Start MwP Spis treści MwP 3/2019
Drukuj

Spis treści wydania drukowanego MwP 3/2019

Spis treści wydania drukowanego MwP 3/2019

Tematu numeru: Mistrzostwa brandingowe – rywalizacja elementów budujących markę

 

ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

 
  • Kibicuj brandingowym mistrzostwom!

    Mariusz Ludwiński

    Dlaczego wybraliśmy formułę brandingowych mistrzostw, w których o palmę pierszeństwa grają ze sobą najważniejsze elementy budujące markę? Żeby nie nudzić! Żeby wywołać dyskusję wśród osób zarządzających marką/markami w firmie. Czy na pewno robicie wszystko, co trzeba? Może jest jakiś moment czy element, do którego przykładacie niedostateczną lub niewłaściwą uwagę?

  • Nieporównywalna para

    Runda I, Mecz 1

    Czy można porównywać sztukę z techniką czy esencję z obecnością, magię z mieczem czy karnawał z postem?
    Rywalizują: Nazwa/logo/design wizualny oraz repetition/zasięg/widoczność.

  • W zasięgu oka i ręki

    Runda I, Mecz 2

    Jeśli nie ma ciebie w zasięgu wzroku i ręki konsumentów, to tak naprawdę twoja marka nie istnieje.
    Rywalizują: Dystrybucja/dostępność oraz customer service.

  • Ono buduje siłę

    Runda I, Mecz 3

    Komunikacja marki może być zabawna, wzruszająca, zachwycająca, ale jeśli nie buduje zaufania u człowieka, to on nie przyjmie marki do swojego świata.
    Rywalizują: Komunikacja oraz zaufanie.

  • Konsekwencje studzą emocje

    Runda I, Mecz 4

    Marka oparta tylko na wrażeniach, bez poparcia konkretnymi korzyściami, daje złudną przewagę.
    Rywalizują: Impresja (wrażenia klientów)/spójność oraz benefits/korzyści.

  • Z szacunku dla pieniędzy

    Runda I, Mecz 5

    Psychologia związana z postrzeganiem ceny jest bardzo zawiła, ale i interesująca.
    Rywalizują: Cena oraz jakość.

  • Obraz marki w głowie klienta

    Runda II, Mecz 1

    Nawet najbardziej dopracowany brand na nic się zda, jeżeli klienci nie będą mogli znaleźć produktu w sklepach czy też nabyć w internecie.
    Rywalizują: Nazwa/logo/design wizualny oraz dystrybucja/dostępność zakupowa.

  • Od satysfakcji do zadowolenia

    Runda II, Mecz 2

    Red Bull jest zwykłym płynem w puszce, a ciągle skutecznie walczy z setkami takich samych.
    Rywalizują: impresja (wrażenia klientów)/spójność oraz jakość

  • Romantycznie i rozważnie

    Top 3 mistrzostw

    Wyniki tych mistrzostw w idealny sposób pokazują zmianę postrzegania najważniejszych wartości związanych z brandem, jaka nastąpiła na przestrzeni ostatnich kilku latach. Wynika to jasno komentarzy naszych ekspertów.

  • Zaufanie – hit sprzedażowy

    Podsumowanie mistrzostw

    W świetle wyników kolejnych rozgrywek eksperci komentują rynkową rzeczywistość. Które marki radzą więc sobie najlepiej ze stosowaniem elementów z Top 3?

ANALIZY:

 

NARZĘDZIA:

 
  • Nie samą nazwą żyje marka

    Konrad Gurdak

    Tak jak nie samym chlebem człowiek żyje, tak też nie samą nazwą żyje marka. Owszem – nazwa ma dużą siłę rażenia, lecz wówczas, gdy będzie wykorzystana z innymi środkami komunikacji. Słownymi, wizualnymi i dźwiękowymi.

  • Jak wypromować luksusowy wieżowiec

    Anna Seroczyńska

    Są bardzo drogie, pełne przepychu albo po prostu największe. Promowanie najdroższych budynków świata to marzenie najśmielszych marketerów. W jaki sposób można wykorzystać atuty takich inwestycji? Na jakich elementach budowana jest przewaga konkurencyjna?

  • Zarobić na automatyzacji

    Kamila Fenik

    Zacięta walka o klienta w internecie to chleb powszedni coraz większej liczby firm. Z roku na rok konkurencja się powiększa, a klienci, zachęceni szerokim spektrum wyboru, stawiają agencjom i firmom szkoleniowym wysokie wymagania  »

  • Inspiracje z personal brandingu

    Agnieszka Plencler, Katarzyna Grobel, Joanna Cieślak-Ospalska, Agnieszka Jakubowska

    Marki w personal brandingu łączą masowość B2C i specjalistyczną atmosferę B2B. Warto wiedzieć, co dzieje się w tym obszarze, bo wiele marek stawia w promocji na prezesów, właścicieli i wyrazistych pracowników w roli ekspertów brandów.

  • Na topie: komfort zakupowy

    Robert Litera

    Nowatorskie rozwiązania, które obserwujemy na rynku, to zbieranie wirtualnych sklepowych walut, za np. rekomendowanie oraz załączanie wybranych zdjęć zakupionych produktów przez użytkowników danego sklepu.

  • Medium znane zbyt mało

    Patrycja Ogrodnik

    Platformy danych konsumenckich to kanał dotarcia do klientów, który dynamicznie się rozwija i zapewnia markom widoczność oraz sprzedaż. Choć takie platformy działają od lat, wielu marketerów nie ma o nich pojęcia.

BADANIA:

 

OPINIE:

 
  • PR z automatu

    Rafał Sałak

    Automatyzacja w public relations niesie ze sobą trzy grupy korzyści.

GŁOSY NA CZASIE:

 
  • Czego uczą piekarz i farmer

    Hanna Dropko

    Nie trzeba przekonywać, że z marką jest jak z człowiekiem – aby pokochać, trzeba najpierw zaufać. Tylko jak to osiągnąć?

  • Marka ma mi mówić, jak mam żyć?

    Tomasz Chmielewski

    Odważne marki coraz częściej angażują się w trudne kwestie społeczne – czy na pewno jest to opłacalne?

SAMOUCZEK COPYWRITERA:

 
  • Czy klasyka przebrzmiała?

    Agnieszka Filas, Sławomir Skowerski, Mariusz Ludwiński

    Mówi się „klasyka wiecznie żywa”. W copywritingu nie brakuje legendarnych konstrukcji, które przyniosły miliony takim tuzom jak Claude Hopkins, John Carlton, Victor Schwab czy Jay Abraham. Ale czy w roku 2019 klasyczne nagłówki wciąż działają? Cóż… nie do końca.

PODATKI W MARKETINGU:

 
  • Reklamowanie – nieopodatkowane, za reprezentację płacisz!

    Maria Pietrzyk-Wdowiak

    Organizacja wydarzeń branżowych wymaga szczegółowej analizy wydatków reklamowych i reprezentacyjnych.

TRENDY:

 
  • Marki ponad prawem?

    Anita Chabrowska-Karpińska

    TrendWatching uznało kierunek legislative brands za jeden z pięciu najważniejszych zjawisk, potencjalnie najmocniej wpływających na globalne działania marketingowe w 2019 roku.

FELIETON:

 
  • Marketing jak polityka

    Jan Hartman

    Oddawanie głosów w wyborach, podobnie jak wybory konsumenckie, w coraz większym stopniu podporządkowane jest budowaniu wspólnoty.

 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 
 

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij