Start MwP Spis treści MwP 9/2017
Drukuj

Spis treści wydania drukowanego MwP 9/2017

Spis treści wydania drukowanego MwP 9/2017

Tematu numeru: Mediaplany na rok i dłużej

 

ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

 

ANALIZY:

 

NARZĘDZIA:

 

OPINIE:

 
  • Strategiczne procesy nie zastąpią myślenia

    Maciej Szaroleta

    Spada udział w rynku? Kurczą się zyski? Nie wypala innowacja produktowa? Jest lekarstwo! Wprowadźmy mądry proces, innowacyjną metodologię, opartą na jakichś pradawnych symbolach albo wejdźmy z firmą w marketing 3.0, 4.0 albo od razu w 38.0! Niestety, rzadko ma to sens.

  • Idealna kampania naszych czasów

    Karina Ananicz

    W pogoni za błyskotkami marketingowymi możemy zgubić zdrowe podstawy. W pogoni za wynikami możemy naginać zasady. W pogoni za nabywcami jutra możemy stracić z oczu tych, którzy kupują nas dziś.

GŁOSY NA CZASIE:

 
  • Lidl z BEZ-kompromisową kampanią

    Tomasz Chmielewski

    Jedna z większych sieci dyskontowych w kraju wystartowała niedawno z kampanią promującą pozornie wybrakowane produkty. Czy okaże się to działaniem geniusza, czy jednak przejawem januszowego niezrozumienia rynku? Poczekamy na wyniki, ale samemu pomysłowi warto się przyjrzeć.

  • Cukier już nie krzepi

    Marcin Kuchno, Robert Tarnowski

    Skuteczna strategia komunikacji musi dziś pozostać tak klarowna jak kiedyś, jednak proste przekazy oparte na podstawowych korzyściach trącą myszką. Potrzeby pokolenia millenialsów wymagają przekazu bardziej wyrafinowanego. Co ciekawe, doskonały przykład był już… ponad 100 lat temu!

WIEDZA z CROWDSOURCINGU:

 
  • Nadchodzi czas eventów

    Łukasz Dej, Paweł Haberka, Jonasz Wiercioch, Michał Kaleta

    Gary Vaynerchuk (szef agencji o przychodach ponad 150 mln dol. rocznie) krótko scharakteryzował dwa narzędzia, które zamierza częściej stosować u swoich klientów w najbliższych 2–3 latach: influencerzy i eventy.

CASE STUDY:

 
  • Walk/Książka „Niewidzialni”:
    Do czytania wyłącznie na mrozie

    Mariusz Pitura

    „S…j żulu! Żulu? Nigdy tak o sobie nie myślałem” – napisał jeden z autorów „Niewidzialnych”, jedynej książki, którą można przeczytać tylko tam, gdzie powstała: pod gołym niebem i na mrozie.

  • Barilla/Cursor, Grupa OEX:
    Rosnąć 20 razy szybciej niż rynek

    Przemysław Bogdański

    W 2016 roku Barilla odnotowała 40 proc. wzrostu sprzedaży przy średniej dla rynku makaronów wynoszącej około 2 proc. Włoski producent makaronów i sosów postawił na rozwój sieci dystrybucji i niestandardowe działania skierowane do konsumentów we współpracy ze specjalizującą się w kompleksowym wsparciu sprzedaży firmą Cursorz Grupy OEX.

  • SIG:
    Platforma e-commerce dla lidera

    Bartosz Pilch

    Platformy e-commerce to coraz popularniejsze, strategiczne rozwiązania stosowane w handlu. Oto opis przebiegu działań podczas wdrażania internetowego kanału sprzedaży. Wyjaśniamy też, na czym polega jego rozwój i budowanie relacji z klientami.

SOCIAL MEDIA CASE STUDY:

 
  • Z Instagrama:
    Dookoła świata – OK! Pisaki zostają w domu

    Magdalena Albińska

    Istnieją pewne bazowe zasady tworzenia trafnych treści natywnych, czyli specyficznych dla danej platformy social mediowej. W tej rubryce prezentujemy nie tylko oryginalne efekty i kreatywne sztuczki, ale też podstawowe dobre praktyki i pouczające błędy. Oto social mediowe plusy i minusy projektu #FollowMeTo Murada i Nataly Osmannów oraz Sharpie, producenta pisaków.

SAMOUCZEK COPYWRITERA:

 
  • Moje dzieci mają same piątki

    Marek Górecki, Patrycja Krekora, Mariusz Ludwiński

    Wstrzeliwujemy się w nastrój powrotów do szkoły i związanych z tym dylematów społeczno-ekonomicznych. Omawiany przykład to tytuł artykułu Kevina Kruse’a, eksperta pomagającego liderom w pełni korzystać ze swojego potencjału.

PSYCHOLOGIA BIZNESU:

 
  • Jak się uczyć na swoich błędach

    Joanna Gdaniec

    Nowy, roczny plan marketingowy powinien uwzględniać wnioski z realizacji obecnego planu. Ale nie wystarczy prosta rezygnacja z tego, co się nie udało. Trzeba odkryć prawdziwe przyczyny porażki. W przeciwnym razie to samo może zmniejszyć skuteczność innych używanych narzędzi lub akcji.

TRENDY:

 
  • Nie chodzi o lodówkę, która robi zakupy

    Dominika Kaczorowska-Spychalska

    Internetowi rzeczy przyprawiono gombrowiczowską gębę, utożsamiając tę technologię z lodówką, która sama zamawia brakujące produkty. Chichoty jednak milkną, gdy marketerzy orientują się, że w ten sposób można np. bezinwazyjnie badać pacjentów, optymalizować łańcuch dystrybucji, reagować na awarie zanim się one pojawią.

FELIETON:

 
  • Kto analizuje, ten planuje

    Jan Hartman

    Plan marketingowy to nie linearna road map, wykreślona na wielkiej mapie rynku, lecz coś na podobieństwo mapy sztabowej z wyrysowanymi ruchami wojsk, manewrami okrążającym, liniami ataku i drogami odwrotu.

 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 
 

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij