Spis treści wydania drukowanego MwP 6/2018
Tematu numeru: Rebranding – co jest najważniejsze
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Czy twoja marka potrzebuje rebrandingu?
redakcja (wprowadzenie)
W ostatnim czasie mnóstwo marek przeszło mniejszą lub większą metamorfozę. Zmieniły się ich komunikacja, loga, produkty, pozycje strategiczne. Co skłoniło brand menedżerów i zarządy tych marek do myślenia, że potrzebna jest istotna zmiana w prowadzeniu marketingu? Czy te same powody istnieją dla twojej marki?
-
Co jest ważne w rebrandingu?
opinie 8 ekspertów
Michał Kobierzewski z oS3 uważa, że sam fakt, iż istotą rebrandingu jest zmiana, stanowi siłę napędową do działania. Dla Anety Guzowskiej z Randstad Polska najważniejszy jest człowiek. Marta Chalimoniuk-Nowak na pierwszy plan wysuwa kwestię, jak zdobyć młodego odbiorcę. Piotr Janus z Komputronik Gaming twierdzi, że ważna jest najpierw idea, potem społeczność. Karolina Różycka z Moodo wierzy w rolę inspiracji, zaś Marcin Konopka z GoldenSubmarine kładzie nacisk na potrzebę kompromisu między twórcami a klientem. Małgorzata Hejka z agencji Spark Foundry nie chce gubić w procesie trwałych wartości, a Adam Lis z Papajastudio podkreśla konieczność testowania zmian i potrzebę dbałości o najdrobniejsze szczegóły.
-
Archicom. 30 lat na rynku i cztery rebrandingi
Agnieszka Zamojska-Sroka
W 2018 roku Archicom przeprowadził rebranding wizualny: zmieniono logo i identyfikację marek inwestycji. Ale wcześniej w swej historii marka przeszła jeszcze trzy inne, równie ciekawe rebrandingi: każdy nieco inny i wszystkie udane.
-
Rebranding: rodzaje, zakres, przebieg
Redakcja (podsumowanie)
Jeśli twoja marka w ciągu ostatnich 3–4 lat nie przeprowadziła żadnego rebrandingu od początku do końca w sposób fachowy, to zapewne jej pozycja w oczach klientów i miejsce w strukturze rynku są słabsze, niż mogłyby być. I zapewne będą cały czas dalej spadać.
NARZĘDZIA:
-
Podeprzyj się sztuczną inteligencją
Maciej Dakowicz
Konsumenci w zamian za lojalność oczekują w pełni spersonalizowanej komunikacji i ofert. Nieocenioną pomocą dla marketerów w zrozumieniu oczekiwań klientów jest sztuczna inteligencja. Wiele marek już z niej korzysta.
-
Synergia z tandemu SEO – PR
-
Synergia z duetu SEO – influencer
Michał Bednarski
Jest wiele powodów, dla których budowanie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania i angażowanie blogosfery może i powinno iść w parze. Poznajmy je!
-
Content przyjazny ludziom i robotom
-
Przez persony do najlepszej oferty
Karolina Gajewska
Rozpoznanie grup docelowych to niezbędny punkt na liście rzeczy do zrobienia podczas tworzenia najlepszej oferty.
-
Namingowe ścieżki: Prowly. Sówki rządzą!
-
Informacje prasowe: jak je się robi na świecie?
Rafał Sałak
Informacja prasowa zawsze była jednym z podstawowych narzędzi w arsenale PR-owca. Dziś to coś więcej niż typowy tekst dla dziennikarzy. Jak korzystają z niej tak znane marki, jak np. Vimeo? I czy nadal faktycznie jest „prasowa”? Sprawdzamy!
-
Marketing sukcesu: klienci nie odchodzą
Damian Krawczyk, Jakub Bartosiewicz
Od zawsze byliśmy uczeni, że świetne firmy i marki to takie, które nieustannie powiększają krąg swoich odbiorców. Jednak dziś lepszą gwarancją stabilności i powodem do satysfakcji wydaje się fakt utrzymania w długim czasie klientów. Wymaga to od nas, marketerów, zmiany myślenia i działania.
-
Sposób na anonimowego użytkownika
Marek Molicki
Wiele osób broni się przed świadomym podawaniem informacji o sobie. W tej sytuacji marketerzy powinni więcej uwagi poświęcać anonimowym i niezarejestrowanym użytkownikom sklepu lub portalu.
ANALIZY:
-
16 ton contentu B2B
Stefan Przeniosło
Obecnie stery wielu firm B2B przejmuje z rąk ich założycieli młodsze pokolenie. Dla nich brak aktywności w social mediach jest rzeczą niewyobrażalną. Są w nich aktywni prywatnie i B2B. Przyjrzyjmy się bliżej temu zjawisku na pięciu przykładach szczególnie trafionych treści socialmediowych na profilach marek transportowych.
-
Oj, dzieje się w socialu!
Jagoda Prętnicka
Monitoring pozwala sprawdzić rozkład dyskusji na różnych portalach. Dzięki temu można dobrać najbardziej odpowiedni kanał do komunikowania się marki z grupą docelową. Najpopularniejszym portalem społecznościowym w Polsce i pierwszym źródłem większości dyskusji na rozmaity temat jest Facebook.
-
Strategie silnej marki w digitalu
-
Lojalność dziś. Co robią marki?
Dominika Adasiewicz-Skorupka
Budowanie lojalności klientów to temat powracający w biznesie niczym bumerang. Co kilka lat firmy odwracają się od, a następnie powracają do pielęgnowania relacji z nabywcami oferowanych przez siebie produktów i usług, sięgając po programy lojalnościowe. Jakie tendencje królują na rynku teraz?
OPINIA:
-
AI i duża sprzedaż
Karina Ananicz
Istnieje wiele przykładów pokazujących imponujące efekty finansowe zastosowania algorytmów samouczących się.
GŁOSY NA CZASIE:
-
Tęsknię za rozmachem w reklamach
Tomasz Chmielewski
Większość spotów jest płaska, przewidywalna i jakaś taka nijaka. I nie chodzi mi tylko o miałkość pomysłów kreatywnych, ale także o jakość wykonania. Co może być tego powodem?
-
Nie czytasz prasy, nie chodzę z tobą do łóżka
Robert Tarnowski, Marcin Kuchno
Prasa, szczególnie dzienniki, znalazła się na krawędzi. Wydaje się, że nie ma szans w pojedynku z nowoczesnymi narzędziami komunikacji, influencer czy content marketingiem, komunikacją wideo i social media. Prasa wydaje się słaba niczym biblijny Dawid, ale w określonych warunkach – tak jak on – jest nie do pokonania.
WARSZTATY NA SZKOLENIA:
-
Codzienny Facebook. Wpisy i formaty na profile małe i duże
Magdalena Albińska
Większość marek nie ma problemu z przygotowaniem raz na jakiś czas wpisu – pod dużą kampanię czy duże wydarzenie branżowe. Ale codziennie mówić interesująco do fanów to spory kłopot. Powód? Gdzieś w pędzie marketingowym zgubił się sens używania mediów społecznościowych.
CASE STUDY:
-
Niewyświechtane case’y. Proste emocje o dużym zasięgu
Mariusz Ludwiński
Jeśli marka chce zwiększać zasięgi swoich postów, powinna zamieszczać wpisy wywołujące proste emocje, takie jak zachwyt, niedowierzanie/zaskoczenie (pozytywne i negatywne) czy nawet zażenowanie. Ale większość marek robi to jednak rzadko.
PODATKI W MARKETINGU:
-
Wydatki na spotkania z klientami obniżające podatek dochodowy
Maria Pietrzyk-Wdowiak
Podatku dochodowego nie obniżą wydatki na cele reprezentacyjne i zabiegi o dobre relacje z klientami. Natomiast te na otwarte spotkania promocyjno-reklamowe – już owszem.
TRENDY:
-
Fintechy w symbiozie z bankami
Maciej Szulc
Powszechne jest myślenie, że innowacyjne produkty chcą zmieść z rynku konkurencję. To jednak nieprawda. W branży finansowej nowoczesne fintechy i tradycyjne instytucje finansowe współpracują, wzmacniając wizerunek obu stron. W praktyce wręcz potrzebują siebie nawzajem.
FELIETON:
-
Zmiana czy zdrada?
Jan Hartman
Rebranding. Straty moralne i emocjonalne są nieuniknione, tak jak to się dzieje w życiu osobistym, gdy wchodzimy w zakręt i po drugiej stronie znajdujemy się w nowej rzeczywistości – może i lepszej, lecz pozbawionej wielu dobrych rzeczy z przeszłości.
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO