• MYŚL I TWÓRZ
  • SZKOLENIA
    • planowanie i strategia marketingowa
    • spacer
    • nowoczesna komunikacja marketingowa
    • spacer
    • zarządzanie marketingiem
    • spacer
    • szkolenia zamknięte - oferta
  • KALENDARZ SZKOLEŃ
  • MAGAZYN MwP
  • ARTYKUŁY
  • PRENUMERATA
  • KONTAKT
L-shop
  • Marketing w Praktyce
  • MwP
  • Spis treści MwP 8/2017
Marketing w Praktyce

spis treści

Spis treści wydania drukowanego MwP 8/2017

Tematu numeru: Odświeżanie marki

 

ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

 
  • Trafny insight. Chybiony insight

    Marta Ulman

    Oto kilka insightów, na których zbudowano ogromne biznesy. Równocześnie na tych samych insightach poległo wiele firm. Na czym polega różnica?  »

  • Komodytyzacja, snobizm, embrace the change

    Wojtek Walczak, Radek Kaczmarek

    Od razu w tytule daliśmy trzy możliwe reakcje marek na nowe zjawiska w otoczeniu. Nie istnieje jeden uniwersalny, prawidłowy wybór. Każda branża i każda marka muszą podjąć samodzielną decyzję.

  • Trening bohatera

    Grzegorz Kosson

    Każda firma może stać się tak atrakcyjna i podziwiana jak Naadam, Toms, Warby Parker, Body Shop. Liderzy takiej firmy muszą odbyć trening bohatera, by osiągnąć samoświadomość, odkryć prawdę o marce i potem użyć jej jako dźwigni do zbudowania zaangażowania dla pracowników i klientów.  »

  • Przede wszystkim ogarnij przychody

    Marcin Gieracz

    Bez pieniędzy na koncie, na inwestycje w nowe produkty, rozwój dystrybucji, obsługi klienta czy społeczności żadna firma nie utrzyma się na rynku. Dlatego prócz odświeżania wymiarów kreatywnych (jak marka i komunikacja) warto przyjrzeć się też modelowi przychodu. Również on może być przeterminowany.

  • Migotanie marki zamiast strategii

    Justyna Wojtaszczyk

    Nawet jeśli twoja firma utrzymała się przez pierwszy rok czy dwa i biznes dalej się toczy na wyczucie – nie myśl, że będzie tak wiecznie. Czas pomyśleć o prawdziwej strategii.

  • Magnesy i króliki

    Monika Apitz

    Istnieją cztery główne strategie komunikacyjne (magnesy), którymi marki mówią o swoich przewagach, tworzą relacje z odbiorcami, budują silne tożsamości: „lepsza”, „wyjątkowa”, „kultowa”, „część twojego świata”. Każda z nich sprawdza się świetnie… do czasu! Wtedy trzeba zmienić magnes lub dodać drugi.

  • O odświeżaniu i dojeniu z umiarem

    Mariusz Ludwiński

    Z całego serca polecam ci przyjrzeć się swojej firmie/marce i przygotować plan ich odświeżenia. Tylko nie rób tego w pośpiechu. Jeśli coś nie wyjdzie to na tym nie zarobisz, klienci zrażą się na amen i pozostanie ci zamknąć tę markę lub ją sprzedać. Z chłodnym rozsądkiem, zabieramy się zatem do odświeżania.

NARZĘDZIA:

 
  • Kto lajkuje silniki odrzutowe na Instagramie?

    Magdalena Albińska

    W social mediach nie liczy się ilość, lecz jakość! Dlatego na Instagramie prócz deserów, kaw, egzotycznych podróży, biżuterii i luksusowych aut znajdziesz nieźle radzące sobie profile producentów silników odrzutowych, traktorów rolniczych oraz dostawców przesyłek biznesowych. Można? Można!

  • Zadbaj o influencera!

    Łukasz Wołek

    Miesiąc temu na łamach „Marketingu w Praktyce” przedstawiłem korzyści, jakie marki odnoszą ze współpracy z influencerami (artykuł pt. „Najlepszy przyjaciel marketera”). Dziś piszę o tym samym, ale z punktu widzenia drugiej strony. Zestawienie tych punktów widzenia pomaga w uzmysłowieniu sobie, gdzie, co i kiedy można wnieść we wzajemną relację, by stała się jeszcze lepsza. Wskazówka: nie chodzi o pieniądze.

  • Branded content jawnie

    Aleksandra Popławska

    Zasadę działania komunikacji opartej na contencie dobrze oddaje stwierdzenie Roberta Rose z Content Marketing Institute: „Tradycyjny marketing stara się wmówić światu, że jesteś gwiazdą rocka… Content marketing pokazuje światu, że nią jesteś”.

  • Obsługa klienta – źródło zysków (lub strat!)

    Prelegenci konferencji Inspiracje MwP

    Zła obsługa klienta tworzy niepotrzebne napięcia i wydatki, by je rozładować. Dobra obsługa przynosi przychody i zyski. Od obsługi klienta – stosowanych narzędzi, rozwoju pracowników, gromadzenia wiedzy o problemach klientów – zależy zatem powodzenie finansowe firmy.

  • 1,2,3…
    promocję zrób i ty!

    Pola Ziejewska/p>

    Zaplanowanie dobrej promocji konsumenckiej to sztuka, gdyż kluczowe jest utrzymanie odpowiedniej percepcji wartości produktu w oczach klienta. Obniżenie ceny powinno wywołać myśl „Ale okazja!”, a nie „Przecenione, bo pewnie nie schodzi”.

  • Precyzyjny start kampanii

    Ewelina Zborowska, Krzysztof Struś

    Wiemy już, jak stworzyć modele przewidujące wystąpienie popytu na określone produkty i usługi i wielkości tego popytu na podstawie czynników sezonowych. To pozwala marketerom ustawić bardzo precyzyjnie start kampanii mediowych, w szczególności digitalowych. Procedurę prowadzenia takiej kampanii – planowania, zakupu, optymalizacji, wskaźników sukcesu – przedstawiamy na przykładzie leku na alergię.

  • Plusy u lokalnej społeczności

    Katarzyna Dzideczek

    Wiele firm zapomina o konieczności zaprezentowania się społeczności lokalnej. Tymczasem nie znając twojego adresu WWW, nazwy profilu na Facebooku czy fizycznego położenia twojego sklepu/ oddziału/ salonu/ warsztatu, klient nie przyjdzie i nie odbędzie się żadna sprzedaż.

GŁOSY NA CZASIE:

 
  • Bojkot konsumencki – śliska sprawa

    Marcin Kuchno, Robert Tarnowski

    Konsumenckie bojkoty mogą trafić na pierwsze strony gazet i wywołać burzę w mediach społecznościowych. Pozornie to działanie skuteczne, bo marka jest atakowana ze wszystkich stron. Ale… ostateczny efekt często ma charakter przeciwny do planowanego.

SOCIAL MEDIA CASE STUDY:

 
  • Z Instagrama i Facebooka:
    Syreny i męski wieczór

    Magdalena Albińska, Grzegorz Miller

    Dziś eksperci przedstawiają dwa wpisy z Instagrama: Finfolk Productions, John Deere i dwa z Facebooka: Jeep i Seth Godin.  »

CASE STUDY:

 
  • Niewyświechtany zestaw case’ów:
    Dobro w biznesie powraca

    Grzegorz Kosson

    Sensu, pozytywnego znaczenia czy dobra dla świata nie da się nałożyć na produkt, usługę, markę już po jej zaprojektowaniu. Jeśli nie ma ich w środku od samego początku, nie pomoże żaden wolontariat ani inny CSR. (na przykładzie STORY, Naadam Cashmere oraz tomografu Healtcare zaprojektowanego przez Douga Dietza)

  • ReZigiusz/Górnośląskie CZD:
    Fajna akcja w słusznej sprawie

    Natalia Grodecka

    Blogerzy, vlogerzy, streamerzy w Polsce i za granicą często włączają się w akcje charytatywne. Po aukcji ReZimy Dobrem 2016 z zebranych środków został odnowiony Rehabilitacyjny Plac Zdrowia i Zabawy przy Górnośląskim Centrum Zdrowia Dziecka w Katowicach.

  • Papajastudio/PB Nails:
    Rebranding w duchu health & beauty

    Adam Lis

    Im marka dłużej funkcjonuje na rynku, tym większe wymagania mają wobec niej klienci. Dlatego, gdy już poczuje, że zbudowała solidny przyczółek, powinna włożyć dużo wysiłku w świadome, planowe kształtowanie swojego wizerunku. Po 10 latach działania i obserwowania zmian w swojej branży właściciele Perfect Beauty Nails postanowili odświeżyć wizerunek.

  • Pawełek/E.Wedel:
    Zasięg klasycznie i nowocześnie

    Agnieszka Binkowska

    W 2017 roku producent słodyczy E.Wedel świętował okrągłe, 30. urodziny batona Pawełek. Jubilat jest obecny na rynku od wielu lat, jednak przez pewien czas nie był komunikowany. Teraz marka postanowiła dotrzeć z przekazem do młodszych odbiorców, przechodząc z komunikacji produktowej na life-style’ową.

SAMOUCZEK COPYWRITERA:

 
  • Latający indyk atakuje

    Andrzej Ziembicki, Eliza Bzdoń, Justyna Aleksandrzak

    Startujemy z nową rubryką dla miłośników szermierki słownej i tezaurusów. Co miesiąc w miesięczniku i na naszej nowej stronie internetowej (wkrótce premiera!) będziemy dyskutować o zawiłościach fachu, kreatywnych pomysłach i bieżących trendach w tworzeniu dobrego copy.  »

OPINIE:

 
  • Luksus inspiruje

    Dominika Trawka

    Inspiracji na ultraskuteczny marketing raczej nie znajdziesz u konkurencji, która znajduje się w podobnej sytuacji, co ty. Warto natomiast spojrzeć na marki luksusowe, które w teorii nie mają większych szans na sukces, a oczekuje się, że w najbliższych latach potroją swoją sprzedaż.

TRENDY:

 
  • Czy AI doda nam inteligencji?

    Adriana Krawiec

    Nie wystarczy pracować ciężko – trzeba jeszcze pracować mądrze. Obecnie jednak czuć powiew dekadenckiego podejścia „jak zarobić, żeby się nie narobić”. Nowoczesna technologia, wsparta sztuczną inteligencją, wiele rzeczy ułatwia i, niestety, czasem uzależnia.

ANALIZY:

 
  • Polki na zakupach

    Dominika Adasiewicz-Skorupka

    Kobiety są odpowiedzialne za większość decyzji w sprawie wydatków gospodarstw domowych (w zależności od źródła 70–80 proc.). Polską branżą detaliczną rządzi zatem płeć piękna. Czy marketerzy rozumieją Polki i potrafią tworzyć odpowiednie dla nas oferty?

FELIETON:

 
  • Marketing w równowadze

    Jan Hartman

    Czy naprawdę funkcjonowanie na rynku trzeba postrzegać w kategoriach totalnej konkurencji? Czy nie da się spojrzeć na marketing bardziej pokojowym okiem?

 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 

POLECAMY

Marketing w Praktyce: Konto firmowe na Facebooku – czy ma sens? - autor: Kinga Kantor

Konto firmowe na Facebooku – czy ma sens?

Narzędzia

Konto firmowe na Facebooku – tak czy nie? To pytanie zadaje sobie dziś wiele marek.

Autor: Kinga Kantor

Marketing w Praktyce: Google Ads dla lokalnych biznesów - autor: Karolina Kawulka

Google Ads dla lokalnych biznesów

Narzędzia

Łącząc te działania można znakomicie zwiększyć sprzedaż offline dzięki reklamom online.

Autor: Karolina Kawulka

Marketing w Praktyce: Chwyty SEO dla treści - autor: Marek Stokowski

Chwyty SEO dla treści

Narzędzia

Co i jak robić w SEO, aby czytelników treści zamienić w klientów?

Autor: Marek Stokowski

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych. Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.
Więcej informacji dotyczących m.in. RODO i plików cookies możecie Państwo uzyskać czytając naszą politykę prywatności i cookies

Wiem, Zamknij

Korzystając z serwisu akceptujesz politykę prywatności i cookies.

Copyright 2025 © Marketing w Praktyce

ul. Kwiatowa 116, 05-083 Mariew

Projekt: Cyklopia Studio

na górę