• MYŚL I TWÓRZ
  • SZKOLENIA
    • planowanie i strategia marketingowa
    • spacer
    • nowoczesna komunikacja marketingowa
    • spacer
    • zarządzanie marketingiem
    • spacer
    • szkolenia zamknięte - oferta
  • KALENDARZ SZKOLEŃ
  • MAGAZYN MwP
  • ARTYKUŁY
  • PRENUMERATA
  • KONTAKT
  • Marketing w Praktyce
  • MwP
  • Spis treści MwP 11/2019
Marketing w Praktyce

spis treści

ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Spis treści wydania drukowanego MwP 11/2019

Tematu numeru: W szklanej kuli marketingu

 

ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

 
  • W szklanej kuli marketingu

    Michał Dunin

    Antybohaterowie stawali się herosami, ludzi jednoczyła tragedia nie do końca ludzka, influencerzy odczuli mocniej prawa rynku, a rzeczywistość wirtualna owszem była sobie, ale jako ciekawostka – tak nam zszedł 2019 rok. A co nas czeka?

  • Dyktat wyszukiwarek

    Jacek Popko

    Człowiek w poszukiwaniu informacji w internecie zachowuje się niczym drapieżnik polujący na sawannie. Jego ostatecznym celem jest zdobycie tego, czego potrzebuje przy jak najmniejszym wydatku energetycznym. Kluczowe jest dla niego search experience, czyli ogólne doświadczenie wyszukiwania.  »

  • Kampanie wyciśnięte jak cytryna

    Marzena Kamińska, Damian Gucza

    Czy już jesteśmy blisko górnych możliwości i ludzi, i systemów, przez co o wszystkim w marketingu decydować będzie w 2020 wielkość inwestowanego budżetu?  »

  • Trendy to alarm

    Justyna Wojtaszczyk

    Często wystarczają analiza trendów społecznych, wsłuchanie się w głos klienta, dobre chęci i pomysł.

  • My aplikacyjni

    Anna Chudzińska

    Czego możemy dowiedzieć się na własny temat w kontekście korzystania z aplikacji?

  • Eventy kreatorów

    Michał Kaleta

    Jednym z kluczowych trendów w event marketingu jest umiejętne połączenie świata digitalowego z offline’em.

  • Wielka Piątka obowiązkowa

    Michał Kukliński

    Czujność na zarysowujące się i utrwalające na rynkach trendy pozwala na zwiększenie sprzedaży i coraz bardziej efektywne działania marketingowe.

ANALIZY:

 
  • Czego możemy się nauczyć od Jeffa?

    Sascha Stockem

    Wstaje dopiero, kiedy się wyśpi, jeździ 20-letnią hondą accord, a śniadania zawsze jada z rodziną. Nie ma też gosposi, więc miskę po owsiance zmywa sam. O kim mowa? Nie o statystyczny Kowalskim, lecz najbogatszym człowieku świata, Jeffie Bezosie, którego firma – Amazon – tylko w zeszłym roku mogła pochwalić się obrotami rzędu 277 mld dol. brutto.  »

  • Odpowiedzialność i hipokryzja

    Karol Kieżel

    Nie sposób powiedzieć, ile drzew ścięto, by opowiedzieć na papierze o tym, jakie są one ważne. W działaniach CSR bardzo łatwo o brak spójności i autentyczności. Często dochodzi wręcz do hipokryzji.

  • Wideo rzuca się w oczy

    Weronika Roszkowska

    Użytkownicy Facebooka są zmęczeni przesuwaniem palcem kilometrów bezwartościowych postów sponsorowanych. Poszukują treści, która zaangażuje ich choć chwilę dłużej. Coraz częściej wybierają wideo.

NARZĘDZIA:

 
  • Jak wybierać agencję e-commerce?

    Agnieszka Polak

    Nie tak dawno moja firma przeprowadziła webinar na temat, czym się kierować, wybierając do współpracy agencję e-commerce. Wydaje mi się, że omówienie na tych łamach najważniejszych kwestii, które zostały wówczas poruszone, pomoże marketerom rozwiać sporo wątpliwości i pozwoli uniknąć rozczarowań.  »

  • Supermoc w marketingu

    Małgorzata Dziubała

    Kiedy menedżer marketingu staje się top menedżerem? Na pewno nikt takim się nie rodzi. Naturalne predyspozycje to mało, by zasłużyć na takie określenie. Jakie zatem szczególne kompetencje powinien posiadać wybitny menedżer marketingu i sprzedaży?  »

  • Kiedy szef nie zawodzi 

    Julita Dąbrowska

    Bycie szefem i menedżerem zobowiązuje. Poprzeczka postawiona jest bardzo wysoko. Toteż szefie – zanim coś opublikujesz w mediach społecznościowych czy gdzie indziej – pomyśl dwukrotnie!

  • Klient – agencja: by nie iskrzyło!

    Aleksandra Waga-Mizera, Karolina Małagocka, Monika Sianko

    Każda udana kampania to nie tylko dobry pomysł kreatywny, ale też dziesiątki codziennych, drobnych decyzji menedżerów marketingu, dotyczących współpracy klient – agencja. Jak podejmować je szybko i skutecznie, by nie dochodziło do zgrzytów, napięć i wzajemnych pretensji?

  • Martech – konkurent czy asystent marketera?

    Maciej Wiśniewski, Agnieszka Korach

    Wielu marketerów widzi w IT dla marketingu – analityce, automatyzacji, sztucznej inteligencji – konkurencję do nagród i pochwał po udanych kampaniach. Niepotrzebnie. Martech to tylko nasi asystenci: sprawni, pomocni i inteligentni.

  • Personal branding dla freelancera

    Ewa Nowak-Teter, Katarzyna Krywko

    Zapotrzebowanie na usługi grafików rośnie praktycznie w każdej branży. Niemal każda firma w pewnym momencie swojej działalności spotyka się z sytuacją, w której wsparcie z zakresu marketingu internetowego, zwłaszcza w wersji mobilnej, jest niezbędne, a wówczas trudno obyć się bez grafika.

  • Marka z ideą w tle

    Jan Duraziński

    Pierwszym krokiem musi być refleksja – jaką wartość realnie niesie marka. Wartość ta powinna stać się celem nadrzędnym. Niech klienci doświadczają jej w kontaktach z marką, niech copywriterzy uwzględniają ją w tekstach, niech designerzy obrazują ją projektami, a handlowcy niech zaczynają i kończą nią swoje prezentacje.

CASE STUDY:

 
  • ABC-Czepczyński. Jak firma rodzinna uczy ekonomii

    Damian Kupczyk

    Pilotaż programu edukującego ekonomicznie dzieci przeprowadzony został z sukcesem. Rok później działania rozszerzyły się na cały kraj. Obecnie lokalny, społeczny program nabiera – dzięki partnerstwu UNICEF – światowego charakteru.

  • Walk Creative/Vision Express. Czego oczy nie widzą

    Aneta Połatyńska, Paweł Heinze

    Tradycyjne formy perswazji reklamowej wymagają ogromnych nakładów. Vision Express uznał, że lepiej jest posłużyć się zdarzeniem, które da do myślenia, zaskoczy, oszuka ludzką podejrzliwość związaną z reklamą, wytrąci z pewnego znieczulenia.

  • Bluerank dla Bluerank. Stylowo w social media

    Julia Kałużyńska

    Dzięki nieszablonowemu konceptowi kreatywnemu, angażującej formie quizu i odpowiedniemu targetowaniu, treści reklamowe uzyskały prawie 100 tys. wyświetleń.

TRENDY:

 
  • Rok 2020 w handlu internetowym

    Aleksandra Szarmach

    Czasem w dzień, a czasem w nocy, bywa że w łóżku, a nawet – o zgrozo! – w samochodzie. Robimy to dosłownie wszędzie. O czym mowa? Oczywiście o zakupach online. Według portalu Statista w roku 2020 zostawimy w sklepach internetowych aż 4,2 bln dol.

GŁOSY NA CZASIE:

 
  • Wyjdź poza sprzedaż!

    Marta Kustosz

    Różne treści marketingowe docierają do nas na co dzień. Jedne po prostu przydatne, a inne… tak przerażająco byle jakie lub niemądre, że uświadamiają, co może kryć w sobie pojęcie „sięgnąć dna”.

  • Samoregulujmy się!

    Tomasz Chmielewski

    Czy reklamy produktów skierowanych do dzieci muszą być na granicy etyki? Czy nie moglibyśmy najmłodszym trochę odpuścić?

OPINIE:

 
  • Kultura komunikacji

    Katarzyna Abramowicz

    W kontakcie z klientem ceniona jest wysoka inteligencja emocjonalna.

PODATKI W MARKETINGU:

 
  • W targach branżowych marketing ostrożny?

    Maria Pietrzyk-Wdowiak

    Wydatki na udział w targach to często wydatki reprezentacyjne, które nie obniżają podatku CIT.

ZDANIEM SPECJALISTY:

 
  • Po co nam HCM?

    Justyna Szumińska

    Coraz więcej firm myśli o zatrudnianiu specjalistów, którzy mają zadbać o to, by to pracownik był w centrum uwagi.

FELIETON:

 
  • Wysoka kultura w marketingu

    Jan Hartman

    Trendy wydają mi się oczywiste i można je wskazać bez ryzyka. Chciałbym jednakże zaryzykować prognozę czegoś jeszcze nieoczywistego, co może się spełnić lub nie. Nazwałbym to „marketingiem odwróconym”.

 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 

 

okładka bieżącego numeru magazynu Marketing w Praktyce
SPIS TREŚCI

Content z silnikiem Big Data.

NARZĘDZIA Grzegorz Kosiński

Chwyty SEO dla treści

NARZĘDZIA Marek Stokowski

Marketing polityczny – piąta władza

FELIETON Jan Hartman

ZAMÓW PRENUMERTĘ

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych. Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.
Więcej informacji dotyczących m.in. RODO i plików cookies możecie Państwo uzyskać czytając naszą politykę prywatności i cookies

Wiem, Zamknij

Korzystając z serwisu akceptujesz politykę prywatności i cookies.

Copyright 2021 © Marketing w Praktyce

ul. Kwiatowa 116, 05-083 Mariew

Projekt: Cyklopia Studio

na górę