Spis treści MwP 3/2022
ARTYKUŁY Z MWP
NARZĘDZIA
-
Kiedy markę dopada FOMO
Olga Gralińska
Jak nie ulec pokusie bycia z komunikacją marki w każdym kanale? Jak sobie skuteczne z nią radzić?
-
Jak zmierzyć wejście smoka na rynek
Wojciech Łuszczyński
Nawet najlepsze modele prognostyczne nie są w stanie przewidzieć tego, jak konsumenci zareagują na nową usługę czy produkt. Wyobraź sobie, że pracujesz dla firmy Walta Disneya i zostało ci powierzone zadanie analizy niedawnego wejścia serwisu na polski rynek. W jaki sposób możesz wykorzystać do tego social listening? Od czego zaczniesz?
-
Mnożenie odbiorców serwisu
Anna Panikowska-Filipek
Jeszcze do niedawna największym wyzwaniem było tworzenie treści, które mogły zebrać jak największy ruch z organicznych wyników wyszukiwania. Obecnie sen z powiek wydawców spędzają nowe kanały – Google Discover i Google News. Jeden i drugi potrafią zaskoczyć niesamowitym odzewem.
-
Zaplanuj sukces strategii contentowej
Robert Marczak
Aby tworzenie contentu miało sens, nie wystarczy po prostu zacząć pisać, kluczową rolę pełni tutaj obrana strategia i jej operacyjne przełożenie na konkretne działania. Na content plan. Spontaniczne dobieranie tematów na kolejne artykuły to zwykle tylko strata czasu i pieniędzy.
-
Marka rozpoznawalna w e-commerce
Magdalena Hajduga
Marka prowadząc biznes w sieci, musi stale myśleć o tym, co robić, aby klienci zapamiętali właśnie jej, a nie inny sklep i chętnie wracali z kolejnymi zamówieniami. Z jakich narzędzi najlepiej w tym celu korzystać? Na pewno social media i spersonalizowane komunikaty pomagają budować silny i wiarygodny brand.
-
Content Intelligence dla komunikacji marki
Paweł Sokołowski
Zaledwie 5 proc. marketerów bierze pod uwagę semantykę i opiera swoje strategie contentowe na big-data. Pozostali piszą… ilościowo, licząc że ilość treści zostanie doceniona. Problem w tym, że zarówno konsumenci, jak i wyszukiwarki stawiają na jakość i dlatego ci marketerzy, którzy wykorzystują semantykę osiągają lepsze wyniki, także przy dużo niższych budżetach.
ANALIZY
-
Trendy w konsumowaniu treści wideo
Szymon Szmigiel
Jak i gdzie skoncentrować działania wideo, by przyciągnąć uwagę dzisiejszego konsumenta? W jakich kanałach dotarcia trzeba obowiązkowo być obecnym?
-
Co przyciąga do programów lojalnościowych
Tomasz Wawrzynów
Zaawansowane i dobrze skrojone programy lojalnościowe były ratunkiem dla wielu marek podczas pandemii COVID-19. Wspierały sprzedaż, kiedy wielu z nas przeniosło się z zakupami do sieci. Teraz wraz z osłabieniem gospodarki pojawił się nowy wróg – inflacja. Jak dziś w czasach dotkliwych kryzysów podchodzą klienci do kwestii lojalności i przywiązania do konkretnej marki?
ZDANIEM SPECJALISTY
-
TikTok – czy warto wejść z reklamą?
Aleksandra Pyszczyńska
Już dawno powinniśmy pożegnać się z mitem, że TikTok jest wyłącznie dla dzieci. Blisko 45 proc. użytkowników aplikacji w Polsce planuje kupić w niedalekim czasie dom, a aż 62 proc. ma zamiar nabyć samochód.
-
9 kroków, by stworzyć dobry produkt cyfrowy
Justyna Klimuk
Tworzenie nowych produktów zawsze jest wyzwaniem. A co, jeśli dodatkowo chcemy stworzyć rozwiązanie cyfrowe z wykorzystaniem nowoczesnych technologii lub innowacyjnych, niestosowanych wcześniej na dużą skalę narzędzi? O czym marketer musi pamiętać, tworząc cyfrowe produkty?
OPINIE
-
Fame na LinkedIn
Artur Kurasiński
Na LinkedIn trzeba znaleźć swój styl komunikacji z odbiorcami. Ja latami robiłem to źle!
-
Co ożywiło OOH
Krzysztof Kozłowski
„I will be back” – obiecywał słynny Terminator. I jak pokazuje historia serii, słowa dotrzymał. Dziś podobny los spotkał reklamę out-of-home.
CASE STUDY
-
Rebranding, a nawet coś więcej
Izabela Wejcht
Chcąc pokazać klientom i pracownikom, że firma jest właściwym, zorientowanym na przyszłość partnerem i międzynarodowym ekspertem, który napędza innowacje i postępującą cyfryzację procesu windykacji, EOS postanowił zmienić tożsamość wizualną i pozycjonowanie marki na wszystkich rynkach.
-
Pizza mocno scyfryzowana
Łukasz Ciastek
Da Grasso to ponad 200 lokali działających od lat na zasadzie franczyzy w większych i mniejszych miastach w całym kraju. Jednak smaczne dania i dobra obsługa to za mało, aby zawojować, szczególnie dziś łakomy, rynek food delivery. Potrzebane było coś jeszcze – nowe podejście do cyfryzacji procesu zamawiania i dostawy.
LEKTURA DLA MARKETERA
-
Jak z marki małej zrobić wielką
Krzysztof Wardas
W oczach mojego klienta kampania się udała i, jak twierdził, przyniosła oczekiwany efekt. Dzisiaj wiem, że mogliśmy osiagnąć znacznie więcej, gdybyśmy – gdybym ja – zrobił to zgodnie ze sztuką.
EKSPERT RADZI
-
Jak zarządzać sobą w czasie
Anna Ledwoń-Blacha
Zgromadziłam wiele interesujących porad, doświadczeń i aplikacji, które niewątpliwie ułatwiają i porządkują moją pracę. Chętnie się nimi podzielę.
WYWIAD
-
Pojemnik na zwłoki – jak sztuka może „zabijać” markę
Justyna Bakalarska-Stankiewicz
Mając pomysł i inwestując 30 zł, zaatakował wielkie, rozpoznawalne brandy. Artysta Bartek Kiełbowicz opowiada, jak doprowadził do jednego z najbrdziej skutecznych bojkotów konsumenckich w ostatnim czasie. Pokazuje też, w jaki sposób sztuka może wpływać na marketing.
TRENDY
-
Shortsy podbijają internet
Angelika Zaręba
Krótkie formy wideo stały się ważną częścią pracy marketerów. Ogromne zasięgi sprawiły, że ten format udostępniają już wszystkie najpopularniejsze platformy. Shortsy to zdecydowanie przyszłość dystrybucji treści w internecie.