Start MwP Spis treści MwP 8/2017
Drukuj

Spis treści wydania drukowanego MwP 8/2017

Spis treści wydania drukowanego MwP 8/2017

Tematu numeru: Odświeżanie marki

 

ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

 

NARZĘDZIA:

 
  • Kto lajkuje silniki odrzutowe na Instagramie?

    Magdalena Albińska

    W social mediach nie liczy się ilość, lecz jakość! Dlatego na Instagramie prócz deserów, kaw, egzotycznych podróży, biżuterii i luksusowych aut znajdziesz nieźle radzące sobie profile producentów silników odrzutowych, traktorów rolniczych oraz dostawców przesyłek biznesowych. Można? Można!

  • Zadbaj o influencera!

    Łukasz Wołek

    Miesiąc temu na łamach „Marketingu w Praktyce” przedstawiłem korzyści, jakie marki odnoszą ze współpracy z influencerami (artykuł pt. „Najlepszy przyjaciel marketera”). Dziś piszę o tym samym, ale z punktu widzenia drugiej strony. Zestawienie tych punktów widzenia pomaga w uzmysłowieniu sobie, gdzie, co i kiedy można wnieść we wzajemną relację, by stała się jeszcze lepsza. Wskazówka: nie chodzi o pieniądze.

  • Branded content jawnie

    Aleksandra Popławska

    Zasadę działania komunikacji opartej na contencie dobrze oddaje stwierdzenie Roberta Rose z Content Marketing Institute: „Tradycyjny marketing stara się wmówić światu, że jesteś gwiazdą rocka… Content marketing pokazuje światu, że nią jesteś”.

  • Obsługa klienta – źródło zysków (lub strat!)

    Prelegenci konferencji Inspiracje MwP

    Zła obsługa klienta tworzy niepotrzebne napięcia i wydatki, by je rozładować. Dobra obsługa przynosi przychody i zyski. Od obsługi klienta – stosowanych narzędzi, rozwoju pracowników, gromadzenia wiedzy o problemach klientów – zależy zatem powodzenie finansowe firmy.

  • 1,2,3…
    promocję zrób i ty!

    Pola Ziejewska/p>

    Zaplanowanie dobrej promocji konsumenckiej to sztuka, gdyż kluczowe jest utrzymanie odpowiedniej percepcji wartości produktu w oczach klienta. Obniżenie ceny powinno wywołać myśl „Ale okazja!”, a nie „Przecenione, bo pewnie nie schodzi”.

  • Precyzyjny start kampanii

    Ewelina Zborowska, Krzysztof Struś

    Wiemy już, jak stworzyć modele przewidujące wystąpienie popytu na określone produkty i usługi i wielkości tego popytu na podstawie czynników sezonowych. To pozwala marketerom ustawić bardzo precyzyjnie start kampanii mediowych, w szczególności digitalowych. Procedurę prowadzenia takiej kampanii – planowania, zakupu, optymalizacji, wskaźników sukcesu – przedstawiamy na przykładzie leku na alergię.

  • Plusy u lokalnej społeczności

    Katarzyna Dzideczek

    Wiele firm zapomina o konieczności zaprezentowania się społeczności lokalnej. Tymczasem nie znając twojego adresu WWW, nazwy profilu na Facebooku czy fizycznego położenia twojego sklepu/ oddziału/ salonu/ warsztatu, klient nie przyjdzie i nie odbędzie się żadna sprzedaż.

GŁOSY NA CZASIE:

 
  • Bojkot konsumencki – śliska sprawa

    Marcin Kuchno, Robert Tarnowski

    Konsumenckie bojkoty mogą trafić na pierwsze strony gazet i wywołać burzę w mediach społecznościowych. Pozornie to działanie skuteczne, bo marka jest atakowana ze wszystkich stron. Ale… ostateczny efekt często ma charakter przeciwny do planowanego.

SOCIAL MEDIA CASE STUDY:

 

CASE STUDY:

 
  • Niewyświechtany zestaw case’ów:
    Dobro w biznesie powraca

    Grzegorz Kosson

    Sensu, pozytywnego znaczenia czy dobra dla świata nie da się nałożyć na produkt, usługę, markę już po jej zaprojektowaniu. Jeśli nie ma ich w środku od samego początku, nie pomoże żaden wolontariat ani inny CSR. (na przykładzie STORY, Naadam Cashmere oraz tomografu Healtcare zaprojektowanego przez Douga Dietza)

  • ReZigiusz/Górnośląskie CZD:
    Fajna akcja w słusznej sprawie

    Natalia Grodecka

    Blogerzy, vlogerzy, streamerzy w Polsce i za granicą często włączają się w akcje charytatywne. Po aukcji ReZimy Dobrem 2016 z zebranych środków został odnowiony Rehabilitacyjny Plac Zdrowia i Zabawy przy Górnośląskim Centrum Zdrowia Dziecka w Katowicach.

  • Papajastudio/PB Nails:
    Rebranding w duchu health & beauty

    Adam Lis

    Im marka dłużej funkcjonuje na rynku, tym większe wymagania mają wobec niej klienci. Dlatego, gdy już poczuje, że zbudowała solidny przyczółek, powinna włożyć dużo wysiłku w świadome, planowe kształtowanie swojego wizerunku. Po 10 latach działania i obserwowania zmian w swojej branży właściciele Perfect Beauty Nails postanowili odświeżyć wizerunek.

  • Pawełek/E.Wedel:
    Zasięg klasycznie i nowocześnie

    Agnieszka Binkowska

    W 2017 roku producent słodyczy E.Wedel świętował okrągłe, 30. urodziny batona Pawełek. Jubilat jest obecny na rynku od wielu lat, jednak przez pewien czas nie był komunikowany. Teraz marka postanowiła dotrzeć z przekazem do młodszych odbiorców, przechodząc z komunikacji produktowej na life-style’ową.

SAMOUCZEK COPYWRITERA:

 

OPINIE:

 
  • Luksus inspiruje

    Dominika Trawka

    Inspiracji na ultraskuteczny marketing raczej nie znajdziesz u konkurencji, która znajduje się w podobnej sytuacji, co ty. Warto natomiast spojrzeć na marki luksusowe, które w teorii nie mają większych szans na sukces, a oczekuje się, że w najbliższych latach potroją swoją sprzedaż.

TRENDY:

 
  • Czy AI doda nam inteligencji?

    Adriana Krawiec

    Nie wystarczy pracować ciężko – trzeba jeszcze pracować mądrze. Obecnie jednak czuć powiew dekadenckiego podejścia „jak zarobić, żeby się nie narobić”. Nowoczesna technologia, wsparta sztuczną inteligencją, wiele rzeczy ułatwia i, niestety, czasem uzależnia.

ANALIZY:

 
  • Polki na zakupach

    Dominika Adasiewicz-Skorupka

    Kobiety są odpowiedzialne za większość decyzji w sprawie wydatków gospodarstw domowych (w zależności od źródła 70–80 proc.). Polską branżą detaliczną rządzi zatem płeć piękna. Czy marketerzy rozumieją Polki i potrafią tworzyć odpowiednie dla nas oferty?

FELIETON:

 
  • Marketing w równowadze

    Jan Hartman

    Czy naprawdę funkcjonowanie na rynku trzeba postrzegać w kategoriach totalnej konkurencji? Czy nie da się spojrzeć na marketing bardziej pokojowym okiem?

 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 
 

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij