Spis treści wydania drukowanego MwP 10/2017
Tematu numeru: Nowoczesne wskaźniki marketingowe
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Marketing na dziś
Wprowadzenie
Z upływem czasu nie zmienia się praca zarządu i marketerów w firmach – dążenie do sukcesu. Zmienia się natomiast droga i narzędzia, pozwalające go osiągnąć: maszyny, procesy produkcji, sieci dystrybucji, media promocji… Powinny też zmieniać się sposoby pomiaru – czy już sukces mamy, czy jeszcze trochę brakuje.
-
Dopieszczaj aktywnych!
Wskaźniki: zdrowie bazy, sprawność obsługi bazy
Baza klientów to podstawowe narzędzie pracy, ale łatwy dostęp do mediów masowych sprawił, że wielu marketerów dopadła amnezja. Zapomnieli, że własna baza to własna baza: nikogo nie trzeba prosić o możliwość użycia, można ją rozwijać i dopasowywać do posiadanych produktów i prowadzonych kampanii.
-
Sprzedaj proszek do prania facetowi
Wskaźniki: responsywność klientów, wzrost wiedzy o klientach
Jeśli w swojej pracy cenisz zaangażowanie i kreatywność, nowoczesny sposób robienia marketingu spodoba ci się. Zamiast pchać pieniądze w tę samą zasięgową reklamę, możesz przygotować kreatywną kampanię POS, zmienić grupę odbiorców lub nawiązać współpracę z producentem dezodorantów.
-
Wybierz trzecie wyjście
Wskaźniki: optymalność budżetu, trafność komunikatów
Czy mnogość mediów, w których można zamieszczać płatnie lub bezpłatnie materiały, powoduje, że: a) marketerzy dostają kręćka, b) rozdrabniają się omnichannelowo, c) powinni lepiej zarządzać wachlarzem używanych mediów? Wszystkie te trzy przypuszczenia są na ogół prawdziwe.
-
Z ROI ci po drodze, ale…
Wskaźniki: finanse modeli biznesu, finanse elementów marży
Superpikantny kabanos rozwiązuje zagadkę poważnych kłopotów finansowych producenta kiełbas i wędlin w hipotetycznym przykładzie. A dla nas stanowi wspaniały przykład korzyści ze stosowania dwóch nowoczesnych wskaźników, które marketer powinien raportować do zarządu swojej firmy.
-
Zadbaj o obecnych!
Wskaźniki: zaangażowanie klientów i sales funnel content
Jak pracujesz, tak cię widzą. Jak cię widzą, tak piszą. A jak piszą, tak cię chwalą. Ale gdy klienci, sprzedawcy czy zarząd jeszcze nie widzą, za co mają cię chwalić, albo jeszcze nie rozumieją, jak bardzo ułatwiasz im pracę, wtedy musisz sam zadbać o pochwały.
NARZĘDZIA:
-
Nowe produkty biorą się z designu
-
Być mistrzem spójności
Adam Lis
Przez internet przetoczył się news o badaniu wykazującym, że emocje w kluczowy sposób zmieniają postrzeganie rzeczywistości ekonomicznej. Minęło prawie 10 lat, a wiele osób nadal kurczowo trzyma się argumentów racjonalnych w marketingu, sprzedaży i obsłudze klienta.
-
Casting na influencera marki
-
Social odziera marketing z magii
Grzegorz Miller
Od 13 lat działa Facebook, YouTube – od 12,Twitter – od 11, a wiele firm wciąż boi się używać tych portali w komunikacji z klientami. Lęk ten wydaje się mało racjonalny, ale ma bardzo konkretne podłoże: chodzi o ujawnianie sekretów firmy.
-
Jak komunikować tabu
Małgorzata Nycz
Ciężkie choroby to tematy trudne, często traktowane wręcz jak tabu. Ten dystans emocjonalny jest dużym wyzwaniem dla branży healthcare i ubezpieczycieli.
-
Art branding: reklama bez reklamy
Anita Chabrowska-Karpińska
Art branding to dobre narzędzie dla tych firm, które szukają rozwiązań mocniej ukierunkowanych na potrzeby klienta, jego aspiracje, dążenia, fascynacje i marzenia.
-
Luksus to nie produkt
Dominika Trawka
Jak zareklamować luksus? Od ponad dwóch dekad Patek Philippe prowadzi swoją komunikację wokół hasła „Nigdy tak naprawdę nie jesteś właścicielem Patek Philippe. Po prostu troszczysz się o niego dla następnych pokoleń”.
-
Kadry dla nieprzeciętnej marki
Anna Piotrowska-Banasiak
JKlasyczny marketing niewiele poradzi na brak odpowiednich pracowników, takich, którzy potrafią wpływać na zwiększanie skali produkcji i sprzedaży. Jak w Polsce radzimy sobie z employer brandingiem? Czy umiemy pokazywać się jako dobry pracodawca i przyciągać wykwalifikowaną kadrę?
ANALIZY:
-
Skąd przychodzi klient do e-sklepu
Jacek Zientkiewicz
Za największą część ruchu w sklepach internetowych odpowiadają wejścia z wyszukiwarek. Rośnie jednocześnie rola płatnych wyszukiwań i mediów społecznościowych – to nowy trend, który wpłynie także na rok 2018.
-
Dzieci i rodzice w digitalu. Kupują!
-
Proste historie o zdobywaniu rynku
Marta Chalimoniuk-Nowak
Jako skuteczni marketerzy musimy zauważać głębokie i strategiczne zmiany, aby czerpać z nich inspirację dla marek, którymi zarządzamy. Pod tym kątem branża żywności w Polsce okazuje się być kopalnią ciekawych inspiracji.
CASE STUDY:
-
Niewyświechtany zestaw case’ów:
Osobisty pierwiastek wyrafinowania -
Grupa LOTOS.:
Mistrzowie w pasachAnika Strzelczak-Batkowska
Grupa LOTOS już od 4 lat uczy Polaków, jak poprawnie zapinać pasy bezpieczeństwa i jak prawidłowo montować w samochodzie dziecięce foteliki. Takie są główne cele kampanii społecznej, którą od samego początku dla gdańskiego koncernu realizuje Krajowe Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
GŁOSY NA CZASIE:
-
Na 5 minut się zatrzymać
Marcin Kuchno,Robert Tarnowski
A co jeśli przyczyną wszystkich kryzysów komunikacyjnych jesteśmy my sami, PR-owcy i marketerzy? Wtedy rozwiązań trzeba szukać w sobie i swoim sposobie pracy.
-
Śmieszkowanie z konsumentów
Tomasz Chmielewski
Stosując humor w komunikacji, należy pamiętać, że sukces od linczu dzieli zaledwie jeden nietrafiony żart.
SAMOUCZEK COPYWRITERA:
-
Czy to wina wakacyjnego rozprężenia?
Anna Zalewska, Szymon Grzybowski
Mamy już październik, rok szkolny w pełni. Wróćmy jednak wspomnieniami do miesięcy letnich, w których jedni urlopowali się pod błękitnym niebem, a inni tkwili za biurkami i zaliczali zjazd motywacji, zaangażowania, sprzedaży, wyników…
WIEDZA Z CROWDSOURCINGU:
-
Urodziny firmy – jaki event?
Justyna Fabisiak, Monika Laszczkowska, Paweł Haberka
Co roku firmy obchodzą swoje urodziny. Pierwsze, drugie, dziesiąte. Zmieniają się liczby, czasem pracownicy, może też prezesi. Ale event rocznicowy zawsze powinien się odbyć.
OPINIE:
-
Loteria jako marchewka
Grzegorz Bonder
Niektórzy marketerzy stracili czujność i uwierzyli, że klienci będą reagować na każdą promocję. Pora wrócić do podstaw: coś za coś! A w tej roli nieźle sprawdzają się loterie.
PSYCHOLOGIA BIZNESU:
-
Zaangażowanie przez duże „Z”
Krzysztof Hillar, Krzysztof Chojnacki, Joanna Bogielczyk, Małgorzata Szulc, Marzena Kamińska
Zaangażowany klient to klient zyskowny. Zaangażowani fani na Facebooku tworzą wartościową społeczność. Zaangażowany pracownik wykonuje swoje obowiązki z wielką jakością. Tylko jak wzbudzić to zaangażowanie?
TRENDY:
-
Marketingowa telepatia przez dotyk
Katarzyna Opoczyńska, Tomasz Soluch, Łukasz Subramanian
To nie jest tak, że klienci kłamią. Czasem nie mówią całej prawdy – ale to dlatego, że nie są jej świadomi. Na szczęście istnieją badania, które odkrywają drobne elementy reklam, wywołujące silne reakcje sympatii lub niechęci do produktów i marek.
FELIETON:
-
Pochwała niewymierności
Jan Hartman
Satysfakcja z prowadzonej działalności biznesowej nie da się ująć wyłącznie w kategoriach materialnych. Tym samym również marketing nie wyczerpuje swojej roli w tym, że przyczynia się do wzrostu sprzedaży i udziałów w rynku.
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO