• MYŚL I TWÓRZ
  • SZKOLENIA
    • planowanie i strategia marketingowa
    • spacer
    • nowoczesna komunikacja marketingowa
    • spacer
    • zarządzanie marketingiem
    • spacer
    • szkolenia zamknięte - oferta
  • KALENDARZ SZKOLEŃ
  • MAGAZYN MwP
  • ARTYKUŁY
  • PRENUMERATA
    • prenumerata 2023
    • spacer
    • prenumerata 2022
  • KONTAKT
  • Marketing w Praktyce
  • MwP
  • Spis treści MwP 5/2019
Marketing w Praktyce

spis treści

ilustracja do artykułu z miesięcznika Marketing w Praktyce

Spis treści wydania drukowanego MwP 5/2019

Tematu numeru: Kreatywne chwyty i praktyki w marketingu

 

ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

 
  • Marketing z głową i muskulaturą

    opracowanie całości: redakcja

    Kreatywność to ostatnia z nieuczciwych przewag konkurencyjnych, której wciąż wolno używać w biznesie. To spostrzeżenie nadal zachowuje aktualność, choć ma już… 60 lat! A więc ćwicz, trenuj, kombinuj – tylko w ten sposób rozwiniesz swoją kreatywną muskulaturę.

  • Twój własny trening kreatywności

    redakcja

    Zapraszamy na ćwiczenia. Oto 9 propozycji działań, którymi wzmocnisz swoją kreatywność. Możesz je śmiało wykonywać w czasie pracy, ponieważ dotyczą marketingu: produktów i marki.

  • Chwyty i zagrywki

    redakcja

    Tutaj nie będziemy przypominać znanych i popularnych technik kreatywnych. Takie zestawy znajdziesz bez problemu w internecie. Pokażemy natomiast dziewięć mniej znanych zagrywek kreatywnych, które potwierdziły swoją przydatność w działaniach marketingowych.

  • Pytania pobudzające kreatywność

    redakcja

    Czasem siedzimy, patrzymy na ekran monitora na rozpisany problem i ni w ząb nam nie idzie. Wszystko wydaje się bez polotu, bez błysku, po prostu „bla”. Potrzebny jest impuls z zewnątrz. Niespodziewany czynnik. Spojrzenie z zupełnie innej strony. Trzeba więc nie tylko zadawać rozmaite pytania sobie, ale też słuchać pytań innych i na różne sposoby szukać odpowiedzi.

  • Inspiracje do kreatywnej autoanalizy

    redakcja

    Kreatywność zwykle potrzebuje czasu, żeby wyprodukować świetny pomysł. Pytania i przykłady, które teraz postawimy, są na pewno przydatne w autoanalizie, ale nie dostarczają wprost pomysłów do wprowadzenia w kampaniach marketingowych. Mogą natomiast posłużyć jako pretekst, paliwo, punkt wyjścia do dłuższego namysłu zakończonego kreatywnym przełomem.

NARZĘDZIA:

 
  • Technologiczny jak marketer

    Aleksandra Sobera

    W digital marketingu wyzwaniem nie jest brak narzędzi do pracy, lecz ich mnogość. Dlatego na rynku zaczęły powstawać inicjatywy, które usprawnią działania zespołów marketingowych odpowiedzialnych za online. Jakie technologie dla marketerów są obecne na rynku i z czego korzystają praktycy?

  • Pułapki lejków sprzedażowych

    Konrad Jagieniak

    Nie każdy projekt lejka sprzedażowego gwarantuje wzrosty skuteczności, jakie chcemy osiągnąć. Za to wizja większej liczby leadów, niższych kosztów i wzrostu zysków zawsze wabi mocno. Zabierzmy się więc do pracy nad projektem niezawodnego dla naszych celów lejka sprzedażowego.  »

  • Obserwuj i myśl

    Wiktoria Czarnecka

    Jaki biznes jest wart obecnie ponad 240 mld dol., a wynaleziono go bez pomocy technologii i daleko poza ścianami biura? Tylko przy pomocy obserwacji i głowy? To mrożona żywność! Innowacje zmieniają marketing, produkty, zarządzanie i komunikację firm.

  • Wejść w złoty krąg

    redakcja z udziałem ekspertów: Karol Kieżel, Krzysztof Cembrowski, Piotr Wiśniewski, Małgorzata Wardaszka-Deręgowska, Julita Dąbrowska

    Simon Sinek uważa, że każdy człowiek i każda marka mogą skutecznie się komunikować i inspirować innych. Najlepsi liderzy używają zasady złotego kręgu. Sinek wyjaśnił ją na wystąpieniu TEDx Puget Sound w 2009 roku, które do tej pory na YT obejrzały ponad 44 mln osób.

  • Personal code marketera

    Agnieszka Plencler

    Marka osobista to nie tylko pisanie postów w social mediach. To my sami, nasze motywacje, silne strony, przekonania i wartości. Personal code pozwala je pokazać bez konieczności mówienia o nich. Jeśli jesteśmy już świadomi tego, kim jesteśmy i gdzie chcemy iść, to czas, by zacząć urozmaicać naszą komunikację werbalną i niewerbalną.

  • Jakie kolory i design na targi

    Julia Królak

    Istotne jest, aby nasze stoisko podczas takich wydarzeń, jak targi, było spójne z komunikacją marki, ale także przyciągało i zostało zapamiętane. Jakie obecnie są trendy wystawiennicze i jak możemy zaskoczyć odwiedzających?

  • Digital wprowadza biznesy w  świat

    Agata Barczyk

    Dobrym przykładem ekspansji na rynki zagraniczne jest polska firma Packhelp. W ciągu dwóch lat korzystania z Google Ads liczba jej klientów wzrosła dziesięciokrotnie przy kosztach akwizycji zredukowanych o 30 proc. Obecnie dzięki kampaniom reklamowym prowadzonym w siedmiu językach przedsiębiorstwo osiąga globalną skalę.

ANALIZY:

 
  • Kasa, wokół której kręci się social

    Grzegorz Miller

    O czym rozmawiają socialowcy podczas przerwy śniadaniowej? O social sellingowym déjà vu? O zasięgach i liczbach subskrybentów? O cenach realizacji usług socialowych? O tym wszystkim równocześnie? Prawidłowa odpowiedź to…  »

  • Być „meaningful”

    Dorian Szymański, Anna Kuropatwa, komentują: Małgorzata Trznadel, Joanna Bogielczyk

    Rozdźwięk pomiędzy oczekiwaniami Polaków a aktywnością marek jest widoczny na wszystkich poziomach badania Meaningful Brands, które Grupa Havas już trzeci raz realizuje w naszym kraju. Już 82 proc. marek mogłoby zniknąć z rynku w porównaniu z 74 proc. w fali poprzedniej.

  • Kobiecy? Męski? A może unisex?

    Sandra Kluza, Ewelina Stachowiak

    W jaki sposób możemy rozpoznać płeć danego produktu? Rozróżnienie płci produktowej może być niezwykle ważne dla sprzedaży i dopasowania komunikacji do odbiorców.

CASE STUDY:

 
  • Treści na trzeci poziom konwersji w social mediach

    wybór redakcji

    Strategia social mediowa to podstawa, ale bez dobrych wpisów daleko się nie zajedzie. Dlatego proponujemy zestaw czterech przykładów, które powinny dodać ci skrzydeł, byś mógł wznieść się wysoko na profilu marki, który prowadzisz.

  • Las is more

    Katarzyna Stempniak

    Czy można złapać uwagę i przyciągnąć turystów, nie biorąc udziału w wyścigu na najbardziej spektakularne miejsca i atrakcje? Tak, pod warunkiem, że rozumiesz social media. Brief, który agencja White Bits otrzymała od Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, wymagał solidnego odrobienia pracy domowej… z myślą o przemęczonych pracownikach warszawskich korporacji!  »

  • Food truckiem po Europie

    Tomasz Bączek

    Milion unikalnych użytkowników i pięć milionów odtworzeń materiałów wideo. Wszystko w zaledwie tydzień bez wydania ani złotówki z budżetu mediowego. Prezentujemy kulisy akcji #15latRazem, którą Wirtualna Polska zorganizowała z okazji rocznicy przystąpienia Polski do Unii Europejskiej.

  • Nie przepraszaj i żyj w zgodzie z sobą!

    Dominika Jajszczak

    Inaugurując kampanię, fundacja Sukces Pisany Szminką chciała wzbudzić dyskusję i pewną refleksję kobiet nad ich permanentnie przepraszającą postawą. Bo Polki ciągle, zamiast przeć do przodu, przepraszają, że żyją.

BADANIA:

 
  • Wypromujmy badawczo… pizzę

    Mariusz Ludwiński

    Dostajesz ważne zadanie: zebrać i przygotować pomysły na nową promocję produktu. Jak się do tego zabierzesz? Zrobisz audyt konkurencji. Zbierzesz informacje historyczne o marce. Wcielisz się w nabywcę/użytkownika. Przeprowadzisz sesję kreatywną. My doradzamy – przejrzyj związane z zadaniem, ogólnodostępne raporty badawcze nawet te skojarzeniowo dość odległe.

PODATKI W MARKETINGU:

 
  • Sprzedaży premiowa: kto płaci PIT – agencja czy jej klient?

    Maria Pietrzyk-Wdowiak

    „Płatnikiem jest podmiot, który zleca zorganizowanie danego przedsięwzięcia i ponosi ekonomiczny ciężar przekazywanych nagród”. Tak uparcie powtarza dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w wydawanych interpretacjach indywidualnych, również w tych najświeższych, z kwietnia 2019 r.

TRENDY:

 
  • Co słychać w projektowaniu marketingowym?

    Irek Piętowski

    Gdy dopada nas poczucie stagnacji i zdaje się, że nic nowego pod słońcem już nie będzie, pojawia się nowe rozwiązanie, które wywraca rynek do góry nogami lub przynajmniej pozwala innowacyjnej firmie zagarnąć jego lwią część.

FELIETON:

 
  • Postmarketing?

    Jan Hartman

    Nie zastąpię wizjonerów postmarketingu. Może jest taki wśród was? Jeśli tak, to niechaj ma na uwadze sens takich pojęć, jak twórczość, nowość, innowacja.  »

 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 

 

okładka bieżącego numeru magazynu Marketing w Praktyce

KUP TEN NUMER

SPIS TREŚCI

Czego nie robić w digital marketingu?

ZDANIEM SPECJALISTY ELŻBIETA PAWLOWSKI

Konto firmowe na Facebooku – czy ma sens w 2023?

ZDANIEM SPECJALISTY KINGA KANTOR

Zaufać influencerom

OPINIE OLGA GRALIŃSKA

ZAMÓW PRENUMERTĘ

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych. Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.
Więcej informacji dotyczących m.in. RODO i plików cookies możecie Państwo uzyskać czytając naszą politykę prywatności i cookies

Wiem, Zamknij

Korzystając z serwisu akceptujesz politykę prywatności i cookies.

Copyright 2023 © Marketing w Praktyce

ul. Kwiatowa 116, 05-083 Mariew

Projekt: Cyklopia Studio

na górę