Spis treści wydania drukowanego MwP 2/2018
Tematu numeru: KIEDY CONTENT ZAMIAST REKLAMY
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Kiedy content zamiast reklamy
Content może robić to samo, co reklama, czyli realizować te same, a nawet więcej ważnych funkcji marketingowych. Pod warunkiem wyboru właściwej formy i przygotowania odpowiedniej treści.
-
Funkcja informacyjna
Jest przekazywaniem wiedzy o produktach: o ich oferowanym zakresie (modele, wersje, opakowania), o ich cechach funkcjonalnych i parametrach technicznych.
-
Funkcja perswazyjna
Content perswazyjny często nie łączy się bezpośrednio z produktem/usługą marki, a tylko pośrednio łączy je związek skojarzeniowy (np. infografiki).
-
Funkcja przypominająca
Jest sugestią, aby klient kupił produkt już sobie znany, może już lubiany i kupowany wcześniej.
-
Funkcja utylitarna
Praktyczna przydatność, użyteczność produktu/usługi to fantastyczny pomysł na kreacje i do reklamy, i do contentu.
-
Funkcja zaufania
W erze contentu oznacza to oferowanie wyjątkowej obsługi klienta, uczciwość i przejrzystość, otwartość na testy i próby, budowanie relacji z ważnymi osobami, które są szanowane przez klientów oraz bezpośrednio z samymi klientami.
-
Funkcja wprowadzenia na rynek
Content może wspaniale posłużyć zaprezentowaniu publiczności nowego produktu lub usługi, wywołaniu zainteresowania, dyskusji, pierwszej fali sprzedaży.
-
Funkcja satysfakcji pracowników
Content jest w tej funkcji lepszy od reklamy, ponieważ jest bardziej osobisty. Można go dopasować do każdego pracownika osobno, a także dostarczyć w sposób precyzyjny przez retargeting lub social media.
-
Funkcja wizerunkowa
Trafny content szybko buduje wizerunek – to, co myślą klienci, gdy widzą nazwę marki i jej logo.
-
Funkcja reakcji na bieżące tematy
Sukces marketingowy w social mediach w równej mierze polega na tworzeniu oryginalnych treści, jak też reagowaniu na zdarzenia, które zachodzą poza marką.
ANALIZY:
-
Otwieranie oczu na strategię
Marta Chalimoniuk-Nowak
Dla bardzo wielu polskich przedsiębiorców pierwsza w historii ich brandów decyzja o opracowaniu strategii marki staje się pierwszą próbą poznania rynku, pierwszą okazją do zlecenia badań. Dla wielu to odkrywcza i bezcenna wiedza, czasem szeroko otwierająca oczy.
-
Jak zmieniło strategię Hot Wheels
oprac. redakcji
Hot Wheels to kolekcjonerskie samochodziki. Ale podobnych kolorowych autek jest mnóstwo na rynku. Marka zmieniła więc strategię komunikacji: postawiła na promocję zakręconych tras, którymi śmigają samochodziki. Dzięki temu stała się liderem w dość zatłoczonej branży.
-
Jak zmieniło strategię Volvo
oprac. redakcji
Bywa że zmiana strategii komunikacji jest reakcją na działania konkurencji. Zamiast brać udział w wyścigu, w którym zwycięstwa nie da się utrzymać na dłużej, marka zaczyna mówić o czymś charakterystycznym dla siebie i jednocześnie wartościowym dla klientów w dłuższej perspektywie. Tak właśnie zrobiło Volvo.
-
Przepis jest prosty: rozrywka i edukacja
Marcel Płoszczyński, Agnieszka Szczepanik
Istnieją dwa główne argumenty sprzedażowe – emocjonalny i racjonalny. Klienci szukają rozrywki/wzruszeń oraz informacji/edukacji. Jeśli na tym się skupisz, skutecznie dotrzesz do pożądanych odbiorców.
-
Kawa, kawusia – strategiczne narracje
Kamil Kociszewski, Marta Chalimoniuk-Nowak
Kawa sprzedaje się świetnie zarówno w B2C, jak i w B2B. Toteż marketerze, może właśnie w analizie narracji marek kawowych znajdziesz wiele pomysłów na odświeżenie i uatrakcyjnienie strategii marketingowych i komunikacji swojego brandu!
-
Jak sprzedawać klientom, którzy mają wszystko?
Adam Braumberger, Dominika Trawka, Marzena Kamińska, Marta Bryła-Gozdyra
Czy możliwa jest sprzedaż komuś, kto już ma wszystko i niczego mu nie brakuje? Pytanie jest ważne, ponieważ chodzi tu o klientów dużych, ze sporymi budżetami, płacących, gdy się ich pozyska, regularnie i bez poślizgów. Tacy klienci dla każdej marki mogą być skarbem przez wiele, wiele lat.
-
Jak dotrzeć do klienta, który ma wszystko (przykłady)
oprac. redakcji
Eksperci w swojej analizie „Jak sprzedawać klientom, którzy mają wszystko?” wyrazili opinię, że aby skłonić klientów do zainteresowania się czymś czy zakupu, jeśli de facto takich potrzeb nie odczuwają, nie wystarczy nawet wyrafinowany komunikat reklamowy. To twardy orzech do zgryzienia dla marketingu. Co innego jednak, gdy między marką a konsumentem, który ma wszystko, pojawią się relacje
-
Gafy marek modowych
SAMOUCZEK COPYWRITERA:
-
Copy dobre i złe na FB
Patrycja Ogrodnik, Sebastian Filipowicz, Anna Misiaszek
Dotychczas na łamach „Samouczka” zajmowaliśmy się głównie copywritingiem w mediach tradycyjnych: gazetach i miesięcznikach, serwisach internetowych. W tym odcinku zaglądamy na Facebooka.
NARZĘDZIA:
-
Digital od zera
-
Najpierw wizerunek, potem sprzedaż
Karina Ananicz
Czy redaktorzy z „Forbes” przesadzili, okrzykując Instagram najcenniejszym narzędziem sprzedaży? A może to dla nas komunikat o nowoczesnym, ważnym podejściu do marketingu: najpierw wizerunek, potem sprzedaż?
-
SEO dla biznesu lokalnego
-
Współtworzenie świata milenialsów
Jonasz Wiercioch
Mało kto orientuje się, jak regularnie trafiać do milenialsów z komunikacją marketingową. A to niewątpliwie najbardziej interesująca dziś klientela.
-
Event za 1000 zł – można?
-
Trójwymiarowe spojrzenie na klienta
Paweł Mazurek
Tworzenie behawioralnego profilu klienta to temat rzeka. Rynek zalewają tysiące ofert, które kompletnie tego klienta nie interesują! Można to jednak rozwiązać – wystarczy spojrzeć na świat danych trójwymiarowo.
-
Podglądaj finmarki
Alexander Beresford, Maciej Szulc
Każdy produkt i usługę można pokazać jako wydatek, inwestycję, pomysł na oszczędność, narzędzie zarabiania. Dlatego podstawowa znajomość specyfiki komunikacji w branży finansowej przyda się każdemu marketerowi.
GŁOSY NA CZASIE:
-
Komu zlecić zarządzanie marką pracodawcy?
Marcin Kuchno, Robert Tarnowski
Nagle okazuje się, że zatrudnienie dobrego pracownika trwa nawet kilka miesięcy, a przekonanie obecnych, żeby zostali, graniczy z cudem. Wniosek? Trzeba zbudować atrakcyjny wizerunek pracodawcy, tylko jak i kto powinien to zrobić?
-
Czasem warto na skróty
Tomasz Chmielewski
Stworzenie marki od zera wymaga zwykle poświęcenia wiele czasu na kwestie strategiczne i koncepcyjne. A może nie zawsze tak musi być?
PODATKI W MARKETINGU:
-
Ulga nie dla marketerów
Maria Pietrzyk-Wdowiak
W nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych sprecyzowano grupę twórców, którzy mogą skorzystać z nowych przywilejów od stycznia 2018 r. Jest niestety nieliczna.
CASE STUDY:
-
Dobry duch w mercedesie
Adam Braumberger
Kiedyś mówiło się, że to tak dobry produkt, że sam się sprzedaje. Dziś samo coś, choćby było niepowtarzalnym cudem świata, nie przyciągnie takiej uwagi, jak człowiek, który to coś ogląda, recenzuje, używa.
-
Marka plus wartościowe „coś”
oprac. redakcji
Czasami wystarczy do zwykłego produktu, miejsca, czynności czy człowieka dodać element wzbogacający, wyróżniający i nieoczekiwanie powstaje świetna marka.
FELIETON:
-
Infonarracja – więcej niż reklama
Jan Hartman
Każdy gotów jest wybrać coś nieoczywistego i niebranego przez siebie wcześniej pod uwagę – jeśli tylko zostanie do tego przekonany. Przekonany za pomocą argumentów, a nie tylko reklamy.
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO