Spis treści MwP 2/2022
ARTYKUŁY Z MWP
ANALIZY
-
Czy jesteśmy gotowi na przyszłość
Klaudia Szwaczyk
Tempo cyfryzacji nie zwolni, może już tylko przyspieszać. Najważniejsze pytanie, jakie powinni w związku z tym zadać sobie marketerzy, brzmi: Czy jesteśmy gotowi na przyszłość?
-
Kosztowne błędy UX
Szeran Millo
Kosztownych błędów UX, czyli tych związanych z nieprawidłowym zrozumieniem doświadczenia użytkowników przez twórców oprogramowania, jest zaskakująco dużo. Co ciekawe, nie unikają ich nawet giganci na rynku technologicznym.
-
Kontakt sprzedażowy w minutę
Bartosz Malinowski
Potencjalni klienci konwertują nawet dziewięć razy częściej, jeśli firma kontaktuje się z nimi w ciągu pierwszych 5 minut. Niestety robi tak zaledwie znikoma ilość sprzedawców. Aż trzy czwarte leadów jest w ogóle ignorowana, a średnia szybkość kontaktu z leadem to aż dwie doby. To mnóstwo czasu, aby potencjalny klient zrezygnował lub wybrał konkurencję. Czy voiceboty mogą go zatrzymać?
LEKTURA DLA MARKETERA
-
Jak obejść Amazona i wygrać
Brian Dumain
Każdy, kto w świecie Amazona chce utrzymać się na powierzchnni, musi prędzej czy późnniej zastosować co najmniej dwie albo trzy, a nawet wszystkie cztery tutaj opisane strategie. / Fragment książki „Bezonomika” wydanej przez Studio Emka, wybór redakcji
NARZĘDZIA
-
Wyłapywanie e-frustracji
Kamila Kotowska
Mądra analiza zachowań internautów, wyłapywanie ich frustracji i dostrajanie procesów do ich doświadczeń może rozwiązać większość marketingowych bolączek w digitalu.
-
Budowanie widoczności wideo w Google
-
Content marketing – zacznij od wizji
-
Trudny marketing w start-upach
Błażej Abel
W większości start-upów aż buzuje od pomysłów, jak zdobyć świat i zostać kolejnym jednorożcem. Takie podejście bywa jednak niebezpieczne, a nawet zgubne, bo najczęściej oznacza zbyt ogólną i szeroką komunikację w obawie przed pominięciem potencjalnej grupy klientów. Dlatego marketing w start-upie to jedno z najtrudniejszych zadań.
-
Marketing sensoryczny – także online!
Błażej Abel
Pojęcie „marketing sensoryczny” kojarzy nam się z zakupami stacjonarnymi, gdzie nasze zmysły – smak, węch, dotyk, wzrok oraz słuch – odgrywają ważną rolę w podejmowaniu decyzji. Opakowania pokryte specjalną fakturą, przyjemny zapach w sklepie, dźwięki miłej muzyki – to tylko niektóre chwyty marketingu sensorycznego. A jak to wygląda w przypadku zakupów online?
CASE STUDY
-
Jak Runmageddon stał się polskimi „adidasami”
Michał Iwan
Wdarł się na rynek eventów sportowych, odważną decyzją i przebojem, a także pomysłem i niezłomnością jego twórców.
-
Radość i wiedza pod nogami
Aleksandra Kot, Miriam Baran
Podążając jednocześnie za pragnieniami najmłodszych i wymaganiami rynku nowoczesnych technologii, dwie firmy – Acer i FunFloor – połączyły siły, by stworzyć innowacyjne i bardzo praktyczne rozwiązanie produktowe dla dzieci. Niezwykłe, a zarazem praktyczne, „żyjące” podłogi.
OPINIE
-
B2B i social media
Sebastian Kopie
Nie ma jedynej odpowiedzi na pytanie, jak prowadzić social media na rynku B2B. Światowe trendy pokazują jednak, że najważniejsza jest personalizacja.
-
Eko-mmerce
Aleksandra Szarmach
Konsumenci coraz głośniej mówią: „Czas na eko-mmerce” i wywierają presję na marki. Mają dość folii i innych szkodliwych opakowań.
WYWIAD
-
Wiele kompetencji pod jednym dachem
Marketing zaczął być postrzegany wśród managerów wysokiego szczebla jako siła napędowa transformacji cyfrowej oraz klucz do poprawnego zrozumienia ścieżki klienta i wsłuchania się w jego głos. Dzięki temu, że pozwala on zrozumieć rynek i zmiany na nim zachodzące, stał się narzędziem, które umożliwia firmie dostosowywanie się do aktualnej rzeczywistości i skuteczne nawigowanie w przyszłości – mówi Mikołaj Szymański, prezes zarządu KERRIS, jednej z najszybciej rozwijających się na europejskim rynku agencji 360, obchodzącej 10-lecie istnienia.
ZDANIEM SPECJALISTY
-
Jak przymierzyć się do klienta
Wiktoria Czarnecka
Statystyki mówią, że 10 proc. klientów zabiera nam konkurencja. Ale aż około 70 proc. odchodzi dlatego, że przestajemy im okazywać zainteresowanie! Jak można ich zatrzymać?
PRAWO
RAPORT
-
Specjaliści chcą pracować zdalnie
Eksperci z No Fluff Jobs
W sieci gorąco były komentowane słowa Elona Muska, który nakazał pracownikom Tesli wrócić do biur, grożąc im nawet utratą pracy. Milioner twierdzi, że praca zdalna rozleniwia ludzi. Firma No Fluff Jobs postanowiła sprawdzić, jak oceniany jest ten model współpracy w branży IT. Okazało się, że 56 proc. specjalistów IT z Europy Środkowo-Wschodniej zacznie szukać nowej pracy, jeśli straci możliwość pracy zdalnej.
TRENDY
-
Haptyka – poczujemy wirtualny uścisk
Eksperci z SoftServe
Uścisk dłoni na odległość? Powstaje rozwiązanie, które umożliwi doświadczanie dotyku w świecie wirtualnym