Spis treści MwP 4/2022
NARZĘDZIA
-
Sztuczna inteligencja w rękach marketera
-
Marko, bądź bardziej agile
Joanna Kula
Zespół marketingowy pracujący w metodologii agile nie tylko staje się odporniejszy na potencjalne czkawki w projektach, ale też zaczyna zauważać, że zmiana to nie tylko zagrożenie, lecz także szansa. To właśnie umiejętność adaptacji i wykorzystywania nowych możliwości płynących ze zmiany sprawia, że zaczynamy myśleć nieszablonowo.
-
Marka w social mediach – plan na 2023 rok
Anna Żesławska
Obserwując zmiany, które zachodzą w mediach społecznościowych, zadajemy pytanie: Co jest ważniejsze, dogonienie popularnych i rosnących w siłę aplikacji, jakimi są np. TikTok lub BeReal, czy potrzeby użytkowników? Odpowiedź powinna być i jest prosta, ale nie zawsze chcemy ją przyjąć do wiadomości.
-
Jak marki przełamują tabu kobiecego ciała
Adrianna Kubik
Dzięki działaniom reklamowym i content marketingowym normalizują się kwestie spychane na margines dyskursu publicznego. Marki rozprawiają coraz śmielej o kobiecej intymności, zachęcają do budowania wspólnoty i dzielenia się doświadczeniami.
-
Dlaczego potrzebujesz silnej marki osobistej
-
Równość na marketingowej scenie
Marta Klimowicz
Na swoim profilu w mediach społecznościowych podzieliłam się pewnym konceptem, a mianowicie stworzenia Listy Ekspertek. Chodziło o ułatwienie życia osobom organizującym wydarzenia, tak aby w łatwy sposób mogły docierać także do kobiet. W ciągu zaledwie kilku pierwszych dni dołączyło do niej kilkaset kobiet reprezentujących różne branże.
-
Wykorzystaj pozytywnie stres
Magda Fiałkowska-Kern
Co mamy robić, żeby strach przed wystąpieniami publicznymi nas nie paraliżował?
-
Łapanie klienta w sidła treści
Olga Gralińska
Content marketing daje o wiele szersze pole do popisu w zakresie budowania „word of mouth” niż standardowe reklamy: to tu możemy powiedzieć nieco więcej o samej marce czy produkcie i to w sposób skrojony pod odbiorcę, możemy też zawalczyć o efekt WOW.
ANALIZY
-
Drogowskazy w pracy marketerów
Martyna Tarnawska
Od pewnego czasu obserwuję niebezpieczne zjawisko, które towarzyszy nam w branży marketingowej. Otóż szalenie przyspieszyliśmy działania. Być może w odpowiedzi na czasy kryzysu i niepewności. Przestaliśmy jednak zadawać sobie pytania, podważać własne pomysły, szukać nowych rozwiązań i pochylać się nad etyką naszego postępowania.
-
Silversi – gorzka reklama
Aleksandra Laudańska
Świat reklamy dopiero zaczyna zauważać zmiany społeczne i obyczajowe, które zaszły w segmencie 50+. Kreacje, które je odzwierciedlają, realizują wciąż jedynie najodważniejsze marki. Najwyższy czas do nich dołączyć!
OPINIE
-
Marketing ma tę moc!
-
Bać się, a działać!
Dorota Czekaj
Strach przed wykonywaniem nowych rzeczy czy wystąpieniem jest naturalny – wszyscy go odczuwamy. Tylko że niektórzy mimo wszystko działają!
WYWIAD
-
Bez ściemy – marketing, który łamie tabu
Justyna Bakalarska -Stankiewicz
O komunikacji skierowanej do kobiet, marketingu ekologicznym i sprzedaży w ramach modelu subskrypcyjnego rozmawiam z Kają Rybicką-Gut, współzałożycielką (wraz z Markiem Gutem) marki Your KAYA.
EKSPERTKI RADZĄ
-
Twoje pierwsze wystąpienie publiczne
Justyna Bakalarska -Stankiewicz
Pytania, które pojawiają się przed wystąpieniem w roli prelegentki, a nawet jeszcze w fazie negocjowania warunków zaproszenia, potrafią mocno ograniczyć nasz rozwój, a słabsze psychiki nawet zdołować. Dlatego zebraliśmy 10 najczęstszych obaw i wątpliwości, które mogą zablokować niemal każdego i poprosiliśmy doświadczone ekspertki, mające za sobą lata wystąpień na branżowych scenach, aby spróbowały je skutecznie rozwiać.
ZDANIEM SPECJALISTEK
-
Znacie idealnych szefów?
Dagmara Kokoszka-Lassota
Stres może zarówno pomagać przed ważnym wystąpieniem, jak i przeszkadzać. Niewielki działa pobudzająco i mobilizująco, duży – paraliżuje. Co robić, aby jak najlepiej wypaść podczas prezentacji? Dlaczego musisz postawić na uważność i koncentrację?
-
Para idealna: koncentracja i wyobraźnia
Joanna Adamiak
Znany amerykański mówca motywacyjny Jim Rohn powiedział kiedyś: „Wyzwaniem przywódczym jest być silnym, ale nie niegrzecznym, być miłym, ale nie słabym, być rozważnym, ale nie leniwym, być pokornym, ale nie nieśmiałym, być dumnym, ale nie aroganckim”. No właśnie, w obecnym przywództwie poruszamy się raczej po różnych odcieniach szarości niż po biało-czarnych polach szachownicy.
LEKTURA DLA MARKETERA
-
5 sposobów na podsumowanie w tekście
Joanna Wrycza-Bekier
Fragment książki wydanej przez Onepress „ Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla internetu” Joanny Wryczy-Bekier.
TRENDY
-
10 marketingowych trendów na 2023
Anna Miotk
Oszczędności na budżetach marketingowych, ale i nowe możliwości reklamowania się. Wzrost znaczenia treści na popularnych platformach, ale także obostrzenia w przetwarzaniu danych – to wszystko czeka nas w przyszłym roku kalendarzowym. Można więc powiedzieć, marketerzy – nadchodzą ciekawe czasy!