Start MwP Spis treści MwP 7/2018
Drukuj

Spis treści wydania drukowanego MwP 7/2018

Spis treści wydania drukowanego MwP 7/2018

Tematu numeru: OBLICZA KREATYWNOŚCI

ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

  • Wyzwalacze kreatywności

    Joanna Kasprzycka-Rosikoń, Marcin Woźniak, Adam Drzewicki, Michał Kobierzewski

    Istnieje szeroki wachlarz sposobów na wyzwalanie kreatywności. Te najbardziej popularne oscylują wokół wprowadzania się w odmienne stany świadomości. Chodzi głównie o wybicie się z toru logicznego myślenia i utartych schematów łączenia informacji. Goethe pisał utwory w stanie zbliżonym do lunatykowania, da Vinci podczas pracy słuchał wyłącznie dzwonów kościelnych.

  • Odwaga. Dziecko. Flow

    Bartek Jaroszewski

    Olśnienie, dostrzeżenie kreatywnego rozwiązania to prawdziwie podniecające chwile.

  • Koląca kreacja

    Marek Dolewski

    Najpierw ma być pomysł. Oczywiste, prawda? Tylko że w tym jednym słowie ukryty jest cały proces kreatywny. A to już takie proste nie jest. Od czego więc zacząć? Za podstawę do uogólnień weźmy dla przykładu lody Kaktus w nowym opakowaniu.

  • Ze znanego na nowe

    Wiktoria Czarnecka

    Jeśli stoi przed wami zaprojektowanie kampanii waszej marki, ale nie chcecie, aby było to powieleniem konkurencji – to zacznijcie od sprawdzenia, co i jak oni robią.

  • Ćwiczenie z mundialem w tle

    Paweł Jeleniewski

    Jak wypadnie Robert Lewandowski (ale nie ten z ostatniego mundialu – dop. red.) w kreacji dla producenta maszyn hutniczych, a Kuba Błaszczykowski (jak kolega powyżej – dop. red.) na plakacie reklamowym ziemi do pieczarek? To zadanie dla marketerów kreatywnych na poziomie zaawansowanym.  »

  • Poczuć motylki

    Michał Adamczyk

    Wsłuchujmy się w podszepty naszego drugiego mózgu i zaufajmy swoim przeczuciom.

  • Niewyświechtane case’y. Kreatywność absolutna

    wybór redakcji

    Przedstawione pięć kampanii absolutnie trzeba znać. Pokazują, że kreatywność to nie tylko ćwiczenie intelektualne, ale też praktyczne narzędzie do zarządzania kontaktami z klientami. Nie sztuka dla sztuki, ale nośnik konkretnych idei. I wcale nie domena branż łatwych w komunikacji…

ANALIZY:

temat Miesiąca: MARKETER NA WAKACJACH:

  • Marketer odpoczywa czujnie

    od redakcji

    Marketer nigdy tak naprawdę nie jest całkowicie na wakacjach. Załóżmy, że na urlopie, na wycieczkę po mieście wybierają się social ninja, customer succes manager i spec od contentu.

    O swoich podróżach opowiadają marketerzy: Karol Weber – inspektor hotelowy i bloger, Mateusz Zmyślony, kreatywny z Grupy Eskadra, Paweł Dunia – designer z Artegence i bloger, MagdalenaFediów – spec PR z Synapsy Communication i Łukasz Wołek – CEO z Eura 7.

  • Niewyświechtane case’y. Ciepło, gorąco… wakacje!

    wybór redakcji

    Czasem po prostu nie da się wytłumaczyć szefowi, że lazurowa woda i ludzie na leżakach to zużyte banały.

NARZĘDZIA:

  • Osiem pytań o content evergreen

    Grzegorz Miller

    Gdy marka znajduje w pierwszej piątce pod względem sprzedaży, jest uznawana za dużą. Jeśli ma wyraziste reklamy, jest uznawana za znaną. Jeśli chce być uznawana za ważną, za jednego z liderów branży, musi robić content evergreen.

  • Masa influencera

    Bartłomiej Brzoskowski

    W czasach, kiedy influencerzy stali się biznesmenami, a wywieranie wpływu – modelem biznesowym, czy markom wciąż opłaca się inwestować w tę formę współpracy?  »

  • Namingowe ścieżki: Oshee coś znaczy!

    Konrad Gurdak

    Dziwnie układa się życie nazwy abstrakcyjnej. Z początku chciana, wręcz pożądana, w końcowym rozrachunku odsuwana na bok – przegrywa nierówną walkę z nazwami skojarzeniowymi. Ba! Nawet z opisowymi. Chętnie opowiem „od kuchni” o ich smutnym losie. A przy okazji zobacz, komu dziś zagram na nosie…

  • Festiwal dla marki

    Jacek Kiziński

    Jak Polska długa i szeroka mamy czas festiwali – muzycznych, literackich, filmowych, kulinarnych. Co mogą ugrać na nich marki?

  • Tęsknota za przeszłością

    Anita Chabrowska-Karpińska

    Konsumenci są bardziej skłonni do dokonywania zakupów, jeżeli marka wykorzystuje techniki marketingu nostalgicznego, wywołując w odbiorcach tęsknotę za przeszłością.

  • SEO dla dużych brandów

    Michał Bednarski

    Ostatnie zmiany w algorytmie Google, czyli największej na świecie wyszukiwarki internetowej, wskazują, że dobre czasy dla dużych graczy dopiero nadchodzą.

CASE STUDY:

GŁOSY NA CZASIE:

  • Media ukochane, media opuszczane

    Tomasz Chmielewski

    Przy tworzeniu mediaplanu najłatwiej jest się skupić na mediach rosnących. Ale czy zawsze to optymalna droga?

  • Buty dla szewca – czy warto dbać o swój PR?

    Robert Tarnowski, Marcin Kuchno

    Jak ten bosy szewc uwijamy się przy swojej pracy, zapominając często, że każdy ze specjalistów komunikacji jest de facto ambasadorem swojej marki. Jak zadbać o swój wizerunek i tak właściwie po co to w ogóle robić?

SAMOUCZEK COPYWRITERA:

  • Kreatywność na dobre i na ciut gorsze

    Tomasz Górniak, Michał Capiński, Diana Stachera i Katarzyna Matolicz

    W dzisiejszym wydaniu rubryki eksperci omawiają trzy slogany z reklam. To reklamy dość udane pod względem kreatywnym. Wyraźnie widać w nich świeże, zaskakujące pomysły, ale…

ZDANIEM SPECJALISTÓW:

  • Telewizja – internet: wojna czy pokój?

    Marta Sułkiewicz, Michał Taranta, Dominika Meinardi

    Z badania Gemiusa wynika wyraźnie, że telewizja nie jest już medium uniwersalnym i zapewniającym dotarcie do wszystkich. Na pewno potwierdza się więc słuszność strategii łapania grup docelowych, w których konsumpcja TV jest nieco niższa, poprzez kanały online czy mobile.

PODATKI W MARKETINGU:

  • Kiedy odliczysz VAT od eventów?

    Maria Pietrzyk-Wdowiak

    Nabywca kompleksowej usługi organizacji eventów ma prawo odliczyć podatek VAT od tej usługi – przykład z branży medycznej.

FELIETON:

  • Letni rachunek sumienia

    Jan Hartman

    Cóż może zrobić przetrzebiony wakacyjnie dział marketingu, gdy wszystko działa na zwolnionych obrotach, a nawet wcale nie działa?

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij