Start MwP Spis treści MwP 6/2018
Drukuj

Spis treści wydania drukowanego MwP 6/2018

Spis treści wydania drukowanego MwP 6/2018

Tematu numeru: Rebranding – co jest najważniejsze

 

ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

 
  • Czy twoja marka potrzebuje rebrandingu?

    redakcja (wprowadzenie)

    W ostatnim czasie mnóstwo marek przeszło mniejszą lub większą metamorfozę. Zmieniły się ich komunikacja, loga, produkty, pozycje strategiczne. Co skłoniło brand menedżerów i zarządy tych marek do myślenia, że potrzebna jest istotna zmiana w prowadzeniu marketingu? Czy te same powody istnieją dla twojej marki?

  • Co jest ważne w rebrandingu?

    opinie 8 ekspertów

    Michał Kobierzewski z oS3 uważa, że sam fakt, iż istotą rebrandingu jest zmiana, stanowi siłę napędową do działania. Dla Anety Guzowskiej z Randstad Polska najważniejszy jest człowiek. Marta Chalimoniuk-Nowak na pierwszy plan wysuwa kwestię, jak zdobyć młodego odbiorcę. Piotr Janus z Komputronik Gaming twierdzi, że ważna jest najpierw idea, potem społeczność. Karolina Różycka z Moodo wierzy w rolę inspiracji, zaś Marcin Konopka z GoldenSubmarine kładzie nacisk na potrzebę kompromisu między twórcami a klientem. Małgorzata Hejka z agencji Spark Foundry nie chce gubić w procesie trwałych wartości, a Adam Lis z Papajastudio podkreśla konieczność testowania zmian i potrzebę dbałości o najdrobniejsze szczegóły.

  • Archicom. 30 lat na rynku i cztery rebrandingi

    Agnieszka Zamojska-Sroka

    W 2018 roku Archicom przeprowadził rebranding wizualny: zmieniono logo i identyfikację marek inwestycji. Ale wcześniej w swej historii marka przeszła jeszcze trzy inne, równie ciekawe rebrandingi: każdy nieco inny i wszystkie udane.

  • Rebranding: rodzaje, zakres, przebieg

    Redakcja (podsumowanie)

    Jeśli twoja marka w ciągu ostatnich 3–4 lat nie przeprowadziła żadnego rebrandingu od początku do końca w sposób fachowy, to zapewne jej pozycja w oczach klientów i miejsce w strukturze rynku są słabsze, niż mogłyby być. I zapewne będą cały czas dalej spadać.

NARZĘDZIA:

 

ANALIZY:

 

OPINIA:

 
  • AI i duża sprzedaż

    Karina Ananicz

    Istnieje wiele przykładów pokazujących imponujące efekty finansowe zastosowania algorytmów samouczących się.

GŁOSY NA CZASIE:

 
  • Tęsknię za rozmachem w reklamach

    Tomasz Chmielewski

    Większość spotów jest płaska, przewidywalna i jakaś taka nijaka. I nie chodzi mi tylko o miałkość pomysłów kreatywnych, ale także o jakość wykonania. Co może być tego powodem?

  • Nie czytasz prasy, nie chodzę z tobą do łóżka

    Robert Tarnowski, Marcin Kuchno

    Prasa, szczególnie dzienniki, znalazła się na krawędzi. Wydaje się, że nie ma szans w pojedynku z nowoczesnymi narzędziami komunikacji, influencer czy content marketingiem, komunikacją wideo i social media. Prasa wydaje się słaba niczym biblijny Dawid, ale w określonych warunkach – tak jak on – jest nie do pokonania.

WARSZTATY NA SZKOLENIA:

 
  • Codzienny Facebook. Wpisy i formaty na profile małe i duże

    Magdalena Albińska

    Większość marek nie ma problemu z przygotowaniem raz na jakiś czas wpisu – pod dużą kampanię czy duże wydarzenie branżowe. Ale codziennie mówić interesująco do fanów to spory kłopot. Powód? Gdzieś w pędzie marketingowym zgubił się sens używania mediów społecznościowych.

CASE STUDY:

  • Niewyświechtane case’y. Proste emocje o dużym zasięgu

    Mariusz Ludwiński

    Jeśli marka chce zwiększać zasięgi swoich postów, powinna zamieszczać wpisy wywołujące proste emocje, takie jak zachwyt, niedowierzanie/zaskoczenie (pozytywne i negatywne) czy nawet zażenowanie. Ale większość marek robi to jednak rzadko.

PODATKI W MARKETINGU:

 
  • Wydatki na spotkania z klientami obniżające podatek dochodowy

    Maria Pietrzyk-Wdowiak

    Podatku dochodowego nie obniżą wydatki na cele reprezentacyjne i zabiegi o dobre relacje z klientami. Natomiast te na otwarte spotkania promocyjno-reklamowe – już owszem.

TRENDY:

 
  • Fintechy w symbiozie z bankami

    Maciej Szulc

    Powszechne jest myślenie, że innowacyjne produkty chcą zmieść z rynku konkurencję. To jednak nieprawda. W branży finansowej nowoczesne fintechy i tradycyjne instytucje finansowe współpracują, wzmacniając wizerunek obu stron. W praktyce wręcz potrzebują siebie nawzajem.

FELIETON:

 
  • Zmiana czy zdrada?

    Jan Hartman

    Rebranding. Straty moralne i emocjonalne są nieuniknione, tak jak to się dzieje w życiu osobistym, gdy wchodzimy w zakręt i po drugiej stronie znajdujemy się w nowej rzeczywistości – może i lepszej, lecz pozbawionej wielu dobrych rzeczy z przeszłości.

 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 
 

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij