• MYŚL I TWÓRZ
  • SZKOLENIA
    • planowanie i strategia marketingowa
    • spacer
    • nowoczesna komunikacja marketingowa
    • spacer
    • zarządzanie marketingiem
    • spacer
    • szkolenia zamknięte - oferta
  • KALENDARZ SZKOLEŃ
  • MAGAZYN MwP
  • ARTYKUŁY
  • PRENUMERATA
  • KONTAKT
L-shop
  • Marketing w Praktyce
  • MwP
  • Kibicuj brandingowym mistrzostwom!
Marketing w Praktyce

temat miesiąca:

marzec 2019

ilustracja do artykułu z miesięcznika Marketing w Praktyce

Kibicuj brandingowym mistrzostwom!

Mariusz Ludwiński

Marketing w Praktyce nr 3 / 2019 / Wprowadzenie z Tematu Numeru: Kibicuj brandingowym mistrzostwom! / artykuł z wydania drukowanego

Dlaczego wybraliśmy formułę brandingowych mistrzostw? Meczy, w których „grają” ze sobą najważniejsze elementy budujące markę? Żeby nie nudzić! Żeby wywołać dyskusję wśród osób zarządzających marką/markami w firmie. Czy na pewno robicie wszystko, co trzeba? Może jest jakiś moment czy element, do którego przykładacie niedostateczną lub niewłaściwą uwagę?

Największym problemem w brandingu nie jest brak wiedzy i umiejętności. Największy kłopot sprawia budżet: mało kogo stać na wzmacnianie wszystkich elementów marki jednocześnie. Elementów skutecznie budujących marki jest kilkanaście. Wszystkie są ważne. Wszystkimi prędzej czy później trzeba się zająć. Zwykle jednak budżet i kreatywność ograniczają marketingowe pomysły. Trzeba więc wybrać dwa, trzy najważniejsze elementy i w nie włożyć pieniądze w pierwszej kolejności. Poprosiliśmy dziesiątkę naszych zaufanych ekspertów, by wskazali elementy według nich najważniejsze i uzasadnili swoje wybory. Żeby dydaktycznie nie przynudzać, postanowiliśmy wprowadzić element dynamiczny – rywalizację. W ten sposób powstał pomysł na nasze brandingowe mistrzostwa.

Nie biorą w nich udziału konkretne marki, ani nie konkurują nasi eksperci – chodzi o same elementy, które markę budują. Wspierając się fachową literaturą wybraliśmy dziesięć najważniejszych. Zestawiliśmy je w pary – meczowych przeciwników w mistrzostwach, a każdy z zaproszonych do ocen ekspertów w kolejnych starciach wskazywał zwycięzcę (…).

Mistrzostwa nie stanowią badania ilościowego. Można natomiast uznać je za badanie jakościowe, przeprowadzone metodą delficką. Wyniki, łącznie ze wskazaniem zwycięzcy, należy zatem potraktować jako inspirację do dalszych przemyśleń, planów, audytów oraz projektów. Już po wynikach pierwszej rundy przekonasz się, że nawet w roku 2019 branding kryje przed nami sporo tajemnic, zapewnia dużo zaskoczeń i otwiera drzwi do wielu ciekawych pomysłów na działania. Zapraszamy do inspirującej lektury! Z marcowego wydania drukowanego miesięcznika udostępniamy dwie publikacje podsumowujące Temat Miesiąca: Mistrzostwa Brandingowe – rywalizacja elementów budujących markę. Pierwsza to „Rozważnie i romantycznie”, druga „Zaufanie – hit sprzedażowy”.

Mariusz Ludwiński
redaktor prowadzący miesięcznik „Marketing w Praktyce”
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

AKTUALNY NUMER

okładka aktualnego wydania drukowanego MwP
ZAMÓW PRENUMERTĘ

Nr 3/2019

Ilość stron: 82

TEMAT MIESIĄCA

Kibicuj brandingowym mistrzostwom!

SPIS ARTYKUŁÓW Z TEMATU MIESIĄCA

  • Kibicuj brandingowym mistrzostwom!  »

    Mariusz Ludwiński

    Dlaczego wybraliśmy formułę brandingowych mistrzostw, w których o palmę pierszeństwa grają ze sobą najważniejsze elementy budujące markę? Żeby nie nudzić! Żeby wywołać dyskusję wśród osób zarządzających marką/markami w firmie. Czy na pewno robicie wszystko, co trzeba? Może jest jakiś moment czy element, do którego przykładacie niedostateczną lub niewłaściwą uwagę?

  • Nieporównywalna para

    Runda I, Mecz 1

    Czy można porównywać sztukę z techniką czy esencję z obecnością, magię z mieczem czy karnawał z postem?
    Rywalizują: Nazwa/logo/design wizualny oraz repetition/zasięg/widoczność.

  • W zasięgu oka i ręki

    Runda I, Mecz 2

    Jeśli nie ma ciebie w zasięgu wzroku i ręki konsumentów, to tak naprawdę twoja marka nie istnieje.
    Rywalizują: Dystrybucja/dostępność oraz customer service.

  • Ono buduje siłę

    Runda I, Mecz 3

    Komunikacja marki może być zabawna, wzruszająca, zachwycająca, ale jeśli nie buduje zaufania u człowieka, to on nie przyjmie marki do swojego świata.
    Rywalizują: Komunikacja oraz zaufanie.

  • Konsekwencje studzą emocje

    Runda I, Mecz 4

    Marka oparta tylko na wrażeniach, bez poparcia konkretnymi korzyściami, daje złudną przewagę.
    Rywalizują: Impresja (wrażenia klientów)/spójność oraz benefits/korzyści.

  • Z szacunku dla pieniędzy

    Runda I, Mecz 5

    Psychologia związana z postrzeganiem ceny jest bardzo zawiła, ale i interesująca.
    Rywalizują: Cena oraz jakość.

  • Obraz marki w głowie klienta

    Runda II, Mecz 1

    Nawet najbardziej dopracowany brand na nic się zda, jeżeli klienci nie będą mogli znaleźć produktu w sklepach czy też nabyć w internecie.
    Rywalizują: Nazwa/logo/design wizualny oraz dystrybucja/dostępność zakupowa.

  • Od satysfakcji do zadowolenia

    Runda II, Mecz 2

    Red Bull jest zwykłym płynem w puszce, a ciągle skutecznie walczy z setkami takich samych.
    Rywalizują: impresja (wrażenia klientów)/spójność oraz jakość

  • Romantycznie i rozważnie  »

    Top 3, podsumowanie cz. I

    Wyniki tych mistrzostw w idealny sposób pokazują zmianę postrzegania najważniejszych wartości związanych z brandem, jaka nastąpiła na przestrzeni ostatnich kilku latach. Wynika to jasno komentarzy naszych ekspertów.

  • Zaufanie – hit sprzedażowy  »

    Podsumowanie cz. II

    W świetle wyników kolejnych rozgrywek eksperci komentują rynkową rzeczywistość. Które marki radzą więc sobie najlepiej ze stosowaniem elementów z Top 3?

ARTYKUŁY UDOSTĘPNIONE

Artykuł z wydania drukowanego miesięcznika Marketing w Praktyce 3/2019: Ciemne strony social mediów - autor: Marta Chalimoniuk-Nowak, Artur Roguski

Ciemne strony social mediów

Artykuł z wydania drukowanego miesięcznika Marketing w Praktyce 3/2019: Zarobić na automatyzacji - autor: Kamila Fenik

Zarobić na automatyzacji

Artykuł z wydania drukowanego miesięcznika Marketing w Praktyce 3/2019: Od marki ikonicznej po pożądaną - autor: Arkadiusz Mogiła, Mariusz Zaczyk

Od marki ikonicznej po pożądaną

Artykuł z wydania drukowanego miesięcznika Marketing w Praktyce 3/2019: Klienci mówią, co czują do marek - autor: Katarzyna Czuchaj-Łagód

Klienci mówią, co czują do marek

POLECAMY

Marketing w Praktyce: Konto firmowe na Facebooku – czy ma sens? - autor: Kinga Kantor

Konto firmowe na Facebooku – czy ma sens?

Narzędzia

Konto firmowe na Facebooku – tak czy nie? To pytanie zadaje sobie dziś wiele marek.

Autor: Kinga Kantor

Marketing w Praktyce: Google Ads dla lokalnych biznesów - autor: Karolina Kawulka

Google Ads dla lokalnych biznesów

Narzędzia

Łącząc te działania można znakomicie zwiększyć sprzedaż offline dzięki reklamom online.

Autor: Karolina Kawulka

Marketing w Praktyce: Chwyty SEO dla treści - autor: Marek Stokowski

Chwyty SEO dla treści

Narzędzia

Co i jak robić w SEO, aby czytelników treści zamienić w klientów?

Autor: Marek Stokowski

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych. Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.
Więcej informacji dotyczących m.in. RODO i plików cookies możecie Państwo uzyskać czytając naszą politykę prywatności i cookies

Wiem, Zamknij

Korzystając z serwisu akceptujesz politykę prywatności i cookies.

Copyright 2025 © Marketing w Praktyce

ul. Kwiatowa 116, 05-083 Mariew

Projekt: Cyklopia Studio

na górę