• MYŚL I TWÓRZ
  • SZKOLENIA
    • planowanie i strategia marketingowa
    • spacer
    • nowoczesna komunikacja marketingowa
    • spacer
    • zarządzanie marketingiem
    • spacer
    • szkolenia zamknięte - oferta
  • KALENDARZ SZKOLEŃ
  • MAGAZYN MwP
  • ARTYKUŁY
  • PRENUMERATA
  • KONTAKT
  • Marketing w Praktyce
  • MwP
  • Spis treści MwP 1/2020
Marketing w Praktyce

spis treści

ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

 

Spis treści MwP 1/2020

 

 

ARTYKUŁY Z MWP:

 

ANALIZY:

 
  • Przyjaciel Kryzys

    Dominika Meinardi

    Wytknie błędy, o których inni dyplomatycznie milczą, i zmotywuje do zmian, które wyjdą tylko na dobre. Pomoże wyeliminować to, co zbędne, polepszyć to, co nieskuteczne, i odkryć zupełnie nowe możliwości, które w nas drzemią. Kryzys może być niczym najlepszy przyjaciel!

  • Wszyscy jesteśmy launcherami

    Jacek Sadowski

    To nie jest czas, żeby czekać, to nie jest czas, żeby milczeć. Teraz należy zastanowić się, czy marka (produkt i jego komunikacja) odpowiada nowym potrzebom konsumentów. Dziś wszyscy jesteśmy przecież launcherami, na nowo wchodzimy na rynek.  »

  • Homo Eventus 2.0!

    Łukasz Cioch

    Zanim powiedziałem „dzień dobry”, już na ekranie ukazali mi się uczestnicy – prelegenci z Japonii, Stanów Zjednoczonych, Brazylii, Hiszpanii, Francji, Wielkiej Brytanii i Belgii. Mimo różnych stref czasowych wydarzenie odbyło się bez najmniejszego zakłócenia. Minęły raptem dwa miesiące od godziny zero dla całej polskiej branży eventowej, a świat zdalnych konferencji przestaje poruszać się po omacku!  »

  • Kto wróci silniejszy?

    Marcin Pawilno-Pacewicz

    Analitycy z firm VMLY&R oraz BAV Group przeanalizowali wpływ wielkich kryzysów z ostatnich 20 lat na siłę marek. W raporcie„Emerging Stronger: Understandingh New Cultural Dynamics Trough the Lens of History” przedstawiają miejscami zaskakujące rekomendacje dla firm, które zmagają się z trudną sytuacją oraz wskazują trendy, które mogą mieć znaczenie w przyszłości.

NARZĘDZIA:

 
  • Nawyki dają przewagę

    Natalia Molik

    To fakt: biznesy, które potrafią tworzyć nawyki konsumenckie u swoich klientów, zyskują znaczną przewagę konkurencyjną. I dzięki technologii to zadanie staje się proste. Jak tego dokonać, pokażemy na przykładzie start-upu uPacjenta.

  • Content oczkiem marki

    Dagmara Radomirska-Gala

    Nie do końca wiadomo, kto powinien zajmować się contentem – firmy, marketerzy, specjaliści SEO, agencje, a może wydawcy?  »

  • Rolka wełny w socialu

    Anna Ulatowska

    Jak ciekawie pokazać rolkę wełny i wyróżnić ją spośród dziesiątek takich samych na pierwszy rzut oka rolek, i to w sytuacji, gdy sam producent posiada tylko cztery produkty? Słowem, trudna branża! A co powiecie, gdy wskażemy na social media? Nieprawdopodobne? Niemożliwe? To posłuchajcie, jak się tworzy brand heroes w budowlance!  »

  • Cookies na wylocie

    Bogdan Koroluk

    Bez ciasteczka umożliwiającego kierowanie przekazu reklamowego do konkretnego użytkownika wzrośnie znaczenie kontekstu i jakość przekazu samego w sobie. Marki będą musiały w o wiele większym stopniu niż dziś zadbać o doświadczenie użytkownika z komunikacją i stanie się to kluczowym wyróżnikiem w świecie bez cookies.

  • SEO w koronie

    Krzysztof Marzec

    Dziś nawet mniejsze organizacje widzą i doceniają, jak bogatą i zarazem skomplikowaną dziedziną jest SEO. Jak wiele czynników związanych z treścią czy linkami wpływa na skuteczność działań związanych z spozycjonowaniem firmowej strony na wysokim miejscu w wyszukiwarce Google.  »

  • Test na e‑transformację

    Bartłomiej Brzoskowski

    Cała branża usługowa z powodu pandemii wywiesiła czerwoną flagę. Brakuje nie tylko pozwalnianych pracowników, ale przede wszystkim klientów. W ciągu ostatnich lat nie było silniejszego czynnika, który w czasie kilku tygodni przetestowałby rzeczywisty poziom transformacji cyfrowej polskich firm.

  • Social selling w B2B

    Aneta Sikora

    Czy jeśli wiele firm osiąga wysokie wyniki sprzedażowe bez wykorzystania mediów społecznościowych, oznacza to, że social selling jest przereklamowany?

  • Rekrutuj jak Netflix

    Piotr Sędzik

    Rekruterzy, chcąc się wyróżnić, coraz częściej sięgają po narzędzia dobrze znane z marketingu. Kandydaci do pracy, np. w IT, coraz bardziej przypominają dziś wymagających konsumentów.

  • Lojalność z nutą hazardu

    Marcin Pietraszek

    Skoro udało nam się pozyskać uwagę uczestnika programu lojalnościowego, nie powinniśmy dopuścić do jej utraty. Nie wymagajmy cierpliwości w oczekiwaniu na przewidzianą w programie nagrodę. Nie można zawieść zaufania, które z takim trudem uzyskaliśmy.

WYWIAD:

 
  • Marketerzy i gracze

    z Kamilem Góreckim

    Dobry e-gracz musi poświęcać godziny, dni i lata na treningi, na pracę z psychologiem, trenerem fizycznym czy też dietetykiem. Wszystko po to, aby piąć się w górę i ostatecznie – jak to się dzieje w przypadku najlepszych gamerów – zarabiać miliony na swojej pasji. Uświadamia nam to Kamil Górecki, CEO/ CO-Founder Fantasyexpo – największej polskiej agencji gamingowej i e-sportowej.

CASE STUDY:

 
  • Guseppe na TikToku

    Magdalena Lipińska, Aldona Burska, Jakub Łozicki

    Chcieliśmy przypomnieć młodym klientom muzykę z reklamy z ich dzieciństwa w medium, którego chętnie używają. Tak powstał pomysł na aktywację „Guseppe, pizza Italiana!” na TikToku, która uzyskała 4,5 mln wyświetleń oryginalnych.

  • Homebook.pl. Cztery kroki do sukcesu

    Ewelina Saja, Zuzanna Dominów

    Projekt archilab, który tu prezentujemy, to działanie, które poza zaproszeniem do współpracy strategicznych partnerów marki ma na celu realny rozwój konkretnej grupy zawodowej i pomoc w prowadzeniu jej biznesu. To dobry przykład projektowania nieoczywistej strategii w ramach marketingu B2B.

RAPORT:

 
  • Wirus wśród influencerów

    Robert Sosnowski

    Na szczęście dla influencerów sytuacja nie wygląda aż tak źle, jak mogłoby się wydawać na podstawie doniesień medialnych na temat biznesu. Nie zmienia to jednak faktu, że z rynku rozgrzanego, wzrastającego, znaleźli się nagle na rynku, który wytracił dynamikę wzrostu. I w tym niektórzy widzą szansę dla… marketerów.

BADANIA:

 
  • Klikam i odbieram

    Monika Bach, Maciej Cieślukowski, Michalina Milewska

    Płynne przenikanie się kanałów online i offline jest wygodnym rozwiązaniem w codziennych zakupach. Natomiast organizacyjnie wciąż wiąże się z wieloma wyzwaniami – wykazał to porównawczy test przeprowadzony przez Symetrię.

TRENDY:

 
  • Zrównoważony marketing na chwilę?

    Ewelina Saja

    Aż 67 proc. Polaków jest skłonnych przyłączyć się do bojkotu przedsiębiorstw przyczyniających się w dużym stopniu do globalnego ocieplenia (raport EBI). W skali Europy wskaźnik ten ma wartość 76 proc. Czy tego rodzaju oświadczenia skłonią marki do obrania nowego kierunku swoich strategii, czy czeka nas redefinicja tradycyjnego marketingu?

PODATKI W MARKETINGU:

 
  • Gest niestety kosztuje!

    Maria Pietrzyk-Wdowiak

    Spółka we wniosku o interpretację spytała, czy wydatki na bilety i vouchery są dla niej kosztami uzyskania przychodu pomniejszającymi podatek dochodowy. Odpowiedź: kulturalne prezenty dla kontrahentów owszem wyróżnią spółkę na tle konkurencji, ale nie zmniejszą dochodu.

FELIETON:

 
  • Marketing w czasach zarazy

    Jan Hartman

    Kryzys to czas oszczędzania i drastycznego cięcia kosztów. Prezesi będą zadawać sobie pytanie: czy mogę oszczędzić na kosztach marketingu? Nie wszyscy odpowiedzą sobie na to pytanie tak, jak byśmy sobie tego życzyli.  »

 

SPIS TREŚCI MWP

 
 

 

okładka bieżącego numeru magazynu Marketing w Praktyce
SPIS TREŚCI

Content z silnikiem Big Data.

NARZĘDZIA Grzegorz Kosiński

Chwyty SEO dla treści

NARZĘDZIA Marek Stokowski

Marketing polityczny – piąta władza

FELIETON Jan Hartman

ZAMÓW PRENUMERTĘ

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych. Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.
Więcej informacji dotyczących m.in. RODO i plików cookies możecie Państwo uzyskać czytając naszą politykę prywatności i cookies

Wiem, Zamknij

Korzystając z serwisu akceptujesz politykę prywatności i cookies.

Copyright 2021 © Marketing w Praktyce

ul. Kwiatowa 116, 05-083 Mariew

Projekt: Cyklopia Studio

na górę