadome, planowe kształtowanie swojego wizerunku. Po 10 latach działania i obserwowania zmian w swojej branży właściciele Perfect Beauty Nails postanowili odświeżyć wizerunek.
-
Pawełek/E.Wedel:
Zasięg klasycznie i nowocześnieAgnieszka Binkowska
W 2017 roku producent słodyczy E.Wedel świętował okrągłe, 30. urodziny batona Pawełek. Jubilat jest obecny na rynku od wielu lat, jednak przez pewien czas nie był komunikowany. Teraz marka postanowiła dotrzeć z przekazem do młodszych odbiorców, przechodząc z komunikacji produktowej na life-style’ową.
SAMOUCZEK COPYWRITERA:
OPINIE:
-
Luksus inspiruje
Dominika Trawka
Inspiracji na ultraskuteczny marketing raczej nie znajdziesz u konkurencji, która znajduje się w podobnej sytuacji, co ty. Warto natomiast spojrzeć na marki luksusowe, które w teorii nie mają większych szans na sukces, a oczekuje się, że w najbliższych latach potroją swoją sprzedaż.
TRENDY:
-
Czy AI doda nam inteligencji?
Adriana Krawiec
Nie wystarczy pracować ciężko – trzeba jeszcze pracować mądrze. Obecnie jednak czuć powiew dekadenckiego podejścia „jak zarobić, żeby się nie narobić”. Nowoczesna technologia, wsparta sztuczną inteligencją, wiele rzeczy ułatwia i, niestety, czasem uzależnia.
ANALIZY:
-
Polki na zakupach
Dominika Adasiewicz-Skorupka
Kobiety są odpowiedzialne za większość decyzji w sprawie wydatków gospodarstw domowych (w zależności od źródła 70–80 proc.). Polską branżą detaliczną rządzi zatem płeć piękna. Czy marketerzy rozumieją Polki i potrafią tworzyć odpowiednie dla nas oferty?
FELIETON:
-
Marketing w równowadze
Jan Hartman
Czy naprawdę funkcjonowanie na rynku trzeba postrzegać w kategoriach totalnej konkurencji? Czy nie da się spojrzeć na marketing bardziej pokojowym okiem?
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO