Spis treści wydania drukowanego MwP 7/2019
Tematu numeru: Mistrzostwa leadowe – 10 narzędzi w szrankach
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Dla kogo mistrzostwa leadowe?
-
Przyciąganie zagrywką
Rywalizują: content punktowy oraz konkursRunda I, mecz 1
Szybko i łatwo czy wolniej i z większym wysiłkiem? Co bardziej procentuje? Tutaj wybór zależy w bardzo dużej mierze od branży i charakteru produktu.
-
Teraźniejszość górą!
Rywalizują: POS-y oraz współpraca z partneramiRunda I, mecz 2
POS-y czy współpraca marketingowa z partnerem? Wydaje się, że to trudny wybór, bo oba narzędzia są w dużej mierze komplementarne. Ale 9 ekspertów nie miało wątpliwości. Jednak warto śledzić losy narzędzia przegranego.
-
Z czym na początku lejka
Rywalizują: spotkania/eventy oraz treści klientówRunda I, mecz 3
Użyć narzędzia najmniej inwazyjnego czy zabiegać o minutkę poświęconą tu i teraz na wyrażenie rekomendacji?
-
Obdarzanie zaufaniem
Rywalizują: testy/rankingi oraz kupon/rabat/próbkaRunda I, mecz 4
Nie trzeba mieć zaufania do marki, żeby kupić jej produkt. Trzeba jednak mieć zaufanie do informacji na temat produktu i ich źródła.
-
Czasem przyjaciele, czasem przeciwnicy
Rywalizują: komunikacja targetowana oraz content ciągłyRunda I, mecz 5
Oba narzędzia z tej pary świetnie się uzupełniają, realizując strategiczne cele obecności marek w social mediach. Ale które z nich lepiej radzi sobie na początku lejka, przy generowaniu leadów na poziomie świadomości?
-
Wpływ specyfiki branży
Rywalizują: współpraca z partnerami oraz treści klientówRunda II, mecz 1
Jeśli nie znasz dogłębnie specyfiki swojej branży, jeśli naprawdę, głęboko nie znasz klientów, łatwo popełnisz kosztowny błąd.
-
Coś dać, czy wystarczy obiecać?
Rywalizują: kupon/rabat/próbka oraz komunikacja targetowanaRunda II, mecz 2
Rozwiązanie zagadki nie jest tak jednoznaczne, jak by się mogło wydawać – choć wskazówka jest dość czytelna.
-
Wyrównany pojedynek
Rywalizują: content punktowy oraz treści klientówFinał, mecz 1
W mistrzostwach leadowych jak w sporcie i biznesie: o zwycięstwie decydują detale.
-
Serce i rozum?
Rywalizują: treści klientów oraz komunikacja targetowanaFinał, mecz 2
Pierwszy remis w mistrzostwach – i to w samym finale! Ten wynik dobitnie wskazuje, że w lead generation nie ma jednego, najlepszego wzorca, z którego powinni czerpać wszyscy marketerzy bez wyjątku. Dlatego zarządzanie leadami to takie frapujące, ale i czasem frustrujące zajęcie.
-
Content wygrany
Rywalizują: komunikacja targetowa na oraz content punktowyFinał, mecz 3
Choć content punktowy wymaga zdecydowanie więcej pracy niż komunikacja targetowana, to nasi eksperci uważają go za lepsze narzędzie do generowania leadów i to on wygrywa nasze mistrzostwa!
-
Podsumowanie wyników
Redakcja oraz eksperci
Zwycięzca jest jeden, ale wygrywają wszyscy marketerzy zajmujący się leadami!
NARZĘDZIA:
-
Bywanie otwiera ludzi
Susy Peddie
W ramach najnowszej kampanii momondo 61 osób udostępniło swoje ciała jako płótno i zostało połączonych nieprzerwaną linią, która tworzy unikalne dzieło – The World Piece.
-
Wyznaczanie celów poza strefą komfortu
Grzegorz Kosson
Co sprawi, żeby cele były dobrze rozumiane i podzielane przez wszystkich pracowników w firmie? Żeby dawały im poczucie autonomii i uwalniały ich energię? Należy odejść od rutyny i w inny sposób wytyczać cele dla całej organizacji.
-
Skąd się bierze siła influencerów
-
Targi za granicą? – wyjazdowy poradnik marketera
Katarzyna Rzadkiewicz
Jaki jest potencjał biznesowy na targach w Polsce i za granicą z perspektywy organizatora i wykonawcy stoiska? Gdzie warto się pojawić, aby nawiązać kontakty, zdobyć leady, a może nawet zamówienia?
-
Digital wprowadza biznesy w świat (cz. III)
Klaudia Brudlo
Jakie są największe wyzwania, przed którymi stają eksporterzy z naszej części Europy, i do jakich źródeł sięgają, aby im sprostać?
-
Marketing zadłużony
PANEL EKSPERCKI:
WYWIAD:
-
Magia przyciągania tłumów
Wiktoria Czarnecka
Tak, wychodźmy poza standardy w naszym marketingu, ale z tyłu głowy miejmy zawsze pytanie: wolimy być pierwsi czy lepsi? – z Tomaszem Koprowskim, dyrektorem marketingu w klubie Skra Bełchatów – siatkarskim mistrzem Polski, rozmawiamy o kreatywności i innowacyjności w marketingu, zwłaszcza sportowym.
BADANIA:
-
Wypromujmy badawczo… szkołę językową
Mariusz Ludwiński
Udana promocja na przykład szkoły językowej wymaga pogodzenia kilkunastu intencji zakupowych klientów, ograniczeń czasowych i finansowych. No i jest jeszcze internet, gdzie można uczyć się za darmo. Czyli – łatwo nie jest. Warto więc, aby marki, nie tylko językowe, korzystały z przeróżnych raportów rynkowych – nawet jeśli wydają się odległe tematycznie.
ANALIZY:
-
Co dziś zmienia konsumenta
Agnieszka Plencler
Wiem z doświadczenia, że odpowiadanie na potrzeby konsumentów, a nawet generowanie ich, to fascynujące wyzwania, bo świat konsumencki rzeczywiście – to nie slogan – pędzi!
-
Czy trudno być profesjonalnym socialowcem?
SAMOUCZEK COPYWRITERA:
-
Inspiracje i zachwyty copywriterów
Kuba Dusza, Sławek Skowerski, Piotr Tomilicz, Dominika Paruszewska, Marta Moś, Małgorzata Kalbarczyk-Leonczuk
Krwiste, słodkie, namiętne – takie jest dobre copy! Przyciąga uwagę. Wyrywa z zalewu twierdzeń niebudujących zaufania. Wywołuje uśmiech, zaskoczenie…
a potem zrozumienie!
CASE STUDY:
-
Filozofia znaku
Zespół agencji Compania
Tworzenie nazw miejsc i projektowanie logotypów jest sztuką kompozycji, komunikatu, oddziaływania. Ich fuzja nie musi być trudna – ale jej wyraz musi zaskakiwać. Emocje muszą być spójne z osobowością danego miejsca.
-
Nano a megaskuteczni
Zuzanna Fortuniak
Nie wyobrażamy sobie projektowania komunikacji w mediach społecznościowych bez influencer marketingu. Wyzwanie polega na tym, by zaangażować takich, którzy nie tylko odpowiadają wartościom i estetyce marki, ale są przy tym autentyczni – np. nanoinfluencerów.
GŁOSY NA CZASIE:
-
Czy lojalność jest passé?
Tomasz Chmielewski
Jeszcze nie tak dawno marketingowi wieszczowie grzmieli, że budowanie lojalności konsumentów to jeden z ważniejszych celów działań marketingowych. Jak sytuacja wygląda teraz?
-
CSzpilka w bańce schematów
Anna Kiedrzyńska-Tui
Szok, zaskoczenie, niedowierzanie i przerażenie – tak da się streścić formułę budowania emocji w kampaniach społecznych. Tylko to się sprawdza we współczesnym świecie. Dlaczego?
FELIETON:
-
Marketing to pieniądz?
Jan Hartman
Pieniądze to coś znacznie więcej niż same pieniądze… W pieniądzach zaklęta jest praca, marzenia, postęp, wiedza, a nawet geniusz. Zysk o czymś świadczy!
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO