• MYŚL I TWÓRZ
  • SZKOLENIA
    • planowanie i strategia marketingowa
    • spacer
    • nowoczesna komunikacja marketingowa
    • spacer
    • zarządzanie marketingiem
    • spacer
    • szkolenia zamknięte - oferta
  • KALENDARZ SZKOLEŃ
  • MAGAZYN MwP
  • ARTYKUŁY
  • PRENUMERATA
    • prenumerata 2023
    • spacer
    • prenumerata 2022
  • KONTAKT
  • Marketing w Praktyce
  • MwP
  • Spis treści MwP 3/2019
Marketing w Praktyce

spis treści

ilustracja do artykułu z miesięcznika Marketing w Praktyce

Spis treści wydania drukowanego MwP 3/2019

Tematu numeru: Mistrzostwa brandingowe – rywalizacja elementów budujących markę

 

ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

 
  • Kibicuj brandingowym mistrzostwom!

    Mariusz Ludwiński

    Dlaczego wybraliśmy formułę brandingowych mistrzostw, w których o palmę pierszeństwa grają ze sobą najważniejsze elementy budujące markę? Żeby nie nudzić! Żeby wywołać dyskusję wśród osób zarządzających marką/markami w firmie. Czy na pewno robicie wszystko, co trzeba? Może jest jakiś moment czy element, do którego przykładacie niedostateczną lub niewłaściwą uwagę?

  • Nieporównywalna para

    Runda I, Mecz 1

    Czy można porównywać sztukę z techniką czy esencję z obecnością, magię z mieczem czy karnawał z postem?
    Rywalizują: Nazwa/logo/design wizualny oraz repetition/zasięg/widoczność.

  • W zasięgu oka i ręki

    Runda I, Mecz 2

    Jeśli nie ma ciebie w zasięgu wzroku i ręki konsumentów, to tak naprawdę twoja marka nie istnieje.
    Rywalizują: Dystrybucja/dostępność oraz customer service.

  • Ono buduje siłę

    Runda I, Mecz 3

    Komunikacja marki może być zabawna, wzruszająca, zachwycająca, ale jeśli nie buduje zaufania u człowieka, to on nie przyjmie marki do swojego świata.
    Rywalizują: Komunikacja oraz zaufanie.

  • Konsekwencje studzą emocje

    Runda I, Mecz 4

    Marka oparta tylko na wrażeniach, bez poparcia konkretnymi korzyściami, daje złudną przewagę.
    Rywalizują: Impresja (wrażenia klientów)/spójność oraz benefits/korzyści.

  • Z szacunku dla pieniędzy

    Runda I, Mecz 5

    Psychologia związana z postrzeganiem ceny jest bardzo zawiła, ale i interesująca.
    Rywalizują: Cena oraz jakość.

  • Obraz marki w głowie klienta

    Runda II, Mecz 1

    Nawet najbardziej dopracowany brand na nic się zda, jeżeli klienci nie będą mogli znaleźć produktu w sklepach czy też nabyć w internecie.
    Rywalizują: Nazwa/logo/design wizualny oraz dystrybucja/dostępność zakupowa.

  • Od satysfakcji do zadowolenia

    Runda II, Mecz 2

    Red Bull jest zwykłym płynem w puszce, a ciągle skutecznie walczy z setkami takich samych.
    Rywalizują: impresja (wrażenia klientów)/spójność oraz jakość

  • Romantycznie i rozważnie

    Top 3, podsumowanie cz. I

    Wyniki tych mistrzostw w idealny sposób pokazują zmianę postrzegania najważniejszych wartości związanych z brandem, jaka nastąpiła na przestrzeni ostatnich kilku latach. Wynika to jasno komentarzy naszych ekspertów.

  • Zaufanie – hit sprzedażowy

    Podsumowanie cz. II

    W świetle wyników kolejnych rozgrywek eksperci komentują rynkową rzeczywistość. Które marki radzą więc sobie najlepiej ze stosowaniem elementów z Top 3?

ANALIZY:

 
  • Ciemne strony social mediów

    Marta Chalimoniuk-Nowak, Artur Roguski

    Gdyby rzetelność przekazu była dla odbiorców kluczowa, to nie zawsze źródła najwyżej wypozycjonowane byłyby – jak to się dzieje od lat – najpopularniejsze.  »

  • Marketing automation – jak zacząć?

    Jakub Ruciński, Artur Jasiński, Tomasz Jóźwiak, Magdalena Gordon, Karolina Kaczmarczyk

    Marketing automation to już dużo więcej niż SMS-owe alerty dla handlowców „klientowi kończy się surowiec – dzwoń!” czy bezpłatny kurs e-mailowy dla nowych odbiorców. To narzędzie, które niesamowicie wspiera marketerów w wielu codziennych decyzjach i obowiązkach. Jak się przygotować do zakupu takiego rozwiązania?

  • Byle dobrze wypaść!

    Angelina Sielewicz

    Dla Hiacynty najważniejsze jest to, co o każdym stawianym przez nią kroku – przemyślanym ze szczególną starannością – myślą inni. Hiacynta bowiem aspiruje do wyższej klasy. Jej kolacje przy świecach mają być idealne, bo wie, że będą oceniane. Choć prawda wygląda tak, że nikt nie chce w nich uczestniczyć. Kojarzycie brytyjski komediowy serial z lat dziewięćdziesiątych „Co ludzie powiedzą?”…

  • Od marki ikonicznej po pożądaną

    Arkadiusz Mogiła, Mariusz Zaczyk

    Branding kulturowy daje największe możliwości, aby stworzyć markę ikoniczną, ale nie jest on złotym środkiem do stworzenia marki pożądanej przez konsumentów.  »

  • Dominator użytkownik

    Martyna Głowińska, Michał Kamiński, Natalia Skowrońska

    „Skupione na użytkowniku i dla użytkownika” – tak opisywała swoje działanie większość firm i marek podsumowując 2018 rok. To fakt, że „userocentryzm” dominował w działaniach online i offline. Realizowane kampanie miały przede wszystkim wyjść naprzeciw oczekiwaniom odbiorców. Jakie narzędzia i dlaczego sprawdziły się w minionym roku, opowiadają eksperci z Grupy Domodi.

NARZĘDZIA:

 
  • Nie samą nazwą żyje marka

    Konrad Gurdak

    Tak jak nie samym chlebem człowiek żyje, tak też nie samą nazwą żyje marka. Owszem – nazwa ma dużą siłę rażenia, lecz wówczas, gdy będzie wykorzystana z innymi środkami komunikacji. Słownymi, wizualnymi i dźwiękowymi.

  • Jak wypromować luksusowy wieżowiec

    Anna Seroczyńska

    Są bardzo drogie, pełne przepychu albo po prostu największe. Promowanie najdroższych budynków świata to marzenie najśmielszych marketerów. W jaki sposób można wykorzystać atuty takich inwestycji? Na jakich elementach budowana jest przewaga konkurencyjna?

  • Zarobić na automatyzacji

    Kamila Fenik

    Zacięta walka o klienta w internecie to chleb powszedni coraz większej liczby firm. Z roku na rok konkurencja się powiększa, a klienci, zachęceni szerokim spektrum wyboru, stawiają agencjom i firmom szkoleniowym wysokie wymagania  »

  • Inspiracje z personal brandingu

    Agnieszka Plencler, Katarzyna Grobel, Joanna Cieślak-Ospalska, Agnieszka Jakubowska

    Marki w personal brandingu łączą masowość B2C i specjalistyczną atmosferę B2B. Warto wiedzieć, co dzieje się w tym obszarze, bo wiele marek stawia w promocji na prezesów, właścicieli i wyrazistych pracowników w roli ekspertów brandów.

  • Na topie: komfort zakupowy

    Robert Litera

    Nowatorskie rozwiązania, które obserwujemy na rynku, to zbieranie wirtualnych sklepowych walut, za np. rekomendowanie oraz załączanie wybranych zdjęć zakupionych produktów przez użytkowników danego sklepu.

  • Medium znane zbyt mało

    Patrycja Ogrodnik

    Platformy danych konsumenckich to kanał dotarcia do klientów, który dynamicznie się rozwija i zapewnia markom widoczność oraz sprzedaż. Choć takie platformy działają od lat, wielu marketerów nie ma o nich pojęcia.

BADANIA:

 
  • Klienci mówią, co czują do marek

    Katarzyna Czuchaj-Łagód

    Chcesz, żeby twoja marka była lubiana, a nawet kochana przez nabywców? Czy robisz wszystko, co trzeba, żeby taki efekt uzyskać? Jeśli nie masz pewności, po prostu posłuchaj klientów.  »

OPINIE:

 
  • PR z automatu

    Rafał Sałak

    Automatyzacja w public relations niesie ze sobą trzy grupy korzyści.

GŁOSY NA CZASIE:

 
  • Czego uczą piekarz i farmer

    Hanna Dropko

    Nie trzeba przekonywać, że z marką jest jak z człowiekiem – aby pokochać, trzeba najpierw zaufać. Tylko jak to osiągnąć?

  • Marka ma mi mówić, jak mam żyć?

    Tomasz Chmielewski

    Odważne marki coraz częściej angażują się w trudne kwestie społeczne – czy na pewno jest to opłacalne?

SAMOUCZEK COPYWRITERA:

 
  • Czy klasyka przebrzmiała?

    Agnieszka Filas, Sławomir Skowerski, Mariusz Ludwiński

    Mówi się „klasyka wiecznie żywa”. W copywritingu nie brakuje legendarnych konstrukcji, które przyniosły miliony takim tuzom jak Claude Hopkins, John Carlton, Victor Schwab czy Jay Abraham. Ale czy w roku 2019 klasyczne nagłówki wciąż działają? Cóż… nie do końca.

PODATKI W MARKETINGU:

 
  • Reklamowanie – nieopodatkowane, za reprezentację płacisz!

    Maria Pietrzyk-Wdowiak

    Organizacja wydarzeń branżowych wymaga szczegółowej analizy wydatków reklamowych i reprezentacyjnych.

TRENDY:

 
  • Marki ponad prawem?

    Anita Chabrowska-Karpińska

    TrendWatching uznało kierunek legislative brands za jeden z pięciu najważniejszych zjawisk, potencjalnie najmocniej wpływających na globalne działania marketingowe w 2019 roku.

FELIETON:

 
  • Marketing jak polityka

    Jan Hartman

    Oddawanie głosów w wyborach, podobnie jak wybory konsumenckie, w coraz większym stopniu podporządkowane jest budowaniu wspólnoty.

 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 

 

okładka bieżącego numeru magazynu Marketing w Praktyce

KUP TEN NUMER

SPIS TREŚCI

Czego nie robić w digital marketingu?

ZDANIEM SPECJALISTY ELŻBIETA PAWLOWSKI

Konto firmowe na Facebooku – czy ma sens w 2023?

ZDANIEM SPECJALISTY KINGA KANTOR

Zaufać influencerom

OPINIE OLGA GRALIŃSKA

ZAMÓW PRENUMERTĘ

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych. Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.
Więcej informacji dotyczących m.in. RODO i plików cookies możecie Państwo uzyskać czytając naszą politykę prywatności i cookies

Wiem, Zamknij

Korzystając z serwisu akceptujesz politykę prywatności i cookies.

Copyright 2023 © Marketing w Praktyce

ul. Kwiatowa 116, 05-083 Mariew

Projekt: Cyklopia Studio

na górę