• MYŚL I TWÓRZ
  • SZKOLENIA
    • planowanie i strategia marketingowa
    • spacer
    • nowoczesna komunikacja marketingowa
    • spacer
    • zarządzanie marketingiem
    • spacer
    • szkolenia zamknięte - oferta
  • KALENDARZ SZKOLEŃ
  • MAGAZYN MwP
  • ARTYKUŁY
  • PRENUMERATA
  • KONTAKT
L-shop
  • Marketing w Praktyce
  • MwP
  • Spis treści MwP 10/2017
Marketing w Praktyce

spis treści

Spis treści wydania drukowanego MwP 10/2017

Tematu numeru: Nowoczesne wskaźniki marketingowe

 

ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

 
  • Marketing na dziś

    Wprowadzenie

    Z upływem czasu nie zmienia się praca zarządu i marketerów w firmach – dążenie do sukcesu. Zmienia się natomiast droga i narzędzia, pozwalające go osiągnąć: maszyny, procesy produkcji, sieci dystrybucji, media promocji… Powinny też zmieniać się sposoby pomiaru – czy już sukces mamy, czy jeszcze trochę brakuje.

  • Dopieszczaj aktywnych!

    Wskaźniki: zdrowie bazy, sprawność obsługi bazy

    Baza klientów to podstawowe narzędzie pracy, ale łatwy dostęp do mediów masowych sprawił, że wielu marketerów dopadła amnezja. Zapomnieli, że własna baza to własna baza: nikogo nie trzeba prosić o możliwość użycia, można ją rozwijać i dopasowywać do posiadanych produktów i prowadzonych kampanii.

  • Sprzedaj proszek do prania facetowi

    Wskaźniki: responsywność klientów, wzrost wiedzy o klientach

    Jeśli w swojej pracy cenisz zaangażowanie i kreatywność, nowoczesny sposób robienia marketingu spodoba ci się. Zamiast pchać pieniądze w tę samą zasięgową reklamę, możesz przygotować kreatywną kampanię POS, zmienić grupę odbiorców lub nawiązać współpracę z producentem dezodorantów.

  • Wybierz trzecie wyjście

    Wskaźniki: optymalność budżetu, trafność komunikatów

    Czy mnogość mediów, w których można zamieszczać płatnie lub bezpłatnie materiały, powoduje, że: a) marketerzy dostają kręćka, b) rozdrabniają się omnichannelowo, c) powinni lepiej zarządzać wachlarzem używanych mediów? Wszystkie te trzy przypuszczenia są na ogół prawdziwe.

  • Z ROI ci po drodze, ale…

    Wskaźniki: finanse modeli biznesu, finanse elementów marży

    Superpikantny kabanos rozwiązuje zagadkę poważnych kłopotów finansowych producenta kiełbas i wędlin w hipotetycznym przykładzie. A dla nas stanowi wspaniały przykład korzyści ze stosowania dwóch nowoczesnych wskaźników, które marketer powinien raportować do zarządu swojej firmy.

  • Zadbaj o obecnych!

    Wskaźniki: zaangażowanie klientów i sales funnel content

    Jak pracujesz, tak cię widzą. Jak cię widzą, tak piszą. A jak piszą, tak cię chwalą. Ale gdy klienci, sprzedawcy czy zarząd jeszcze nie widzą, za co mają cię chwalić, albo jeszcze nie rozumieją, jak bardzo ułatwiasz im pracę, wtedy musisz sam zadbać o pochwały.

NARZĘDZIA:

 
  • Nowe produkty biorą się z designu

    Joanna Rewaj, Stachu Stańczak

    Przywykli do pracy w silosach, rzadko zapraszamy designerów do pracy nad innowacjami na etapie myślenia o ideach. Tymczasem istnieje wiele inteligentnych metodologii projektowych używających designu do myślenia, które agencje brandingowe są w stanie włączyć już na wczesnym etapie współpracy z klientem.  »

  • Być mistrzem spójności

    Adam Lis

    Przez internet przetoczył się news o badaniu wykazującym, że emocje w kluczowy sposób zmieniają postrzeganie rzeczywistości ekonomicznej. Minęło prawie 10 lat, a wiele osób nadal kurczowo trzyma się argumentów racjonalnych w marketingu, sprzedaży i obsłudze klienta.

  • Casting na influencera marki

    Karina Ananicz

    Na własne potrzeby przygotowałam czteroetapowy proces analizy potencjału współpracy z influencerem. Nie jest on szczególnie trudny. Wymaga tylko czasu: żeby prawidłowo ocenić blogera czy vlogera potrzeba co najmniej 2 miesięcy.  »

  • Social odziera marketing z magii

    Grzegorz Miller

    Od 13 lat działa Facebook, YouTube – od 12,Twitter – od 11, a wiele firm wciąż boi się używać tych portali w komunikacji z klientami. Lęk ten wydaje się mało racjonalny, ale ma bardzo konkretne podłoże: chodzi o ujawnianie sekretów firmy.

  • Jak komunikować tabu

    Małgorzata Nycz

    Ciężkie choroby to tematy trudne, często traktowane wręcz jak tabu. Ten dystans emocjonalny jest dużym wyzwaniem dla branży healthcare i ubezpieczycieli.

  • Art branding: reklama bez reklamy

    Anita Chabrowska-Karpińska

    Art branding to dobre narzędzie dla tych firm, które szukają rozwiązań mocniej ukierunkowanych na potrzeby klienta, jego aspiracje, dążenia, fascynacje i marzenia.

  • Luksus to nie produkt

    Dominika Trawka

    Jak zareklamować luksus? Od ponad dwóch dekad Patek Philippe prowadzi swoją komunikację wokół hasła „Nigdy tak naprawdę nie jesteś właścicielem Patek Philippe. Po prostu troszczysz się o niego dla następnych pokoleń”.

  • Kadry dla nieprzeciętnej marki

    Anna Piotrowska-Banasiak

    JKlasyczny marketing niewiele poradzi na brak odpowiednich pracowników, takich, którzy potrafią wpływać na zwiększanie skali produkcji i sprzedaży. Jak w Polsce radzimy sobie z employer brandingiem? Czy umiemy pokazywać się jako dobry pracodawca i przyciągać wykwalifikowaną kadrę?

ANALIZY:

 
  • Skąd przychodzi klient do e-sklepu

    Jacek Zientkiewicz

    Za największą część ruchu w sklepach internetowych odpowiadają wejścia z wyszukiwarek. Rośnie jednocześnie rola płatnych wyszukiwań i mediów społecznościowych – to nowy trend, który wpłynie także na rok 2018.

  • Dzieci i rodzice w digitalu. Kupują!

    Łukasz Majewski, Ula Młodnicka-Kornaś

    Najmłodsi wydają (oprócz kieszonkowego) pieniądze rodziców na potęgę – przynajmniej 4,5 mln zł dziennie. Tak, tak… dziennie. Marketerzy, którzy do tej pory skupiali się wyłącznie na osobach dorosłych, już nie mogą pomijać dzieci w swojej komunikacji z rodzinami.  »

  • Proste historie o zdobywaniu rynku

    Marta Chalimoniuk-Nowak

    Jako skuteczni marketerzy musimy zauważać głębokie i strategiczne zmiany, aby czerpać z nich inspirację dla marek, którymi zarządzamy. Pod tym kątem branża żywności w Polsce okazuje się być kopalnią ciekawych inspiracji.

CASE STUDY:

  • Niewyświechtany zestaw case’ów:
    Osobisty pierwiastek wyrafinowania

    wybór redakcji

    Jeśli chcesz poznać prawdziwych herosów marketingu, spójrz na branże, w których klienci są obciążeni przyzwyczajeniami i jazgotem konkurencyjnych przekazów.  »

  • Grupa LOTOS.:
    Mistrzowie w pasach

    Anika Strzelczak-Batkowska

    Grupa LOTOS już od 4 lat uczy Polaków, jak poprawnie zapinać pasy bezpieczeństwa i jak prawidłowo montować w samochodzie dziecięce foteliki. Takie są główne cele kampanii społecznej, którą od samego początku dla gdańskiego koncernu realizuje Krajowe Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

GŁOSY NA CZASIE:

 
  • Na 5 minut się zatrzymać

    Marcin Kuchno,Robert Tarnowski

    A co jeśli przyczyną wszystkich kryzysów komunikacyjnych jesteśmy my sami, PR-owcy i marketerzy? Wtedy rozwiązań trzeba szukać w sobie i swoim sposobie pracy.

  • Śmieszkowanie z konsumentów

    Tomasz Chmielewski

    Stosując humor w komunikacji, należy pamiętać, że sukces od linczu dzieli zaledwie jeden nietrafiony żart.

SAMOUCZEK COPYWRITERA:

 
  • Czy to wina wakacyjnego rozprężenia?

    Anna Zalewska, Szymon Grzybowski

    Mamy już październik, rok szkolny w pełni. Wróćmy jednak wspomnieniami do miesięcy letnich, w których jedni urlopowali się pod błękitnym niebem, a inni tkwili za biurkami i zaliczali zjazd motywacji, zaangażowania, sprzedaży, wyników…

WIEDZA Z CROWDSOURCINGU:

 
  • Urodziny firmy – jaki event?

    Justyna Fabisiak, Monika Laszczkowska, Paweł Haberka

    Co roku firmy obchodzą swoje urodziny. Pierwsze, drugie, dziesiąte. Zmieniają się liczby, czasem pracownicy, może też prezesi. Ale event rocznicowy zawsze powinien się odbyć.

OPINIE:

 
  • Loteria jako marchewka

    Grzegorz Bonder

    Niektórzy marketerzy stracili czujność i uwierzyli, że klienci będą reagować na każdą promocję. Pora wrócić do podstaw: coś za coś! A w tej roli nieźle sprawdzają się loterie.

PSYCHOLOGIA BIZNESU:

 
  • Zaangażowanie przez duże „Z”

    Krzysztof Hillar, Krzysztof Chojnacki, Joanna Bogielczyk, Małgorzata Szulc, Marzena Kamińska

    Zaangażowany klient to klient zyskowny. Zaangażowani fani na Facebooku tworzą wartościową społeczność. Zaangażowany pracownik wykonuje swoje obowiązki z wielką jakością. Tylko jak wzbudzić to zaangażowanie?

TRENDY:

 
  • Marketingowa telepatia przez dotyk

    Katarzyna Opoczyńska, Tomasz Soluch, Łukasz Subramanian

    To nie jest tak, że klienci kłamią. Czasem nie mówią całej prawdy – ale to dlatego, że nie są jej świadomi. Na szczęście istnieją badania, które odkrywają drobne elementy reklam, wywołujące silne reakcje sympatii lub niechęci do produktów i marek.

FELIETON:

 
  • Pochwała niewymierności

    Jan Hartman

    Satysfakcja z prowadzonej działalności biznesowej nie da się ująć wyłącznie w kategoriach materialnych. Tym samym również marketing nie wyczerpuje swojej roli w tym, że przyczynia się do wzrostu sprzedaży i udziałów w rynku.

 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 

POLECAMY

Marketing w Praktyce: Konto firmowe na Facebooku – czy ma sens? - autor: Kinga Kantor

Konto firmowe na Facebooku – czy ma sens?

Narzędzia

Konto firmowe na Facebooku – tak czy nie? To pytanie zadaje sobie dziś wiele marek.

Autor: Kinga Kantor

Marketing w Praktyce: Google Ads dla lokalnych biznesów - autor: Karolina Kawulka

Google Ads dla lokalnych biznesów

Narzędzia

Łącząc te działania można znakomicie zwiększyć sprzedaż offline dzięki reklamom online.

Autor: Karolina Kawulka

Marketing w Praktyce: Chwyty SEO dla treści - autor: Marek Stokowski

Chwyty SEO dla treści

Narzędzia

Co i jak robić w SEO, aby czytelników treści zamienić w klientów?

Autor: Marek Stokowski

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych. Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.
Więcej informacji dotyczących m.in. RODO i plików cookies możecie Państwo uzyskać czytając naszą politykę prywatności i cookies

Wiem, Zamknij

Korzystając z serwisu akceptujesz politykę prywatności i cookies.

Copyright 2025 © Marketing w Praktyce

ul. Kwiatowa 116, 05-083 Mariew

Projekt: Cyklopia Studio

na górę