Spis treści wydania drukowanego MwP 3/2019
Tematu numeru: Mistrzostwa brandingowe – rywalizacja elementów budujących markę
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Kibicuj brandingowym mistrzostwom!
Mariusz Ludwiński
Dlaczego wybraliśmy formułę brandingowych mistrzostw, w których o palmę pierszeństwa grają ze sobą najważniejsze elementy budujące markę? Żeby nie nudzić! Żeby wywołać dyskusję wśród osób zarządzających marką/markami w firmie. Czy na pewno robicie wszystko, co trzeba? Może jest jakiś moment czy element, do którego przykładacie niedostateczną lub niewłaściwą uwagę?
-
Nieporównywalna para
Runda I, Mecz 1
Czy można porównywać sztukę z techniką czy esencję z obecnością, magię z mieczem czy karnawał z postem?
Rywalizują: Nazwa/logo/design wizualny oraz repetition/zasięg/widoczność. -
W zasięgu oka i ręki
Runda I, Mecz 2
Jeśli nie ma ciebie w zasięgu wzroku i ręki konsumentów, to tak naprawdę twoja marka nie istnieje.
Rywalizują: Dystrybucja/dostępność oraz customer service. -
Ono buduje siłę
Runda I, Mecz 3
Komunikacja marki może być zabawna, wzruszająca, zachwycająca, ale jeśli nie buduje zaufania u człowieka, to on nie przyjmie marki do swojego świata.
Rywalizują: Komunikacja oraz zaufanie. -
Konsekwencje studzą emocje
Runda I, Mecz 4
Marka oparta tylko na wrażeniach, bez poparcia konkretnymi korzyściami, daje złudną przewagę.
Rywalizują: Impresja (wrażenia klientów)/spójność oraz benefits/korzyści. -
Z szacunku dla pieniędzy
Runda I, Mecz 5
Psychologia związana z postrzeganiem ceny jest bardzo zawiła, ale i interesująca.
Rywalizują: Cena oraz jakość. -
Obraz marki w głowie klienta
Runda II, Mecz 1
Nawet najbardziej dopracowany brand na nic się zda, jeżeli klienci nie będą mogli znaleźć produktu w sklepach czy też nabyć w internecie.
Rywalizują: Nazwa/logo/design wizualny oraz dystrybucja/dostępność zakupowa. -
Od satysfakcji do zadowolenia
Runda II, Mecz 2
Red Bull jest zwykłym płynem w puszce, a ciągle skutecznie walczy z setkami takich samych.
Rywalizują: impresja (wrażenia klientów)/spójność oraz jakość -
Romantycznie i rozważnie
Top 3, podsumowanie cz. I
Wyniki tych mistrzostw w idealny sposób pokazują zmianę postrzegania najważniejszych wartości związanych z brandem, jaka nastąpiła na przestrzeni ostatnich kilku latach. Wynika to jasno komentarzy naszych ekspertów.
-
Zaufanie – hit sprzedażowy
Podsumowanie cz. II
W świetle wyników kolejnych rozgrywek eksperci komentują rynkową rzeczywistość. Które marki radzą więc sobie najlepiej ze stosowaniem elementów z Top 3?
ANALIZY:
-
Ciemne strony social mediów
-
Marketing automation – jak zacząć?
Jakub Ruciński, Artur Jasiński, Tomasz Jóźwiak, Magdalena Gordon, Karolina Kaczmarczyk
Marketing automation to już dużo więcej niż SMS-owe alerty dla handlowców „klientowi kończy się surowiec – dzwoń!” czy bezpłatny kurs e-mailowy dla nowych odbiorców. To narzędzie, które niesamowicie wspiera marketerów w wielu codziennych decyzjach i obowiązkach. Jak się przygotować do zakupu takiego rozwiązania?
-
Byle dobrze wypaść!
Angelina Sielewicz
Dla Hiacynty najważniejsze jest to, co o każdym stawianym przez nią kroku – przemyślanym ze szczególną starannością – myślą inni. Hiacynta bowiem aspiruje do wyższej klasy. Jej kolacje przy świecach mają być idealne, bo wie, że będą oceniane. Choć prawda wygląda tak, że nikt nie chce w nich uczestniczyć. Kojarzycie brytyjski komediowy serial z lat dziewięćdziesiątych „Co ludzie powiedzą?”…
-
Od marki ikonicznej po pożądaną
-
Dominator użytkownik
Martyna Głowińska, Michał Kamiński, Natalia Skowrońska
„Skupione na użytkowniku i dla użytkownika” – tak opisywała swoje działanie większość firm i marek podsumowując 2018 rok. To fakt, że „userocentryzm” dominował w działaniach online i offline. Realizowane kampanie miały przede wszystkim wyjść naprzeciw oczekiwaniom odbiorców. Jakie narzędzia i dlaczego sprawdziły się w minionym roku, opowiadają eksperci z Grupy Domodi.
NARZĘDZIA:
-
Nie samą nazwą żyje marka
Konrad Gurdak
Tak jak nie samym chlebem człowiek żyje, tak też nie samą nazwą żyje marka. Owszem – nazwa ma dużą siłę rażenia, lecz wówczas, gdy będzie wykorzystana z innymi środkami komunikacji. Słownymi, wizualnymi i dźwiękowymi.
-
Jak wypromować luksusowy wieżowiec
Anna Seroczyńska
Są bardzo drogie, pełne przepychu albo po prostu największe. Promowanie najdroższych budynków świata to marzenie najśmielszych marketerów. W jaki sposób można wykorzystać atuty takich inwestycji? Na jakich elementach budowana jest przewaga konkurencyjna?
-
Zarobić na automatyzacji
-
Inspiracje z personal brandingu
Agnieszka Plencler, Katarzyna Grobel, Joanna Cieślak-Ospalska, Agnieszka Jakubowska
Marki w personal brandingu łączą masowość B2C i specjalistyczną atmosferę B2B. Warto wiedzieć, co dzieje się w tym obszarze, bo wiele marek stawia w promocji na prezesów, właścicieli i wyrazistych pracowników w roli ekspertów brandów.
-
Na topie: komfort zakupowy
Robert Litera
Nowatorskie rozwiązania, które obserwujemy na rynku, to zbieranie wirtualnych sklepowych walut, za np. rekomendowanie oraz załączanie wybranych zdjęć zakupionych produktów przez użytkowników danego sklepu.
-
Medium znane zbyt mało
Patrycja Ogrodnik
Platformy danych konsumenckich to kanał dotarcia do klientów, który dynamicznie się rozwija i zapewnia markom widoczność oraz sprzedaż. Choć takie platformy działają od lat, wielu marketerów nie ma o nich pojęcia.
BADANIA:
OPINIE:
-
PR z automatu
Rafał Sałak
Automatyzacja w public relations niesie ze sobą trzy grupy korzyści.
GŁOSY NA CZASIE:
-
Czego uczą piekarz i farmer
Hanna Dropko
Nie trzeba przekonywać, że z marką jest jak z człowiekiem – aby pokochać, trzeba najpierw zaufać. Tylko jak to osiągnąć?
-
Marka ma mi mówić, jak mam żyć?
Tomasz Chmielewski
Odważne marki coraz częściej angażują się w trudne kwestie społeczne – czy na pewno jest to opłacalne?
SAMOUCZEK COPYWRITERA:
-
Czy klasyka przebrzmiała?
Agnieszka Filas, Sławomir Skowerski, Mariusz Ludwiński
Mówi się „klasyka wiecznie żywa”. W copywritingu nie brakuje legendarnych konstrukcji, które przyniosły miliony takim tuzom jak Claude Hopkins, John Carlton, Victor Schwab czy Jay Abraham. Ale czy w roku 2019 klasyczne nagłówki wciąż działają? Cóż… nie do końca.
PODATKI W MARKETINGU:
-
Reklamowanie – nieopodatkowane, za reprezentację płacisz!
Maria Pietrzyk-Wdowiak
Organizacja wydarzeń branżowych wymaga szczegółowej analizy wydatków reklamowych i reprezentacyjnych.
TRENDY:
-
Marki ponad prawem?
Anita Chabrowska-Karpińska
TrendWatching uznało kierunek legislative brands za jeden z pięciu najważniejszych zjawisk, potencjalnie najmocniej wpływających na globalne działania marketingowe w 2019 roku.
FELIETON:
-
Marketing jak polityka
Jan Hartman
Oddawanie głosów w wyborach, podobnie jak wybory konsumenckie, w coraz większym stopniu podporządkowane jest budowaniu wspólnoty.
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO