• MYŚL I TWÓRZ
  • SZKOLENIA
    • planowanie i strategia marketingowa
    • spacer
    • nowoczesna komunikacja marketingowa
    • spacer
    • zarządzanie marketingiem
    • spacer
    • szkolenia zamknięte - oferta
  • KALENDARZ SZKOLEŃ
  • MAGAZYN MwP
  • ARTYKUŁY
  • PRENUMERATA
  • KONTAKT
L-shop
  • Marketing w Praktyce
  • MwP
  • Spis treści MwP 2/2018
Marketing w Praktyce

spis treści

Spis treści wydania drukowanego MwP 2/2018

Tematu numeru: KIEDY CONTENT ZAMIAST REKLAMY

 

ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

 
  • Kiedy content zamiast reklamy

     

    Content może robić to samo, co reklama, czyli realizować te same, a nawet więcej ważnych funkcji marketingowych. Pod warunkiem wyboru właściwej formy i przygotowania odpowiedniej treści.

  • Funkcja informacyjna

     

    Jest przekazywaniem wiedzy o produktach: o ich oferowanym zakresie (modele, wersje, opakowania), o ich cechach funkcjonalnych i parametrach technicznych.

  • Funkcja perswazyjna

     

    Content perswazyjny często nie łączy się bezpośrednio z produktem/usługą marki, a tylko pośrednio łączy je związek skojarzeniowy (np. infografiki).

  • Funkcja przypominająca

     

    Jest sugestią, aby klient kupił produkt już sobie znany, może już lubiany i kupowany wcześniej.

  • Funkcja utylitarna

     

    Praktyczna przydatność, użyteczność produktu/usługi to fantastyczny pomysł na kreacje i do reklamy, i do contentu.

  • Funkcja zaufania

     

    W erze contentu oznacza to oferowanie wyjątkowej obsługi klienta, uczciwość i przejrzystość, otwartość na testy i próby, budowanie relacji z ważnymi osobami, które są szanowane przez klientów oraz bezpośrednio z samymi klientami.

  • Funkcja wprowadzenia na rynek

     

    Content może wspaniale posłużyć zaprezentowaniu publiczności nowego produktu lub usługi, wywołaniu zainteresowania, dyskusji, pierwszej fali sprzedaży.

  • Funkcja satysfakcji pracowników

     

    Content jest w tej funkcji lepszy od reklamy, ponieważ jest bardziej osobisty. Można go dopasować do każdego pracownika osobno, a także dostarczyć w sposób precyzyjny przez retargeting lub social media.

  • Funkcja wizerunkowa

     

    Trafny content szybko buduje wizerunek – to, co myślą klienci, gdy widzą nazwę marki i jej logo.

  • Funkcja reakcji na bieżące tematy

     

    Sukces marketingowy w social mediach w równej mierze polega na tworzeniu oryginalnych treści, jak też reagowaniu na zdarzenia, które zachodzą poza marką.

ANALIZY:

 
  • Otwieranie oczu na strategię

    Marta Chalimoniuk-Nowak

    Dla bardzo wielu polskich przedsiębiorców pierwsza w historii ich brandów decyzja o opracowaniu strategii marki staje się pierwszą próbą poznania rynku, pierwszą okazją do zlecenia badań. Dla wielu to odkrywcza i bezcenna wiedza, czasem szeroko otwierająca oczy.

  • Jak zmieniło strategię Hot Wheels

    oprac. redakcji

    Hot Wheels to kolekcjonerskie samochodziki. Ale podobnych kolorowych autek jest mnóstwo na rynku. Marka zmieniła więc strategię komunikacji: postawiła na promocję zakręconych tras, którymi śmigają samochodziki. Dzięki temu stała się liderem w dość zatłoczonej branży.

  • Jak zmieniło strategię Volvo

    oprac. redakcji

    Bywa że zmiana strategii komunikacji jest reakcją na działania konkurencji. Zamiast brać udział w wyścigu, w którym zwycięstwa nie da się utrzymać na dłużej, marka zaczyna mówić o czymś charakterystycznym dla siebie i jednocześnie wartościowym dla klientów w dłuższej perspektywie. Tak właśnie zrobiło Volvo.

  • Przepis jest prosty: rozrywka i edukacja

    Marcel Płoszczyński, Agnieszka Szczepanik

    Istnieją dwa główne argumenty sprzedażowe – emocjonalny i racjonalny. Klienci szukają rozrywki/wzruszeń oraz informacji/edukacji. Jeśli na tym się skupisz, skutecznie dotrzesz do pożądanych odbiorców.

  • Kawa, kawusia – strategiczne narracje

    Kamil Kociszewski, Marta Chalimoniuk-Nowak

    Kawa sprzedaje się świetnie zarówno w B2C, jak i w B2B. Toteż marketerze, może właśnie w analizie narracji marek kawowych znajdziesz wiele pomysłów na odświeżenie i uatrakcyjnienie strategii marketingowych i komunikacji swojego brandu!

  • Jak sprzedawać klientom, którzy mają wszystko?

    Adam Braumberger, Dominika Trawka, Marzena Kamińska, Marta Bryła-Gozdyra

    Czy możliwa jest sprzedaż komuś, kto już ma wszystko i niczego mu nie brakuje? Pytanie jest ważne, ponieważ chodzi tu o klientów dużych, ze sporymi budżetami, płacących, gdy się ich pozyska, regularnie i bez poślizgów. Tacy klienci dla każdej marki mogą być skarbem przez wiele, wiele lat.

  • Jak dotrzeć do klienta, który ma wszystko (przykłady)

    oprac. redakcji

    Eksperci w swojej analizie „Jak sprzedawać klientom, którzy mają wszystko?” wyrazili opinię, że aby skłonić klientów do zainteresowania się czymś czy zakupu, jeśli de facto takich potrzeb nie odczuwają, nie wystarczy nawet wyrafinowany komunikat reklamowy. To twardy orzech do zgryzienia dla marketingu. Co innego jednak, gdy między marką a konsumentem, który ma wszystko, pojawią się relacje

  • Gafy marek modowych

    Anita Chabrowska-Karpińska

    Marki modowe walczą o uwagę, zainteresowanie i przychylność klientów na wiele różnych sposobów. Same dobre chęci jednak tu nie wystarczą, gdyż moda to temat śliski, wymagający delikatności i umiejętnego odnajdywania się w głowach konsumentów.  »

SAMOUCZEK COPYWRITERA:

 
  • Copy dobre i złe na FB

    Patrycja Ogrodnik, Sebastian Filipowicz, Anna Misiaszek

    Dotychczas na łamach „Samouczka” zajmowaliśmy się głównie copywritingiem w mediach tradycyjnych: gazetach i miesięcznikach, serwisach internetowych. W tym odcinku zaglądamy na Facebooka.

NARZĘDZIA:

 
  • Digital od zera

    Marta Ulman

    Jeśli do tej pory twoja marka wkładała w działania digital marketingowe tu 300, a tam 500 zł, a teraz chcesz przejść do wyższej ligi – musisz mieć plan. I to plan uwzględniający realia roku 2018.  »

  • Najpierw wizerunek, potem sprzedaż

    Karina Ananicz

    Czy redaktorzy z „Forbes” przesadzili, okrzykując Instagram najcenniejszym narzędziem sprzedaży? A może to dla nas komunikat o nowoczesnym, ważnym podejściu do marketingu: najpierw wizerunek, potem sprzedaż?

  • SEO dla biznesu lokalnego

    Michał Bednarski

    To, co wcześniej było zarezerwowane tylko dla dużych graczy, tj. pierwsze strony wyników wyszukiwania, teraz jest osiągalne nawet dla pani Bożenki z osiedlowego zakładu fryzjerskiego.  »

  • Współtworzenie świata milenialsów

    Jonasz Wiercioch

    Mało kto orientuje się, jak regularnie trafiać do milenialsów z komunikacją marketingową. A to niewątpliwie najbardziej interesująca dziś klientela.

  • Event za 1000 zł – można?

    Barbara Marcisz, Jonasz Wiercioch

    Zwykle budżet – a precyzyjniej jego brak – jest najczęstszym powodem narzekania marketerów. Gdybyśmy tylko mieli pieniądze, to ho ho! Tymczasem da się znaleźć tak tanie kanały marketingu, w których jeden tysiąc w zupełności wystarczy.  »

  • Trójwymiarowe spojrzenie na klienta

    Paweł Mazurek

    Tworzenie behawioralnego profilu klienta to temat rzeka. Rynek zalewają tysiące ofert, które kompletnie tego klienta nie interesują! Można to jednak rozwiązać – wystarczy spojrzeć na świat danych trójwymiarowo.

  • Podglądaj finmarki

    Alexander Beresford, Maciej Szulc

    Każdy produkt i usługę można pokazać jako wydatek, inwestycję, pomysł na oszczędność, narzędzie zarabiania. Dlatego podstawowa znajomość specyfiki komunikacji w branży finansowej przyda się każdemu marketerowi.

GŁOSY NA CZASIE:

 
  • Komu zlecić zarządzanie marką pracodawcy?

    Marcin Kuchno, Robert Tarnowski

    Nagle okazuje się, że zatrudnienie dobrego pracownika trwa nawet kilka miesięcy, a przekonanie obecnych, żeby zostali, graniczy z cudem. Wniosek? Trzeba zbudować atrakcyjny wizerunek pracodawcy, tylko jak i kto powinien to zrobić?

  • Czasem warto na skróty

    Tomasz Chmielewski

    Stworzenie marki od zera wymaga zwykle poświęcenia wiele czasu na kwestie strategiczne i koncepcyjne. A może nie zawsze tak musi być?

PODATKI W MARKETINGU:

 
  • Ulga nie dla marketerów

    Maria Pietrzyk-Wdowiak

    W nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych sprecyzowano grupę twórców, którzy mogą skorzystać z nowych przywilejów od stycznia 2018 r. Jest niestety nieliczna.

CASE STUDY:

  • Dobry duch w mercedesie

    Adam Braumberger

    Kiedyś mówiło się, że to tak dobry produkt, że sam się sprzedaje. Dziś samo coś, choćby było niepowtarzalnym cudem świata, nie przyciągnie takiej uwagi, jak człowiek, który to coś ogląda, recenzuje, używa.

  • Marka plus wartościowe „coś”

    oprac. redakcji

    Czasami wystarczy do zwykłego produktu, miejsca, czynności czy człowieka dodać element wzbogacający, wyróżniający i nieoczekiwanie powstaje świetna marka.

FELIETON:

 
  • Infonarracja – więcej niż reklama

    Jan Hartman

    Każdy gotów jest wybrać coś nieoczywistego i niebranego przez siebie wcześniej pod uwagę – jeśli tylko zostanie do tego przekonany. Przekonany za pomocą argumentów, a nie tylko reklamy.

 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 

POLECAMY

Marketing w Praktyce: Konto firmowe na Facebooku – czy ma sens? - autor: Kinga Kantor

Konto firmowe na Facebooku – czy ma sens?

Narzędzia

Konto firmowe na Facebooku – tak czy nie? To pytanie zadaje sobie dziś wiele marek.

Autor: Kinga Kantor

Marketing w Praktyce: Google Ads dla lokalnych biznesów - autor: Karolina Kawulka

Google Ads dla lokalnych biznesów

Narzędzia

Łącząc te działania można znakomicie zwiększyć sprzedaż offline dzięki reklamom online.

Autor: Karolina Kawulka

Marketing w Praktyce: Chwyty SEO dla treści - autor: Marek Stokowski

Chwyty SEO dla treści

Narzędzia

Co i jak robić w SEO, aby czytelników treści zamienić w klientów?

Autor: Marek Stokowski

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych. Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.
Więcej informacji dotyczących m.in. RODO i plików cookies możecie Państwo uzyskać czytając naszą politykę prywatności i cookies

Wiem, Zamknij

Korzystając z serwisu akceptujesz politykę prywatności i cookies.

Copyright 2025 © Marketing w Praktyce

ul. Kwiatowa 116, 05-083 Mariew

Projekt: Cyklopia Studio

na górę