• MYŚL I TWÓRZ
  • SZKOLENIA
    • planowanie i strategia marketingowa
    • spacer
    • nowoczesna komunikacja marketingowa
    • spacer
    • zarządzanie marketingiem
    • spacer
    • szkolenia zamknięte - oferta
  • KALENDARZ SZKOLEŃ
  • MAGAZYN MwP
  • ARTYKUŁY
  • PRENUMERATA
    • prenumerata 2023
    • spacer
    • prenumerata 2022
  • KONTAKT
  • Marketing w Praktyce
  • MwP
  • Big rock content – jak go tworzyć i wykorzystywać
Marketing w Praktyce

temat miesiąca:

luty 2019

Big rock content – jak go tworzyć i wykorzystywać

Mariusz Ludwiński

Marketing w Praktyce nr 2 / 2018 / Wprowadzenie z Tematu Numeru: Big rock content – jak go tworzyć i wykorzystywać / artykuł z wydania drukowanego

Gdy Seth Godin chciał pokazać strategię wyróżnienia, przygotował książkę o tytule „Fioletowa Krowa” i skłonił wydawnictwo, by wysyłało ją czytelnikom pakowaną w kartony do mleka z podobizną fioletowej krowy. Gdy Chris Anderson chciał objaśnić strategię „sprzedaży” produktów i usług za darmo, przygotował książkę „Free” i umieścił ją za darmo w internecie. Gdy zupełnie inny Chris Anderson chciał pomóc mówcom przygotowywać świetne wystąpienia na konferencji TED i TEDx, przygotował prezentację w formie TED-a na ten temat. Wniosek? informacje o big rock contencie również muszą być big rock contentem.

W lutowym Temacie Miesiąca opisujemy kilku najbardziej popularnych rodzajów big rock contentu, czyli takiej strategii prowadzenia content marketingu, która zakłada, że raz na jakiś czas robimy jedną Dużą Sztukę Contentu i następnie wyciągamy z niej krótkie fragmenty i zamieniamy te treści w content codzienny, czyli wpisy w social mediach. To mogą być teksty, grafiki, podcasty, wideo. W zależności od potrzeb marki ta Duża Sztuka ma dostarczać wartościowych treści na tydzień, miesiąc, kwartał, pół roku lub nawet dłużej. Dobrze zrobiony big rock content inspiruje, i to nie tylko własną markę, ale także inne. Smart marketer wykorzysta tę metodę do skonstruowania content planu, w którym nigdy nie pojawi się problem braku weny czy braku długiej przydatności tego, co już zostało przygotowane.

Umiejętność tworzenia big rock contentu jest bardzo cenna w dzisiejszych czasach, ponieważ ułatwia pracę marketerom. Marki mogą przygotowywać kilka Dużych Sztuk Contentu na rok kalendarzowy, a resztę czasu oraz środków skupić na dotarciu z nimi do jak największej liczby odbiorców. Wiele marek już w ten sposób pracuje. Ale też wiele jeszcze nie.

Mariusz Ludwiński
redaktor prowadzący miesięcznik „Marketing w Praktyce”
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

AKTUALNY NUMER

okładka aktualnego wydania drukowanego MwP
ZAMÓW PRENUMERTĘ

Nr 2/2019

Ilość stron: 82

TEMAT MIESIĄCA

Big rock content – jak go tworzyć i wykorzystywać

SPIS ARTYKUŁÓW Z TEMATU MIESIĄCA

  • Strona contentowa  »

    redakcja ze wsparciem eksperckim Grzegorza Millera

    Strony i portale contentowe traktowano kiedyś jak perły w koronie content marketingu, jak ideał mediów typu „owned”. Dziś ich blask przygasł, konkurencja opadła – co oznacza, że elastyczni marketerzy mogą wiele zyskać, decydując się na takie działanie.

  • Praktyczny poradnik dla klientów

    redakcja ze wsparciem eksperckim Jacka Mazura

    Jeszcze dwa lata temu poradnik w formie FAQ-a ze ścianą tekstu był OK. Dziś poprzeczka zawieszona jest znacznie wyżej. Minimum: tekst uzupełniony zdjęciami i/lub krótkimi filmami wideo. Ideał: całość w infografikach i wideo.

  • Publikacja specjalna

    redakcja ze wsparciem eksperckim Katarzyny Czuchaj-Łagód

    Publikacja specjalna to jeden z najlepszych, o ile nie najlepszy rodzaj contentu, który mogą tworzyć marki. Dodatkowo wychodzi świetnie nawet wtedy, gdy jest to pierwszy content, jaki marka w ogóle wyprodukuje.

  • Brandowa grupa specjalna

    redakcja ze wsparciem eksperckim Diany Stachery i Izabeli Malinowskiej

    Brandowa grupa specjalna to kilka osób, które tworzą spójny content dla marki, publikowany w ramach tej samej akcji.

  • Content tworzony na zewnątrz

    redakcja ze wsparciem eksperckim Barbary Marcisz i Yagi Widery

    Jak zrobić dobry content, nie przykładając palca do jego tworzenia? Na przykład korzystając z gotowych treści powstałych na zewnątrz. Rodzajów takiego contentu jest mnóstwo. Skupimy się na trzech popularnych: prezentacjach, keynote’ach i wideoesejach.

  • Event sponsorowany

    redakcja ze wsparciem eksperckim Katarzyny Jędrachowicz i Szymona Krzysiaka

    Po co firmie produkującej opony skojarzenie z meczami Ligi Mistrzów piłki nożnej, sieci restauracji – sponsoring igrzysk olimpijskich, a producentowi samochodów – wspieranie finansowe festiwalu muzycznego? Nie chodzi na pewno o dodatkowe 2 proc. rabatu na cenie emisji, ale o całoroczne źródło contentu na wysokim poziomie.

ARTYKUŁY UDOSTĘPNIONE

Artykuł z wydania drukowanego miesięcznika Marketing w Praktyce 2/2019: Strona contentowa - autor: Redakcja ze wsparciem eksperckim Grzegorza Millera

Strona contentowa

Artykuł z wydania drukowanego miesięcznika Marketing w Praktyce 2/2019: Nawet jeśli nie chcesz nic robić na YouTube… - autor: Kamil Bolek, Dominika Kucner

Nawet jeśli nie chcesz nic robić na YouTube…

Artykuł z wydania drukowanego miesięcznika Marketing w Praktyce 2/2019: Zauważ mnie i zapłać - autor: Monika Gawanowska

Zauważ mnie i zapłać

Artykuł z wydania drukowanego miesięcznika Marketing w Praktyce 2/2019: Z sympatii do litery „m” - autor: Agnieszka Okonek

Z sympatii do litery „m”

 

okładka bieżącego numeru magazynu Marketing w Praktyce

KUP TEN NUMER

SPIS TREŚCI

Metaverse – buzzword i wielki biznes

NARZĘDZIA WOJCIECH GRZEGORZYCA

Jak zadbać o przychylność Google?

NARZĘDZIA KRZYSZTOF GACHOWSKI

Jak uwolnić się od hejtu

PRAWO PAWEŁ ZIELIŃSKI

ZAMÓW PRENUMERTĘ

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych. Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.
Więcej informacji dotyczących m.in. RODO i plików cookies możecie Państwo uzyskać czytając naszą politykę prywatności i cookies

Wiem, Zamknij

Korzystając z serwisu akceptujesz politykę prywatności i cookies.

Copyright 2023 © Marketing w Praktyce

ul. Kwiatowa 116, 05-083 Mariew

Projekt: Cyklopia Studio

na górę