Spis treści wydania drukowanego MwP 6/2019
Tematu numeru: Zaufanie jak kotwica
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Zaufanie jak kotwica
-
Jak budować zaufanie
opracowanie redakcja
Poczucie zaufania to emocja, ale to nie znaczy, że zawsze powstaje żywiołowo. Jeśli ma być względnie stałe – trzeba je wypracować. A praca etapami, w sposób uporządkowany, w odcinkach sprintowych (jeśli się uda) – to jest to, co lubią robić marketerzy.
-
Zaufanie od kuchni
opracowanie redakcja
Gdy już zrozumiesz, na czym polega tworzenie kampanii budujących zaufanie, włączy ci się widzenie selektywne. Dokładnie tak jak z kupowaniem samochodu. Ciekawe przykłady – niczym wybrany model auta – zaczniesz widzieć dokoła, znacznie częściej niż przedtem.
-
Zaufanie na 5 z plusem
opracowanie redakcja
Zaufanie to nie tylko twarda wiedza, procesy i wskaźniki, ale też kreatywność, radość, zaangażowanie. Dlatego na koniec naszych rozważań przedstawiamy zaczerpnięte wprost z życia wskazówki na temat zaufania w marketingu i biznesie.
NARZĘDZIA:
-
Specjalista czy wszechogarniacz?
Konrad Gurdak
Gary Keller w książce „Jedna rzecz” trafnie opisał ideę skupiania się na jednym działaniu. Cytując jego słowa: „Ludzie sukcesu do perfekcji opanowali sztukę docierania do sedna sprawy. Nie rozmieniają się na drobne”. Filozofia ograniczania zbędnych działań jest prostą i skuteczną receptą na osiąganie doskonałych efektów. Działa zawsze, wszędzie i w każdym przypadku. Dotyczy także świata marek.
-
Odwaga w budowaniu marki
Inga Bielińska z komentarzami 5 ekspertów
„Dlaczego pokazujesz nam film o robieniu pizzy?” – pytają mnie liderzy na coachingu grupowym. Ale to nie film o jakiejś tam pizzy, tylko fragment kampanii reklamowej „Oh Yes We Did!”, która pozwoliła marce Domino’s Pizza podnieść się z kryzysu tak, że ich akcje wzrosły później o 2000 proc. Nie, nie pomyliłam się z zerami.
-
Marketing w sypialni van Gogha
-
Jak zrobić dobre produktowe wideo
-
Człowiek nadaje i odbiera
Łukasz Wołek
Jak ma dziś wyglądać dobra strategia komunikacji marki – tego fundamentu marketingu?
-
Digital wprowadza biznesy w świat (cz. 2)
Klaudia Brudlo
Aż 60 proc. eksporterów zadeklarowało, że uważa narzędzia Google za kluczowe w budowaniu strategii obecności na rynkach zagranicznych.
-
Wsłuchuj się i filtruj
Karol Kieżel
Analiza doświadczeń klienta ma wiele zalet: umożliwia całościowe spojrzenie na odbiorców, poznanie ich perspektywy, zbadanie naszych działań, ich skutków oraz opłacalności.
PANEL EKSPERCKI:
-
Fejsbuczenie niejedną ma twarz
-
Prześwietlamy minutę w internecie
redakcja i 7 ekspertów marketingu
Jak przekaz twojej marki radzi sobie z konkurencją w postaci 41,6 mln wiadomości wysłanych na Messengerze i WhatsAppie oraz 347,222 skrolowań ekranu na Instagramie na minutę? Ach, nie bierzesz tego pod uwagę?
ANALIZY:
-
Co to znaczy „dobra strategia”
Radosław Grzybowski
Marketerze! Jeśli zobaczysz w prezentacji agencji tylko okrągłe insighty i ładne obrazki, a nie znajdziesz odpowiedzi na to, jak pomóc działowi handlowemu przekonać kupca do danej kampanii i produktu, sam dobrowolnie bierzesz na siebie ryzyko tej współpracy.
-
ACTA 2 z perspektywy marketera
Piotr Kantorowski
Mówi się, że ACTA 2 zamknie erę internetu, jaki dzisiaj znamy. Istnieje obawa, że po wdrożeniu unijnej dyrektywy w 2021 roku. o prawach autorskich portale społecznościowe stracą rację bytu, ponieważ zaczną odpowiadać za treści zamieszczane przez użytkowników. A to może spowodować lawinę pozwów ze strony właścicieli praw autorskich przeciwko serwisom, doprowadzając je do upadku. Jak więc do tej dyrektywy już powinni przygotowywać się marketerzy i wydawcy serwisów firmowych?
CASE STUDY:
-
Kubota – reaktywacja!
-
CSR z pomysłem przepędza potwory
Tomasz Miecznikowski
Aby zbiórka funduszy na szczytny cel rzeczywiście mogła wyróżnić się pośród wielu innych, kluczowe jest oryginalne podejście do CSR – takie, jak w przypadku kampanii „2 the Light”. Pierwszej w Polsce, na potrzeby której stworzona została cała gra platformowa. Co więcej – uzbierane przez graczy wirtualne monety finalnie wpłynęły na konto realnej fundacji.
-
Uświadamiająca fala
Sanofi
Kampania edukacyjna „Porozmawiajmy mamo” ma za zadanie wesprzeć matki w prowadzeniu z córkami nieskrępowanych rozmów o dojrzewaniu. Pierwszy etap ważnej społecznie akcji już się zakończył, ale we wrześniu 2019 r. będzie kontynuowana.
BADANIA:
-
Co cię łączy z firmą
Julita Dąbrowska
Najważniejszym elementem jest zdefiniowanie, po co firma istnieje, czyli jaki jest sens i cel jej istnienia, a w konsekwencji, z czego pracownicy mają być dumni.
TRENDY:
-
Marki doceniane za ofiarność i uważność!
Grzegorz Cygal
Jest taki trend, że się dużo martwimy. Ale to dobrze! Dobrze, że się martwimy? Ale jak to?
GŁOSY NA CZASIE:
-
Influencerzy – potrzebny jest pomysł
Tomasz Chmielewski
W rankingach popularności kanałów komunikacyjnych influencerzy cały czas trzymają się twardo. Czy zasadnie?
PODATKI W MARKETINGU:
-
Program motywacyjny a konkurs – kolejne starcie
Maria Pietrzyk-Wdowiak
Konkurs wymaga wyłonienia zwycięzców. Nagradzanie wszystkich to już program motywacyjny.
FELIETON:
-
Po pierwsze, zaufanie!
Tak jak zakochany zabiega o miłość wybranki swego serca i stara się do niej zalecać, tak też firma pragnąca zdobyć zaufanie klientów powinna coś robić, aby je zdobyć.
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO