Spis treści
Nr 10/2018
Ilość stron: 150
TEMAT NUMERU:
Social i content. Eksperckie porady
Jak ustawiać ROI dla komunikacji w social mediach
Autor: Marta Mróz
Temat numeru
W pomiarze efektów wpisów organicznych pojawia się ten sam problem, co w telewizji czy prasie: jak zmierzyć rzeczywiste dotarcie do pożądanych klientów?
Jak zmierzyć skuteczność contentu na początku lejka sprzedaży?
Autor: Grzegorz Miller
Temat numeru
Aby odpowiedzieć na pytanie o sposoby pomiaru skuteczności działania contentu na początku lejka sprzedaży, najpierw trzeba zrozumieć, z jakimi klientami mamy do czynienia na tym etapie, a potem dopasować odpowiednie formaty contentu do charakterystyk tych klientów. Dopiero na końcu wyjdzie nam, jak i co mierzyć.
Jaki wpływ na wyniki marki mają influencerzy
Autor: Dorian Szymański
Temat numeru
Choć zwykle nie da się zmierzyć efektu czystego, to wpływ działań z influencerami na wyniki marki można zmierzyć na czterech poziomach. Dzięki temu influencerzy stali się ważnym elementem kampanii w digitalu.
Senior z zaufaniem do sieci
Autor: Adrianna Nowak
Temat numeru
Dzisiejsi seniorzy, aktywnie korzystający z mediów społecznościowych, nie bez powodu nazywani są pokoleniem „New Teens”. Ten powód to ich liczna obecność w przestrzeni internetu.
Urażony „senior” nie kupi twojej marki
Autor: Danuta Rolinger-Bednarska
Temat numeru
Jeśli chcesz coś skutecznie sprzedać konsumentowi tuż przed lub już na emeryturze, bezwzględnie przestrzegaj zasady nr 1. Nie należy nazywać tych osób „seniorami”, ponieważ większość z nich zupełnie nie utożsamia się z tym pojęciem.
Jak porządkować case’y i anegdoty branżowe
Autor: Redakcja
Temat numeru
Case’y i anegdoty to szczególny rodzaj wiedzy branżowej. Ich atrakcyjność i szczegółowość sprawiają, że bardzo przyjemnie się ich słucha lub je czyta, ale marketerzy mają duże problemy z uogólnieniem wniosków i przeniesieniem ich na własne poletko.
Czy social media pozwalają dotrzeć do szefów dużych firm?
Autor: Grzegorz Miller, Mariusz Ludwiński
Temat numeru
Tak – pod warunkiem, że dostarczysz im wartość, której potrzebują i przeznaczysz odpowiednio długi czas na budowę relacji. W praktyce oznacza to, że musisz robić sociale i content na poziomie lepszym niż dotąd i w perspektywie dłuższej niż dotąd.
Najtrudniejsza bariera w sprzedaży
Autor: Agnieszka Szklarczyk
Narzędzia
Jak marketer ma dopilnować, aby jak najwięcej potencjalnych klientów z najwyższej części lejka sprzedażowego „przelało się” do części kolejnej? Jak klienta teoretycznego przemienić w rzeczywiście zainteresowanego?
Social innowacje w trade marketingu
Autor: Grzegorz Osóbka
Narzędzia
Social selling to nie tylko bezpośrednia sprzedaż na Facebooku czy Instagramie. Inny skuteczny sposób łączy w sobie rekomendacje, testy, influencerów oraz elementy trade marketingu. Mogą z niego korzystać zarówno e-sklepy, jak i sklepy tradycyjne.
Namingowe ścieżki: zawadiacka, prowokująca nazwa
Autor: Konrad Gurdak
Narzędzia
Istotne w namingu jest, aby z gracją zaczepić odbiorcę i pokazać mu się z dobrej, niebanalnej strony. Jak sieć pizzerii Gruby Benek czy bloger modowy Ekskluzywny Menel.
Czy możesz pisać do klienta „bez kitu”?
Autor: Angelina Sielewicz
Narzędzia
„Pracuję w start-upie” – to dziś często słyszana, żeby nie powiedzieć oklepana, wypowiedź. Oklepany jednak nie jest język, którym młode biznesy posługują się i komunikują ze światem. Czasem wydaje się bliski, bardzo zrozumiały, a czasami absurdalny i balansujący na granicy dobrego smaku. Dobrze to czy źle?
Kilka chwytów na frekwencję
Autor: Dagmara Kochańska, Jonasz Wiercioch, Mateusz Zmyślony, Filip Filar, Michał Szkotak
Narzędzia
Mierzenie efektów contentu i social mediów jest skomplikowane, dlatego prędzej czy później wielu marketerów decyduje się przeprowadzić prosty event branżowy: spotkanie, warsztat, śniadanie, meetup. Pozostaje jeszcze problem, co zrobić, by zaproszeni przyszli?
Cukierek dla kosmity
Autor: Krzysztof Wadas
Analizy
Jednym z narzędzi, które nieinwazyjnie przyciąga uwagę konsumenta do marki, jest product placement. Czy Polacy umieją z niego korzystać?
Monitoruj piękno w internecie
Autor: Jagoda Prętnicka-Markiewicz
Analizy
Co istotne i dostrzegalne na pierwszy rzut oka, dyskusje na temat kosmetyków toczą się często poza kanałami własnymi marek. Warto więc wiedzieć, o czym rozmawiają internauci, mieć na to wpływ i kształtować ich opinie.
Dlaczego marketerzy boją się kampanii mediowych?
Autor: Małgorzata Woś-Wójcik, Dominika Meinardi, Bartek Hanus, Paulina Dzieniakowska
Analizy
Bo będzie za drogo i nie trafimy do tych, co trzeba – tak wynika z badania domu mediowego PRO Media House, który zdiagnozował największe bariery związane z realizacją kampanii w mediach przez polskie firmy.
Chcemy kupować wygodnie!
Autor: Katarzyna Czuchaj-Łagód Komentują: Jarosław Ruciński i Norbert Kowalskiń
Analizy
Aby osiągnąć sukces w wymiarze sprzedażowym, marki muszą traktować konsumentów jako osoby sprytne, szukające wygody i często chodzące własnymi ścieżkami. Raz kupią tutaj, raz kupią tam – ale jeśli nie będą mogli zapłacić kartą lub dostawa potrwa zbyt długo, są w stanie porzucić zakup całkowicie.
Szybka kuracja dla marketingu
Autor: Justyna Wojtaszczyk
Opinie
Jeśli firmowe działania realizujesz zgodnie ze sztuką, a jednak nie do końca skutkują, to być może… zabrakło zdrowych podstaw?
Marketing i sztuka myślenia
Autor: Diana Stachera
Opinie
Jest narzędziem, które pozwala poznawać rzeczywistość – cały otaczający nas świat, również zawodowy. Jak ważna jest umiejętność myślenia w codziennej pracy specjalistów odpowiedzialnych za działania komunikacyjne?
Marlboro Man na emeryturze
Autor: Łukasz Załuski
Głosy na czasie
Czasy Marlboro Mana i skierowanych do mężczyzn reklam pokazujących twardzieli w wyidealizowanych, męskich sytuacjach, minęły z końcem XX wieku. Dzisiejsi mężczyźni wyzwolili się z tamtych schematów.
Dzieci portfeli nie mają, ale…
Autor: Tomasz Chmielewski
Głosy na czasie
Podczas gdy większość komunikacji przeznaczona jest do osób dorosłych, niektóre marki obierają nieco inną strategię…
Nieodparty urok namacalności
Autor: Katarzyna Lipińska
Trendy
„Wymacane”, czyli dotknięte skórą, wyrobione palcami, staje się bardziej autentyczne i wyrafinowane niż to, co mają do zaproponowania w tej sprawie nawet najbardziej zaawansowane algorytmy.
Q&A Communication/Komputronik. Ustrzel okazję
Autor: Karolina Gajewska
Case study
Czerwcowa kampania Komputronika była przygotowana w związku ze szczególnym zainteresowaniem Polaków piłką nożną oraz wzmożoną aktywnością związaną z kibicowaniem w trakcie najważniejszych sportowych zmagań polskiej reprezentacji.
Emlab/Showmax. Duch epoki na evencie
Autor: Wojciech Małysz
Case study
„Rojst” to bez wątpienia najgłośniejsza premiera sezonu. Fabuła, muzyka i wyjątkowy klimat serialu wymagały niebanalnej oprawy podczas eventu promocyjno-premierowego.
Old Spice. Prysznic z niedźwiedziem
Autor: Ewelina Bojkowicz
Case study
Sierpień okazał się miesiącem wyjątkowo upalnym, co stało się zalążkiem inspiracji dla eventu, który miał schłodzić warszawiaków.
Nagrody za rekomendację i ich opodatkowanie
Autor: Maria Pietrzyk-Wdowiak
Podatki w marketingu
Stosowane powszechnie dla klientów nagrody za polecenie czy rekomendację produktu lub firmy innemu klientowi są opodatkowane podatkiem dochodowym od osób fizycznych (PIT) i nie korzystają ze zwolnienia z opodatkowania z art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT o zwolnieniu do 2000 zł dla sprzedaży premiowej (interpretacja dyrektora KIS).
Marketing na dobranoc
Autor: Jan Hartman
Felieton
W marketingu jest bardzo ważne, by odbiorca komunikatu otrzymał spokój i pewność, że dość się już naszukał. To wielka ulga wylogować się i odejść od komputera.