Spis treści wydania drukowanego MwP 3/2019
Tematu numeru: Mistrzostwa brandingowe – rywalizacja elementów budujących markę
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
Kibicuj brandingowym mistrzostwom!
Mariusz Ludwiński
Dlaczego wybraliśmy formułę brandingowych mistrzostw, w których o palmę pierszeństwa grają ze sobą najważniejsze elementy budujące markę? Żeby nie nudzić! Żeby wywołać dyskusję wśród osób zarządzających marką/markami w firmie. Czy na pewno robicie wszystko, co trzeba? Może jest jakiś moment czy element, do którego przykładacie niedostateczną lub niewłaściwą uwagę?
Nieporównywalna para
Runda I, Mecz 1
Czy można porównywać sztukę z techniką czy esencję z obecnością, magię z mieczem czy karnawał z postem?
Rywalizują: Nazwa/logo/design wizualny oraz repetition/zasięg/widoczność.W zasięgu oka i ręki
Runda I, Mecz 2
Jeśli nie ma ciebie w zasięgu wzroku i ręki konsumentów, to tak naprawdę twoja marka nie istnieje.
Rywalizują: Dystrybucja/dostępność oraz customer service.Ono buduje siłę
Runda I, Mecz 3
Komunikacja marki może być zabawna, wzruszająca, zachwycająca, ale jeśli nie buduje zaufania u człowieka, to on nie przyjmie marki do swojego świata.
Rywalizują: Komunikacja oraz zaufanie.Konsekwencje studzą emocje
Runda I, Mecz 4
Marka oparta tylko na wrażeniach, bez poparcia konkretnymi korzyściami, daje złudną przewagę.
Rywalizują: Impresja (wrażenia klientów)/spójność oraz benefits/korzyści.Z szacunku dla pieniędzy
Runda I, Mecz 5
Psychologia związana z postrzeganiem ceny jest bardzo zawiła, ale i interesująca.
Rywalizują: Cena oraz jakość.Obraz marki w głowie klienta
Runda II, Mecz 1
Nawet najbardziej dopracowany brand na nic się zda, jeżeli klienci nie będą mogli znaleźć produktu w sklepach czy też nabyć w internecie.
Rywalizują: Nazwa/logo/design wizualny oraz dystrybucja/dostępność zakupowa.Od satysfakcji do zadowolenia
Runda II, Mecz 2
Red Bull jest zwykłym płynem w puszce, a ciągle skutecznie walczy z setkami takich samych.
Rywalizują: impresja (wrażenia klientów)/spójność oraz jakośćRomantycznie i rozważnie
Top 3, podsumowanie cz. I
Wyniki tych mistrzostw w idealny sposób pokazują zmianę postrzegania najważniejszych wartości związanych z brandem, jaka nastąpiła na przestrzeni ostatnich kilku latach. Wynika to jasno komentarzy naszych ekspertów.
Zaufanie – hit sprzedażowy
Podsumowanie cz. II
W świetle wyników kolejnych rozgrywek eksperci komentują rynkową rzeczywistość. Które marki radzą więc sobie najlepiej ze stosowaniem elementów z Top 3?
ANALIZY:
Ciemne strony social mediów
Marketing automation – jak zacząć?
Jakub Ruciński, Artur Jasiński, Tomasz Jóźwiak, Magdalena Gordon, Karolina Kaczmarczyk
Marketing automation to już dużo więcej niż SMS-owe alerty dla handlowców „klientowi kończy się surowiec – dzwoń!” czy bezpłatny kurs e-mailowy dla nowych odbiorców. To narzędzie, które niesamowicie wspiera marketerów w wielu codziennych decyzjach i obowiązkach. Jak się przygotować do zakupu takiego rozwiązania?
Byle dobrze wypaść!
Angelina Sielewicz
Dla Hiacynty najważniejsze jest to, co o każdym stawianym przez nią kroku – przemyślanym ze szczególną starannością – myślą inni. Hiacynta bowiem aspiruje do wyższej klasy. Jej kolacje przy świecach mają być idealne, bo wie, że będą oceniane. Choć prawda wygląda tak, że nikt nie chce w nich uczestniczyć. Kojarzycie brytyjski komediowy serial z lat dziewięćdziesiątych „Co ludzie powiedzą?”…
Od marki ikonicznej po pożądaną
Dominator użytkownik
Martyna Głowińska, Michał Kamiński, Natalia Skowrońska
„Skupione na użytkowniku i dla użytkownika” – tak opisywała swoje działanie większość firm i marek podsumowując 2018 rok. To fakt, że „userocentryzm” dominował w działaniach online i offline. Realizowane kampanie miały przede wszystkim wyjść naprzeciw oczekiwaniom odbiorców. Jakie narzędzia i dlaczego sprawdziły się w minionym roku, opowiadają eksperci z Grupy Domodi.
NARZĘDZIA:
Nie samą nazwą żyje marka
Konrad Gurdak
Tak jak nie samym chlebem człowiek żyje, tak też nie samą nazwą żyje marka. Owszem – nazwa ma dużą siłę rażenia, lecz wówczas, gdy będzie wykorzystana z innymi środkami komunikacji. Słownymi, wizualnymi i dźwiękowymi.
Jak wypromować luksusowy wieżowiec
Anna Seroczyńska
Są bardzo drogie, pełne przepychu albo po prostu największe. Promowanie najdroższych budynków świata to marzenie najśmielszych marketerów. W jaki sposób można wykorzystać atuty takich inwestycji? Na jakich elementach budowana jest przewaga konkurencyjna?
Zarobić na automatyzacji
Inspiracje z personal brandingu
Agnieszka Plencler, Katarzyna Grobel, Joanna Cieślak-Ospalska, Agnieszka Jakubowska
Marki w personal brandingu łączą masowość B2C i specjalistyczną atmosferę B2B. Warto wiedzieć, co dzieje się w tym obszarze, bo wiele marek stawia w promocji na prezesów, właścicieli i wyrazistych pracowników w roli ekspertów brandów.
Na topie: komfort zakupowy
Robert Litera
Nowatorskie rozwiązania, które obserwujemy na rynku, to zbieranie wirtualnych sklepowych walut, za np. rekomendowanie oraz załączanie wybranych zdjęć zakupionych produktów przez użytkowników danego sklepu.
Medium znane zbyt mało
Patrycja Ogrodnik
Platformy danych konsumenckich to kanał dotarcia do klientów, który dynamicznie się rozwija i zapewnia markom widoczność oraz sprzedaż. Choć takie platformy działają od lat, wielu marketerów nie ma o nich pojęcia.
BADANIA:
OPINIE:
PR z automatu
Rafał Sałak
Automatyzacja w public relations niesie ze sobą trzy grupy korzyści.
GŁOSY NA CZASIE:
Czego uczą piekarz i farmer
Hanna Dropko
Nie trzeba przekonywać, że z marką jest jak z człowiekiem – aby pokochać, trzeba najpierw zaufać. Tylko jak to osiągnąć?
Marka ma mi mówić, jak mam żyć?
Tomasz Chmielewski
Odważne marki coraz częściej angażują się w trudne kwestie społeczne – czy na pewno jest to opłacalne?
SAMOUCZEK COPYWRITERA:
Czy klasyka przebrzmiała?
Agnieszka Filas, Sławomir Skowerski, Mariusz Ludwiński
Mówi się „klasyka wiecznie żywa”. W copywritingu nie brakuje legendarnych konstrukcji, które przyniosły miliony takim tuzom jak Claude Hopkins, John Carlton, Victor Schwab czy Jay Abraham. Ale czy w roku 2019 klasyczne nagłówki wciąż działają? Cóż… nie do końca.
PODATKI W MARKETINGU:
Reklamowanie – nieopodatkowane, za reprezentację płacisz!
Maria Pietrzyk-Wdowiak
Organizacja wydarzeń branżowych wymaga szczegółowej analizy wydatków reklamowych i reprezentacyjnych.
TRENDY:
Marki ponad prawem?
Anita Chabrowska-Karpińska
TrendWatching uznało kierunek legislative brands za jeden z pięciu najważniejszych zjawisk, potencjalnie najmocniej wpływających na globalne działania marketingowe w 2019 roku.
FELIETON:
Marketing jak polityka
Jan Hartman
Oddawanie głosów w wyborach, podobnie jak wybory konsumenckie, w coraz większym stopniu podporządkowane jest budowaniu wspólnoty.
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO