Spis treści wydania drukowanego MwP 1/2018
Tematu numeru: Zyskowne okazje na czasie
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Content – jak na nim zarabiać
Monika Apitz
Najczęściej myślimy o contencie jako o narzędziu promocji – a więc wydatku, który trzeba ponieść. Powoli pojawiają się jednak firmy, które tworzą własny content i przy okazji jeszcze zarabiają.
-
Certyfikaty – wyższa kultura obsługi
Jacek Dąbrowski
Certyfikat potwierdzający kompetencje, biegłość zawodową w obsłudze produktu jest kluczem do profesjonalizacji działań sprzedażowych oraz budowania więzi z klientami. No i przynosi firmom dodatkowe przychody!
-
Sharing i cashback – wyjść poza schemat
Patrycja Ogrodnik
Ekonomia współdzielenia, platformy zakupowe, cashback: to nowoczesne produkty biznesowe, które firmy budują, aby nie tylko zarabiać, ale również wyjść poza schemat i angażować klientów w działania swoich marek.
-
Szkolenia – korzyści dla firmy
Łukasz Wołek
Szkolenia i warsztaty były przyjętymi formami doskonalenia już dla naszych pradziadków. Czy ta droga zdobywania wiedzy i umiejętności pozostaje nadal na tyle skuteczna i uniwersalna, że można ją wdrażać współcześnie i liczyć na takie sukcesy, jak to było kiedyś?
-
Stare – nowe okazje na przychody
opracowanie redakcji
Warsztaty i szkolenia, certyfikaty, sharing, cashback, platforma zakupowa, nawet content: to okazje na przychody ekstra dość często dyskutowane. O kolejnych innych pięciu okazjach mówi się mniej, bo znamy je od lat i nie wydają się tak atrakcyjne, choć sprytnie wykorzystane także mogą wygenerować dodatkowe zarobki!
NARZĘDZIA:
-
Ogrzać się w blasku Lewandowskiego
-
Google staje się mobilne
-
Dobry FAQ tynfa wart
Marcin Kuchno, Robert Tarnowski
Zaskakująco dużo firm i e-sklepów ma na swoich stronach FAQ. Równie mocno zaskakuje, że często są to słabe FAQ-i. Przejrzeliśmy kilkanaście i wyłapaliśmy pięć najpoważniejszych błędów.
-
Frequenty Answered questions (przykład)
Marcin Kuchno, Robert Tarnowski
Czyżbyśmy pomylili się w tytule? Nie, to tylko mała językowa aluzja, że dobry FAQ nie powstał, by zadośćuczynić wymogom SEO, ale żeby dostarczyć klientom bardzo konkretne informacje.
-
Kopciuszek promocji
Krzysztof Bogdalik
Kto nigdy nie zapłakał, czy się nie zaśmiał, słuchając muzyki? Kto nigdy nie miał gęsiej skórki, kiedy w radiu wybrzmiewało „In the Air Tonight” Phila Collinsa, w momencie gdy wchodziła perkusja, niech… wyrzuci swoje słuchawki. Nie ma co dyskutować, muzyka ma wielką moc – pobudza emocje!
-
Testy są fantastyczne
Zrób dobry test, dostarcz dobry content, pokaż go w dobrym świetle – publiczność się pojawi. »
-
Czy umiesz mówić w kocim języku? (przykład)
Grzegorz Miller
W artykule powyżej wspomniałem o fundacji Maddie’s Fund, która na swojej stronie przygotowała test dla właścicieli i fanów kotów. Poznajcie jeszcze kilka innych zanim zabierzecie się do tworzenia własnych. Testy są powszechnie lubiane, niemal w każdej branży możesz po nie sięgnąć, ale łatwo można zepsuć całą zabawę!
-
Zainwestuj w content miliard dolarów
Bartosz Sikora, Wojtek Walczak, Radek Kaczmarek, Karolina Małagocka
Na naszych oczach rodzi się zupełnie nowa siła contentu, który kosztuje miliardy, ale pozwoli zarabiać dziesiątki, jeśli nie setki miliardów.
-
Event w domowym fotelu
Jakub Misiura, Szymon Krzysiak, Jacek Dąbrowski, Szymon Wiercioch
Dawniej eventy planowano z myślą o uczestnikach biorących w wydarzeniu udział osobiście. Rozwój technologii sprawił, że określenie „na żywo” odnosi się również do uczestników śledzących transmisję w internecie. O nich też trzeba zadbać, a wymagają innych udogodnień niż ci obecni na miejscu.
-
Niecodzienne touchpointy
Małgorzata Kaptur, Agnieszka Maszewska
W dobie przeładowania i tradycyjnych mediów i klasycznych punktów styku klientów z markami coraz częściej szukamy rozwiązań niekonwencjonalnych. Nie trzeba jednak sięgać od razu po wymyślny ambient. Wystarczy kreatywnie wykorzystać to, co do tej pory używane nie było. Na przykład: oznakowanie.
OPINIE:
-
Dzień dobry, jestem inwestorem z Nigerii
Spam czy faktycznie ciekawa oferta? Historia internetowych przekrętów jest sprawą bardzo poważną. »
GŁOSY NA CZASIE:
-
Medialny wytrych… to brzmi dumnie
Marcin Kuchno, Robert Tarnowski
Pracując w branży marketingowej, codziennie stajemy przed nowymi wyzwaniami. Czasem takim wyzwaniem bywają kryzysy, czasem wejście na rynek nowego produktu, zmiany korporacyjne lub po prostu nowa strategia sprzedażowa. A co, kiedy nasze wyzwanie komunikacyjne jest… nudne?
SAMOUCZEK COPYWRITERA:
-
Tytuły z życia wzięte
Joanna Oprawa-Karwat, Dominika Paruszewska, Maciej Szulc
Nowy rok zaczynamy copywriterską wizytą na naszym własnym, polskim podwórku. Miło nam donieść, że mamy dobrych specjalistów i specjalistki od sloganów, tytułów i nagłówków!
ANALIZY:
-
Iść w stronę Patagonii
Mateusz Zmyślony
Marki, których używasz, definiują cię. Dlatego coraz więcej ludzi chce kupować świadomie i odpowiedzialnie. Dzięki wiedzy i bez reklamy.
-
Jak nostalgia napędza sprzedaż
Aleksandra Bojanowska, Wojtek Walczak, Radek Kaczmarek, Marta Chalimoniuk-Nowak
Kupując, zwykle myślimy o przyszłości. Chcemy uzyskać korzyści nie dziś, ale za godzinę (pizza na telefon), jutro (bilet do kina), w najbliższe ferie zimowe (nowe narty), w dłuższym terminie (inwestowanie w nieruchomości). Ale ostatnio rośnie popularność produktów z przeszłości.
-
Wiara w siłę nostalgii (przykłady)
wybór redakcji
Oto cztery przykłady produktów opartych na nostalgii za Dawnymi Czasami. Wiadomo, że dwa z nich – Festiwal Legend Rocka Dolina Charlotty oraz serial „Stranger Things” – odniosły sukces. Dwa pozostałe – Tytus de Zoo w kampanii marki Media Markt i Hoop o smaku krówki – niedawno weszły na rynek, więc nie można jeszcze ocenić ich skuteczności.
CASE STUDY:
-
Relacje, które bawią i przyciągają
wybór redakcji
Eventy mają być zabawne dla uczestników: tych biorących w nich udział na żywo, jak też dla widzów relacji na żywo w internecie oraz czytelników relacji opublikowanej później w mediach. Pokazanie zabawy buduje pozytywny wizerunek i motywuje do udziału w kolejnej edycji eventu.
PODATKI W MARKETINGU:
-
Jakie nagrody w konkursach bez podatku?
Maria Pietrzyk-Wdowiak
Wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie: nagrody do 200 zł dla zwycięzców konkursów zwolnione z PIT.
TRENDY:
-
Ekonomia współpracy
Anita Chabrowska-Karpińska
Ten enigmatyczny, zmienny, nie do końca określony, dopiero kształtujący się trend ewoluuje wraz z możliwościami, jakie oferują nam internet i nowe technologie. Ekonomia współpracy.
RAPORT:
-
Polskie marki wygrywają z globalnymi na Facebooku
Kamila Wyrwas, Radosław Pawlak
W rozmowach między marketerami często pada sformułowanie, że social media są dobre, pod warunkiem, że masz na nie pieniądze. Jednak wiele polskich marek radzi sobie świetnie przy stosunkowo niewielkich budżetach. Tak dzieje się np. w segmencie dermokosmetyków.
FELIETON:
-
Rozszerzać, ale z głową
Jan Hartman
Nie zawsze marketingiem jest to, co się nim wydaje. Rozszerzenie sprzedaży o dodatkowe oferty jest sprawą delikatną.
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO