Spis treści wydania drukowanego MwP 8/2019
Tematu numeru: Ta ważna persona w marketingu
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
Ta ważna persona
Pareto i hot dogi
Wskazówka „przygotuj persony pod 20 proc. klientów, którzy robią 80 proc. dochodu” brzmi świetnie (zasada Pareto). Pod warunkiem, że faktycznie zejdziesz z marketingiem z rynku masowego.
Portfel pełen osób towarzyszących
Persony towarzyszące są niezwykle ważne marketingowo, ponieważ osoby te wpływają na używanie produktu i osiągnięcie sukcesu przez nabywcę.
Wiedzą ludzie, wie internet
Marketer, który chce „wejść w buty klienta” i „odkryć jego pragnienia i motywacje” wystawia się na dość duże ryzyko. Takie działanie może być obarczone wieloma błędami poznawczymi. Bez większych komplikacji może natomiast, wczuwając się w rolę klienta, rozpoznać jego ulubione kanały komunikacji.
Źródła i poziomy zaufania
Właściwy dobór źródeł i poziomów zaufania potrafi świetnie wzmocnić czynnik wyróżniający markę, a niewłaściwy potrafi zasiać w klientach wątpliwości.Znajomość produktu – na kogo grać?
Persona w podejściu 20 proc. w sposób naturalny sugeruje skupienie marketingu na klientach i użytkownikach z wiedzą na poziomie zaawansowanym lub eksperckim. Ale zawsze pojawiają się klienci, którzy chcą zapłacić za profesjonalne wsparcie. Na co więc się zdecydować?Jak poznać „sukces”
„Sukces” klienta polega na tym, że poprzez wykonanie pewnej czynności z użyciem produktu/marki rozwiązuje problem, z którym się boryka. Ten sukces dobrze jest określić metodą SMART, a sposób jego osiągnięcia poprzez mapy strategii.
Rzeczywisty świat persony
Jak sprawdzić rzeczywisty świat persony? Drogi są cztery: zorganizować panel klientów, przeanalizować social media, ocenić odbiór contentu punktowego, osobiście popracować na pierwszej linii sprzedaży i zdobyć informacje z pierwszej ręki.
Marketer w cudzych butach
Menedżerowie i sprzedawcy są chwaleni, gdy korzystają z osobistej znajomości specyfiki branży, klientów, projektów. Jednak marketerów krytykuje się za czerpanie z własnych doświadczeń i obserwacji. Czy słusznie?
Łańcuch sukcesów i kaskada pytań
Te dwie rzeczy potraktowane jako narzędzia bardzo pomagają w tworzeniu person. Pozwalają zamienić informacje o klientach uzyskane z wywiadów, paneli, obserwacji, w konkretne działania i treści, którymi marka ułatwia klientom pokonanie barier.
Czy korzystać z gotowych person
Każda persona, której nie posiadasz we własnym portfelu, to okazja, by odpowiedzieć na pytanie: „Czy przypadkiem nie pomijam w komunikacji pewnych czynników/elementów istotnych dla moich klientów?”.
Co w copy, co w kreacji
Przy nawiązywaniu do persony w komunikacji cały czas obowiązuje podstawowa zasada storytellingowa „show, don’t tell”. Ale ile pokazać, żeby zostawić pole do domysłu, żeby nie wyłożyć wszystkiego na tacy, co może znudzić odbiorców.
ANALIZY:
Ten budżet musi rosnąć
Streetwear – uliczny puls marketingu
Piotr Dziewulski
Streetwear to dzisiaj zdecydowanie więcej niż ubrania – stał się obiektem pożądania, a także wzajemnej motywacji na linii producent – konsument. Warto poznać ten lifestyle.
Bariery w komunikacji
redakcja i eksperci
Stary model komunikacji pozostaje aktualny w szalonej erze social mediów i influencerów. Ale uwaga, zawiera przeszkody zniekształcające lub całkowicie blokujące przekaz od nadawcy do odbiorcy. Czy pamiętasz o nich, planując kampanie?
RAPORT:
NARZĘDZIA:
Kampania reklamowa – krok do sukcesu
Strumień wzmacniający marketera
Maciej Sawa
Data Stream zapewniając dostęp do surowych danych, czyli niepoddanych żadnej edycji, pozwala na stworzenie precyzyjnej charakterystyki osób odwiedzających nasz serwis.
Design thinking i ruch oporu
Leady z twarzą
Julia Królak
Na targach wystawienniczych każdy lead ma twarz, sylwetkę, własny sposób komunikacji i model biznesowy oraz odmienne potrzeby. By skutecznie prowadzić marketing i sprzedaż, warto odejść od marketingowych sztuczek i skupić się na ludziach.
Zero waste. Trochę przemyśleń i praktyki
redakcja i eksperci
Zero waste można potraktować jako inspirację do doraźnej kampanii, ale też jako okazję do przeprowadzenia znaczącego projektu w firmie i jej otoczeniu.
CASE STUDY:
Czy dobro rusza generację Z
Martyna Wójcik
Jak zorganizować kampanię z influencerami, która będzie spójna z działaniami uczelni wyższej, a jednocześnie trafi do generacji Z? Można np. postawić youtuberów w roli wykładowców. Niech opowiedzą o czynieniu dobra – to jako wyzwanie!
Agent na specjalnej linii
Ewa Depta
Kiedy sprzedaż w głównym kanale zależy od wsparcia telefonicznego, contact center musi działać jak w zegarku. Jakie rozwiązanie okazało się sukcesem w przypadku biura podróży Grecos?
PANEL EKSPERCKI:
Rdzeń czy wszystko?
redakcja i eksperci
Skupcie się na core działalności i pozbądźcie reszty! Zatrzymajcie marżę i kontrolę nad całością! Tak od lat w biznesowych mediach nawołują dwie grupy ekspertów. Co o tym mają myśleć marketerzy? Czy odważyć się i budować na cudzej ziemi, czy jednak unikając ryzyka - wyłącznie na własnej?
GŁOSY NA CZASIE:
Ekologia – łatwopalny temat
Tomasz Chmielewski
Dbanie o środowisko staje się coraz istotniejszym tematem. Jak o tym mówić, żeby zostać dobrze zrozumianym?
BS czy BS?
Maciej Sznitowski
Znana marka ogłasza swój rebranding. Prezes zarządu publikuje na LinkedIn post. Marketerzy polecają i gratulują. Ale pojawia się komentarz, że taka zmiana to objaw megalomanii i zupełnie niepotrzebne wydawanie pieniędzy.
TRENDY:
Mądrość marki
Mateusz Zmyślony, Szymon Matląg
Przestaje liczyć się sam produkt jako efekt końcowy – coraz częściej zwracamy uwagę na drogę, jaką przebył, zanim znalazł się na sklepowej półce. Nadchodzi czas wise brandów!
PRAWO:
Rabaty nieopodatkowane
Maria Pietrzyk-Wdowiak
Wyrok wydany w lipcu tego roku przez NSA po trwającej od roku 2016 batalii sądowej jest istotny, bo daje pośrednikom, jakimi są firmy prowadzące internetowe platformy handlowe, kolejne neutralne podatkowo narzędzie promocji – rabat dla klientów kupujących od sprzedawców oferujących na platformach swoje towary i usługi.
FELIETON:
Ostrożnie z mitami!
Jan Hartman
Typologia i profilowanie klientów musi być sposobem ich poznawania i porządkowania wiedzy o nich, a nie wmawianiem sobie, że są tacy, jakimi chcielibyśmy ich widzieć.
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO