Spis treści wydania drukowanego MwP 3/2018
Tematu numeru: Czas influencerów
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Wszyscy na tym zyskują
Marta Ulman
Przestaliśmy wierzyć reklamom. Z badań wynika, że tylko co trzeci polski internauta ufa tym telewizyjnym. Wcale nie lepiej traktujemy billboardy czy reklamę prasową. Co w tej sytuacji pozostaje marketerom? Twórcy internetowi!
-
Z pasją i własną drużyną
Karolina Małagocka
Posiadanie własnego influencera to dla wielu firm często jedyny sposób, by konsekwentnego zbudować wizerunek u klientów przekonującą komunikacją. Dotyczy to zwłaszcza branż trudnych, jak IT, budownictwo, przemysł ciężki, transport oraz branż bardzo konkurencyjnych, jak edukacja, moda, zdrowie, motoryzacja.
-
Lifestyle potrafi przywiązać
-
Wpływowy ojciec z Marsa
-
Akcja z influencerem nie musi być idealna
Anna Zalewska
Skuteczna akcja z influencerem nie musi być idealna. Musi być za to szczera i przydatna. Wtedy widzowie wybaczają drobne wpadki i niedociągnięcia swoim ulubieńcom i współpracującym z nim markom, bo przecież starają się zrobić coś fajnego.
-
Mecenas to brzmi dumnie!
Magdalena Górnicka-Partyka
Tworząc kampanie reklamowe z influencerami, łatwo i często gubimy optykę odbiorcy. Stawiamy na interaktywne formaty, niestandardową prezentację produktu, zamiast proponować czytelnikom lub widzom internetowego twórcy jakościową treść, która nie zwodzi, nie oszukuje, nie udaje czegoś, czym nie jest.
-
Wzruszyć i przykuć uwagę
Robert Tarnowski, Marcin Kuchno
We współpracy z Samsungiem Casey stworzył wielkiego drona, na którym mógł wzbić się w powietrze. Dla nas, jako zwykłych odbiorców, był to bardzo wciągający film. Przez kilka minut czekaliśmy w napięciu – poleci czy nie? Przykładów dobrze skrojonych akcji influencerskich jest również wiele na naszym podwórku.
-
Typologia influencerów
Grzegorz Miller
NARZĘDZIA:
-
Nowy klient i pierwszy zakup
-
Jak kupujemy pierwszy używany samochód
W artykule na poprzednich stronach przedstawiliśmy cztery typy nowych klientów i produktowe wymagania, które stawiają oni markom. Teraz chcemy sprawdzić, czy firmy odpowiednio przygotowują swoje oferty i treści dla tego typu klientów.
-
Profilowania ucz się od dewelopera
Tomasz Starzyński
Personalizacja i segmentacja: te dwa słowa stanowią o przyszłości marketingu online. Aby robić dobry marketing w sieci, trzeba precyzyjnie wiedzieć, kto jest pożądanym odbiorcą.
-
A gdzie są twoje profit pools?
Krzysztof Stankiewicz
Zwykły pasażer wielokrotnie zastanawiał się, jak linii lotniczej udaje się zarobić na bilecie do europejskiego miasta za 39,9 zł, wydając później na pokładzie 3–4 razy tyle na napoje czy kanapki, na których przewoźnik ma bardzo wysokie marże. Umiejętność właściwej identyfikacji profit pools i późniejszego ich wykorzystania to gra niełatwa, ale na pewno warta świeczki.
-
Profit pools kawiarni i Red Bulla
Co łączy kawiarnie i Red Bulla, oprócz okazji do konsumpcji kofeiny zawartej w napojach? Silny związek ze strategiczną koncepcją profit pools, centrów marży/zysku. Jeśli szukasz trendów i pomysłów na skuteczny marketing i biznes, warto spojrzeć w ten sposób na swoją branżę.
-
Goście specjalni na evencie
Olga Zalewska, Barbara Marcisz, Jonasz Wiercioch, Yaga Widera, Paweł Haberka
Gość specjalny to jeden z nieodzownych elementów większości wydarzeń, szczególnie tych biznesowych. Jego wybór powinien być przemyślany, ponieważ w grę wchodzi sporo – zadowolenie uczestników płacących za udział oraz reputacja twojej marki jako organizatora lub sponsora.
-
Jak promować event z gościem specjalnym
Gość specjalny to jeden z najsilniejszych magnesów promocyjnych eventów rozrywkowych, biznesowych, edukacyjnych, kulturalnych. Trzeba mieć jednak dobry plan na działania przed, w trakcie i po evencie, by wykorzystać jego obecność w jak największej liczby komunikatów.
-
E-mail marketing wciąż na czasie
Renata Gajoch-Bielecka
Trzeba wiedzieć, jak funkcjonuje przeciętny internauta i po co zagląda do skrzynki e-mailowej, bo wtedy łatwiej przygotować treści, które zachęcą go do zapisu na nasz newsletter, a potem będą podtrzymywać jego zainteresowanie.
CASE STUDY:
OPINIE:
-
By wyjąć, włóż!
Justyna Wojtaszczyk
O uwagę klientów walczy wiele marek. Wymyślają ciekawe rozwiązania, angażują agencje. A jednak często to nie działa. Brakuje chemii…
-
Co zrobi marketing z niedzielą
Przemysław Bogdański
Jak pokazuje przykład Węgier, niedzielny zakaz handlu nie zawsze skutecznie przyjmuje się w gospodarce.
ANALIZY:
-
Prostota przyciąga
Anita Chabrowska-Karpińska
Każdej akcji towarzyszy reakcja, a trend budzi antytrend. Mnogość opcji, wersji czy wielkości opakowań powoduje więc, że wielu klientów tęskni za prostym wyborem. I sięga po marki, które zbudowały reputację na prostocie.
-
Konfliktowe reklamy. Content łagodzący
Monika Apitz
Reklamy denerwują, to widać. Wzrasta popularność blokerów i wpływa coraz więcej skarg do Komisji Etyki Reklamy. Z contentem nie ma takich problemów. Zastanówmy się więc nad jednym z możliwych rozwiązań problemu. Oto jak można te kontrowersyjne i drażniące reklamy, na które wpłynęły skargi do KER, przełożyć na odpowiedni content.
GŁOSY NA CZASIE:
-
Zacznij od prostego języka
Robert Tarnowski, Marcin Kuchno
Kiedy „branżowe słowa” zaczynają dominować w przekazach marketingowych, to może zwiastować komunikacyjną katastrofę.
-
Wideoreklama w 3,8 sekundy!
Tomasz Chmielewski
Niektóre marki próbują już swych sił w lidze sprinterów. I czasem, kiedy skracanie reklamy jest częścią pomysłu kreatywnego, efekty mogą być fantastyczne.
TRENDY:
-
3xW dla hoteli (i innych branż)
Marcin Dragan
Miniony rok był dobry dla polskiego hotelarstwa: dla właścicieli i operatorów obiektów oraz dla klientów. Wzrosła podaż i popyt, a przychody i zyski poszły w górę. Mimo to, a może właśnie dlatego, rok obecny będzie obfitować w zmiany. Odczują je także inne branże powiązane z hotelarstwem.
PODATKI W MARKETINGU:
-
CSR i korzyści podatkowe
Maria Pietrzyk-Wdowiak
Zarządzanie przez zrównoważony rozwój, czyli CSR dobrze wkomponowany w strategię marketingową, przynosi również korzyści podatkowe.
FELIETON:
-
Cnota blogera, cnota marketera
Jan Hartman
Obawiam się, że biznes będzie musiał wykrzesać z siebie trochę pokory w procesie przenoszenia marketingu i sprzedaży do sieci. Arogancja w marketingu na dłuższą metę nie popłaca.
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO