• MYŚL I TWÓRZ
  • SZKOLENIA
    • planowanie i strategia marketingowa
    • spacer
    • nowoczesna komunikacja marketingowa
    • spacer
    • zarządzanie marketingiem
    • spacer
    • szkolenia zamknięte - oferta
  • KALENDARZ SZKOLEŃ
  • MAGAZYN MwP
  • ARTYKUŁY
  • PRENUMERATA
  • KONTAKT
  • Marketing w Praktyce
  • MwP
  • Spis treści MwP 8/2019
Marketing w Praktyce

spis treści

ilustracja do artykułu z miesięcznika Marketing w Praktyce

Spis treści wydania drukowanego MwP 8/2019

Tematu numeru: Ta ważna persona w marketingu

 

ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

 
  • Ta ważna persona

    opracowanie redakcja

    Dziś nikt nie podważa zasadności korzystania z person przy budowaniu komunikacji i oferty marki. Jednak w bardzo wielu przypadkach tworzenie persony stało się właściwie tylko mechanicznie wykonywanym ćwiczeniem, którego sens zniknął gdzieś po drodze.  »

  • Pareto i hot dogi

     

    Wskazówka „przygotuj persony pod 20 proc. klientów, którzy robią 80 proc. dochodu” brzmi świetnie (zasada Pareto). Pod warunkiem, że faktycznie zejdziesz z marketingiem z rynku masowego.

  • Portfel pełen osób towarzyszących

     

    Persony towarzyszące są niezwykle ważne marketingowo, ponieważ osoby te wpływają na używanie produktu i osiągnięcie sukcesu przez nabywcę.

  • Wiedzą ludzie, wie internet

     

    Marketer, który chce „wejść w buty klienta” i „odkryć jego pragnienia i motywacje” wystawia się na dość duże ryzyko. Takie działanie może być obarczone wieloma błędami poznawczymi. Bez większych komplikacji może natomiast, wczuwając się w rolę klienta, rozpoznać jego ulubione kanały komunikacji.

  • Źródła i poziomy zaufania

     

    Właściwy dobór źródeł i poziomów zaufania potrafi świetnie wzmocnić czynnik wyróżniający markę, a niewłaściwy potrafi zasiać w klientach wątpliwości.Znajomość produktu – na kogo grać?
    Persona w podejściu 20 proc. w sposób naturalny sugeruje skupienie marketingu na klientach i użytkownikach z wiedzą na poziomie zaawansowanym lub eksperckim. Ale zawsze pojawiają się klienci, którzy chcą zapłacić za profesjonalne wsparcie. Na co więc się zdecydować?

  • Jak poznać „sukces”

     

    „Sukces” klienta polega na tym, że poprzez wykonanie pewnej czynności z użyciem produktu/marki rozwiązuje problem, z którym się boryka. Ten sukces dobrze jest określić metodą SMART, a sposób jego osiągnięcia poprzez mapy strategii.

  • Rzeczywisty świat persony

     

    Jak sprawdzić rzeczywisty świat persony? Drogi są cztery: zorganizować panel klientów, przeanalizować social media, ocenić odbiór contentu punktowego, osobiście popracować na pierwszej linii sprzedaży i zdobyć informacje z pierwszej ręki.

  • Marketer w cudzych butach

     

    Menedżerowie i sprzedawcy są chwaleni, gdy korzystają z osobistej znajomości specyfiki branży, klientów, projektów. Jednak marketerów krytykuje się za czerpanie z własnych doświadczeń i obserwacji. Czy słusznie?

  • Łańcuch sukcesów i kaskada pytań

     

    Te dwie rzeczy potraktowane jako narzędzia bardzo pomagają w tworzeniu person. Pozwalają zamienić informacje o klientach uzyskane z wywiadów, paneli, obserwacji, w konkretne działania i treści, którymi marka ułatwia klientom pokonanie barier.

  • Czy korzystać z gotowych person

     

    Każda persona, której nie posiadasz we własnym portfelu, to okazja, by odpowiedzieć na pytanie: „Czy przypadkiem nie pomijam w komunikacji pewnych czynników/elementów istotnych dla moich klientów?”.

  • Co w copy, co w kreacji

     

    Przy nawiązywaniu do persony w komunikacji cały czas obowiązuje podstawowa zasada storytellingowa „show, don’t tell”. Ale ile pokazać, żeby zostawić pole do domysłu, żeby nie wyłożyć wszystkiego na tacy, co może znudzić odbiorców.

ANALIZY:

 
  • Ten budżet musi rosnąć

    Magdalena Gwiazdowska

    Internet stał się istotniejszy dla marketingu niż tradycyjne mass media. Pomimo tego jakoś nie dziwią milionowe wydatki na spoty telewizyjne, ale gdy w przypadku kampanii online mówi się o większych pieniądzach, nadal spotyka się to z zaskoczeniem.  »

  • Streetwear – uliczny puls marketingu

    Piotr Dziewulski

    Streetwear to dzisiaj zdecydowanie więcej niż ubrania – stał się obiektem pożądania, a także wzajemnej motywacji na linii producent – konsument. Warto poznać ten lifestyle.

  • Bariery w komunikacji

    redakcja i eksperci

    Stary model komunikacji pozostaje aktualny w szalonej erze social mediów i influencerów. Ale uwaga, zawiera przeszkody zniekształcające lub całkowicie blokujące przekaz od nadawcy do odbiorcy. Czy pamiętasz o nich, planując kampanie?

RAPORT:

 
  • Czego uczą nas duże marki

    redakcja

    Jeśli marka pojawia się sporadycznie w social mediach, to jest traktowana przez użytkowników jako gość. Przyjdzie, to OK. Nie przyjdzie, też OK. Jest czas, by sprawdzić co dzieje się u codziennego towarzysza – marki, która potrafi być na bieżąco.  »

NARZĘDZIA:

 
  • Kampania reklamowa – krok do sukcesu

    Lech Romański, Robert Kamiński

    Marketerom zależy na wynikach swoich działań reklamowych, a wydawcy starają się realizować u siebie jak najwięcej kampanii i maksymalizować zyski. Jak pogodzić cele i oczekiwania każdej ze stron?  »

  • Strumień wzmacniający marketera

    Maciej Sawa

    Data Stream zapewniając dostęp do surowych danych, czyli niepoddanych żadnej edycji, pozwala na stworzenie precyzyjnej charakterystyki osób odwiedzających nasz serwis.

  • Design thinking i ruch oporu

    Alicja Bartkiewicz

    Błędne rozumienie design thinking często powoduje, że pracownicy tracą do tej metody zaufanie – ona wtedy po prostu nie działa. Jak temu zapobiec?  »

  • Leady z twarzą

    Julia Królak

    Na targach wystawienniczych każdy lead ma twarz, sylwetkę, własny sposób komunikacji i model biznesowy oraz odmienne potrzeby. By skutecznie prowadzić marketing i sprzedaż, warto odejść od marketingowych sztuczek i skupić się na ludziach.

  • Zero waste. Trochę przemyśleń i praktyki

    redakcja i eksperci

    Zero waste można potraktować jako inspirację do doraźnej kampanii, ale też jako okazję do przeprowadzenia znaczącego projektu w firmie i jej otoczeniu.

CASE STUDY:

 
  • Czy dobro rusza generację Z

    Martyna Wójcik

    Jak zorganizować kampanię z influencerami, która będzie spójna z działaniami uczelni wyższej, a jednocześnie trafi do generacji Z? Można np. postawić youtuberów w roli wykładowców. Niech opowiedzą o czynieniu dobra – to jako wyzwanie!

  • Agent na specjalnej linii

    Ewa Depta

    Kiedy sprzedaż w głównym kanale zależy od wsparcia telefonicznego, contact center musi działać jak w zegarku. Jakie rozwiązanie okazało się sukcesem w przypadku biura podróży Grecos?

PANEL EKSPERCKI:

 
  • Rdzeń czy wszystko?

    redakcja i eksperci

    Skupcie się na core działalności i pozbądźcie reszty! Zatrzymajcie marżę i kontrolę nad całością! Tak od lat w biznesowych mediach nawołują dwie grupy ekspertów. Co o tym mają myśleć marketerzy? Czy odważyć się i budować na cudzej ziemi, czy jednak unikając ryzyka - wyłącznie na własnej?

GŁOSY NA CZASIE:

 
  • Ekologia – łatwopalny temat

    Tomasz Chmielewski

    Dbanie o środowisko staje się coraz istotniejszym tematem. Jak o tym mówić, żeby zostać dobrze zrozumianym?

  • BS czy BS?

    Maciej Sznitowski

    Znana marka ogłasza swój rebranding. Prezes zarządu publikuje na LinkedIn post. Marketerzy polecają i gratulują. Ale pojawia się komentarz, że taka zmiana to objaw megalomanii i zupełnie niepotrzebne wydawanie pieniędzy.

TRENDY:

 
  • Mądrość marki

    Mateusz Zmyślony, Szymon Matląg

    Przestaje liczyć się sam produkt jako efekt końcowy – coraz częściej zwracamy uwagę na drogę, jaką przebył, zanim znalazł się na sklepowej półce. Nadchodzi czas wise brandów!

PRAWO:

 
  • Rabaty nieopodatkowane

    Maria Pietrzyk-Wdowiak

    Wyrok wydany w lipcu tego roku przez NSA po trwającej od roku 2016 batalii sądowej jest istotny, bo daje pośrednikom, jakimi są firmy prowadzące internetowe platformy handlowe, kolejne neutralne podatkowo narzędzie promocji – rabat dla klientów kupujących od sprzedawców oferujących na platformach swoje towary i usługi.

FELIETON:

 
  • Ostrożnie z mitami!

    Jan Hartman

    Typologia i profilowanie klientów musi być sposobem ich poznawania i porządkowania wiedzy o nich, a nie wmawianiem sobie, że są tacy, jakimi chcielibyśmy ich widzieć.

 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 

 

okładka bieżącego numeru magazynu Marketing w Praktyce
SPIS TREŚCI

Content z silnikiem Big Data.

NARZĘDZIA Grzegorz Kosiński

Chwyty SEO dla treści

NARZĘDZIA Marek Stokowski

Marketing polityczny – piąta władza

FELIETON Jan Hartman

ZAMÓW PRENUMERTĘ

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych. Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.
Więcej informacji dotyczących m.in. RODO i plików cookies możecie Państwo uzyskać czytając naszą politykę prywatności i cookies

Wiem, Zamknij

Korzystając z serwisu akceptujesz politykę prywatności i cookies.

Copyright 2021 © Marketing w Praktyce

ul. Kwiatowa 116, 05-083 Mariew

Projekt: Cyklopia Studio

na górę