• MYŚL I TWÓRZ
  • SZKOLENIA
    • planowanie i strategia marketingowa
    • spacer
    • nowoczesna komunikacja marketingowa
    • spacer
    • zarządzanie marketingiem
    • spacer
    • szkolenia zamknięte - oferta
  • KALENDARZ SZKOLEŃ
  • MAGAZYN MwP
  • ARTYKUŁY
  • PRENUMERATA
  • KONTAKT
L-shop
  • Marketing w Praktyce
  • MwP
  • Spis treści MwP 4/2018
Marketing w Praktyce

spis treści

Spis treści wydania drukowanego MwP 4/2018

Tematu numeru: Marketing lifestyle’owy

 

ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

 
  • Content, który uczy stylu życia

    Grzegorz Miller

    Kiedy w rolę nauczyciela lifestyle’u wciela się marka, najlepiej sprawdzają się cztery rodzaje contentu: brand magazyny, szczegółowe tutoriale „jak robić”, poradniki zakupowe „co wybrać” i informacje okołoproduktowe.

  • Lifestyle młodego pokolenia

    Marcin Kuchno, Robert Tarnowski

    Żeby marki (a tak właściwie: marketerzy) skutecznie mówili do młodego pokolenia, muszą rozumieć jego styl życia. Liczy się kontekst komunikacji. Nie wystarczy używać sztosowych zwrotów, pokazywać sztampowe ilustracje, odnosić się do stereotypowych tematów.  »

  • CAT: jak ubranie buduje styl

    opracowanie: redakcja

    Skoro producent maszyn budowlanych o nazwie „Gąsienica” zbudował styl życia, który z zachwytem podchwycili jego klienci, to żadna inna marka nie powinna uważać swojej branży za trudną lub niemedialną.  »

  • Marka lifestyle’owa – taka jak klient

    Monika Apitz

    Kiedyś komunikacja masowa marek polegała głównie na chwaleniu się cechami swoich produktów/usług lub sprytnym podpięciu pod gorące trendy rynkowe. Obecnie największe zasięgi generują treści lifestyle’owe.

  • Ikea: przez kuchnię do stylu życia (przykład)

    oprac. redakcja

    lkea – znamy dobrze nazwę tej marki i logo firmy. Jakie budzi skojarzenia? Nie do końca konkretne, ale na pewno pozytywne. Kojarzy się z wygodą, porządkiem, relaksem, spokojem i – co zaskakujące – także z lekkim, ale przynoszącym poczucie satysfakcji zmęczeniem. To nieprzypadkowe odczucia – to cechy stylu życia Ikea.

ZDANIEM SPECJALISTY:

 
  • Poznajcie moją filozofię sukcesu!

    Jon Stephenson von Tetzchner

    Przez 20 lat mojej kariery zawodowej zawsze sprawdzało się podejście: nie myśl o kampanii ani o przesłaniu czy kreacji, tylko zadaj sobie pytanie: „Czy to, co planuję zrobić, uszczęśliwi klientów? Sprawi, że bardziej polubią korzystać z naszego produktu?”. Jeśli tak, po prostu pokaż to w swojej komunikacji.

ANALIZY:

 
  • Najlepszy miesiąc na promocje to...

    Rafał Miazga

    Jak zaplanować kalendarz działań komunikacyjnych online? Na pewno warto przyjrzeć się wydarzeniom cyklicznym i jednorazowym w sieci, które sprzyjają dyskusjom użytkowników na temat naszej branży. To przecież do nich, jako potencjalnych klientów, kierujemy swój przekaz.  »

  • Wideoprzewodnik dla marketera (cz. I)

    Robert Stępowski, Łukasz Ostrowski, Katarzyna Węglewska, Magdalena Daniłoś

    Ten trzyczęściowy przewodnik dotyczący używania wideo w marketingowym mediaplanie przygotowaliśmy aż z ośmiorgiem ekspertów. Znajdziesz w nim liczby i argumenty, które wyjaśnią zasadność stosowania tego narzędzia oraz wykażą wartość tego rodzaju treści w promocji marek.

  • Tajemnice dobrego wideo (cz. II)

    Robert Stępowski, Adrian Kwiatkowski

    Zrobienie dobrego wideo nie wymaga ogromnego budżetu, unikalnego tematu, niesamowitej historii. Oczywiście, te elementy się przydają, ale prawdziwa tajemnica skuteczności kryje się nie w samym filmie, a w jego odbiorcach!

  • Wideo coraz krótsze (cz. III)

    Marek Molicki, Marta Sułkiewicz, Łukasz Ostrowski, Jolanta Tkaczyk

    Czołowi reklamodawcy twierdzą, że 2 sek. to za mało i wielu z nich chce płacić wyłącznie za reklamy obejrzane w całości. Wiodące agencje dowodzą natomiast, że nawet 1 sek. może być czasem wystarczającym.

NARZĘDZIA:

 
  • Zajrzyj do mózgu Google

    Michał Bednarski

    Osoby zajmujące się budowaniem widoczności w sieci starają się rozgryźć algorytm Google, aby móc osiągać jak najlepsze pozycje w wynikach wyszukiwania dla prowadzonych przez siebie firmowych stron internetowych. Czasem się to udaje, czasem te starania spełzają na niczym. Google nie ułatwia sprawy.  »

  • Facebook kontra e-mail marketing

    Eliza Bzdoń

    Na pytanie, które z tytułowych narzędzi lepiej sprawdza się w marketingu, wielu marketerów odpowie w ciągu ułamka sekundy. Problem w tym, że to zwolennicy albo jednego, albo drugiego kanału komunikacji, w którym się wyspecjalizowali. A więc FB i e-mail marketing to wrogowie czy sojusznicy?

  • Copywriting produktowy ważny jak sprzedawca

    Krzysztof Kłosiński

    Pytanie o opłacalność copywritingu produktowego budzi uśmiech profesjonalistów od sprzedaży internetowej, bo stał się on kluczowym atrybutem przyciągającym uwagę klientów.

  • Flagowy event marki

    Barbara Marcisz, Jonasz Wiercioch

    Event flagowy – największy, najpiękniejszy, najbardziej reprezentatywny. To na nim przebywają najważniejsze osoby. To on przyciąga uwagę widzów.

  • Niecodzienne eventy flagowe (przykłady)

    Wybór i oprac. redakcji

    Marki, które posiadają eventy flagowe, są lepiej rozpoznawalne przez obecnych i potencjalnych klientów. To spory kapitał w dzisiejszym otoczeniu komunikacyjnym, przepełnionym promocyjnym hałasem.

CASE STUDY:

  • Randstad: Globalny rebranding z polską nutą

    Marcin Piwnicki

    Rebranding marek globalnych, takich jak Randstad, jest dużym wyzwaniem, tym bardziej że w branży HR nie ma miejsca na etap przejściowy, miękkie wprowadzenie, teasowanie czy długie testowanie. W dniu startu wszystko ma być dopięte na ostatni guzik i działać we wszystkich obszarach.

  • Targi Rzeczy Ładnych. Ludzie to czują!

    Ajka Mroczkowska

    Długo robiliśmy research, czy stworzyć coś od podstaw, precyzyjnie pod nasze potrzeby, czy skorzystać z jednego z istniejących silników do internetowych platform sprzedażowych. W końcu stanęło na tym drugim i był to dobry wybór.

  • Niewyświechtane case’y. Lifestyle, który nie zawsze wychodzi

    oprac. redakcja

    W rubryce z niewyświechtanymi case’ami rzadko pokazujemy nieudane projekty. Jednak w przypadku contentu lifestyle’owego ma to głęboki sens: wyraźnie bowiem widać, że często wystarczy iść jeden krok dalej, aby osiągnąć naprawdę spektakularny efekt marketingowy.

WARSZTAT NA SZKOLENIE:

 
  • Infografika – jak się do niej zabrać

    Lech Mazurczyk

    W infografice nie liczy się ilość podanych informacji, lecz cel ich przekazania. Ma w prosty sposób zainteresować odbiorcę marką.

PODATKI W MARKETINGU:

 
  • Bloger – podatkowa zagadka

    Maria Pietrzyk-Wdowiak

    Dzisiaj w marketingu trudno sobie wyobrazić budowanie komunikacji z klientem z pominięciem tak ważnego kanału, jakim jest blog. Ale czy każdy marketer wie, jak ułożyć współpracę z blogerem, by nie popaść w tarapaty z księgowością?

OPINIE:

 
  • Dla kogo dom mediowy

    Dominika Meinardi

    Dostałam niedawno takiego e-maila: „Witam, chciałabym poprosić o rekomendację mediów. Czego państwo potrzebują, aby przygotować ofertę? Wystarczy grupa docelowa czy bardziej szczegółowe informacje?”.

  • Mobile sprzedaje (jednak!)

    Adriana Krawiec

    Mamy 2018 rok, a ty, marketerze, wciąż zadajesz sobie pytanie, czy mobile sprzedaje. Przestań to robić. Choć o twarde dowody trudno – mobile sprzedaje!

FELIETON:

 
  • Marketingowe oświecenie

    Jan Hartman

    Samo filozofowanie o dobrym życiu w stylu hygge ani samo narcystyczne dopieszczanie konsumentów rzeczami puszystymi i gładkimi nie wystarczy.

 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 

POLECAMY

Marketing w Praktyce: Konto firmowe na Facebooku – czy ma sens? - autor: Kinga Kantor

Konto firmowe na Facebooku – czy ma sens?

Narzędzia

Konto firmowe na Facebooku – tak czy nie? To pytanie zadaje sobie dziś wiele marek.

Autor: Kinga Kantor

Marketing w Praktyce: Google Ads dla lokalnych biznesów - autor: Karolina Kawulka

Google Ads dla lokalnych biznesów

Narzędzia

Łącząc te działania można znakomicie zwiększyć sprzedaż offline dzięki reklamom online.

Autor: Karolina Kawulka

Marketing w Praktyce: Chwyty SEO dla treści - autor: Marek Stokowski

Chwyty SEO dla treści

Narzędzia

Co i jak robić w SEO, aby czytelników treści zamienić w klientów?

Autor: Marek Stokowski

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych. Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.
Więcej informacji dotyczących m.in. RODO i plików cookies możecie Państwo uzyskać czytając naszą politykę prywatności i cookies

Wiem, Zamknij

Korzystając z serwisu akceptujesz politykę prywatności i cookies.

Copyright 2025 © Marketing w Praktyce

ul. Kwiatowa 116, 05-083 Mariew

Projekt: Cyklopia Studio

na górę