• MYŚL I TWÓRZ
  • SZKOLENIA
    • planowanie i strategia marketingowa
    • spacer
    • nowoczesna komunikacja marketingowa
    • spacer
    • zarządzanie marketingiem
    • spacer
    • szkolenia zamknięte - oferta
  • KALENDARZ SZKOLEŃ
  • MAGAZYN MwP
  • ARTYKUŁY
  • PRENUMERATA
  • KONTAKT
L-shop
  • Marketing w Praktyce
  • MwP
  • Spis treści MwP 9/2018
Marketing w Praktyce

spis treści

Spis treści wydania drukowanego MwP 9/2018

Tematu numeru: Marketer zdobywa wiedzę

 

ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

 
  • Jak się uczymy w branży marketingu

    Redakcja

    Coaching, szkolenia, lektura, blog/vlog, mentoring to pięć sprawdzonych metod, którymi marketerzy zdobywają wiedzę i umiejętności zawodowe. Każda z nich ma swoje wady, zalety oraz dobre praktyki. Zaraz je przedstawimy.

  • Jak ja się uczę?

    Łukasz Wyglądała, Maciej Sznitowski, Dorota Bartosiak, Anna Bogel-Malicka

    Zaprosiliśmy czwórkę doświadczonych marketerów, prosząc o podzielenie się na łamach „Marketingu w Praktyce” ich know-how – osobistymi przemyśleniami w kwestii, jak najlepiej zdobywać przydatną w marketingowej branży wiedzę. Tak się złożyło, że każde z naszych gości wskazuje na nieco inną ścieżkę uczenia się, co zapewne wynika z odmienności zawodowych doświadczeń.

  • Myśl i twórz

    Karolina Małagocka

    Zamiast mówić o „uczeniu się” marketingu, lepiej użyć zwrotu „rozwijam się w obszarze marketingu”. Uczenie się budzi szkolne skojarzenia, a przecież sukces w naszej pracy nie polega na zaliczeniu klasówki z brandingu czy analityki!

  • Jak rozwijać wiedzę w firmie lub agencji?

    Anna Kupczyk

    Metod doskonalenia kompetencji jest wiele. Najbardziej skuteczne są programy rozwojowe, zawierające rozwiązania z każdej grupy źródeł i narzędzi, czyli szeroko pojęty blended learning.

  • Sztuka czytania trendów

    Redakcja

    Od kilku lat jesteśmy zasypywani opracowaniami o trendach. Musimy umieć wyłowić z tej lawiny informacji te samorodki wiedzy, które nam się najbardziej przydadzą w codziennej działalności marketingowej, podczas tworzenia założeń kampanii i układania rocznych mediaplanów.

  • Trend egoizmu komunikacyjnego

    Maciej Sznitowski

    Słowo trend oznacza ogólny kierunek rozwoju. Ale są trendy, które oznaczają coś zupełnie przeciwnego, czyli brak zmiany. Egoizm komunikacyjny jest jednym z nich.

  • Wise Brand – trzeba tylko chcieć

    Mateusz Zmyślony

    W starych krajach Unii Europejskiej nikogo nie dziwi fakt, że tematem numer 1 jest recykling, etyka w łańcuchu dostaw, promowanie wielorazowych opakowań czy wprowadzanie trendów typu zero waste, no trace…

  • Jak porządkować case’y i anegdoty branżowe

    Redakcja

    Case’y i anegdoty to szczególny rodzaj wiedzy branżowej. Ich atrakcyjność i szczegółowość sprawiają, że bardzo przyjemnie się ich słucha lub je czyta, ale marketerzy mają duże problemy z uogólnieniem wniosków i przeniesieniem ich na własne poletko.

  • Wstydź się, jeśli nie znasz tej kampanii

    Redakcja

    W dzisiejszym wydaniu rubryki pokażemy kampanię trwającą od 2017 roku, której nieznajomość i pomijanie w analizach i zestawieniach eksperckich stanowi powód wstydu dla naszej branży. Serio. Nie przesadzamy.  »

  • Mapa wiedzy marketera

    Oprac. redakcja

    Mapa wiedzy marketera to uporządkowany zbiór informacji o marce, konkurentach, odbiorcach, sposobach komunikacji oraz otoczeniu (w tym trendach), dzięki którym w sposób przemyślany wybierzesz przesłania, kanały dotarcia/media, kreacje dla akcji i kampanii marketingowych. Rzut oka wystarczy, bo stwierdzić, co wiesz, czego nie wiesz, a co mogło stracić swoją aktualność. Poznaj 36 pytań porządkujących wiedzę!

ANALIZY:

 
  • Marketing słabiej działa, bo…

    Mariusz Ludwiński

    Nie szukajmy przyczyn tytułowego zjawiska na poziomie JAK, czyli w umiejętnościach kreatywnych ani w znajomości nowych mediów. Spójrzmy głębiej: na poziom DLACZEGO. Tam odnajdziemy prawdziwe powody – i przy okazji, źródła przewagi dla marek!

  • Klientocentryzm z korzeniami u szewca

    Angelina Sielewicz

    W ciągu ostatniej dekady w świecie reklamy wiele się zmieniło. Od czasów pokryzysowych obserwujemy zmianę kierunku polityki wielu marek. Nastała era klientocentryzmu.  »

  • Wejść, kupić, wyjść

    Ireneusz Laskowski

    W ostatnich latach tradycyjne wzory zanikają, coraz trudniej segmentować konsumentów według dawnych kategorii. To wyraźna zmiana perspektywy, co stwarza zagrożenia, ale też przynosi szanse i możliwości. W ich identyfikacji pomaga badanie „Barometr. Jak i gdzie kupują Polacy?”.

NARZĘDZIA:

 
  • Rap się sprawdza

    Anna Wójcik

    Polscy raperzy działają bardzo intensywnie w internecie, i choć zgodnie z przyjętym w marketingu rozgraniczeniem artyści to raczej celebryci niż influencerzy, to jednak okazało się, że hiphopowcy posługują się mechanizmami promocji nie gorzej niż typowo internetowi twórcy. Urodzeni influencerzy?  »

  • Marki masowe – nowe rozdanie

    Karolina Gajewska

    Marki masowe wchodzą dziś na zupełnie nowy poziom i mogą wywrócić dotychczasowy układ rynku.

  • Cukierek dla kosmity

    Krzysztof Wadas

    Jednym z narzędzi, które nieinwazyjnie przyciąga uwagę konsumenta do marki, jest product placement. Czy Polacy umieją z niego korzystać?

  • Kupony wciąż w grze

    Michał Sędzielewski

    Od dziesięcioleci nic nie działa lepiej na potencjalnego klienta, jak stworzenie okazji do zakupu w postaci kuponów rabatowych i kart podarunkowych. Jednak aby były one skuteczne, muszą zostać dostosowane do wymogów obecnych czasów.

  • Namingowe ścieżki: Cosik pomaga ten Yanosik

    Konrad Gurdak

    Wchodzisz do sklepu, nie zdając sobie sprawy z tego, że co rusz trafiasz na marki z nazwami eponimicznymi. To marki wywodzące się od nazwisk, imion, słynnej postaci (nie tylko historycznej), rzadziej od zwierząt lub przedmiotów. Są nimi więc pierniki Kopernika, lody Grycana, a nawet ciągniki Ursus. Ten kierunek tworzenia nazwy ma swoje plusy i również minus. Poznaj potencjał nazw eponimicznych.

  • Chcesz odświeżyć stronę – nie dekoruj zakalca!

    Anna Sorbian, Paulina Siwiec, Magda Grudzień

    Przygotowanie nowoczesnej i funkcjonalnej dla klientów strony internetowej to dziś konieczność. Mądrze zaprojektowana wizytówka w sieci buduje i utrwala wizerunek każdej organizacji. Czas więc poznać najnowsze trendy i pomyśleć o jej odświeżeniu.

  • 10 lat temu i za 10 lat

    Szymon Dyrlaga

    Wciąż natrafiamy na raporty firm badawczych, przedstawiające statystyki z wysyłki e-maili. Mogłoby się wydawać, że w tym temacie napisano już wszystko, pojawia się więc pytanie: „Po co tak duża liczba badań?”. Otóż po to, że e-mail się zmienia i coś, co było aktualne kilka lat temu, dziś jest już często reliktem przeszłości.

GŁOSY NA CZASIE:

 
  • Nagrody rozbijają bank

    Tomasz Chmielewski

    Shopper będący przy półce zyskał kolejną zmienną, która ma wpłynąć na jego decyzję.

  • Dwa powszechne błędy firm w socialu i PR

    Marcin Kuchno, Robert Tarnowski

    Marketer powinien wiedzieć, kiedy przycisnąć z wydawaniem budżetu marketingowego, a kiedy spieszyć się powoli.

Z PAMIĘTNIKA TESTERA:

 
  • 1, 2, 3… testujemy skuteczność dotarcia!

    Mariusz Ludwiński, Renata Gajoch-Bielecka

    Marketerze, miłośniku testowania, porównywania i optymalizacji – w naszej nowej rubryce „Z pamiętnika testera” znajdziesz to, co lubisz najbardziej: wyniki testów i konwersji różnych elementów e-maili, tytułów e-booków i raportów, wpisów w social mediach, SEO i AdWordsów. I ta wiedza może ci się bardzo przydać!  »

TRENDY:

 
  • Kto chce zostać marketerem?

    Sławomir Skowerski

    20 lat temu mały Wojtek marzył, by zostać strażakiem. Dziś mały syn Wojciecha chce zostać youtuberem, inżynierem albo specjalistą w branży paliwowej. Co to oznacza dla komunikacji marek, produktowej i employerowej oraz dla nas samych, marketerów, i dla naszej branży?

OPINIE:

 
  • Imperium danych

    Iwona Kubicz, Aleksandra Młyńska

    Facebook w Polsce ma aż 16 milionów użytkowników!

FELIETON:

 
  • „Marketing” to też dobra marka

    Jan Hartman

    Widzicie tę pułapkę prestiżu? Marketing traktowany jest niepoważnie i protekcjonalnie, bo sam zbyt często posługuje się niepoważnymi i protekcjonalnymi formami komunikacji.

 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 

POLECAMY

Marketing w Praktyce: Konto firmowe na Facebooku – czy ma sens? - autor: Kinga Kantor

Konto firmowe na Facebooku – czy ma sens?

Narzędzia

Konto firmowe na Facebooku – tak czy nie? To pytanie zadaje sobie dziś wiele marek.

Autor: Kinga Kantor

Marketing w Praktyce: Google Ads dla lokalnych biznesów - autor: Karolina Kawulka

Google Ads dla lokalnych biznesów

Narzędzia

Łącząc te działania można znakomicie zwiększyć sprzedaż offline dzięki reklamom online.

Autor: Karolina Kawulka

Marketing w Praktyce: Chwyty SEO dla treści - autor: Marek Stokowski

Chwyty SEO dla treści

Narzędzia

Co i jak robić w SEO, aby czytelników treści zamienić w klientów?

Autor: Marek Stokowski

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych. Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.
Więcej informacji dotyczących m.in. RODO i plików cookies możecie Państwo uzyskać czytając naszą politykę prywatności i cookies

Wiem, Zamknij

Korzystając z serwisu akceptujesz politykę prywatności i cookies.

Copyright 2025 © Marketing w Praktyce

ul. Kwiatowa 116, 05-083 Mariew

Projekt: Cyklopia Studio

na górę