• MYŚL I TWÓRZ
  • SZKOLENIA
    • planowanie i strategia marketingowa
    • spacer
    • nowoczesna komunikacja marketingowa
    • spacer
    • zarządzanie marketingiem
    • spacer
    • szkolenia zamknięte - oferta
  • KALENDARZ SZKOLEŃ
  • MAGAZYN MwP
  • ARTYKUŁY
  • PRENUMERATA
  • KONTAKT
L-shop
  • Marketing w Praktyce
  • MwP
  • Spis treści MwP 12/2018
Marketing w Praktyce

spis treści

Spis treści wydania drukowanego MwP 12/2018

Tematu numeru: Jak optymalizować marketing

 

ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

 
  • Zaglądamy za kulisy optymalizacji

    redakcja

    Pierwsza podstawowa zasada brzmi: każdy powinien optymalizować marketing, szczególnie digital. Taki proces składa się z pięciu etapów i dotyczy siedmiu obszarów kompetencji.

  • Nie zaczynaj, jak nie znasz celu

    Dominika Meinardi

    U 30 proc. marketerów budżet na kampanię w mediach ustalany jest uznaniowo przez zarząd, a 18,5 proc. w ogóle nie wie, w jaki sposób jest ustalany. Nic dziwnego, że wyniki nie satysfakcjonują. Na szczęście łatwo to poprawić.

  • Kampania precyzyjnie zmierzona

    Gabriel Matwiejczyk

    Fakt, że reklama była wyświetlana na ekranie przez długi czas, niewiele mówi o tym, czy widzowie pozytywnie odbierają lokowaną w przekazie markę i czy zamówiliby reklamowany produkt. Być może reklama była po prostu zabawna, więc odbiorcy oglądali ją do końca.

  • Inspiruj się contentem użytkowników

    redakcja

    Czy klienci producenta rowerów nakręciliby film w 4K, pokazujący wyścig kolarski w inspirującym momencie, gdy zwycięzca mija linię mety i wyrzuca ręce w górę w geście triumfu? Czy może filmik w 240p, w którym przez pierwsze 20 sekund widać tylko trawę, asfalt, kostki chodnikowe, niewielkie schody – czyli widok, który mają przed oczami zwyczajni rowerzyści?

  • Każdy klient chce innego doświadczenia

    Gabriela Silarow

    Internet, trendy i możliwości cały czas się zmieniają, dlatego strategia personalizacji działań w digital powinna być aktualizowana przynajmniej raz na 6 miesięcy. W kolejnych latach ten interwał będzie się zapewne skracał.

  • Personalizacja: 13 wskazówek

    Gabriela Silarow

    O personalizacji komunikacji mówi się już od 2012 roku. Mimo to wciąż nie zawsze jest właściwie rozumiana. Dlatego przygotowałam krótką instrukcję, którą możesz wykorzystać w tworzeniu strategii komunikacji.

  • Jak optymalizować tekst reklamowy

    Natalia Jasiak

    Wielu reklamodawców przykłada dużą wagę do grafiki, grup docelowych, budżetu. Ale z tekstami do reklam bywa gorzej. „No bo ludzie dziś nie czytają…”. I w efekcie reklamy nie są tak skuteczne, jak mogłyby być.  »

  • Zalecenia gwarantujące sukces

    redakcja

     

BADANIA:

 
  • Krętą ścieżką do zakupów

    Michał Protasiuk

    Przed przystąpieniem do badania zakładaliśmy, że będziemy w stanie zidentyfikować kilka najbardziej typowych ścieżek zakupowych dla każdej z wytypowanych kategorii, które mogłyby stanowić podstawę działań marketingowych producentów i detalistów. Tymczasem rzeczywistość okazała się znacznie bardziej skomplikowana – liczba wszystkich kombinacji, które zaobserwowaliśmy, okazała się przytłaczająca.

NARZĘDZIA:

 
  • Święta w wyszukiwarce

    Elżbieta Różalska

    Boże Narodzenie to jeden z największych sezonowych trendów w biznesie i od lat zaczyna się już w listopadzie. Jak się przygotowywać do świątecznych, handlowo najintensywniejszych okresów w roku?

  • Trzy pomysły na wsparcie sprzedaży

    Grzegorz Osóbka

    Przedstawiam trzy pomysły na nowoczesne, marketingowe wsparcie sprzedaży. Wszystkie pozytywnie przechodzą cztery punkty testu przydatności i wnoszą wiele wartości w proces zarządzania sprzedażą.

  • Nie bądź Wujkiem Dobra Rada

    Grzegorz Miller

    Robisz branżowe podsumowanie na koniec roku? Świetnie, tylko nie wpadnij w pułapkę doradzania. Opisz zjawisko, przedstaw krótko case. Nie doradzaj. To wkurza ludzi.

  • Zróbmy kampanię w tydzień!

    Katarzyna Smoleń

    Czy 5 dni roboczych to dużo czasu na przygotowanie skutecznej kampanii marketingowej? Czyli, co można zrobić zaledwie w tydzień?  »

  • Źle ustawione priorytety w e-mail marketingu

    Elżbieta Krupa

    Z badań, które przeprowadziła firma Litmus, wynika, że co najmniej 30 proc. marketerów odpowiedzialnych za e-mail marketing ma źle ustawione priorytety. Wielu z nich, owszem, chce poprawić swoje wyniki, ale działa zbyt zachowawczo, rutynowo i unika ryzyka. Co tracą, co mogą zyskać?

ANALIZY:

 
  • Influencerzy – marketingowe eldorado

    Diana Stachera, Kuba Jugo

    Influencer marketing to już nie tylko trend, to dla coraz większej liczby marketerów jedno z głównych narzędzi skutecznej promocji.  »

  • Powolny zmierzch lojalności?

    redakcja, Łukasz Wołek, Kamil Kociszewski

    Lojalność przez długi czas była skuteczną strategią marketingową. Jednak dziś jej atrakcyjność spada zarówno wśród marketerów, jak klientów. Jak zatem w 2019 roku rozumieć i budować lojalność?

  • Rebranding’18 – zero trendów

    Maciej Sznitowski

    Wiecie, jakie dominujące trendy odkryłem, przeglądając rebrandingi z 2018 roku? Prawie żadnych. I to jest dobra wiadomość!  »

OPINIE:

 
  • Content nie bierze się z powietrza

    Klaudia Pac

    Nie stworzysz dobrego contentu bez jasnej strategii marketingowej.

GŁOSY NA CZASIE:

 
  • Doświadczenia budujące uczucie

    Tomasz Chmielewski

    Sposobów na rozkochanie konsumenta w marce jest wiele.

  • Milenialsi jak perfumy

    Angelina Sielewicz

    Rzeźbiarz Auguste Rodin zapytany o to, jak powstaje dzieło sztuki, odpowiedział, że trzeba wziąć kawał marmuru i odrąbać wszystko, co w nim niepotrzebne. To mistrzowsko prosta zasada.

  • Mężczyzna – ekspert od zakupów

    Łukasz Załuski

    Czasy, w których mężczyźni sięgali po pierwszą rzecz z brzegu na półce, poszły w zapomnienie.

  • Do dojrzałych dojrzały marketing

    Danuta Rolinger-Bednarska

    Osoby dojrzałe coraz częściej, pomimo wielu oczywistych trudności, patrzą na swoje życie przez pryzmat szklanki przynajmniej do połowy pełnej. Co więcej, chcą i starają się wypełnić ją po brzegi. Czy twoja firma im w tym pomaga?

CASE STUDY:

 
  • Niewyświechtane case’y. Trochę serca i trochę pieniędzy. Trochę optymalizacji

    Wybór redakcji

    Marketing może zdecydowanie wyróżnić markę na tle konkurencji. Trzeba jednak w swoje działania włożyć trochę serca, trochę pieniędzy i trochę cierpliwości. To ważne – zwłaszcza że tak wygodnie jest robić marketing na zasadzie „jak inni”…

  • Mastercard. Dobrym Znakiem w szyldozę!

    Marta Życińska

    W miarę, jak bogacimy się i wspinamy na wyższe poziomy piramidy Maslowa, estetyka przestrzeni miejskiej staje się dla nas coraz ważniejszym tematem. Rosną także nasze oczekiwania, żeby właściciele punktów handlowych i usługowych lepiej projektowali swoje szyldy, reklamy czy witryny. Mastercard postanowił dać im narzędzie w postaci platformy DobryZnak.

  • Poznań Game Arena. Trudny target do podbicia

    Wojciech Daniłowicz

    76 tysięcy ludzi na hali Międzynarodowych Targów Poznańskich, 28-godzinna impreza, 30 gości z całego świata – tym razem nie chodzi o jubileuszowy koncert Krzysztofa Krawczyka, a o Poznań Game Arena. I najtrudniejszą marketingowo grupę w tym kraju: czyli młodzież. Jak zrobić kampanię, która podbije serca graczy, zaangażuje influencerów i będzie się mieściła w ramach umiarkowanego budżetu?

SAMOUCZEK COPYWRITERA:

 
  • Jak tytułować porady konsumenckie

    Katarzyna Krupicka, Michał Capiński, Mariusz Ludwiński

    Odpowiednio przygotowane porady to bardzo wdzięczny format contentu, szczególnie dla marek skierowanych do konsumentów indywidualnych.

TRENDY:

 
  • Brighton SEO – nowości

    Cezary Urbanowicz

    Blisko 4000 tegorocznych uczestników z ponad 40 krajów, a także blisko 100 prelegentów – cenionych ekspertów i praktyków z branży SEO. To wszystko świadczy o randze tegorocznego Brighton SEO – jednej z najważniejszych konferencji marketingowych w Europie. A to, co na niej powiedziano, ma ogromne znaczenie dla działań w internecie w nadchodzących miesiącach.

PODATKI W MARKETINGU:

 
  • Karty paliwowe w sprzedaży premiowej – niekorzystne skutki

    Maria Pietrzyk-Wdowiak

    Wydanie przez dystrybutora kart paliwowych otrzymanych wcześniej od producenta, który był emitentem tych kart, powoduje powstanie przychodu po stronie dystrybutora. To stanowisko najbardziej niekorzystne z możliwych.

FELIETON:

 
  • Spójność to osobowość

    Jan Hartman

    W życiu bardzo ważna jest spójność.To małe, nieefektowne słowo kryje w sobie wielkie bogactwo treści – niebagatelnej również dla marketingu.

 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 

POLECAMY

Marketing w Praktyce: Konto firmowe na Facebooku – czy ma sens? - autor: Kinga Kantor

Konto firmowe na Facebooku – czy ma sens?

Narzędzia

Konto firmowe na Facebooku – tak czy nie? To pytanie zadaje sobie dziś wiele marek.

Autor: Kinga Kantor

Marketing w Praktyce: Google Ads dla lokalnych biznesów - autor: Karolina Kawulka

Google Ads dla lokalnych biznesów

Narzędzia

Łącząc te działania można znakomicie zwiększyć sprzedaż offline dzięki reklamom online.

Autor: Karolina Kawulka

Marketing w Praktyce: Chwyty SEO dla treści - autor: Marek Stokowski

Chwyty SEO dla treści

Narzędzia

Co i jak robić w SEO, aby czytelników treści zamienić w klientów?

Autor: Marek Stokowski

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych. Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.
Więcej informacji dotyczących m.in. RODO i plików cookies możecie Państwo uzyskać czytając naszą politykę prywatności i cookies

Wiem, Zamknij

Korzystając z serwisu akceptujesz politykę prywatności i cookies.

Copyright 2025 © Marketing w Praktyce

ul. Kwiatowa 116, 05-083 Mariew

Projekt: Cyklopia Studio

na górę