Spis treści wydania drukowanego MwP 12/2018
Tematu numeru: Jak optymalizować marketing
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Zaglądamy za kulisy optymalizacji
redakcja
Pierwsza podstawowa zasada brzmi: każdy powinien optymalizować marketing, szczególnie digital. Taki proces składa się z pięciu etapów i dotyczy siedmiu obszarów kompetencji.
-
Nie zaczynaj, jak nie znasz celu
Dominika Meinardi
U 30 proc. marketerów budżet na kampanię w mediach ustalany jest uznaniowo przez zarząd, a 18,5 proc. w ogóle nie wie, w jaki sposób jest ustalany. Nic dziwnego, że wyniki nie satysfakcjonują. Na szczęście łatwo to poprawić.
-
Kampania precyzyjnie zmierzona
Gabriel Matwiejczyk
Fakt, że reklama była wyświetlana na ekranie przez długi czas, niewiele mówi o tym, czy widzowie pozytywnie odbierają lokowaną w przekazie markę i czy zamówiliby reklamowany produkt. Być może reklama była po prostu zabawna, więc odbiorcy oglądali ją do końca.
-
Inspiruj się contentem użytkowników
redakcja
Czy klienci producenta rowerów nakręciliby film w 4K, pokazujący wyścig kolarski w inspirującym momencie, gdy zwycięzca mija linię mety i wyrzuca ręce w górę w geście triumfu? Czy może filmik w 240p, w którym przez pierwsze 20 sekund widać tylko trawę, asfalt, kostki chodnikowe, niewielkie schody – czyli widok, który mają przed oczami zwyczajni rowerzyści?
-
Każdy klient chce innego doświadczenia
Gabriela Silarow
Internet, trendy i możliwości cały czas się zmieniają, dlatego strategia personalizacji działań w digital powinna być aktualizowana przynajmniej raz na 6 miesięcy. W kolejnych latach ten interwał będzie się zapewne skracał.
-
Personalizacja: 13 wskazówek
Gabriela Silarow
O personalizacji komunikacji mówi się już od 2012 roku. Mimo to wciąż nie zawsze jest właściwie rozumiana. Dlatego przygotowałam krótką instrukcję, którą możesz wykorzystać w tworzeniu strategii komunikacji.
-
Jak optymalizować tekst reklamowy
-
Zalecenia gwarantujące sukces
redakcja
BADANIA:
-
Krętą ścieżką do zakupów
Michał Protasiuk
Przed przystąpieniem do badania zakładaliśmy, że będziemy w stanie zidentyfikować kilka najbardziej typowych ścieżek zakupowych dla każdej z wytypowanych kategorii, które mogłyby stanowić podstawę działań marketingowych producentów i detalistów. Tymczasem rzeczywistość okazała się znacznie bardziej skomplikowana – liczba wszystkich kombinacji, które zaobserwowaliśmy, okazała się przytłaczająca.
NARZĘDZIA:
-
Święta w wyszukiwarce
Elżbieta Różalska
Boże Narodzenie to jeden z największych sezonowych trendów w biznesie i od lat zaczyna się już w listopadzie. Jak się przygotowywać do świątecznych, handlowo najintensywniejszych okresów w roku?
-
Trzy pomysły na wsparcie sprzedaży
Grzegorz Osóbka
Przedstawiam trzy pomysły na nowoczesne, marketingowe wsparcie sprzedaży. Wszystkie pozytywnie przechodzą cztery punkty testu przydatności i wnoszą wiele wartości w proces zarządzania sprzedażą.
-
Nie bądź Wujkiem Dobra Rada
Grzegorz Miller
Robisz branżowe podsumowanie na koniec roku? Świetnie, tylko nie wpadnij w pułapkę doradzania. Opisz zjawisko, przedstaw krótko case. Nie doradzaj. To wkurza ludzi.
-
Zróbmy kampanię w tydzień!
-
Źle ustawione priorytety w e-mail marketingu
Elżbieta Krupa
Z badań, które przeprowadziła firma Litmus, wynika, że co najmniej 30 proc. marketerów odpowiedzialnych za e-mail marketing ma źle ustawione priorytety. Wielu z nich, owszem, chce poprawić swoje wyniki, ale działa zbyt zachowawczo, rutynowo i unika ryzyka. Co tracą, co mogą zyskać?
