Spis treści wydania drukowanego MwP 4/2018
Tematu numeru: Marketing lifestyle’owy
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
Content, który uczy stylu życia
Grzegorz Miller
Kiedy w rolę nauczyciela lifestyle’u wciela się marka, najlepiej sprawdzają się cztery rodzaje contentu: brand magazyny, szczegółowe tutoriale „jak robić”, poradniki zakupowe „co wybrać” i informacje okołoproduktowe.
Lifestyle młodego pokolenia
CAT: jak ubranie buduje styl
Marka lifestyle’owa – taka jak klient
Monika Apitz
Kiedyś komunikacja masowa marek polegała głównie na chwaleniu się cechami swoich produktów/usług lub sprytnym podpięciu pod gorące trendy rynkowe. Obecnie największe zasięgi generują treści lifestyle’owe.
Ikea: przez kuchnię do stylu życia (przykład)
oprac. redakcja
lkea – znamy dobrze nazwę tej marki i logo firmy. Jakie budzi skojarzenia? Nie do końca konkretne, ale na pewno pozytywne. Kojarzy się z wygodą, porządkiem, relaksem, spokojem i – co zaskakujące – także z lekkim, ale przynoszącym poczucie satysfakcji zmęczeniem. To nieprzypadkowe odczucia – to cechy stylu życia Ikea.
ZDANIEM SPECJALISTY:
Poznajcie moją filozofię sukcesu!
Jon Stephenson von Tetzchner
Przez 20 lat mojej kariery zawodowej zawsze sprawdzało się podejście: nie myśl o kampanii ani o przesłaniu czy kreacji, tylko zadaj sobie pytanie: „Czy to, co planuję zrobić, uszczęśliwi klientów? Sprawi, że bardziej polubią korzystać z naszego produktu?”. Jeśli tak, po prostu pokaż to w swojej komunikacji.
ANALIZY:
Najlepszy miesiąc na promocje to...
Wideoprzewodnik dla marketera (cz. I)
Robert Stępowski, Łukasz Ostrowski, Katarzyna Węglewska, Magdalena Daniłoś
Ten trzyczęściowy przewodnik dotyczący używania wideo w marketingowym mediaplanie przygotowaliśmy aż z ośmiorgiem ekspertów. Znajdziesz w nim liczby i argumenty, które wyjaśnią zasadność stosowania tego narzędzia oraz wykażą wartość tego rodzaju treści w promocji marek.
Tajemnice dobrego wideo (cz. II)
Robert Stępowski, Adrian Kwiatkowski
Zrobienie dobrego wideo nie wymaga ogromnego budżetu, unikalnego tematu, niesamowitej historii. Oczywiście, te elementy się przydają, ale prawdziwa tajemnica skuteczności kryje się nie w samym filmie, a w jego odbiorcach!
Wideo coraz krótsze (cz. III)
Marek Molicki, Marta Sułkiewicz, Łukasz Ostrowski, Jolanta Tkaczyk
Czołowi reklamodawcy twierdzą, że 2 sek. to za mało i wielu z nich chce płacić wyłącznie za reklamy obejrzane w całości. Wiodące agencje dowodzą natomiast, że nawet 1 sek. może być czasem wystarczającym.
NARZĘDZIA:
Zajrzyj do mózgu Google
Facebook kontra e-mail marketing
Eliza Bzdoń
Na pytanie, które z tytułowych narzędzi lepiej sprawdza się w marketingu, wielu marketerów odpowie w ciągu ułamka sekundy. Problem w tym, że to zwolennicy albo jednego, albo drugiego kanału komunikacji, w którym się wyspecjalizowali. A więc FB i e-mail marketing to wrogowie czy sojusznicy?
Copywriting produktowy ważny jak sprzedawca
Krzysztof Kłosiński
Pytanie o opłacalność copywritingu produktowego budzi uśmiech profesjonalistów od sprzedaży internetowej, bo stał się on kluczowym atrybutem przyciągającym uwagę klientów.
Flagowy event marki
Barbara Marcisz, Jonasz Wiercioch
Event flagowy – największy, najpiękniejszy, najbardziej reprezentatywny. To na nim przebywają najważniejsze osoby. To on przyciąga uwagę widzów.
Niecodzienne eventy flagowe (przykłady)
Wybór i oprac. redakcji
Marki, które posiadają eventy flagowe, są lepiej rozpoznawalne przez obecnych i potencjalnych klientów. To spory kapitał w dzisiejszym otoczeniu komunikacyjnym, przepełnionym promocyjnym hałasem.
CASE STUDY:
Randstad: Globalny rebranding z polską nutą
Marcin Piwnicki
Rebranding marek globalnych, takich jak Randstad, jest dużym wyzwaniem, tym bardziej że w branży HR nie ma miejsca na etap przejściowy, miękkie wprowadzenie, teasowanie czy długie testowanie. W dniu startu wszystko ma być dopięte na ostatni guzik i działać we wszystkich obszarach.
Targi Rzeczy Ładnych. Ludzie to czują!
Ajka Mroczkowska
Długo robiliśmy research, czy stworzyć coś od podstaw, precyzyjnie pod nasze potrzeby, czy skorzystać z jednego z istniejących silników do internetowych platform sprzedażowych. W końcu stanęło na tym drugim i był to dobry wybór.
Niewyświechtane case’y. Lifestyle, który nie zawsze wychodzi
oprac. redakcja
W rubryce z niewyświechtanymi case’ami rzadko pokazujemy nieudane projekty. Jednak w przypadku contentu lifestyle’owego ma to głęboki sens: wyraźnie bowiem widać, że często wystarczy iść jeden krok dalej, aby osiągnąć naprawdę spektakularny efekt marketingowy.
WARSZTAT NA SZKOLENIE:
Infografika – jak się do niej zabrać
Lech Mazurczyk
W infografice nie liczy się ilość podanych informacji, lecz cel ich przekazania. Ma w prosty sposób zainteresować odbiorcę marką.
PODATKI W MARKETINGU:
Bloger – podatkowa zagadka
Maria Pietrzyk-Wdowiak
Dzisiaj w marketingu trudno sobie wyobrazić budowanie komunikacji z klientem z pominięciem tak ważnego kanału, jakim jest blog. Ale czy każdy marketer wie, jak ułożyć współpracę z blogerem, by nie popaść w tarapaty z księgowością?
OPINIE:
Dla kogo dom mediowy
Dominika Meinardi
Dostałam niedawno takiego e-maila: „Witam, chciałabym poprosić o rekomendację mediów. Czego państwo potrzebują, aby przygotować ofertę? Wystarczy grupa docelowa czy bardziej szczegółowe informacje?”.
Mobile sprzedaje (jednak!)
Adriana Krawiec
Mamy 2018 rok, a ty, marketerze, wciąż zadajesz sobie pytanie, czy mobile sprzedaje. Przestań to robić. Choć o twarde dowody trudno – mobile sprzedaje!
FELIETON:
Marketingowe oświecenie
Jan Hartman
Samo filozofowanie o dobrym życiu w stylu hygge ani samo narcystyczne dopieszczanie konsumentów rzeczami puszystymi i gładkimi nie wystarczy.
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO