Start MwP Spis treści MwP 2/2018
Drukuj

Spis treści wydania drukowanego MwP 2/2018

Spis treści wydania drukowanego MwP 2/2018

Tematu numeru: KIEDY CONTENT ZAMIAST REKLAMY

 

ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

 
  • Kiedy content zamiast reklamy

    Content może robić to samo, co reklama, czyli realizować te same, a nawet więcej ważnych funkcji marketingowych. Pod warunkiem wyboru właściwej formy i przygotowania odpowiedniej treści.

  • Funkcja informacyjna

    Jest przekazywaniem wiedzy o produktach: o ich oferowanym zakresie (modele, wersje, opakowania), o ich cechach funkcjonalnych i parametrach technicznych.

  • Funkcja perswazyjna

    Content perswazyjny często nie łączy się bezpośrednio z produktem/usługą marki, a tylko pośrednio łączy je związek skojarzeniowy (np. infografiki).

  • Funkcja przypominająca

    Jest sugestią, aby klient kupił produkt już sobie znany, może już lubiany i kupowany wcześniej.

  • Funkcja utylitarna

    Praktyczna przydatność, użyteczność produktu/usługi to fantastyczny pomysł na kreacje i do reklamy, i do contentu.

  • Funkcja zaufania

    W erze contentu oznacza to oferowanie wyjątkowej obsługi klienta, uczciwość i przejrzystość, otwartość na testy i próby, budowanie relacji z ważnymi osobami, które są szanowane przez klientów oraz bezpośrednio z samymi klientami.

  • Funkcja wprowadzenia na rynek

    Content może wspaniale posłużyć zaprezentowaniu publiczności nowego produktu lub usługi, wywołaniu zainteresowania, dyskusji, pierwszej fali sprzedaży.

  • Funkcja satysfakcji pracowników

    Content jest w tej funkcji lepszy od reklamy, ponieważ jest bardziej osobisty. Można go dopasować do każdego pracownika osobno, a także dostarczyć w sposób precyzyjny przez retargeting lub social media.

  • Funkcja wizerunkowa

    Trafny content szybko buduje wizerunek – to, co myślą klienci, gdy widzą nazwę marki i jej logo.

  • Funkcja reakcji na bieżące tematy

    Sukces marketingowy w social mediach w równej mierze polega na tworzeniu oryginalnych treści, jak też reagowaniu na zdarzenia, które zachodzą poza marką.

ANALIZY:

 
  • Otwieranie oczu na strategię

    Marta Chalimoniuk-Nowak

    Dla bardzo wielu polskich przedsiębiorców pierwsza w historii ich brandów decyzja o opracowaniu strategii marki staje się pierwszą próbą poznania rynku, pierwszą okazją do zlecenia badań. Dla wielu to odkrywcza i bezcenna wiedza, czasem szeroko otwierająca oczy.

  • Jak zmieniło strategię Hot Wheels

    oprac. redakcji

    Hot Wheels to kolekcjonerskie samochodziki. Ale podobnych kolorowych autek jest mnóstwo na rynku. Marka zmieniła więc strategię komunikacji: postawiła na promocję zakręconych tras, którymi śmigają samochodziki. Dzięki temu stała się liderem w dość zatłoczonej branży.

  • Jak zmieniło strategię Volvo

    oprac. redakcji

    Bywa że zmiana strategii komunikacji jest reakcją na działania konkurencji. Zamiast brać udział w wyścigu, w którym zwycięstwa nie da się utrzymać na dłużej, marka zaczyna mówić o czymś charakterystycznym dla siebie i jednocześnie wartościowym dla klientów w dłuższej perspektywie. Tak właśnie zrobiło Volvo.

  • Przepis jest prosty: rozrywka i edukacja

    Marcel Płoszczyński, Agnieszka Szczepanik

    Istnieją dwa główne argumenty sprzedażowe – emocjonalny i racjonalny. Klienci szukają rozrywki/wzruszeń oraz informacji/edukacji. Jeśli na tym się skupisz, skutecznie dotrzesz do pożądanych odbiorców.

  • Kawa, kawusia – strategiczne narracje

    Kamil Kociszewski, Marta Chalimoniuk-Nowak

    Kawa sprzedaje się świetnie zarówno w B2C, jak i w B2B. Toteż marketerze, może właśnie w analizie narracji marek kawowych znajdziesz wiele pomysłów na odświeżenie i uatrakcyjnienie strategii marketingowych i komunikacji swojego brandu!

  • Jak sprzedawać klientom, którzy mają wszystko?

    Adam Braumberger, Dominika Trawka, Marzena Kamińska, Marta Bryła-Gozdyra

    Czy możliwa jest sprzedaż komuś, kto już ma wszystko i niczego mu nie brakuje? Pytanie jest ważne, ponieważ chodzi tu o klientów dużych, ze sporymi budżetami, płacących, gdy się ich pozyska, regularnie i bez poślizgów. Tacy klienci dla każdej marki mogą być skarbem przez wiele, wiele lat.

  • Jak dotrzeć do klienta, który ma wszystko (przykłady)

    oprac. redakcji

    Eksperci w swojej analizie „Jak sprzedawać klientom, którzy mają wszystko?” wyrazili opinię, że aby skłonić klientów do zainteresowania się czymś czy zakupu, jeśli de facto takich potrzeb nie odczuwają, nie wystarczy nawet wyrafinowany komunikat reklamowy. To twardy orzech do zgryzienia dla marketingu. Co innego jednak, gdy między marką a konsumentem, który ma wszystko, pojawią się relacje

  • Gafy marek modowych

    Anita Chabrowska-Karpińska

    Marki modowe walczą o uwagę, zainteresowanie i przychylność klientów na wiele różnych sposobów. Same dobre chęci jednak tu nie wystarczą, gdyż moda to temat śliski, wymagający delikatności i umiejętnego odnajdywania się w głowach konsumentów.  »

SAMOUCZEK COPYWRITERA:

 
  • Copy dobre i złe na FB

    Patrycja Ogrodnik, Sebastian Filipowicz, Anna Misiaszek

    Dotychczas na łamach „Samouczka” zajmowaliśmy się głównie copywritingiem w mediach tradycyjnych: gazetach i miesięcznikach, serwisach internetowych. W tym odcinku zaglądamy na Facebooka.

NARZĘDZIA:

 

GŁOSY NA CZASIE:

 
  • Komu zlecić zarządzanie marką pracodawcy?

    Marcin Kuchno, Robert Tarnowski

    Nagle okazuje się, że zatrudnienie dobrego pracownika trwa nawet kilka miesięcy, a przekonanie obecnych, żeby zostali, graniczy z cudem. Wniosek? Trzeba zbudować atrakcyjny wizerunek pracodawcy, tylko jak i kto powinien to zrobić?

  • Czasem warto na skróty

    Tomasz Chmielewski

    Stworzenie marki od zera wymaga zwykle poświęcenia wiele czasu na kwestie strategiczne i koncepcyjne. A może nie zawsze tak musi być?

PODATKI W MARKETINGU:

 
  • Ulga nie dla marketerów

    Maria Pietrzyk-Wdowiak

    W nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych sprecyzowano grupę twórców, którzy mogą skorzystać z nowych przywilejów od stycznia 2018 r. Jest niestety nieliczna.

CASE STUDY:

  • Dobry duch w mercedesie

    Adam Braumberger

    Kiedyś mówiło się, że to tak dobry produkt, że sam się sprzedaje. Dziś samo coś, choćby było niepowtarzalnym cudem świata, nie przyciągnie takiej uwagi, jak człowiek, który to coś ogląda, recenzuje, używa.

  • Marka plus wartościowe „coś”

    oprac. redakcji

    Czasami wystarczy do zwykłego produktu, miejsca, czynności czy człowieka dodać element wzbogacający, wyróżniający i nieoczekiwanie powstaje świetna marka.

FELIETON:

 
  • Infonarracja – więcej niż reklama

    Jan Hartman

    Każdy gotów jest wybrać coś nieoczywistego i niebranego przez siebie wcześniej pod uwagę – jeśli tylko zostanie do tego przekonany. Przekonany za pomocą argumentów, a nie tylko reklamy.

 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 
 

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij