• MYŚL I TWÓRZ
  • SZKOLENIA
    • planowanie i strategia marketingowa
    • spacer
    • nowoczesna komunikacja marketingowa
    • spacer
    • zarządzanie marketingiem
    • spacer
    • szkolenia zamknięte - oferta
  • KALENDARZ SZKOLEŃ
  • MAGAZYN MwP
  • ARTYKUŁY
  • PRENUMERATA
    • prenumerata 2023
    • spacer
    • prenumerata 2022
  • KONTAKT
  • Marketing w Praktyce
  • MwP
  • Spis treści MwP 9/2017
Marketing w Praktyce

spis treści

Spis treści wydania drukowanego MwP 9/2017

Tematu numeru: Mediaplany na rok i dłużej

 

ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

 
  • Kiedy jest najlepszy czas na promocje

    Grzegorz Bonder

    Pamiętajmy, że w większości przypadków powodem tak zwanego switchowania między markami jest wrażenie, że marka „nic dla mnie nie robi”, bo nie oferuje wartości dodanej w postaci akcji z nagrodami. Warto wziąć to pod uwagę, planując swój kalendarz promocji.

  • Myśl ekosystemem oraz kampaniami

    Wojtek Walczak, Radek Kaczmarek

    Wiemy, że odbiorcy blokują reklamy, zapominają treść przekazów, a smartfon stał się podstawowym kanałem komunikacji. Mimo to wciąż romantycznie planujemy i zliczamy kontakty z marką w modelu 360 stopni. Nie podbijesz już rynku jedną przełomową kampanią. Pora uaktualnić swoje przyzwyczajenia marketingowe.  »

  • Spontan to nie w marketingu!

    Justyna Wojtaszczyk

    W marketingu jeśli nie planujesz, to prosisz się o kłopoty. Od lat mówię swoim klientom: jeśli jesteś profesjonalistą, planowanie jest podstawą pracy. Na tzw. spontanie możesz co najwyżej pojechać z plecakiem na wakacje.

  • Marketing, w który warto zainwestować w 2018 roku

    13 ekspertów

    Kopiowanie mediaplanu z roku poprzedniego na rok następny grozi powstaniem w oczach zarządu i działu marketingu wizji rynku, która znacząco różni się od rzeczywistego obrazu oczekiwań i przekonań klientów. Jak uniknąć takiej sytuacji?

  • Niewyświechtane case’y: Mistrzowie sztuk i sztuczek marketingowych

    Anna Dziedzic, Grzegorz Miller

    W dzisiejszym odcinku „Niewyświechtanych case’ów” poznasz trzy przykłady zaskakujących działań w dość uporządkowanych branżach: turystyce (a dokładnie: hotelarstwie), sprzęcie rolniczym, ubezpieczeniach. W momencie startu kampanie te wydawały się ekstrawaganckie, ale dowiodły swojej skuteczności.  »

  • Trzyletni mediaplan kompetencji

    Mariusz Ludwiński

    Przedstawię teraz mediaplan kompetencji dla wybranego narzędzia marketingowego. Gdy zacząłem go pisać, wydawał się bardzo prosty. Wyszedł… nie tyle skomplikowanie, ale nieco przytłaczająco. Sporo pracy jak na opanowanie jednego narzędzia promocji!

ANALIZY:

 
  • Myślenie cyfrowe

    Karolina Małagocka

    Żeby myśleć cyfrowo, trzeba na chwilę oderwać wzrok od kolejnego narzędzia, które przenosi biznes na ekran smartfonu, ale nie zmienia w żaden sposób stanu twojego umysłu.  »

  • Do studenta mów ciągle

    Krzysztof Chojnacki

    Student to konsument wart uwagi marketerów. Bywa jeszcze zagubiony i niezdecydowany – i właśnie w tych zachowaniach marki powinny dostrzec swoją szansę.

  • Polak widziany z portfela

    Katarzyna Czuchaj-Łagód

    Czego mogą dowiedzieć się firmy i marketerzy, zaglądając do portfeli Polaków? Nie tylko wiele o rodzimych klientach, ale także sporo o sobie – o swoich przekonaniach odnośnie potrzeb rynku, o mitach konsumenckich, o okazjach, których za bardzo nie widać, a które jednak są, i to na wyciągnięcie ręki.

NARZĘDZIA:

 
  • Nowoczesny sens marek

    Alicja Cybulska

    Budując nowoczesną komunikację marketingową, powinniśmy dziś zmienić azymut, nastawić się na nieco inne niż dotąd cele.

  • Połączone siły brandów

    Sławomir Komiński

    Kiedy patrzymy na rynek reklamy, szczególnie e-commerce, coraz częściej dostrzegamy, że różne marki łączą swoje siły i współpracują dla wspólnego sukcesu. Ale co-branding przyjmuje też formy znacznie bardziej rozwinięte i niestandardowe. W najbliższych latach będzie zyskiwał na znaczeniu.  »

  • Ambient za puszkę piwa

    Łukasz Roszkowski

    W dzisiejszym świecie uwagę klienta łowi się przez efekt zaskoczenia. Billboardy czy nawet wielominutowe spoty reklamowe coraz rzadziej wpływają na decyzje zakupowe. Czym zaskakiwać? Sprawdzają się w tym względzie przemyślane działania ambient marketingowe.

OPINIE:

 
  • Strategiczne procesy nie zastąpią myślenia

    Maciej Szaroleta

    Spada udział w rynku? Kurczą się zyski? Nie wypala innowacja produktowa? Jest lekarstwo! Wprowadźmy mądry proces, innowacyjną metodologię, opartą na jakichś pradawnych symbolach albo wejdźmy z firmą w marketing 3.0, 4.0 albo od razu w 38.0! Niestety, rzadko ma to sens.

  • Idealna kampania naszych czasów

    Karina Ananicz

    W pogoni za błyskotkami marketingowymi możemy zgubić zdrowe podstawy. W pogoni za wynikami możemy naginać zasady. W pogoni za nabywcami jutra możemy stracić z oczu tych, którzy kupują nas dziś.

GŁOSY NA CZASIE:

 
  • Lidl z BEZ-kompromisową kampanią

    Tomasz Chmielewski

    Jedna z większych sieci dyskontowych w kraju wystartowała niedawno z kampanią promującą pozornie wybrakowane produkty. Czy okaże się to działaniem geniusza, czy jednak przejawem januszowego niezrozumienia rynku? Poczekamy na wyniki, ale samemu pomysłowi warto się przyjrzeć.

  • Cukier już nie krzepi

    Marcin Kuchno, Robert Tarnowski

    Skuteczna strategia komunikacji musi dziś pozostać tak klarowna jak kiedyś, jednak proste przekazy oparte na podstawowych korzyściach trącą myszką. Potrzeby pokolenia millenialsów wymagają przekazu bardziej wyrafinowanego. Co ciekawe, doskonały przykład był już… ponad 100 lat temu!

WIEDZA z CROWDSOURCINGU:

 
  • Nadchodzi czas eventów

    Łukasz Dej, Paweł Haberka, Jonasz Wiercioch, Michał Kaleta

    Gary Vaynerchuk (szef agencji o przychodach ponad 150 mln dol. rocznie) krótko scharakteryzował dwa narzędzia, które zamierza częściej stosować u swoich klientów w najbliższych 2–3 latach: influencerzy i eventy.

CASE STUDY:

 
  • Walk/Książka „Niewidzialni”:
    Do czytania wyłącznie na mrozie

    Mariusz Pitura

    „S…j żulu! Żulu? Nigdy tak o sobie nie myślałem” – napisał jeden z autorów „Niewidzialnych”, jedynej książki, którą można przeczytać tylko tam, gdzie powstała: pod gołym niebem i na mrozie.

  • Barilla/Cursor, Grupa OEX:
    Rosnąć 20 razy szybciej niż rynek

    Przemysław Bogdański

    W 2016 roku Barilla odnotowała 40 proc. wzrostu sprzedaży przy średniej dla rynku makaronów wynoszącej około 2 proc. Włoski producent makaronów i sosów postawił na rozwój sieci dystrybucji i niestandardowe działania skierowane do konsumentów we współpracy ze specjalizującą się w kompleksowym wsparciu sprzedaży firmą Cursorz Grupy OEX.

  • SIG:
    Platforma e-commerce dla lidera

    Bartosz Pilch

    Platformy e-commerce to coraz popularniejsze, strategiczne rozwiązania stosowane w handlu. Oto opis przebiegu działań podczas wdrażania internetowego kanału sprzedaży. Wyjaśniamy też, na czym polega jego rozwój i budowanie relacji z klientami.

SOCIAL MEDIA CASE STUDY:

 
  • Z Instagrama:
    Dookoła świata – OK! Pisaki zostają w domu

    Magdalena Albińska

    Istnieją pewne bazowe zasady tworzenia trafnych treści natywnych, czyli specyficznych dla danej platformy social mediowej. W tej rubryce prezentujemy nie tylko oryginalne efekty i kreatywne sztuczki, ale też podstawowe dobre praktyki i pouczające błędy. Oto social mediowe plusy i minusy projektu #FollowMeTo Murada i Nataly Osmannów oraz Sharpie, producenta pisaków.

SAMOUCZEK COPYWRITERA:

 
  • Moje dzieci mają same piątki

    Marek Górecki, Patrycja Krekora, Mariusz Ludwiński

    Wstrzeliwujemy się w nastrój powrotów do szkoły i związanych z tym dylematów społeczno-ekonomicznych. Omawiany przykład to tytuł artykułu Kevina Kruse’a, eksperta pomagającego liderom w pełni korzystać ze swojego potencjału.

PSYCHOLOGIA BIZNESU:

 
  • Jak się uczyć na swoich błędach

    Joanna Gdaniec

    Nowy, roczny plan marketingowy powinien uwzględniać wnioski z realizacji obecnego planu. Ale nie wystarczy prosta rezygnacja z tego, co się nie udało. Trzeba odkryć prawdziwe przyczyny porażki. W przeciwnym razie to samo może zmniejszyć skuteczność innych używanych narzędzi lub akcji.

TRENDY:

 
  • Nie chodzi o lodówkę, która robi zakupy

    Dominika Kaczorowska-Spychalska

    Internetowi rzeczy przyprawiono gombrowiczowską gębę, utożsamiając tę technologię z lodówką, która sama zamawia brakujące produkty. Chichoty jednak milkną, gdy marketerzy orientują się, że w ten sposób można np. bezinwazyjnie badać pacjentów, optymalizować łańcuch dystrybucji, reagować na awarie zanim się one pojawią.

FELIETON:

 
  • Kto analizuje, ten planuje

    Jan Hartman

    Plan marketingowy to nie linearna road map, wykreślona na wielkiej mapie rynku, lecz coś na podobieństwo mapy sztabowej z wyrysowanymi ruchami wojsk, manewrami okrążającym, liniami ataku i drogami odwrotu.

 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 

 

okładka bieżącego numeru magazynu Marketing w Praktyce

KUP TEN NUMER

SPIS TREŚCI

Metaverse – buzzword i wielki biznes

NARZĘDZIA WOJCIECH GRZEGORZYCA

Jak zadbać o przychylność Google?

NARZĘDZIA KRZYSZTOF GACHOWSKI

Jak uwolnić się od hejtu

PRAWO PAWEŁ ZIELIŃSKI

ZAMÓW PRENUMERTĘ

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych. Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.
Więcej informacji dotyczących m.in. RODO i plików cookies możecie Państwo uzyskać czytając naszą politykę prywatności i cookies

Wiem, Zamknij

Korzystając z serwisu akceptujesz politykę prywatności i cookies.

Copyright 2023 © Marketing w Praktyce

ul. Kwiatowa 116, 05-083 Mariew

Projekt: Cyklopia Studio

na górę