Spis treści wydania drukowanego MwP 1/2019
Tematu numeru: Badania marketingowe – co muszisz wiedzieć
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Co i jak bada marketing
-
Pytaj, a otrzymasz odpowiedź
-
Badania marketingowe a praktyka biznesowa
Agnieszka Kurzemska, Stanisław Gorzula
Często spotykamy się z zapytaniami ofertowymi, w których opis zakresu badania liczy kilka, a nawet kilkanaście stron, po czym po krótkiej rozmowie okazuje się, że tak naprawdę kluczowy jest jeden czy dwa punkty, a reszta jest opcjonalna.
-
Człowiek i pies: średnio trzy nogi
Grzegorz Miller
Tytułowy wynik badania jest prawdziwy, ale przecież nie ma sensu sprzedawanie zestawów po trzy skarpetki. Podobnie ma się z wieloma innymi badaniami, także naszymi marketingowymi. Tylko często jest to mniej oczywiste.
-
Twardy dowód dla klientów i branży
redakcja
Może w tym roku, zamiast tylko czytać raporty branżowe jak „State of Marketing” od Salesforce (świeżutki, z grudnia 2018 r.) lub „B2B Content Marketing 2018” od Content Marketing Institute i Marketing Profs, przygotujesz własny raport dla swoich klientów? Wzmocnisz swój wizerunek. Wywołasz dyskusję w branży odróżnisz się od konkurencji.
-
Pierwszy raport marki
wybór redakcji
W czasach, gdy klienci nagminnie pomijają reklamy, marki nie mogą poprzestać tylko na komunikacji produktowej czy rabatach. Muszą walczyć o uwagę czymś ciekawym. Na przykład opisywaniem otaczającego świata.
-
Liczby w marketingu są przydatne
Alicja Defratyka
Według niektórych ludzi liczby są nudne, trudne i nikt ich nie rozumie. Ale czy aby na pewno?
ANALIZY:
-
Gdzie influencerzy rozdają karty
Kamil Bolek
Jak wynika z raportu LifeTube, analizującego ponad 11 tys. filmów na polskim YouTube, klienci coraz częściej inwestują w niestandardowe kampanie i influencerów. Różnorodność i liczba takich działań jest już ogromna. Przywołujemy w artykule jedne z najciekawszych i najbardziej inspirujących przykładów współpracy z digital influencerami.
-
Duży potencjał, słaba komunikacja
-
Idee w codziennym użytku
redakcja we współpracy z ekspertami
Idea może być niezwykle szczytna. Mnóstwo instytucji, marek i celebrytów może chcieć wesprzeć akcję swoją nazwą lub nazwiskiem. Ale jeśli nie istnieje sposób włączenia się ludzi w akcję, cała sympatia i efekty akcji szybko zbledną.
NARZĘDZIA:
-
Dobry blog w 2019 roku
Mariusz Ludwiński
Pisanie bloga w 2018 roku trąciło trochę zgraną melodią, zwłaszcza w porównaniu ze stories na Facebooku, Instagramie, Snapchacie oraz daily vlogami influencerów na You Tube. Ale w 2019 roku blogi mogą wrócić do łask.
-
Chcesz pewności – testuj!
Magdalena Szyjka
Zapominamy o tym, że ideą testu A/B nie jest po prostu wysłanie kreacji z lepszym tematem do większej liczby osób, ale właśnie sprawdzenie, jakie sformułowania trafiają do naszych odbiorców i sprawiają, że nasz e-mail lądujący w skrzynce nie pozostanie tam bez reakcji.
-
Co musi CTA
Eliza Gniadek
Kliknij tutaj! Zobacz więcej! Kup teraz! Dowiedz się… – kto z nas nie widzi lub słyszy tych wezwań codziennie?
-
Lubimy szybkie wiadomości
Edyta Godziek
SMS-y towarzyszą nam już od ćwierćwiecza, i mimo że wielu już dawno wieściło im upadek, wciąż nie dają się pokonać w wyścigu z aplikacjami i innymi narzędziami marketingu mobilnego.
-
Newsy pikantnie doprawione
Ewa Nowak-Teter, Michał Kliszczak
Jedną z kluczowych spraw, która interesuje nie tylko marketerów medioznawców – PR-owców, ale także zwykłych użytkowników social mediów, jest określenie tego, co decyduje o tym, że informacja się sprzedaje. Inaczej mówiąc, chodzi o shareability.
-
Marketingowy sprint zacznij od rozgrzewki
Katarzyna Golonka
Przeprowadzenie projektu marketingowego w tydzień wydaje się w teorii łatwe i przyjemne. Ale pod warunkiem, że już na starcie, w poniedziałek, o godz. 10.00 rano uda się dobrze rozdzielić zadania, no i nie wpadnie się w panikę: „Ale kiedy mam to robić? Przecież mam też inne pilne obowiązki…”.
BADANIA:
-
Kilka sposobów na porzucony koszyk
-
Zbliża się zmiana w marketingu
Tomasz Kuisz
Jak polscy marketerzy radzą sobie z mierzeniem efektów kampanii digital marketingowych? Całkiem nieźle w porównaniu z innymi krajami. Mimo to w nadchodzących latach globalna i krajowa praktyka znacznie się zmieni.
OPINIE:
-
Wolni od metryki!
Aleksandra Laudańska
Pisarka Gina Pell ukuła nazwę dla nowego targetu: perennialsi.
CASE STUDY:
-
Masz bazę, masz sukces
Edyta Godziek
Jak można dobrze wykorzystać potencjał SMS w kampanii promocyjnej B2B? Przykładem może być akcja zrealizowana przez Platformę SerwerSMS.pl dla marki Circle K.
-
Dzieciaki do rakiet
Jędrzej Hugo-Bader
Dzieci i młodzież powinny być aktywne fizycznie w sposób intensywny przez minimum 60 minut dziennie. Codziennie! A mówiąc oględnie, większość maluchów i nastolatków w Polsce tych norm nie wypełnia. Stąd pomysł na akcję „Dzieciaki do rakiet”, który narodził się w warszawskiej centrali BGŻ BNP Paribas.
-
Jingle Bells dla mistrzów wideo
wybór redakcji
Setki tysięcy wyświetleń na YouTube i całe mnóstwo medialnych wzmianek na popularnych portalach informacyjnych – o takim zwrocie marzą brand menedżerowie, planując świąteczne kampanie w formie wideo. I niektórym to się udaje! Zobaczmy jak…
GŁOSY NA CZASIE:
-
Jedyny taki slogan
Tomasz Chmielewski
Slogan marki, obok nazwy i logo, jest podstawowym elementem budującym brand. Czy na pewno wiemy, jak go wykorzystywać?
-
Jak kupują kobiety
Sandra Kluza
Zamknięta lista zakupów i logiczne argumenty to drugorzędne wartości w decyzjach zakupowych kobiet. Jak więc kupują kobiety? Mówi się, że w kontrze do mężczyzn robią to głównie przez emocje.
NAMINGOWE ŚCIEŻKI:
-
Wymyślasz nazwę? Przeczytaj ten poradnik
Konrad Gurdak
Zastanawiasz się właśnie nad wymyśleniem nazwy dla swojego nowego przedsięwzięcia? Szukasz pomysłów i inspiracji? Głowisz się, od czego tu zacząć? Ten artykuł jest dla ciebie!
PODATKI W MARKETINGU:
-
Upominki bez podatku
Maria Pietrzyk-Wdowiak
Z wnioskiem o wydanie indywidualnej interpretacji wystąpił instytut – jednostka sektora finansów publicznych, który chciał wiedzieć, czy przekazywane bezwarunkowo drobne upominki zachęcające do udziału w badaniu będą zwolnione z opodatkowania.
FELIETON:
-
Arystokracja marketingu
Jan Hartman
Pogłębiające się uzależnienie marketingu od technologii oraz metod badań empirycznych w socjologii może niepokoić. Jednak odwrotu nie ma.
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO