Spis treści wydania drukowanego MwP 2/2019
Tematu numeru: Big rock content – jak go tworzyć i wykorzystywać
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Strona contentowa
-
Praktyczny poradnik dla klientów
redakcja ze wsparciem eksperckim Jacka Mazura
Jeszcze dwa lata temu poradnik w formie FAQ-a ze ścianą tekstu był OK. Dziś poprzeczka zawieszona jest znacznie wyżej. Minimum: tekst uzupełniony zdjęciami i/lub krótkimi filmami wideo. Ideał: całość w infografikach i wideo.
-
Publikacja specjalna
redakcja ze wsparciem eksperckim Katarzyny Czuchaj-Łagód
Publikacja specjalna to jeden z najlepszych, o ile nie najlepszy rodzaj contentu, który mogą tworzyć marki. Dodatkowo wychodzi świetnie nawet wtedy, gdy jest to pierwszy content, jaki marka w ogóle wyprodukuje.
-
Brandowa grupa specjalna
redakcja ze wsparciem eksperckim Diany Stachery i Izabeli Malinowskiej
Brandowa grupa specjalna to kilka osób, które tworzą spójny content dla marki, publikowany w ramach tej samej akcji.
-
Content tworzony na zewnątrz
redakcja ze wsparciem eksperckim Barbary Marcisz i Yagi Widery
Jak zrobić dobry content, nie przykładając palca do jego tworzenia? Na przykład korzystając z gotowych treści powstałych na zewnątrz. Rodzajów takiego contentu jest mnóstwo. Skupimy się na trzech popularnych: prezentacjach, keynote’ach i wideoesejach.
-
Event sponsorowany
redakcja ze wsparciem eksperckim Katarzyny Jędrachowicz i Szymona Krzysiaka
Po co firmie produkującej opony skojarzenie z meczami Ligi Mistrzów piłki nożnej, sieci restauracji – sponsoring igrzysk olimpijskich, a producentowi samochodów – wspieranie finansowe festiwalu muzycznego? Nie chodzi na pewno o dodatkowe 2 proc. rabatu na cenie emisji, ale o całoroczne źródło contentu na wysokim poziomie.
NARZĘDZIA:
-
Lodówka marketing i lampka nocna selling
Grzegorz Miller
Kilka lat temu bardzo popularne podczas rekrutacji było zadanie na nieszablonową kreatywność „Podaj 20 sposobów wykorzystania długopisu”. Coś podobnego obserwujemy obecnie w social mediach – ze skutkiem… dyskusyjnym.
-
Zauważ mnie i zapłać
-
Jak odkrywać potrzeby klientów
Joanna Cholewka
Im marka dłużej działa na rynku, tym bardziej zaawansowane potrzeby mają jej klienci. Ale na szczęście im marka dłużej działa, tym ma więcej możliwości, by je odkryć, zrozumieć i wykorzystać w marketingu.
-
Pogadać z marką
Michał Długosz
Pytając Asystenta, łatwo można sprawdzić, gdzie jest najbliższy sklep marki, o której właśnie pomyśleliśmy. Jak firmy mogą wykorzystać tę technologię wprowadzoną w styczniu do Polski?
-
Jak komunikują się marketerzy
wypowiedzi 6 ekspertów
Najważniejsze narzędzia do zarządzania projektami i ogólną działalnością pewnie już znacie. Teraz zapraszamy za kulisy używania ich w codziennej krzątaninie w działach marketingu.
-
Nawet jeśli nie chcesz nic robić na YouTube…
-
Manifesty marek – sygnał i blef
Maciej Sznitowski
Co ma wspólnego nowe logo marki Zara z irokezem? A co łączy Mastercard z zegarkiem, który nie pokazuje godziny? I co to wszystko ma wspólnego z zielonymi żabkami?
-
Żeby e-maile docierały
Renata Gajoch-Bielecka
Badania Return Path pokazują, że w skali europejskiej tylko 83 proc. poprawnych e-maili dociera do odbiorców. To oznacza, że jedna na sześć wiadomości nie trafia do skrzynki odbiorczej. Jak się bronić przed etykietą „spam”?
-
Marketer skutecznie sprzedaje (nie tylko mieszkanie)
Michał Wleklik, Anna Seroczyńska
Wielu z nas szuka inspiracji do marketingowych działań w skomplikowanych studiach przypadków, często nawet z dalekich krajów i odmiennych kultur. Tymczasem na mnóstwo pomysłów można wpaść po prostu podglądając inne branże. Weźmy pod lupę branżę nieruchomości. Czasem wystarczy po prostu przejrzeć ogłoszenia o sprzedaży mieszkań.
CASE STUDY:
-
Z sympatii do litery „m”
-
Feedback od zetów
Tina Toutounchi
Zety upust swojemu niezadowoleniu dadzą najchętniej anonimowo lub online, nie przejmując się konsekwencjami: w końcu tego uczą się od najmłodszych lat w sieci. Nie trzeba z tym walczyć, o tym trzeba rozmawiać – to jeden z ważnych wniosków konkursu edukacyjnego Just Brief.
-
Jak jeździsz, ty…
Agnieszka Sakowicz, Jakub Żulewski
Za kierownicę wsiadamy zmęczeni, zdenerwowani, rozkojarzeni, choć na każdy kilometr jazdy musimy podjąć średnio około 10 decyzji. Jak w takiej sytuacji poprawić bezpieczeństwo na drodze? Problemem zajął się Santander Bank Polska.
ANALIZY:
-
Marki gra czasem
Katarzyna Czuchaj-Łagód
Wolny czas – każdy go potrzebuje. Zwykle mamy go za mało, tym bardziej że coraz więcej produktów o niego konkuruje. Odwoływanie się wprost do tego aspektu naszego życia w komunikacji może istotnie zmniejszyć lub zwiększyć skuteczność działań marketingowych. Jak więc grać czasem?
-
Jak wybierają influencerów giganci
Diana Stachera, Jakub Jugo
Przemyślana strategia, intrygująca kreacja, przekonujący influencer: taki jest prosty przepis na udaną akcję marketingową każdej marki.
TRENDY:
-
Co się liczy w marketingu wystawienniczym
Julia Królak
Chociaż wciąż rośnie siła internetu, to udział w imprezach targowych jest dla wielu marek i firm w dalszym ciągu jednym z ważnych narzędzi realizacji strategii marketingowej i sprzedażowej. Jeżeli mamy odpowiednio utorować czy wzmocnić istniejące już relacje biznesowe, warto przyjrzeć się trendom w wystawiennictwie.
GŁOSY NA CZASIE:
-
Czy retro jest na czasie?
Tomasz Chmielewski
Element retro w komunikacji marketingowej pojawia się ostatnio dość często. Ale jak go ugryźć, skoro dla każdego oznacza co innego?
-
Komunikacja wideo wymaga przygotowania
Robert Tarnowski
„Zróbmy wideo! Wszyscy robią” – słyszę wciąż od klientów zarówno małych firm, jak i dużych korporacji. To prawda, komunikacja wideo jest modna i skuteczna, ale pod warunkiem, że mamy wyraźnie określony cel biznesowy. Niestety, często się o tym zapominamy i robimy sztukę dla sztuki.
PODATKI W MARKETINGU:
-
Bez VAT za obsługę z zewnątrz!
Maria Pietrzyk-Wdowiak
Mam dobrą wiadomość. Jeśli nabywamy kompleksową usługę organizacji wydarzenia marketingowego od firmy zewnętrznej (konferencji, eventu lub szkolenia), możemy od takiej usługi odliczyć 100% podatku VAT.
FELIETON:
-
Marketing w odcinkach
Jan Hartman
Marketing, w odróżnieniu od opery mydlanej, nie kończy się nigdy… trzeba nieustająco opowiadać historię. I w dodatku musi to być never ending story.
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO