• MYŚL I TWÓRZ
  • SZKOLENIA
    • planowanie i strategia marketingowa
    • spacer
    • nowoczesna komunikacja marketingowa
    • spacer
    • zarządzanie marketingiem
    • spacer
    • szkolenia zamknięte - oferta
  • KALENDARZ SZKOLEŃ
  • MAGAZYN MwP
  • ARTYKUŁY
  • PRENUMERATA
  • KONTAKT
L-shop
  • Marketing w Praktyce
  • MwP
  • Spis treści MwP 12/2017
Marketing w Praktyce

spis treści

Spis treści wydania drukowanego MwP 12/2017

Spis treści wydania drukowanego MwP 12/2017

Tematu numeru: Urozmaicony marketing B2B

 

ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

 
  • Facebook dla B2B

    Miłosz Jacyna

    Facebook to ogromna baza wiedzy o nas i o tym, co robimy. Nie tylko w obrębie serwisu, ale również w internecie. Każde kliknięcie może mieć znaczenie, a każda dodatkowa informacja wrzucona na profil to zmienna, którą możesz przekuć na efekty twoich kampanii B2B. Jak wykorzystać tę wiedzę?  »

  • Roadshow – pozyskiwanie leadów

    Jacek Dąbrowski

    Roadshow, czyli objazdowa seria spotkań z przedstawicielami grupy docelowej, jest jednym z najważniejszych narzędzi w portfolio marketera B2B. Co więc powinieneś zrobić jako zorientowany na cel marketer, aby twoje roadshow zakończyło się pozyskaniem satysfakcjonującej liczby nowych leadów?

  • Cierpki urok konferencji B2B

    Łukasz Wołek

    Jak sprawić, aby o naszej firmie było głośno, by stała się wyznacznikiem trendów na coraz trudniejszym rynku, który bezlitośnie traktuje amatorów i tych, którzy nie potrafią odnaleźć się w rzeczywistości? Czy zorganizowanie konferencji branżowej B2B pozwoli nam zrealizować ten cel?

  • Raport z mocą przekonywania

    Diana Stachera, Jakub Jugo

    Raport to dane – rzetelne, sprawdzone, unikalne i wartościowe. Dane, które można wykorzystać niemal we wszystkich kanałach komunikacji i które w subtelny, ale bardzo skuteczny sposób docierają do rynku, a przede wszystkim do świadomości klientów.

  • Liczby – twój sprzymierzeniec

    Karolina Pluta

    Liczby są cennym sprzymierzeńcem w działaniach PR i contencie, szczególnie tych budujących ekspercki wizerunek wśród klientów B2B i B2C.

NARZĘDZIA:

 
  • Hero, który wabi

    Katarzyna Adamkiewicz

    Na pytanie o to, jak mówić i przemówić do konsumentów, odpowiedź: brand hero wydaje się jasna i zbawienna. Nic, tylko wykreować sympatyczną postać i zacząć rozmawiać z użytkownikami… Proste? Nie do końca.  »

  • Przełamać styczniowy spadek popytu

    Anna Karczmarek, Wojtek Walczak, Radek Kaczmarek

    Do zakupów w grudniu nikogo nie trzeba usilnie przekonywać. Główna narracja brzmi „Im więcej kupisz, tym lepsze święta”. W styczniu zaś w wielu branżach klienci są przejedzeni: dosłownie i w przenośni. Ale jakiś sales target trzeba wykonać. Jak się do tego zabrać?

  • Ściągnij ruch dziwnym SEO

    Roman Bębenista

    „Zapytaj wujka Google’a”. Google prawdę ci powie”. „Zaczekaj moment, wygugluję!”. Ile razy w życiu to słyszeliśmy? Dziesiątki? Setki? Wyszukiwarka Google to dla nas źródło wiedzy, zabawy, informacji, zakupów – a także spora szansa na dotarcie do klientów.  »

  • Chemia idolką internetu

    Sławomir Skowerski

    „Zanim pójdziesz spać, spójrz Marii prosto w oczy i powiedz: «Tak, zrobiłem dziś swoją dzienną porcję zadań»”. Na pewno kiedyś widzieliście ten tekst. W końcu dotyczy on jednego z najpopularniejszych memów chemicznych polskiego internetu.

  • Noworoczne odświeżenie biura prasowego

    Monika Apitz, Rafał Sałak, Zuzanna Taraszewska, Adrianna Nowak

    Przełom roku – świetny moment na uporządkowanie i uruchomienie różnych narzędzi marketingowych przydatnych w codziennej pracy. Jednym z takich narzędzi jest biuro prasowe. Dowiedzcie się jak to robią: Grupa Pracuj, mBank i firma Haier.

  • Ostatnie miejsca w promocyjnej cenie

    Krzysztof Chojnacki

    Czy last minute – znaczna obniżka ceny w ostatnim możliwym momencie, to już marketingowa desperacja czy może raczej sprytny hacking rzeczywistości?

  • Siła zestawu standardowego

    Justyna Wojtaszczyk

    W dzisiejszych czasach up-sell i cross-sell tracą na wartości w oczach klientów, ponieważ sami z łatwością znajdują porównywalne lub nawet lepsze oferty. Warto jednak tworzyć gotowe i dobrze przemyślane zestawy standardowe. Takie działanie jest dobrym, nowocześniejszym bratem bliźniakiem tradycyjnego up-sellu i cross-sellu. Na takie zestawy stawia np. IKEA.

  • Opakować okazję

    Tomasz Bartold

    Jakie są dziś trendy i mody w opakowaniach, dzięki którym można wyróżnić się na rynku i sprzedawać więcej?

  • Event na czerwonym dywanie

    Jonasz Wiercioch, Paweł Haberka, Magda Świderska-Maruszak, Klaudia Nakulska, Bartłomiej Janiszek

    Impreza na początku roku – nie ma lepszej okazji, by podziękować współpracownikom, klientom i różnego rodzaju partnerom biznesowym za osiągnięte sukcesy. Jest to istotny, miło zapamiętywany element życia firmy, o ile samo przedsiębiorstwo nie zapomni go, niestety, przygotować.

  • Narracje które sprzedają

    Mariusz Ludwiński, Anna Justyniarska

    Narracje, historie i insighty – potężne to siły, których do końca nie rozumiemy, choć często dzięki nim sprzedajemy nasze produkty i usługi. Warto je stale obserwować, aby wiedzieć, czy właśnie nie powstają nowe narracje, które mogą sprawić problemy twojej strategii marketingowej. Spośród wielu, znajdzie amatora i polepszy mu dzień ta herbata, która o tym pamięta.

ANALIZY:

 
  • Pewien kłopot z wizerunkową

    Marcin Piwnicki

    Pamiętam rozgrywki Euro, w przerwie których emitowano pięć reklam z Robertem Lewandowskim i to jedna po drugiej. Obejrzałem z ciekawości i żadnej z marek nie zapamiętałem.

  • Z off do online i z powrotem

    Wypowiedzi ekspertów, oprac. redakcji

    Wiele firm offline rozmyśla nad celowością i terminem przejścia w środowisko online. W odwrotnym kierunku ruch jest mniejszy, ale też występuje. Jak podejść do tych kwestii strategicznie, mając na uwadze wizerunek marki, pozycjonowanie konkurencyjne, potencjał popytu oraz przychody?

  • Nowe twarze marek

    Adam Lis, Joanna Słysz

    W brandingu mówi się, że logo jest twarzą marki. Jakie zatem zmiany zaszły w twarzach marek w roku 2017? Gdzie nie obyło się bez skalpela? Drobne korekty czy rewolucyjne zmiany?  »

OPINIE:

 
  • Dawaj, stać cię na to!

    Marcin Kociuba

    Poradnik, jak zostać nowoczesnym spamerem.

  • Sponsoring wymaga głowy!

    Katarzyna Jędrachowicz

    Zaskoczona jestem tym, że wielu przedsiębiorców nie sprawdza ekwiwalentów umów sponsorskich. Świadomy sponsor nie powie: „Daję kasę i spadam”

  • Trafić do gracza to podbić rzesze

    Bartek Jędrychowski

    Kwitnący rynek gier komputerowych, wideo i mobilnych i coraz większa moc zakupowa milenialsów wymuszają zweryfikowanie strategii marketingowych i uwzględnienie w nich graczy.

GŁOSY NA CZASIE:

 
  • Czy marka musi czynić dobrze?

    Tomasz Chmielewski

    Mam wrażenie, że w ostatnich miesiącach coraz więcej marek decyduje się na prowadzenie lub komunikowanie działań CSR. Jednak czy CSR pasuje do każdej marki?

  • Pod choinką świadomość marki

    Marcin Kuchno, Robert Tarnowski

    Sezon okołobożonarodzeniowy połączony jest z festiwalem promocji, okazji, kampanii reklamowych i całej masy zjawisk komercyjnych, które mają roztopić nasze serca i odchudzić portfele. Ale w grudniu nie tylko warto wgryźć się w świąteczne budżety, ale także zwiększyć świadomość marki. Dzięki właściwej komunikacji.

SAMOUCZEK COPYWRITERA:

 
  • Czy jeżdżąc motoren, uczysz się biznesu?

    Anna Zalewska, Grzegorz Miller, Maciej Szulc, Dominika Paruszewska

    Po raz pierwszy w tej rubryce pojawia się tytuł niejednoznaczny. Kontrowersje wynikają z tego, że nie do końca znane są intencje autora oraz bezpośrednio związana z intencjami grupa docelowa.

CASE STUDY:

  • Wolisz Zozole?

    Marta Chalimoniuk-Nowak

    Wielu polskich 20– i 30-latków, wspominając dzieciństwo podśpiewuje pewien hit reklamowy: „Wolę Zozole”. Dziś marka i same zozolowe stworki osiągnęły pełną dojrzałość, przekraczając 18 lat obecności na sklepowych półkach.

TRENDY:

 
  • Teraz wisebrands!

    Mateusz Zmyślony

    Pojęcie „lovebrand” stopniowo wypierane jest przez „wisebrand”, ponieważ mądra marka może przywiązać do siebie konsumentów silniej niż marka wyłącznie modna lub fajna. Taki wise marketing nie jest łatwy, ale niesie ze sobą duże korzyści.

FELIETON:

 
  • B2B – z kupieckiego ducha

    Jan Hartman

    Zarówno ktoś, kto z racji swej profesji sprzedaje, jak i ten, kto profesjonalnie kupuje, musi być zaangażowany w marketingowy sposób myślenia. Marketer nie może zaś uciec od mentalności handlowej, czyli kupieckiej.

 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 

POLECAMY

Marketing w Praktyce: Konto firmowe na Facebooku – czy ma sens? - autor: Kinga Kantor

Konto firmowe na Facebooku – czy ma sens?

Narzędzia

Konto firmowe na Facebooku – tak czy nie? To pytanie zadaje sobie dziś wiele marek.

Autor: Kinga Kantor

Marketing w Praktyce: Google Ads dla lokalnych biznesów - autor: Karolina Kawulka

Google Ads dla lokalnych biznesów

Narzędzia

Łącząc te działania można znakomicie zwiększyć sprzedaż offline dzięki reklamom online.

Autor: Karolina Kawulka

Marketing w Praktyce: Chwyty SEO dla treści - autor: Marek Stokowski

Chwyty SEO dla treści

Narzędzia

Co i jak robić w SEO, aby czytelników treści zamienić w klientów?

Autor: Marek Stokowski

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych. Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.
Więcej informacji dotyczących m.in. RODO i plików cookies możecie Państwo uzyskać czytając naszą politykę prywatności i cookies

Wiem, Zamknij

Korzystając z serwisu akceptujesz politykę prywatności i cookies.

Copyright 2025 © Marketing w Praktyce

ul. Kwiatowa 116, 05-083 Mariew

Projekt: Cyklopia Studio

na górę