• MYŚL I TWÓRZ
  • SZKOLENIA
    • planowanie i strategia marketingowa
    • spacer
    • nowoczesna komunikacja marketingowa
    • spacer
    • zarządzanie marketingiem
    • spacer
    • szkolenia zamknięte - oferta
  • KALENDARZ SZKOLEŃ
  • MAGAZYN MwP
  • ARTYKUŁY
  • PRENUMERATA
    • prenumerata 2023
    • spacer
    • prenumerata 2022
  • KONTAKT
  • Marketing w Praktyce
  • MwP
  • Spis treści MwP 6/2018
Marketing w Praktyce

spis treści

Spis treści wydania drukowanego MwP 6/2018

Tematu numeru: Rebranding – co jest najważniejsze

 

ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

 
  • Czy twoja marka potrzebuje rebrandingu?

    redakcja (wprowadzenie)

    W ostatnim czasie mnóstwo marek przeszło mniejszą lub większą metamorfozę. Zmieniły się ich komunikacja, loga, produkty, pozycje strategiczne. Co skłoniło brand menedżerów i zarządy tych marek do myślenia, że potrzebna jest istotna zmiana w prowadzeniu marketingu? Czy te same powody istnieją dla twojej marki?

  • Co jest ważne w rebrandingu?

    opinie 8 ekspertów

    Michał Kobierzewski z oS3 uważa, że sam fakt, iż istotą rebrandingu jest zmiana, stanowi siłę napędową do działania. Dla Anety Guzowskiej z Randstad Polska najważniejszy jest człowiek. Marta Chalimoniuk-Nowak na pierwszy plan wysuwa kwestię, jak zdobyć młodego odbiorcę. Piotr Janus z Komputronik Gaming twierdzi, że ważna jest najpierw idea, potem społeczność. Karolina Różycka z Moodo wierzy w rolę inspiracji, zaś Marcin Konopka z GoldenSubmarine kładzie nacisk na potrzebę kompromisu między twórcami a klientem. Małgorzata Hejka z agencji Spark Foundry nie chce gubić w procesie trwałych wartości, a Adam Lis z Papajastudio podkreśla konieczność testowania zmian i potrzebę dbałości o najdrobniejsze szczegóły.

  • Archicom. 30 lat na rynku i cztery rebrandingi

    Agnieszka Zamojska-Sroka

    W 2018 roku Archicom przeprowadził rebranding wizualny: zmieniono logo i identyfikację marek inwestycji. Ale wcześniej w swej historii marka przeszła jeszcze trzy inne, równie ciekawe rebrandingi: każdy nieco inny i wszystkie udane.

  • Rebranding: rodzaje, zakres, przebieg

    Redakcja (podsumowanie)

    Jeśli twoja marka w ciągu ostatnich 3–4 lat nie przeprowadziła żadnego rebrandingu od początku do końca w sposób fachowy, to zapewne jej pozycja w oczach klientów i miejsce w strukturze rynku są słabsze, niż mogłyby być. I zapewne będą cały czas dalej spadać.

NARZĘDZIA:

 
  • Podeprzyj się sztuczną inteligencją

    Maciej Dakowicz

    Konsumenci w zamian za lojalność oczekują w pełni spersonalizowanej komunikacji i ofert. Nieocenioną pomocą dla marketerów w zrozumieniu oczekiwań klientów jest sztuczna inteligencja. Wiele marek już z niej korzysta.

  • Synergia z tandemu SEO – PR

    Michał Bednarski

    Na czym powinna polegać współpraca działów SEO i PR. Jak ją przeprowadzić z możliwie największą korzyścią dla obu stron i przede wszystkim promowanej marki. »

  • Synergia z duetu SEO – influencer

    Michał Bednarski

    Jest wiele powodów, dla których budowanie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania i angażowanie blogosfery może i powinno iść w parze. Poznajmy je!

  • Content przyjazny ludziom i robotom

    Justyna Aleksandrzak

    Śmiało możemy przyjąć, że bezpieczny SEO copywriting to dzisiaj pisanie dla użytkowników. Zwłaszcza że roboty zaczynają czytać treści niemal w taki sam sposób jak ludzie.  »

  • Przez persony do najlepszej oferty

    Karolina Gajewska

    Rozpoznanie grup docelowych to niezbędny punkt na liście rzeczy do zrobienia podczas tworzenia najlepszej oferty.

  • Namingowe ścieżki: Prowly. Sówki rządzą!

    Konrad Gurdak

    Gdy rozejrzymy się wokół, znajdziemy wiele przyciągających uwagę nazw marek. Te marki górują nad innymi, ponieważ klienci łatwo je zapamiętują i przypominają sobie w momencie zakupu. Jak powstają takie dobre nazwy? Zapraszam za kulisy. »

  • Informacje prasowe: jak je się robi na świecie?

    Rafał Sałak

    Informacja prasowa zawsze była jednym z podstawowych narzędzi w arsenale PR-owca. Dziś to coś więcej niż typowy tekst dla dziennikarzy. Jak korzystają z niej tak znane marki, jak np. Vimeo? I czy nadal faktycznie jest „prasowa”? Sprawdzamy!

  • Marketing sukcesu: klienci nie odchodzą

    Damian Krawczyk, Jakub Bartosiewicz

    Od zawsze byliśmy uczeni, że świetne firmy i marki to takie, które nieustannie powiększają krąg swoich odbiorców. Jednak dziś lepszą gwarancją stabilności i powodem do satysfakcji wydaje się fakt utrzymania w długim czasie klientów. Wymaga to od nas, marketerów, zmiany myślenia i działania.

  • Sposób na anonimowego użytkownika

    Marek Molicki

    Wiele osób broni się przed świadomym podawaniem informacji o sobie. W tej sytuacji marketerzy powinni więcej uwagi poświęcać anonimowym i niezarejestrowanym użytkownikom sklepu lub portalu.

ANALIZY:

 
  • 16 ton contentu B2B

    Stefan Przeniosło

    Obecnie stery wielu firm B2B przejmuje z rąk ich założycieli młodsze pokolenie. Dla nich brak aktywności w social mediach jest rzeczą niewyobrażalną. Są w nich aktywni prywatnie i B2B. Przyjrzyjmy się bliżej temu zjawisku na pięciu przykładach szczególnie trafionych treści socialmediowych na profilach marek transportowych.

  • Oj, dzieje się w socialu!

    Jagoda Prętnicka

    Monitoring pozwala sprawdzić rozkład dyskusji na różnych portalach. Dzięki temu można dobrać najbardziej odpowiedni kanał do komunikowania się marki z grupą docelową. Najpopularniejszym portalem społecznościowym w Polsce i pierwszym źródłem większości dyskusji na rozmaity temat jest Facebook.

  • Strategie silnej marki w digitalu

    Agata Knapek

    Wśród profesjonalnych biegaczy możemy wyróżnić szybkich sprinterów rywalizujących na dystansie 100 m i wytrzymałych maratończyków, którzy potrafią przebiec kilkadziesiąt kilometrów. Natomiast marketer powinien umieć tworzyć strategie wzrostu siły marki, skuteczne na obu tych marketingowych dystansach. »

  • Lojalność dziś. Co robią marki?

    Dominika Adasiewicz-Skorupka

    Budowanie lojalności klientów to temat powracający w biznesie niczym bumerang. Co kilka lat firmy odwracają się od, a następnie powracają do pielęgnowania relacji z nabywcami oferowanych przez siebie produktów i usług, sięgając po programy lojalnościowe. Jakie tendencje królują na rynku teraz?

OPINIA:

 
  • AI i duża sprzedaż

    Karina Ananicz

    Istnieje wiele przykładów pokazujących imponujące efekty finansowe zastosowania algorytmów samouczących się.

GŁOSY NA CZASIE:

 
  • Tęsknię za rozmachem w reklamach

    Tomasz Chmielewski

    Większość spotów jest płaska, przewidywalna i jakaś taka nijaka. I nie chodzi mi tylko o miałkość pomysłów kreatywnych, ale także o jakość wykonania. Co może być tego powodem?

  • Nie czytasz prasy, nie chodzę z tobą do łóżka

    Robert Tarnowski, Marcin Kuchno

    Prasa, szczególnie dzienniki, znalazła się na krawędzi. Wydaje się, że nie ma szans w pojedynku z nowoczesnymi narzędziami komunikacji, influencer czy content marketingiem, komunikacją wideo i social media. Prasa wydaje się słaba niczym biblijny Dawid, ale w określonych warunkach – tak jak on – jest nie do pokonania.

WARSZTATY NA SZKOLENIA:

 
  • Codzienny Facebook. Wpisy i formaty na profile małe i duże

    Magdalena Albińska

    Większość marek nie ma problemu z przygotowaniem raz na jakiś czas wpisu – pod dużą kampanię czy duże wydarzenie branżowe. Ale codziennie mówić interesująco do fanów to spory kłopot. Powód? Gdzieś w pędzie marketingowym zgubił się sens używania mediów społecznościowych.

CASE STUDY:

  • Niewyświechtane case’y. Proste emocje o dużym zasięgu

    Mariusz Ludwiński

    Jeśli marka chce zwiększać zasięgi swoich postów, powinna zamieszczać wpisy wywołujące proste emocje, takie jak zachwyt, niedowierzanie/zaskoczenie (pozytywne i negatywne) czy nawet zażenowanie. Ale większość marek robi to jednak rzadko.

PODATKI W MARKETINGU:

 
  • Wydatki na spotkania z klientami obniżające podatek dochodowy

    Maria Pietrzyk-Wdowiak

    Podatku dochodowego nie obniżą wydatki na cele reprezentacyjne i zabiegi o dobre relacje z klientami. Natomiast te na otwarte spotkania promocyjno-reklamowe – już owszem.

TRENDY:

 
  • Fintechy w symbiozie z bankami

    Maciej Szulc

    Powszechne jest myślenie, że innowacyjne produkty chcą zmieść z rynku konkurencję. To jednak nieprawda. W branży finansowej nowoczesne fintechy i tradycyjne instytucje finansowe współpracują, wzmacniając wizerunek obu stron. W praktyce wręcz potrzebują siebie nawzajem.

FELIETON:

 
  • Zmiana czy zdrada?

    Jan Hartman

    Rebranding. Straty moralne i emocjonalne są nieuniknione, tak jak to się dzieje w życiu osobistym, gdy wchodzimy w zakręt i po drugiej stronie znajdujemy się w nowej rzeczywistości – może i lepszej, lecz pozbawionej wielu dobrych rzeczy z przeszłości.

 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 

 

okładka bieżącego numeru magazynu Marketing w Praktyce

KUP TEN NUMER

SPIS TREŚCI

Czego nie robić w digital marketingu?

ZDANIEM SPECJALISTY ELŻBIETA PAWLOWSKI

Konto firmowe na Facebooku – czy ma sens w 2023?

ZDANIEM SPECJALISTY KINGA KANTOR

Zaufać influencerom

OPINIE OLGA GRALIŃSKA

ZAMÓW PRENUMERTĘ

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych. Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.
Więcej informacji dotyczących m.in. RODO i plików cookies możecie Państwo uzyskać czytając naszą politykę prywatności i cookies

Wiem, Zamknij

Korzystając z serwisu akceptujesz politykę prywatności i cookies.

Copyright 2023 © Marketing w Praktyce

ul. Kwiatowa 116, 05-083 Mariew

Projekt: Cyklopia Studio

na górę