ANALIZY:
-
Influencerzy – marketingowe eldorado
-
Powolny zmierzch lojalności?
redakcja, Łukasz Wołek, Kamil Kociszewski
Lojalność przez długi czas była skuteczną strategią marketingową. Jednak dziś jej atrakcyjność spada zarówno wśród marketerów, jak klientów. Jak zatem w 2019 roku rozumieć i budować lojalność?
-
Rebranding’18 – zero trendów
OPINIE:
-
Content nie bierze się z powietrza
Klaudia Pac
Nie stworzysz dobrego contentu bez jasnej strategii marketingowej.
GŁOSY NA CZASIE:
-
Doświadczenia budujące uczucie
Tomasz Chmielewski
Sposobów na rozkochanie konsumenta w marce jest wiele.
-
Milenialsi jak perfumy
Angelina Sielewicz
Rzeźbiarz Auguste Rodin zapytany o to, jak powstaje dzieło sztuki, odpowiedział, że trzeba wziąć kawał marmuru i odrąbać wszystko, co w nim niepotrzebne. To mistrzowsko prosta zasada.
-
Mężczyzna – ekspert od zakupów
Łukasz Załuski
Czasy, w których mężczyźni sięgali po pierwszą rzecz z brzegu na półce, poszły w zapomnienie.
-
Do dojrzałych dojrzały marketing
Danuta Rolinger-Bednarska
Osoby dojrzałe coraz częściej, pomimo wielu oczywistych trudności, patrzą na swoje życie przez pryzmat szklanki przynajmniej do połowy pełnej. Co więcej, chcą i starają się wypełnić ją po brzegi. Czy twoja firma im w tym pomaga?
CASE STUDY:
-
Niewyświechtane case’y. Trochę serca i trochę pieniędzy. Trochę optymalizacji
Wybór redakcji
Marketing może zdecydowanie wyróżnić markę na tle konkurencji. Trzeba jednak w swoje działania włożyć trochę serca, trochę pieniędzy i trochę cierpliwości. To ważne – zwłaszcza że tak wygodnie jest robić marketing na zasadzie „jak inni”…
-
Mastercard. Dobrym Znakiem w szyldozę!
Marta Życińska
W miarę, jak bogacimy się i wspinamy na wyższe poziomy piramidy Maslowa, estetyka przestrzeni miejskiej staje się dla nas coraz ważniejszym tematem. Rosną także nasze oczekiwania, żeby właściciele punktów handlowych i usługowych lepiej projektowali swoje szyldy, reklamy czy witryny. Mastercard postanowił dać im narzędzie w postaci platformy DobryZnak.
-
Poznań Game Arena. Trudny target do podbicia
Wojciech Daniłowicz
76 tysięcy ludzi na hali Międzynarodowych Targów Poznańskich, 28-godzinna impreza, 30 gości z całego świata – tym razem nie chodzi o jubileuszowy koncert Krzysztofa Krawczyka, a o Poznań Game Arena. I najtrudniejszą marketingowo grupę w tym kraju: czyli młodzież. Jak zrobić kampanię, która podbije serca graczy, zaangażuje influencerów i będzie się mieściła w ramach umiarkowanego budżetu?
SAMOUCZEK COPYWRITERA:
-
Jak tytułować porady konsumenckie
Katarzyna Krupicka, Michał Capiński, Mariusz Ludwiński
Odpowiednio przygotowane porady to bardzo wdzięczny format contentu, szczególnie dla marek skierowanych do konsumentów indywidualnych.
TRENDY:
-
Brighton SEO – nowości
Cezary Urbanowicz
Blisko 4000 tegorocznych uczestników z ponad 40 krajów, a także blisko 100 prelegentów – cenionych ekspertów i praktyków z branży SEO. To wszystko świadczy o randze tegorocznego Brighton SEO – jednej z najważniejszych konferencji marketingowych w Europie. A to, co na niej powiedziano, ma ogromne znaczenie dla działań w internecie w nadchodzących miesiącach.
PODATKI W MARKETINGU:
-
Karty paliwowe w sprzedaży premiowej – niekorzystne skutki
Maria Pietrzyk-Wdowiak
Wydanie przez dystrybutora kart paliwowych otrzymanych wcześniej od producenta, który był emitentem tych kart, powoduje powstanie przychodu po stronie dystrybutora. To stanowisko najbardziej niekorzystne z możliwych.
FELIETON:
-
Spójność to osobowość
Jan Hartman
W życiu bardzo ważna jest spójność.To małe, nieefektowne słowo kryje w sobie wielkie bogactwo treści – niebagatelnej również dla marketingu.
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO