• MYŚL I TWÓRZ
  • SZKOLENIA
    • planowanie i strategia marketingowa
    • spacer
    • nowoczesna komunikacja marketingowa
    • spacer
    • zarządzanie marketingiem
    • spacer
    • szkolenia zamknięte - oferta
  • KALENDARZ SZKOLEŃ
  • MAGAZYN MwP
  • ARTYKUŁY
  • PRENUMERATA
  • KONTAKT
L-shop
  • Marketing w Praktyce
  • MwP
  • Spis treści MwP 3/2018
Marketing w Praktyce

spis treści

Spis treści wydania drukowanego MwP 3/2018

Tematu numeru: Czas influencerów

 

ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

 
  • Wszyscy na tym zyskują

    Marta Ulman

    Przestaliśmy wierzyć reklamom. Z badań wynika, że tylko co trzeci polski internauta ufa tym telewizyjnym. Wcale nie lepiej traktujemy billboardy czy reklamę prasową. Co w tej sytuacji pozostaje marketerom? Twórcy internetowi!

  • Z pasją i własną drużyną

    Karolina Małagocka

    Posiadanie własnego influencera to dla wielu firm często jedyny sposób, by konsekwentnego zbudować wizerunek u klientów przekonującą komunikacją. Dotyczy to zwłaszcza branż trudnych, jak IT, budownictwo, przemysł ciężki, transport oraz branż bardzo konkurencyjnych, jak edukacja, moda, zdrowie, motoryzacja.

  • Lifestyle potrafi przywiązać

    Diana Stachera

    Kiedyś, gdy marketer zlecał do wykonania film lub plakat z udziałem gwiazdy, dostawał na biurko gotowy materiał. Teraz jest zupełnie inaczej. W projektach z influencerami możemy na bieżąco pracować z tymi, których lubimy i podziwiamy.  »

  • Wpływowy ojciec z Marsa

    Łukasz Wołek

    Wśród influencerów są także tacy, którzy chcieliby swoją pracę traktować wyłącznie biznesowo. Zapominają jednak często o tym, że nie tak się zdobywa autorytet u odbiorców. A influencer niewiarygodny to influencer nieskuteczny – i gdzie wtedy miejsce na biznes?  »

  • Akcja z influencerem nie musi być idealna

    Anna Zalewska

    Skuteczna akcja z influencerem nie musi być idealna. Musi być za to szczera i przydatna. Wtedy widzowie wybaczają drobne wpadki i niedociągnięcia swoim ulubieńcom i współpracującym z nim markom, bo przecież starają się zrobić coś fajnego.

  • Mecenas to brzmi dumnie!

    Magdalena Górnicka-Partyka

    Tworząc kampanie reklamowe z influencerami, łatwo i często gubimy optykę odbiorcy. Stawiamy na interaktywne formaty, niestandardową prezentację produktu, zamiast proponować czytelnikom lub widzom internetowego twórcy jakościową treść, która nie zwodzi, nie oszukuje, nie udaje czegoś, czym nie jest.

  • Wzruszyć i przykuć uwagę

    Robert Tarnowski, Marcin Kuchno

    We współpracy z Samsungiem Casey stworzył wielkiego drona, na którym mógł wzbić się w powietrze. Dla nas, jako zwykłych odbiorców, był to bardzo wciągający film. Przez kilka minut czekaliśmy w napięciu – poleci czy nie? Przykładów dobrze skrojonych akcji influencerskich jest również wiele na naszym podwórku.

  • Typologia influencerów

    Grzegorz Miller

     

NARZĘDZIA:

 
  • Nowy klient i pierwszy zakup

    Justyna Wojtaszczyk, Adam Braumberger, Dominika Trawka

    Marketerzy i sprzedawcy w wielu firmach nie są świadomi, że klienci mają coraz większe problemy z kupowaniem ich produktów i usług. Nie dostrzegają, że to, co kupujemy, jest dla nas klientów (zwłaszcza nowych), coraz bardziej skomplikowane w budowie i działaniu.  »

  • Jak kupujemy pierwszy używany samochód

     

    W artykule na poprzednich stronach przedstawiliśmy cztery typy nowych klientów i produktowe wymagania, które stawiają oni markom. Teraz chcemy sprawdzić, czy firmy odpowiednio przygotowują swoje oferty i treści dla tego typu klientów.

  • Profilowania ucz się od dewelopera

    Tomasz Starzyński

    Personalizacja i segmentacja: te dwa słowa stanowią o przyszłości marketingu online. Aby robić dobry marketing w sieci, trzeba precyzyjnie wiedzieć, kto jest pożądanym odbiorcą.

  • A gdzie są twoje profit pools?

    Krzysztof Stankiewicz

    Zwykły pasażer wielokrotnie zastanawiał się, jak linii lotniczej udaje się zarobić na bilecie do europejskiego miasta za 39,9 zł, wydając później na pokładzie 3–4 razy tyle na napoje czy kanapki, na których przewoźnik ma bardzo wysokie marże. Umiejętność właściwej identyfikacji profit pools i późniejszego ich wykorzystania to gra niełatwa, ale na pewno warta świeczki.

  • Profit pools kawiarni i Red Bulla

     

    Co łączy kawiarnie i Red Bulla, oprócz okazji do konsumpcji kofeiny zawartej w napojach? Silny związek ze strategiczną koncepcją profit pools, centrów marży/zysku. Jeśli szukasz trendów i pomysłów na skuteczny marketing i biznes, warto spojrzeć w ten sposób na swoją branżę.

  • Goście specjalni na evencie

    Olga Zalewska, Barbara Marcisz, Jonasz Wiercioch, Yaga Widera, Paweł Haberka

    Gość specjalny to jeden z nieodzownych elementów większości wydarzeń, szczególnie tych biznesowych. Jego wybór powinien być przemyślany, ponieważ w grę wchodzi sporo – zadowolenie uczestników płacących za udział oraz reputacja twojej marki jako organizatora lub sponsora.

  • Jak promować event z gościem specjalnym

     

    Gość specjalny to jeden z najsilniejszych magnesów promocyjnych eventów rozrywkowych, biznesowych, edukacyjnych, kulturalnych. Trzeba mieć jednak dobry plan na działania przed, w trakcie i po evencie, by wykorzystać jego obecność w jak największej liczby komunikatów.

  • E-mail marketing wciąż na czasie

    Renata Gajoch-Bielecka

    Trzeba wiedzieć, jak funkcjonuje przeciętny internauta i po co zagląda do skrzynki e-mailowej, bo wtedy łatwiej przygotować treści, które zachęcą go do zapisu na nasz newsletter, a potem będą podtrzymywać jego zainteresowanie.

CASE STUDY:

  • Marki B2B chwalą się klientami

    wybór: redakcja „Marketingu w Praktyce”

    Reputacja budowana na markach firm, które są już naszymi klientami to potężne narzędzie sprzedaży B2B. Szczególnie przydatne, a wręcz niezbędne, gdy udało się namierzyć nowe profit pools. Jak można wykorzystać jej siłę, pokazujemy na przykładach Disneya i Xeroxa.  »

OPINIE:

 
  • By wyjąć, włóż!

    Justyna Wojtaszczyk

    O uwagę klientów walczy wiele marek. Wymyślają ciekawe rozwiązania, angażują agencje. A jednak często to nie działa. Brakuje chemii…

  • Co zrobi marketing z niedzielą

    Przemysław Bogdański

    Jak pokazuje przykład Węgier, niedzielny zakaz handlu nie zawsze skutecznie przyjmuje się w gospodarce.

ANALIZY:

 
  • Prostota przyciąga

    Anita Chabrowska-Karpińska

    Każdej akcji towarzyszy reakcja, a trend budzi antytrend. Mnogość opcji, wersji czy wielkości opakowań powoduje więc, że wielu klientów tęskni za prostym wyborem. I sięga po marki, które zbudowały reputację na prostocie.

  • Konfliktowe reklamy. Content łagodzący

    Monika Apitz

    Reklamy denerwują, to widać. Wzrasta popularność blokerów i wpływa coraz więcej skarg do Komisji Etyki Reklamy. Z contentem nie ma takich problemów. Zastanówmy się więc nad jednym z możliwych rozwiązań problemu. Oto jak można te kontrowersyjne i drażniące reklamy, na które wpłynęły skargi do KER, przełożyć na odpowiedni content.

GŁOSY NA CZASIE:

 
  • Zacznij od prostego języka

    Robert Tarnowski, Marcin Kuchno

    Kiedy „branżowe słowa” zaczynają dominować w przekazach marketingowych, to może zwiastować komunikacyjną katastrofę.

  • Wideoreklama w 3,8 sekundy!

    Tomasz Chmielewski

    Niektóre marki próbują już swych sił w lidze sprinterów. I czasem, kiedy skracanie reklamy jest częścią pomysłu kreatywnego, efekty mogą być fantastyczne.

TRENDY:

 
  • 3xW dla hoteli (i innych branż)

    Marcin Dragan

    Miniony rok był dobry dla polskiego hotelarstwa: dla właścicieli i operatorów obiektów oraz dla klientów. Wzrosła podaż i popyt, a przychody i zyski poszły w górę. Mimo to, a może właśnie dlatego, rok obecny będzie obfitować w zmiany. Odczują je także inne branże powiązane z hotelarstwem.

PODATKI W MARKETINGU:

 
  • CSR i korzyści podatkowe

    Maria Pietrzyk-Wdowiak

    Zarządzanie przez zrównoważony rozwój, czyli CSR dobrze wkomponowany w strategię marketingową, przynosi również korzyści podatkowe.

FELIETON:

 
  • Cnota blogera, cnota marketera

    Jan Hartman

    Obawiam się, że biznes będzie musiał wykrzesać z siebie trochę pokory w procesie przenoszenia marketingu i sprzedaży do sieci. Arogancja w marketingu na dłuższą metę nie popłaca.

 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 

POLECAMY

Marketing w Praktyce: Konto firmowe na Facebooku – czy ma sens? - autor: Kinga Kantor

Konto firmowe na Facebooku – czy ma sens?

Narzędzia

Konto firmowe na Facebooku – tak czy nie? To pytanie zadaje sobie dziś wiele marek.

Autor: Kinga Kantor

Marketing w Praktyce: Google Ads dla lokalnych biznesów - autor: Karolina Kawulka

Google Ads dla lokalnych biznesów

Narzędzia

Łącząc te działania można znakomicie zwiększyć sprzedaż offline dzięki reklamom online.

Autor: Karolina Kawulka

Marketing w Praktyce: Chwyty SEO dla treści - autor: Marek Stokowski

Chwyty SEO dla treści

Narzędzia

Co i jak robić w SEO, aby czytelników treści zamienić w klientów?

Autor: Marek Stokowski

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych. Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.
Więcej informacji dotyczących m.in. RODO i plików cookies możecie Państwo uzyskać czytając naszą politykę prywatności i cookies

Wiem, Zamknij

Korzystając z serwisu akceptujesz politykę prywatności i cookies.

Copyright 2025 © Marketing w Praktyce

ul. Kwiatowa 116, 05-083 Mariew

Projekt: Cyklopia Studio

na górę