Spis treści wydania drukowanego MwP 12/2017
Tematu numeru: Urozmaicony marketing B2B
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Facebook dla B2B
-
Roadshow – pozyskiwanie leadów
Jacek Dąbrowski
Roadshow, czyli objazdowa seria spotkań z przedstawicielami grupy docelowej, jest jednym z najważniejszych narzędzi w portfolio marketera B2B. Co więc powinieneś zrobić jako zorientowany na cel marketer, aby twoje roadshow zakończyło się pozyskaniem satysfakcjonującej liczby nowych leadów?
-
Cierpki urok konferencji B2B
Łukasz Wołek
Jak sprawić, aby o naszej firmie było głośno, by stała się wyznacznikiem trendów na coraz trudniejszym rynku, który bezlitośnie traktuje amatorów i tych, którzy nie potrafią odnaleźć się w rzeczywistości? Czy zorganizowanie konferencji branżowej B2B pozwoli nam zrealizować ten cel?
-
Raport z mocą przekonywania
Diana Stachera, Jakub Jugo
Raport to dane – rzetelne, sprawdzone, unikalne i wartościowe. Dane, które można wykorzystać niemal we wszystkich kanałach komunikacji i które w subtelny, ale bardzo skuteczny sposób docierają do rynku, a przede wszystkim do świadomości klientów.
-
Liczby – twój sprzymierzeniec
Karolina Pluta
Liczby są cennym sprzymierzeńcem w działaniach PR i contencie, szczególnie tych budujących ekspercki wizerunek wśród klientów B2B i B2C.
NARZĘDZIA:
-
Hero, który wabi
-
Przełamać styczniowy spadek popytu
Anna Karczmarek, Wojtek Walczak, Radek Kaczmarek
Do zakupów w grudniu nikogo nie trzeba usilnie przekonywać. Główna narracja brzmi „Im więcej kupisz, tym lepsze święta”. W styczniu zaś w wielu branżach klienci są przejedzeni: dosłownie i w przenośni. Ale jakiś sales target trzeba wykonać. Jak się do tego zabrać?
-
Ściągnij ruch dziwnym SEO
-
Chemia idolką internetu
Sławomir Skowerski
„Zanim pójdziesz spać, spójrz Marii prosto w oczy i powiedz: «Tak, zrobiłem dziś swoją dzienną porcję zadań»”. Na pewno kiedyś widzieliście ten tekst. W końcu dotyczy on jednego z najpopularniejszych memów chemicznych polskiego internetu.
-
Noworoczne odświeżenie biura prasowego
Monika Apitz, Rafał Sałak, Zuzanna Taraszewska, Adrianna Nowak
Przełom roku – świetny moment na uporządkowanie i uruchomienie różnych narzędzi marketingowych przydatnych w codziennej pracy. Jednym z takich narzędzi jest biuro prasowe. Dowiedzcie się jak to robią: Grupa Pracuj, mBank i firma Haier.
-
Ostatnie miejsca w promocyjnej cenie
Krzysztof Chojnacki
Czy last minute – znaczna obniżka ceny w ostatnim możliwym momencie, to już marketingowa desperacja czy może raczej sprytny hacking rzeczywistości?
-
Siła zestawu standardowego
Justyna Wojtaszczyk
W dzisiejszych czasach up-sell i cross-sell tracą na wartości w oczach klientów, ponieważ sami z łatwością znajdują porównywalne lub nawet lepsze oferty. Warto jednak tworzyć gotowe i dobrze przemyślane zestawy standardowe. Takie działanie jest dobrym, nowocześniejszym bratem bliźniakiem tradycyjnego up-sellu i cross-sellu. Na takie zestawy stawia np. IKEA.
-
Opakować okazję
Tomasz Bartold
Jakie są dziś trendy i mody w opakowaniach, dzięki którym można wyróżnić się na rynku i sprzedawać więcej?
-
Event na czerwonym dywanie
Jonasz Wiercioch, Paweł Haberka, Magda Świderska-Maruszak, Klaudia Nakulska, Bartłomiej Janiszek
Impreza na początku roku – nie ma lepszej okazji, by podziękować współpracownikom, klientom i różnego rodzaju partnerom biznesowym za osiągnięte sukcesy. Jest to istotny, miło zapamiętywany element życia firmy, o ile samo przedsiębiorstwo nie zapomni go, niestety, przygotować.
-
Narracje które sprzedają
Mariusz Ludwiński, Anna Justyniarska
Narracje, historie i insighty – potężne to siły, których do końca nie rozumiemy, choć często dzięki nim sprzedajemy nasze produkty i usługi. Warto je stale obserwować, aby wiedzieć, czy właśnie nie powstają nowe narracje, które mogą sprawić problemy twojej strategii marketingowej. Spośród wielu, znajdzie amatora i polepszy mu dzień ta herbata, która o tym pamięta.
ANALIZY:
-
Pewien kłopot z wizerunkową
Marcin Piwnicki
Pamiętam rozgrywki Euro, w przerwie których emitowano pięć reklam z Robertem Lewandowskim i to jedna po drugiej. Obejrzałem z ciekawości i żadnej z marek nie zapamiętałem.
-
Z off do online i z powrotem
Wypowiedzi ekspertów, oprac. redakcji
Wiele firm offline rozmyśla nad celowością i terminem przejścia w środowisko online. W odwrotnym kierunku ruch jest mniejszy, ale też występuje. Jak podejść do tych kwestii strategicznie, mając na uwadze wizerunek marki, pozycjonowanie konkurencyjne, potencjał popytu oraz przychody?
-
Nowe twarze marek
OPINIE:
-
Dawaj, stać cię na to!
Marcin Kociuba
Poradnik, jak zostać nowoczesnym spamerem.
-
Sponsoring wymaga głowy!
Katarzyna Jędrachowicz
Zaskoczona jestem tym, że wielu przedsiębiorców nie sprawdza ekwiwalentów umów sponsorskich. Świadomy sponsor nie powie: „Daję kasę i spadam”
-
Trafić do gracza to podbić rzesze
Bartek Jędrychowski
Kwitnący rynek gier komputerowych, wideo i mobilnych i coraz większa moc zakupowa milenialsów wymuszają zweryfikowanie strategii marketingowych i uwzględnienie w nich graczy.
GŁOSY NA CZASIE:
-
Czy marka musi czynić dobrze?
Tomasz Chmielewski
Mam wrażenie, że w ostatnich miesiącach coraz więcej marek decyduje się na prowadzenie lub komunikowanie działań CSR. Jednak czy CSR pasuje do każdej marki?
-
Pod choinką świadomość marki
Marcin Kuchno, Robert Tarnowski
Sezon okołobożonarodzeniowy połączony jest z festiwalem promocji, okazji, kampanii reklamowych i całej masy zjawisk komercyjnych, które mają roztopić nasze serca i odchudzić portfele. Ale w grudniu nie tylko warto wgryźć się w świąteczne budżety, ale także zwiększyć świadomość marki. Dzięki właściwej komunikacji.
SAMOUCZEK COPYWRITERA:
-
Czy jeżdżąc motoren, uczysz się biznesu?
Anna Zalewska, Grzegorz Miller, Maciej Szulc, Dominika Paruszewska
Po raz pierwszy w tej rubryce pojawia się tytuł niejednoznaczny. Kontrowersje wynikają z tego, że nie do końca znane są intencje autora oraz bezpośrednio związana z intencjami grupa docelowa.
CASE STUDY:
-
Wolisz Zozole?
Marta Chalimoniuk-Nowak
Wielu polskich 20– i 30-latków, wspominając dzieciństwo podśpiewuje pewien hit reklamowy: „Wolę Zozole”. Dziś marka i same zozolowe stworki osiągnęły pełną dojrzałość, przekraczając 18 lat obecności na sklepowych półkach.
TRENDY:
-
Teraz wisebrands!
Mateusz Zmyślony
Pojęcie „lovebrand” stopniowo wypierane jest przez „wisebrand”, ponieważ mądra marka może przywiązać do siebie konsumentów silniej niż marka wyłącznie modna lub fajna. Taki wise marketing nie jest łatwy, ale niesie ze sobą duże korzyści.
FELIETON:
-
B2B – z kupieckiego ducha
Jan Hartman
Zarówno ktoś, kto z racji swej profesji sprzedaje, jak i ten, kto profesjonalnie kupuje, musi być zaangażowany w marketingowy sposób myślenia. Marketer nie może zaś uciec od mentalności handlowej, czyli kupieckiej.
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO