Spis treści wydania drukowanego MwP 11/2019
Tematu numeru: W szklanej kuli marketingu
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
W szklanej kuli marketingu
Michał Dunin
Antybohaterowie stawali się herosami, ludzi jednoczyła tragedia nie do końca ludzka, influencerzy odczuli mocniej prawa rynku, a rzeczywistość wirtualna owszem była sobie, ale jako ciekawostka – tak nam zszedł 2019 rok. A co nas czeka?
-
Dyktat wyszukiwarek
-
Kampanie wyciśnięte jak cytryna
-
Trendy to alarm
Justyna Wojtaszczyk
Często wystarczają analiza trendów społecznych, wsłuchanie się w głos klienta, dobre chęci i pomysł.
-
My aplikacyjni
Anna Chudzińska
Czego możemy dowiedzieć się na własny temat w kontekście korzystania z aplikacji?
-
Eventy kreatorów
Michał Kaleta
Jednym z kluczowych trendów w event marketingu jest umiejętne połączenie świata digitalowego z offline’em.
-
Wielka Piątka obowiązkowa
Michał Kukliński
Czujność na zarysowujące się i utrwalające na rynkach trendy pozwala na zwiększenie sprzedaży i coraz bardziej efektywne działania marketingowe.
ANALIZY:
-
Czego możemy się nauczyć od Jeffa?
-
Odpowiedzialność i hipokryzja
Karol Kieżel
Nie sposób powiedzieć, ile drzew ścięto, by opowiedzieć na papierze o tym, jakie są one ważne. W działaniach CSR bardzo łatwo o brak spójności i autentyczności. Często dochodzi wręcz do hipokryzji.
-
Wideo rzuca się w oczy
Weronika Roszkowska
Użytkownicy Facebooka są zmęczeni przesuwaniem palcem kilometrów bezwartościowych postów sponsorowanych. Poszukują treści, która zaangażuje ich choć chwilę dłużej. Coraz częściej wybierają wideo.
NARZĘDZIA:
-
Jak wybierać agencję e-commerce?
-
Supermoc w marketingu
-
Kiedy szef nie zawodzi
Julita Dąbrowska
Bycie szefem i menedżerem zobowiązuje. Poprzeczka postawiona jest bardzo wysoko. Toteż szefie – zanim coś opublikujesz w mediach społecznościowych czy gdzie indziej – pomyśl dwukrotnie!
-
Klient – agencja: by nie iskrzyło!
Aleksandra Waga-Mizera, Karolina Małagocka, Monika Sianko
Każda udana kampania to nie tylko dobry pomysł kreatywny, ale też dziesiątki codziennych, drobnych decyzji menedżerów marketingu, dotyczących współpracy klient – agencja. Jak podejmować je szybko i skutecznie, by nie dochodziło do zgrzytów, napięć i wzajemnych pretensji?
-
Martech – konkurent czy asystent marketera?
Maciej Wiśniewski, Agnieszka Korach
Wielu marketerów widzi w IT dla marketingu – analityce, automatyzacji, sztucznej inteligencji – konkurencję do nagród i pochwał po udanych kampaniach. Niepotrzebnie. Martech to tylko nasi asystenci: sprawni, pomocni i inteligentni.
-
Personal branding dla freelancera
Ewa Nowak-Teter, Katarzyna Krywko
Zapotrzebowanie na usługi grafików rośnie praktycznie w każdej branży. Niemal każda firma w pewnym momencie swojej działalności spotyka się z sytuacją, w której wsparcie z zakresu marketingu internetowego, zwłaszcza w wersji mobilnej, jest niezbędne, a wówczas trudno obyć się bez grafika.
-
Marka z ideą w tle
Jan Duraziński
Pierwszym krokiem musi być refleksja – jaką wartość realnie niesie marka. Wartość ta powinna stać się celem nadrzędnym. Niech klienci doświadczają jej w kontaktach z marką, niech copywriterzy uwzględniają ją w tekstach, niech designerzy obrazują ją projektami, a handlowcy niech zaczynają i kończą nią swoje prezentacje.
CASE STUDY:
-
ABC-Czepczyński. Jak firma rodzinna uczy ekonomii
Damian Kupczyk
Pilotaż programu edukującego ekonomicznie dzieci przeprowadzony został z sukcesem. Rok później działania rozszerzyły się na cały kraj. Obecnie lokalny, społeczny program nabiera – dzięki partnerstwu UNICEF – światowego charakteru.
-
Walk Creative/Vision Express. Czego oczy nie widzą
Aneta Połatyńska, Paweł Heinze
Tradycyjne formy perswazji reklamowej wymagają ogromnych nakładów. Vision Express uznał, że lepiej jest posłużyć się zdarzeniem, które da do myślenia, zaskoczy, oszuka ludzką podejrzliwość związaną z reklamą, wytrąci z pewnego znieczulenia.
-
Bluerank dla Bluerank. Stylowo w social media
Julia Kałużyńska
Dzięki nieszablonowemu konceptowi kreatywnemu, angażującej formie quizu i odpowiedniemu targetowaniu, treści reklamowe uzyskały prawie 100 tys. wyświetleń.
TRENDY:
-
Rok 2020 w handlu internetowym
Aleksandra Szarmach
Czasem w dzień, a czasem w nocy, bywa że w łóżku, a nawet – o zgrozo! – w samochodzie. Robimy to dosłownie wszędzie. O czym mowa? Oczywiście o zakupach online. Według portalu Statista w roku 2020 zostawimy w sklepach internetowych aż 4,2 bln dol.
GŁOSY NA CZASIE:
-
Wyjdź poza sprzedaż!
Marta Kustosz
Różne treści marketingowe docierają do nas na co dzień. Jedne po prostu przydatne, a inne… tak przerażająco byle jakie lub niemądre, że uświadamiają, co może kryć w sobie pojęcie „sięgnąć dna”.
-
Samoregulujmy się!
Tomasz Chmielewski
Czy reklamy produktów skierowanych do dzieci muszą być na granicy etyki? Czy nie moglibyśmy najmłodszym trochę odpuścić?
OPINIE:
-
Kultura komunikacji
Katarzyna Abramowicz
W kontakcie z klientem ceniona jest wysoka inteligencja emocjonalna.
PODATKI W MARKETINGU:
-
W targach branżowych marketing ostrożny?
Maria Pietrzyk-Wdowiak
Wydatki na udział w targach to często wydatki reprezentacyjne, które nie obniżają podatku CIT.
ZDANIEM SPECJALISTY:
-
Po co nam HCM?
Justyna Szumińska
Coraz więcej firm myśli o zatrudnianiu specjalistów, którzy mają zadbać o to, by to pracownik był w centrum uwagi.
FELIETON:
-
Wysoka kultura w marketingu
Jan Hartman
Trendy wydają mi się oczywiste i można je wskazać bez ryzyka. Chciałbym jednakże zaryzykować prognozę czegoś jeszcze nieoczywistego, co może się spełnić lub nie. Nazwałbym to „marketingiem odwróconym”.
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO