Spis treści MwP 1/2020
ARTYKUŁY Z MWP:
ANALIZY:
-
Przyjaciel Kryzys
Dominika Meinardi
Wytknie błędy, o których inni dyplomatycznie milczą, i zmotywuje do zmian, które wyjdą tylko na dobre. Pomoże wyeliminować to, co zbędne, polepszyć to, co nieskuteczne, i odkryć zupełnie nowe możliwości, które w nas drzemią. Kryzys może być niczym najlepszy przyjaciel!
-
Wszyscy jesteśmy launcherami
-
Homo Eventus 2.0!
-
Kto wróci silniejszy?
Marcin Pawilno-Pacewicz
Analitycy z firm VMLY&R oraz BAV Group przeanalizowali wpływ wielkich kryzysów z ostatnich 20 lat na siłę marek. W raporcie„Emerging Stronger: Understandingh New Cultural Dynamics Trough the Lens of History” przedstawiają miejscami zaskakujące rekomendacje dla firm, które zmagają się z trudną sytuacją oraz wskazują trendy, które mogą mieć znaczenie w przyszłości.
NARZĘDZIA:
-
Nawyki dają przewagę
Natalia Molik
To fakt: biznesy, które potrafią tworzyć nawyki konsumenckie u swoich klientów, zyskują znaczną przewagę konkurencyjną. I dzięki technologii to zadanie staje się proste. Jak tego dokonać, pokażemy na przykładzie start-upu uPacjenta.
-
Content oczkiem marki
-
Rolka wełny w socialu
-
Cookies na wylocie
Bogdan Koroluk
Bez ciasteczka umożliwiającego kierowanie przekazu reklamowego do konkretnego użytkownika wzrośnie znaczenie kontekstu i jakość przekazu samego w sobie. Marki będą musiały w o wiele większym stopniu niż dziś zadbać o doświadczenie użytkownika z komunikacją i stanie się to kluczowym wyróżnikiem w świecie bez cookies.
-
SEO w koronie
-
Test na e‑transformację
Bartłomiej Brzoskowski
Cała branża usługowa z powodu pandemii wywiesiła czerwoną flagę. Brakuje nie tylko pozwalnianych pracowników, ale przede wszystkim klientów. W ciągu ostatnich lat nie było silniejszego czynnika, który w czasie kilku tygodni przetestowałby rzeczywisty poziom transformacji cyfrowej polskich firm.
-
Social selling w B2B
Aneta Sikora
Czy jeśli wiele firm osiąga wysokie wyniki sprzedażowe bez wykorzystania mediów społecznościowych, oznacza to, że social selling jest przereklamowany?
-
Rekrutuj jak Netflix
Piotr Sędzik
Rekruterzy, chcąc się wyróżnić, coraz częściej sięgają po narzędzia dobrze znane z marketingu. Kandydaci do pracy, np. w IT, coraz bardziej przypominają dziś wymagających konsumentów.
-
Lojalność z nutą hazardu
Marcin Pietraszek
Skoro udało nam się pozyskać uwagę uczestnika programu lojalnościowego, nie powinniśmy dopuścić do jej utraty. Nie wymagajmy cierpliwości w oczekiwaniu na przewidzianą w programie nagrodę. Nie można zawieść zaufania, które z takim trudem uzyskaliśmy.
WYWIAD:
-
Marketerzy i gracze
z Kamilem Góreckim
Dobry e-gracz musi poświęcać godziny, dni i lata na treningi, na pracę z psychologiem, trenerem fizycznym czy też dietetykiem. Wszystko po to, aby piąć się w górę i ostatecznie – jak to się dzieje w przypadku najlepszych gamerów – zarabiać miliony na swojej pasji. Uświadamia nam to Kamil Górecki, CEO/ CO-Founder Fantasyexpo – największej polskiej agencji gamingowej i e-sportowej.
CASE STUDY:
-
Guseppe na TikToku
Magdalena Lipińska, Aldona Burska, Jakub Łozicki
Chcieliśmy przypomnieć młodym klientom muzykę z reklamy z ich dzieciństwa w medium, którego chętnie używają. Tak powstał pomysł na aktywację „Guseppe, pizza Italiana!” na TikToku, która uzyskała 4,5 mln wyświetleń oryginalnych.
-
Homebook.pl. Cztery kroki do sukcesu
Ewelina Saja, Zuzanna Dominów
Projekt archilab, który tu prezentujemy, to działanie, które poza zaproszeniem do współpracy strategicznych partnerów marki ma na celu realny rozwój konkretnej grupy zawodowej i pomoc w prowadzeniu jej biznesu. To dobry przykład projektowania nieoczywistej strategii w ramach marketingu B2B.
RAPORT:
-
Wirus wśród influencerów
Robert Sosnowski
Na szczęście dla influencerów sytuacja nie wygląda aż tak źle, jak mogłoby się wydawać na podstawie doniesień medialnych na temat biznesu. Nie zmienia to jednak faktu, że z rynku rozgrzanego, wzrastającego, znaleźli się nagle na rynku, który wytracił dynamikę wzrostu. I w tym niektórzy widzą szansę dla… marketerów.
BADANIA:
-
Klikam i odbieram
Monika Bach, Maciej Cieślukowski, Michalina Milewska
Płynne przenikanie się kanałów online i offline jest wygodnym rozwiązaniem w codziennych zakupach. Natomiast organizacyjnie wciąż wiąże się z wieloma wyzwaniami – wykazał to porównawczy test przeprowadzony przez Symetrię.
TRENDY:
-
Zrównoważony marketing na chwilę?
Ewelina Saja
Aż 67 proc. Polaków jest skłonnych przyłączyć się do bojkotu przedsiębiorstw przyczyniających się w dużym stopniu do globalnego ocieplenia (raport EBI). W skali Europy wskaźnik ten ma wartość 76 proc. Czy tego rodzaju oświadczenia skłonią marki do obrania nowego kierunku swoich strategii, czy czeka nas redefinicja tradycyjnego marketingu?
PODATKI W MARKETINGU:
-
Gest niestety kosztuje!
Maria Pietrzyk-Wdowiak
Spółka we wniosku o interpretację spytała, czy wydatki na bilety i vouchery są dla niej kosztami uzyskania przychodu pomniejszającymi podatek dochodowy. Odpowiedź: kulturalne prezenty dla kontrahentów owszem wyróżnią spółkę na tle konkurencji, ale nie zmniejszą dochodu.
FELIETON:
SPIS TREŚCI MWP